Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.
-
Carolien123
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.
Waar we onze eerste reis naar Florida veel op dezelfde plaats zijn gebleven, kwamen we er op onze rondreis in het Zuid-westen, mede dankzij de goeie tips op dit forum, achter dat we rondreizen erg leuk vinden. Dus hebben we voor november/december tickets geboekt voor ons volgende avontuur.
We vliegen 17 november van Düsseldorf naar Orlando, met Air Berlin en 13 december weer terug.
Na wat puzzelen zijn we bij de volgende overnachtingen uitgekomen:
Vrijdag 17 november Daytona
Zaterdag 18 november Brunswick
Zondag 19 november Savannah
Maandag 20 november Charleston
Dinsdag 21 november Charlotte
Woensdag 22 november GSM
Donderdag 23 november GSM
Vrijdag 24 november Nashville
Zaterdag 25 november Atlanta
Zondag 26 november Atlanta
Maandag 27 november Huntsville
Dinsdag 28 november familiebezoek
Woensdag 29 november familiebezoek
Donderdag 30 november Memphis
Vrijdag 1 december McGehee
Zaterdag 2 december Vicksburg
Zondag 3 december Natchez
Maandag 4 december New Orleans
Dinsdag 5 december New Orleans
Woensdag 6 december Biloxi
Donderdag 7 december Destin
Vrijdag 8 december Ocala
Zaterdag 9 december Port Richey
Zondag 10 december Treasure Island
Maandag 11 december Treasure Island
Dinsdag 12 december Orlando
Woensdag 13 december vliegtuig
Een aantal keuzes hebben te maken met het feit dat ik in een rolstoel zit, Ruby Falls zijn niet toegankelijk en dan is Cattanooga volgens mij al minder de moeite waard. Omdat we graag beren zouden zien, hebben gekozen om de Great Smoky Mountains zo vroeg mogelijk in onze reis te plannen, misschien dat er dan nog een eenzame beer niet slaapt. Daarnaast zijn we meer liefhebbers van natuur dan van pretparken, dus die slaan we over. Ik neem mijn handbike mee, waardoor ik over de meeste bospaden redelijk kan rijden. Wij houden ervan om wat langere wandelingen te maken. Maar hebben ook gemerkt dat die vaak voor mij ontoegankelijk zijn. Dus leuke tips, zijn meer dan welkom.
Ik heb nog twijfel over twee stukken in de reis. De overnachting in Charlotte. Het is te ver om van Charleston naar GSM te rijden, maar is Charlotte de beste plaats om deze overnachting te plannen?
En het stuk vanaf Memphis tot New Orleans. Waar zouden we beter kunnen overnachten, wat zouden we in dat stuk moeten gaan zien? Kunnen we beter eerst een stuk rijden vanaf Memphis en dan pas overnachten en daar wat langer blijven, of kunnen we beter langer in Memphis of New Orleans blijven.
Misschien dat jullie nog dingen zien die we niet mogen missen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
We vliegen 17 november van Düsseldorf naar Orlando, met Air Berlin en 13 december weer terug.
Na wat puzzelen zijn we bij de volgende overnachtingen uitgekomen:
Maandag 20 november Charleston
Dinsdag 21 november Charlotte
Woensdag 22 november GSM
Vrijdag 24 november Nashville
Maandag 27 november Huntsville
Donderdag 30 november Memphis
Vrijdag 1 december McGehee
Zaterdag 2 december Vicksburg
Woensdag 6 december Biloxi
Vrijdag 8 december Ocala
Een aantal keuzes hebben te maken met het feit dat ik in een rolstoel zit, Ruby Falls zijn niet toegankelijk en dan is Cattanooga volgens mij al minder de moeite waard. Omdat we graag beren zouden zien, hebben gekozen om de Great Smoky Mountains zo vroeg mogelijk in onze reis te plannen, misschien dat er dan nog een eenzame beer niet slaapt. Daarnaast zijn we meer liefhebbers van natuur dan van pretparken, dus die slaan we over. Ik neem mijn handbike mee, waardoor ik over de meeste bospaden redelijk kan rijden. Wij houden ervan om wat langere wandelingen te maken. Maar hebben ook gemerkt dat die vaak voor mij ontoegankelijk zijn. Dus leuke tips, zijn meer dan welkom.
Ik heb nog twijfel over twee stukken in de reis. De overnachting in Charlotte. Het is te ver om van Charleston naar GSM te rijden, maar is Charlotte de beste plaats om deze overnachting te plannen?
En het stuk vanaf Memphis tot New Orleans. Waar zouden we beter kunnen overnachten, wat zouden we in dat stuk moeten gaan zien? Kunnen we beter eerst een stuk rijden vanaf Memphis en dan pas overnachten en daar wat langer blijven, of kunnen we beter langer in Memphis of New Orleans blijven.
Misschien dat jullie nog dingen zien die we niet mogen missen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
ericedens
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis Carolien123: Deep South/Florida in november2017.
Hallo Carolien, wat een mooi vooruitzicht! Momenteel zijn wij op vliegveld van Washington Dulles voor terugreis naar NL. Wij vinden het echt gaaf om te touren. Hebben er nu 3 weken Deep South op zitten. Aanbevelingen voor langere trail die naar ons idee ook goed toegankelijk is: Clingman's Dome in GSMNP. Erg leuk, beetje steil, maar wel mooi uitzicht over aantal staten. Verder hebben wij 2x overnachting gehad in Shack Up in te Clarksdale. Fantastisch, maar niet erg goed toegankelijk voor rolstoel. We zijn van Clarksdale naar Natchez gegaan en daarna naar New Orleans. In Natchez hebben wij overnachting gehad (Guest House voorheen Eola Hotel). Heel leuk plaatsje, maar wat weinig gezellige restaurantjes. Maar je hebt er maar 1 nodig
In Natchez overigens heel goed te wandelen en lopen langs de Mississippi. Vicksburg is verder niet veel te beleven had ik via forum gehoord, vandaar overgeslagen. New Orleans is top! 2 overnachtingen prima te doen. Succes met de voorbereidingen. Gr. Eric en Aukje.
Dat valt wel mee toch? Ik ben ook van plan om van Charleston naar Blowing Rock te rijden en da's maar 473km.Het is te ver om van Charleston naar GSM te rijden, maar is Charlotte de beste plaats om deze overnachting te plannen?
Volgens de site van Clingmans Dome kun je er niet met rolstoel naartoe: Although the trail is paved, it is too steep to be wheelchair accessible.ericedens schreef:Aanbevelingen voor langere trail die naar ons idee ook goed toegankelijk is: Clingman's Dome in GSMNP. Erg leuk, beetje steil, maar wel mooi uitzicht over aantal staten.
Bron: https://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/ ... nsdome.htm
-
Carolien123
- Amerikafan
Hallo Eric en Aukje,
Bedankt voor jullie reactie. Jammer dat jullie vakantie er alweer op zit, maar wel heerlijk om terug te kunnen kijken op een fijne vakantie.
475 km is voor mijn gevoel ver. Op papier zijn de afstanden in de VS goed te overzien, maar zoals iedereen zegt, in de praktijk is het allemaal veel verder dan het lijkt. Wij hebben ons de vorige reis op een paar stukken echt verkeken op afstanden,vooral als je onderweg nog dingen tegenkomt die je toch wel even wilt bekijken. We hebben daarom een maximale afstand van 300 km per dag ingesteld.
Clingmans Dome klinkt eigenlijk wel heel goed, die gaat in ieder geval op het lijstje. Hoewel er staat dat het niet toegankelijk is, is het volgens mij altijd het proberen waard. Met mijn elektrische handbike en manlief die wel een beetje mee duwt als het nodig is, doen we wel vaker dingen die niet helemaal handig zijn, maar zo komen we nog ergens. We kunnen altijd nog omdraaien en dan zien we wel.
Shake Up inn lijkt me supergaaf. Wat betreft hotels kiezen we vaak voor ketens. Zo kom ik niet voor verrassingen te staan. We zijn wat dat betreft door schande wijs geworden. Maar het lijkt mij super om daar te overnachten.
Vicksburg kunnen we overslaan begrijp ik, is Jackson leuker of toch een nacht extra New Orleans?
Bedankt voor jullie reactie. Jammer dat jullie vakantie er alweer op zit, maar wel heerlijk om terug te kunnen kijken op een fijne vakantie.
475 km is voor mijn gevoel ver. Op papier zijn de afstanden in de VS goed te overzien, maar zoals iedereen zegt, in de praktijk is het allemaal veel verder dan het lijkt. Wij hebben ons de vorige reis op een paar stukken echt verkeken op afstanden,vooral als je onderweg nog dingen tegenkomt die je toch wel even wilt bekijken. We hebben daarom een maximale afstand van 300 km per dag ingesteld.
Clingmans Dome klinkt eigenlijk wel heel goed, die gaat in ieder geval op het lijstje. Hoewel er staat dat het niet toegankelijk is, is het volgens mij altijd het proberen waard. Met mijn elektrische handbike en manlief die wel een beetje mee duwt als het nodig is, doen we wel vaker dingen die niet helemaal handig zijn, maar zo komen we nog ergens. We kunnen altijd nog omdraaien en dan zien we wel.
Shake Up inn lijkt me supergaaf. Wat betreft hotels kiezen we vaak voor ketens. Zo kom ik niet voor verrassingen te staan. We zijn wat dat betreft door schande wijs geworden. Maar het lijkt mij super om daar te overnachten.
Vicksburg kunnen we overslaan begrijp ik, is Jackson leuker of toch een nacht extra New Orleans?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
winterpark
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Wij hebben twee nachten in Natchez gedaan ipv 1 in Vicksburg en 1 in Natchez, dat is erg goed bevallen. Wij vonden Natchez een heel charmant stadje (met toch zeker wel een aantal leuke restaurantjes). Onderweg van Charleston naar de GSM zou je ook in Greenville, South Carolina kunnen slapen. Leuk universiteitsstadje, niet zo massaal als Charlotte, zeker als het gaat om het stuk op te breken.
Bij Brunswick is Jekyll Island prachtig.
Ik weet niet of jullie houden van rustig reizen, maar je zou ook twee nachten in Savannah doen ipv 1 in Savannah en 1 in Charleston. Ik weet niet of je per se naar Memphis wil, maar je zou ook via Oxford, Mississippi kunnen rijden. Is wederom een leuke universiteitsstad. Heb je plannen voor Atlanta? Als je echt van de natuur bent, zou ik misschien wel wat langer in en rond de bergen willen zitten denk ik. Je zou ipv Nashville ook via Asheville naar Atlanta kunnen rijden (vonden wij een super leuke weg, door leuke bergdorpjes zoals Clayton). Anders maak je een enorme omweg voor maar 1 nachtje Nashville.
Ipv Biloxi zou je ook in Fairhope Alabama kunnen slapen, ook leuk stadje. Je leest misschien al dat ik meer van de kleine stadjes bent dan van de grote joekels, haha.
Nou, hoop dat alles een beetje logisch klinkt zo!
Bij Brunswick is Jekyll Island prachtig.
Ik weet niet of jullie houden van rustig reizen, maar je zou ook twee nachten in Savannah doen ipv 1 in Savannah en 1 in Charleston. Ik weet niet of je per se naar Memphis wil, maar je zou ook via Oxford, Mississippi kunnen rijden. Is wederom een leuke universiteitsstad. Heb je plannen voor Atlanta? Als je echt van de natuur bent, zou ik misschien wel wat langer in en rond de bergen willen zitten denk ik. Je zou ipv Nashville ook via Asheville naar Atlanta kunnen rijden (vonden wij een super leuke weg, door leuke bergdorpjes zoals Clayton). Anders maak je een enorme omweg voor maar 1 nachtje Nashville.
Ipv Biloxi zou je ook in Fairhope Alabama kunnen slapen, ook leuk stadje. Je leest misschien al dat ik meer van de kleine stadjes bent dan van de grote joekels, haha.
Nou, hoop dat alles een beetje logisch klinkt zo!
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik verblijf in augustus ook in dat hotel. Hoe is het bevallen? Aanrader?ericedens schreef:In Natchez hebben wij overnachting gehad (Guest House voorheen Eola Hotel). Heel leuk plaatsje, maar wat weinig gezellige restaurantjes. Maar je hebt er maar 1 nodig.
En welk gezellige restaurantje hebben jullie gevonden?
@Carolien123, ik ga een groot deel van jullie reis ook maken aanstaande zomer. Dus daarna kan ik vast veel tips geven. Ik vind persoonlijk 300 KM per dag wel kort, wij houden max 300 miles aan per dag. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Heb je al gekeken waar je bij GSM wil slapen? Want het maakt qua afstanden nogal uit aan welke kant je zit. Asheville werd hier al genoemd, dat zou je ook als tussenstop tussen Charleston en GSM kunnen nemen. Iets verder rijden, maar volgens mij meer de moeite waard dan Charlotte.
Wij verblijven niet in Vicksburg maar in Jackson, ik heb gelezen (en gehoord van Winterpark) dat Vicksburg nogal doods is.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
winterpark
- Amerikakenner
Wij hebben in Natchez hier gegeten: http://www.kingstavernnatchez.com/
Ze hebben super lekkere flatbread pizza EN een briljant toetje, misschien wel 1 van de lekkerste die ik ooit gegeten heb (black bottom pie). Bestel alleen niet de charcutterie, daar zijn Amerikanen niet goed in
En wat betreft slapen in de GSM, als jullie nog een nachtje extra doen kun je wellicht beter een cabin nemen. Maar goed, ik weet niet wat het weer doet daar als jullie er zijn.
Ze hebben super lekkere flatbread pizza EN een briljant toetje, misschien wel 1 van de lekkerste die ik ooit gegeten heb (black bottom pie). Bestel alleen niet de charcutterie, daar zijn Amerikanen niet goed in
En wat betreft slapen in de GSM, als jullie nog een nachtje extra doen kun je wellicht beter een cabin nemen. Maar goed, ik weet niet wat het weer doet daar als jullie er zijn.
-
Carolien123
- Amerikafan
Bedankt voor al jullie tips, het roept bij mij een hoop vragen op, die me helpen met plannen.
@ing:
We logeren een dag in Cherokee en een dag in Gainsburg. En of we echt naar Nashville moeten rijden weet ik eigenlijk helemaal niet. Dat geldt trouwens net zo goed voor Memphis. Wij zijn helemaal niet zulke muziekliefhebbers, wel vinden we de geschiedenis van gebieden leuk. Dus ik weet niet of het ook voor mensen die niet van muziek houden de moeite waard is, of dat juist door het bezoeken van deze steden, waardoor je meer achtergrond informatie over muziek krijgt, de interesse voor muziek groter wordt. De vraag is dus zijn Nashville en Memphis voor niet muziekliefhebbers de moeite echt de moeite waard of kunnen we beter iets anders kiezen?
Ik voorzie dat onze route nog de nodige wijzigingen gaat opleveren met jullie berichten
.
@ing:
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Die 300 km zijn niet zo heel ver, maar dat is de kortste afstand en wij kiezen meestal voor alternatieve routes, waar we vaak even stoppen. Daarmee halen we die 300 mijl per dag vaker wel dan niet. Het is wel een goed idee om via Greenville te rijden in plaats van via Charlotte. Dat ga ik in ieder geval veranderen., ik ga een groot deel van jullie reis ook maken aanstaande zomer. Dus daarna kan ik vast veel tips geven. Ik vind persoonlijk 300 KM per dag wel kort, wij houden max 300 miles aan per dag. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
We logeren een dag in Cherokee en een dag in Gainsburg. En of we echt naar Nashville moeten rijden weet ik eigenlijk helemaal niet. Dat geldt trouwens net zo goed voor Memphis. Wij zijn helemaal niet zulke muziekliefhebbers, wel vinden we de geschiedenis van gebieden leuk. Dus ik weet niet of het ook voor mensen die niet van muziek houden de moeite waard is, of dat juist door het bezoeken van deze steden, waardoor je meer achtergrond informatie over muziek krijgt, de interesse voor muziek groter wordt. De vraag is dus zijn Nashville en Memphis voor niet muziekliefhebbers de moeite echt de moeite waard of kunnen we beter iets anders kiezen?
Ik voorzie dat onze route nog de nodige wijzigingen gaat opleveren met jullie berichten
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
winterpark
- Amerikakenner
Het is maar net wat je leuk vindt inderdaad. Het is trouwens ook wel een idee om de grote steden uit de weekenden te houden, die zijn in het weekend altijd wat duurder.
Ik ben zo vrij geweest (hopelijk vind je dat niet vervelend) om even een ideetje op te schrijven, maar.... Misschien vinden jullie dit wel te rustig hoor. En te weinig steden?
Misschien is zo'n plek als Natchez juist leuk in de lente/zomer, maar minder in het laagseizoen en is het dan juist leuker om in een stad rond te banjeren?
Vanuit Huntsville kun je trouwens heel makkelijk naar Lynchburg rijden, daar kun je de Jack Daniels fabriek zien. Vonden wij erg leuk, heel bijzondere tour (en geen tourist trap zeg maar
).
Wij zijn trouwens ook niet van die rijders, 300 km vinden we wel genoeg en dan zeker niet elke dag.
Het Florida stuk heb ik trouwens niet naar gekeken:
Maandag 20 november Savannah
Dinsdag 21 november Greenville, SC
Woensdag 22 november GSM
Vrijdag 24 november Asheville (vanuit daar kun je ook veel leuke dingen vlakbij de GSM zien trouwens)
Maandag 27 november Huntsville (is dat waar jullie familie gaan bezoeken? Of zijn jullie daar om een andere reden?)
Donderdag 30 november Memphis? Of anders Oxford?
Vrijdag 1 december Clarksdale (Shack Up Inn?)
Zaterdag 2 december Natchez
Woensdag 6 december Fairhope (AL)
Vrijdag 8 december Ocala
Ik ben zo vrij geweest (hopelijk vind je dat niet vervelend) om even een ideetje op te schrijven, maar.... Misschien vinden jullie dit wel te rustig hoor. En te weinig steden?
Misschien is zo'n plek als Natchez juist leuk in de lente/zomer, maar minder in het laagseizoen en is het dan juist leuker om in een stad rond te banjeren?
Vanuit Huntsville kun je trouwens heel makkelijk naar Lynchburg rijden, daar kun je de Jack Daniels fabriek zien. Vonden wij erg leuk, heel bijzondere tour (en geen tourist trap zeg maar
Wij zijn trouwens ook niet van die rijders, 300 km vinden we wel genoeg en dan zeker niet elke dag.
Het Florida stuk heb ik trouwens niet naar gekeken:
Maandag 20 november Savannah
Dinsdag 21 november Greenville, SC
Woensdag 22 november GSM
Vrijdag 24 november Asheville (vanuit daar kun je ook veel leuke dingen vlakbij de GSM zien trouwens)
Maandag 27 november Huntsville (is dat waar jullie familie gaan bezoeken? Of zijn jullie daar om een andere reden?)
Donderdag 30 november Memphis? Of anders Oxford?
Vrijdag 1 december Clarksdale (Shack Up Inn?)
Zaterdag 2 december Natchez
Woensdag 6 december Fairhope (AL)
Vrijdag 8 december Ocala
-
Carolien123
- Amerikafan
Het ziet er op deze manier wel een stuk rustiger uit qua reizen, waardoor er meer tijd is om dingen te doen.
Ik begreep uit verschillende blogs dat zowel Savannah als Charleston erg leuk is en ondanks dat ze dicht bij elkaar liggen allebei hele charmante, maar ook verschillende steden zijn. Dus ik wil ze allebei bezoeken en het is sneller om de spullen in de auto te gooien dan op en neer te rijden.
Het stuk rondom de GSM is op deze manier veel meer in evenwicht. Dit ga ik in ieder geval aanpassen. Nashville laat ik, tenzij iemand me kan overtuigen dat ik het echt niet moet missen, voor wat het is.
Onze familie woont in Huntsville en zij hebben daar op een redelijke afstand een lakecabin, daar hebben we een break in onze reis. Even een paar dagen rust. Dat van die Jack Daniels fabriek had ik ook ergens gelezen en die stond ook op mijn lijst. Waarom vond jij het een bijzondere tour?
Als ik op gevoel moet kiezen, kies in bij Memphis denk ik voor Oxford. Ik denk dat wij ook meer van de kleinere steden zijn. In grote steden rijdt je zo snel van attractie naar must see. En in een kleinere stad ga je lopen en zie je hele andere details.
Clarksdale had ik al gekeken naar een betere overnachting, maar dat vond ik lastig. Shack Up Inn ziet er op de foto uit als niet erg aangepast, ik denk dat ik die ga overslaan.
Misschien rondom Natchez niet boeken en op de bonnefooi kijken wat we tegenkomen.
En Biloxi ga ik omzetten naar Fairhope.
Dank je voor de moeite!
Ik begreep uit verschillende blogs dat zowel Savannah als Charleston erg leuk is en ondanks dat ze dicht bij elkaar liggen allebei hele charmante, maar ook verschillende steden zijn. Dus ik wil ze allebei bezoeken en het is sneller om de spullen in de auto te gooien dan op en neer te rijden.
Het stuk rondom de GSM is op deze manier veel meer in evenwicht. Dit ga ik in ieder geval aanpassen. Nashville laat ik, tenzij iemand me kan overtuigen dat ik het echt niet moet missen, voor wat het is.
Onze familie woont in Huntsville en zij hebben daar op een redelijke afstand een lakecabin, daar hebben we een break in onze reis. Even een paar dagen rust. Dat van die Jack Daniels fabriek had ik ook ergens gelezen en die stond ook op mijn lijst. Waarom vond jij het een bijzondere tour?
Als ik op gevoel moet kiezen, kies in bij Memphis denk ik voor Oxford. Ik denk dat wij ook meer van de kleinere steden zijn. In grote steden rijdt je zo snel van attractie naar must see. En in een kleinere stad ga je lopen en zie je hele andere details.
Clarksdale had ik al gekeken naar een betere overnachting, maar dat vond ik lastig. Shack Up Inn ziet er op de foto uit als niet erg aangepast, ik denk dat ik die ga overslaan.
Misschien rondom Natchez niet boeken en op de bonnefooi kijken wat we tegenkomen.
En Biloxi ga ik omzetten naar Fairhope.
Dank je voor de moeite!
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
winterpark
- Amerikakenner
Dat is zeker waar! Savannah en Charleston zijn super charment en verschillend. Als je je erop voorbereid dat je niet alles kunt doen in zo'n stad is dat inderdaad prima! Wat voor plannen hebben jullie voor Atlanta? Leuk als jullie naar Fairhope gaan, de zonsondergang is daar adembenemend.
Ik vond die tour heel leuk omdat bleek dat ze in die fabriek echt alles in eigen beheer hebben. Ik had het idee van zo'n massale toeristische attractie zoals World of Coca Cola (vond ik overigens ook erg leuk als colafan) maar het geheel was veel kleiner en voelde meer als een familiebedrijf waarin iedereen elkaar kent dan ik had verwacht. Ze doen geloof ik ook bijna alles zelf, elke fles whiskey die je waar dan ook ter wereld koopt komt daar vandaan.
In Natchez hebben wij in een heerlijke b&b geslapen bij mega gastvrije eigenaren, in the Oak Hill Inn. Waar voor je geld. Alleen ik denk dat veel van die historische b&bs niet aangepast zijn. En hetzelfde vrees ik inderdaad voor de Shack Up Inn. Die is overigens wat Clarksdale zo grappig maakt, voor de rest is er niet super veel (wel een aantal bluesattracties).
Wat betreft bonnefooi, het stuk tussen Clarksdale en Natchez is echt deep down Mississippi, oftewel..... Er is best weinig! Wel heel bijzonder.
Je zou ook altijd nog een overnachting kunnen plannen in Louisiana. Wij vonden het gebied rond Breauxbridge ook wel leuk, lekker moerassig. Daar hebben we een mooi swamp tour gemaakt.
Nou ja, zomaar weer wat ideeën. Misschien hebben andere forumleden weer andere suggesties
Ik vond die tour heel leuk omdat bleek dat ze in die fabriek echt alles in eigen beheer hebben. Ik had het idee van zo'n massale toeristische attractie zoals World of Coca Cola (vond ik overigens ook erg leuk als colafan) maar het geheel was veel kleiner en voelde meer als een familiebedrijf waarin iedereen elkaar kent dan ik had verwacht. Ze doen geloof ik ook bijna alles zelf, elke fles whiskey die je waar dan ook ter wereld koopt komt daar vandaan.
In Natchez hebben wij in een heerlijke b&b geslapen bij mega gastvrije eigenaren, in the Oak Hill Inn. Waar voor je geld. Alleen ik denk dat veel van die historische b&bs niet aangepast zijn. En hetzelfde vrees ik inderdaad voor de Shack Up Inn. Die is overigens wat Clarksdale zo grappig maakt, voor de rest is er niet super veel (wel een aantal bluesattracties).
Wat betreft bonnefooi, het stuk tussen Clarksdale en Natchez is echt deep down Mississippi, oftewel..... Er is best weinig! Wel heel bijzonder.
Je zou ook altijd nog een overnachting kunnen plannen in Louisiana. Wij vonden het gebied rond Breauxbridge ook wel leuk, lekker moerassig. Daar hebben we een mooi swamp tour gemaakt.
Nou ja, zomaar weer wat ideeën. Misschien hebben andere forumleden weer andere suggesties
-
Carolien123
- Amerikafan
In principe staan voor Atlanta, net als de meeste touristen denk ik, Coca Cola World, CNN, Stone Mountain, Ml King memorial park en Olympic park op ons lijstje. Als we iets leuks zien, dan vullen we het lijstje aan en bedenken dan de dag ervoor wat we gaan doen.
Van CNN weet ik dat we een speciale tour moeten boeken. Dus dat moeten we iets eerder beslissen.
Jack Daniels gaat ook onze lijst. Naar Fairhope ben ik benieuwd, de zonsondergang is al vroeg in die tijd van het jaar. En wat wel leuk is, denk ik, het is dan overal wel kerstsfeer.
Leuke knusse, sfeervolle hotels gaan vaak samen met trappen en erg kleine kamers. En als je vooraf belt of het toegankelijk is, blijken mensen daar toch echt een eigen invulling aan te geve
, we dachten het is maar een trapje met drie treden... Dus we houden het op de bekende ketens, dat gaat zonder meer wel goed. En daar is meestal ook nog wel last minute een kamer te vinden. We hebben nog nooit in onze auto hoeven slapen.
Wat bedoel je met weinig in het stuk tussen Clarksdale en Natchez? Wat maakt het bijzonder?
Van CNN weet ik dat we een speciale tour moeten boeken. Dus dat moeten we iets eerder beslissen.
Jack Daniels gaat ook onze lijst. Naar Fairhope ben ik benieuwd, de zonsondergang is al vroeg in die tijd van het jaar. En wat wel leuk is, denk ik, het is dan overal wel kerstsfeer.
Leuke knusse, sfeervolle hotels gaan vaak samen met trappen en erg kleine kamers. En als je vooraf belt of het toegankelijk is, blijken mensen daar toch echt een eigen invulling aan te geve
Wat bedoel je met weinig in het stuk tussen Clarksdale en Natchez? Wat maakt het bijzonder?
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
ericedens
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Guest House (voorheen Eola Hotel) te Natchez was echt geweldig leuk. Zeker een aanrader! Wij verbleven in de Ullman kamer en alles straalt sfeer uit van begin 19e eeuw. Hartelijke ontvangst ook. Ontbijt ook heel goed. Meer dan goed qua prijs-kwaliteit. Natchez is inderdaad een erg charmant stadje (zoals winterberg aangeeft). Was heel rustig (wij waren er op een zondag), heerlijk gegeten in Bowie's Tavern (IPA, burger). Zonsondergang over Mississippi was ook mooi.Ing schreef:Ik verblijf in augustus ook in dat hotel. Hoe is het bevallen? Aanrader?
Oxford is een leuk universiteitsstadje met een klein gezellig centrum. Ook leuk om daar een rondje te rijden op de Grove, de campus van Ole Miss, de grootste universiteit van Mississippi.Carolien123 schreef:Als ik op gevoel moet kiezen, kies in bij Memphis denk ik voor Oxford.
Vicksburg hebben wij toch niet ervaren als een doods stadje. We vonden de Riverfront Murals daar indrukwekkend: 32 panelen waarop de geschiedenis van Vicksburg is weergegeven. Het plaatsje is mooi gelegen tegen een heuvel en aan de rivier. In de buurt van de murals toch best sfeervol. En in Vicksburg je heb je het indrukwekkende Vicksburg National Military Park NP als je de geschiedenis van de civil war interessant vindt.
Succes met plannen! Misschien heb je wat aan het verslag van onze rondreis door het diepe zuiden, afgelopen voorjaar.
Ik ben ook geen echte muziekliefhebber, maar nou wil 't feit dat ik in oktober bij 'n vriendin 20 minuten van Nashville ga logeren. Zij heeft zelf ook country gezongen en we gaan een avondje naar 'n countrymusicclub in Nashville. Verder zal ik vooral gaan roadtrippen in andere staten (Georgia, Florida, South/North Carolina) en ben in elk geval zeker niet van plan naar Memphis te rijden, want Elvis boeit me dan weer niet. Als dat nu vlak bij m'n logeeradres had gelegen denk ik dat ik wel zou gaan, maar niet als ik er 3/4 uur voor moet rijden dus. Mijn interesse ligt meer bij de natuur (GSM) en plantages uit 't slavernijverleden.Carolien123 schreef:Bedankt voor al jullie tips, het roept bij mij een hoop vragen op, die me helpen met plannen.
En of we echt naar Nashville moeten rijden weet ik eigenlijk helemaal niet. Dat geldt trouwens net zo goed voor Memphis. Wij zijn helemaal niet zulke muziekliefhebbers, wel vinden we de geschiedenis van gebieden leuk. Dus ik weet niet of het ook voor mensen die niet van muziek houden de moeite waard is, of dat juist door het bezoeken van deze steden, waardoor je meer achtergrond informatie over muziek krijgt, de interesse voor muziek groter wordt. De vraag is dus zijn Nashville en Memphis voor niet muziekliefhebbers de moeite echt de moeite waard of kunnen we beter iets anders kiezen?
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Wat leuk om te horen! Wij hebben de Lowenburg kamer. Ik ben benieuwd. Wij zijn er ook op zondag.ericedens schreef:Guest House (voorheen Eola Hotel) te Natchez was echt geweldig leuk. Zeker een aanrader! Wij verbleven in de Ullman kamer en alles straalt sfeer uit van begin 19e eeuw. Hartelijke ontvangst ook. Ontbijt ook heel goed. Meer dan goed qua prijs-kwaliteit. Natchez is inderdaad een erg charmant stadje (zoals winterberg aangeeft). Was heel rustig (wij waren er op een zondag), heerlijk gegeten in Bowie's Tavern (IPA, burger). Zonsondergang over Mississippi was ook mooi.Ing schreef:Ik verblijf in augustus ook in dat hotel. Hoe is het bevallen? Aanrader?
Hebben jullie een reisverslag bijgehouden wat ik kan lezen?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
winterpark
- Amerikakenner
Winterberg, haha! Je bedoelt Kings Tavern toch? Idd erg leuk en lekkerericedens schreef:Guest House (voorheen Eola Hotel) te Natchez was echt geweldig leuk. Zeker een aanrader! Wij verbleven in de Ullman kamer en alles straalt sfeer uit van begin 19e eeuw. Hartelijke ontvangst ook. Ontbijt ook heel goed. Meer dan goed qua prijs-kwaliteit. Natchez is inderdaad een erg charmant stadje (zoals winterberg aangeeft). Was heel rustig (wij waren er op een zondag), heerlijk gegeten in Bowie's Tavern (IPA, burger). Zonsondergang over Mississippi was ook mooi.Ing schreef:Ik verblijf in augustus ook in dat hotel. Hoe is het bevallen? Aanrader?
-
schroevendraaier
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou zeker ook naar de Jimmy Carter Museum gaan in Atlanta, is dik de moeite. Heel stuk over zijn persoonlijke geschiedenis (toch een opmerkelijk figuur) maar ook veel over de geschiedenis van Amerika (onder zijn leven).Carolien123 schreef:In principe staan voor Atlanta, net als de meeste touristen denk ik, Coca Cola World, CNN, Stone Mountain, Ml King memorial park en Olympic park op ons lijstje. Als we iets leuks zien, dan vullen we het lijstje aan en bedenken dan de dag ervoor wat we gaan doen.
-
Carolien123
- Amerikafan
Staat nu op het lijstje, bedankt voor de tipIk zou zeker ook naar de Jimmy Carter Museum gaan in Atlanta, is dik de moeite. Heel stuk over zijn persoonlijke geschiedenis (toch een opmerkelijk figuur) maar ook veel over de geschiedenis van Amerika (onder zijn leven).
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht