Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis VerstiJ: SF naar LA in 10 dagen - Graag jullie advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis VerstiJ: SF naar LA in 10 dagen - Graag jullie advies

Bericht door Martin & Marianne »

Zie www.sunrisesunset.com.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door VerstiJ »

Hier ben ik weer voor jullie advies.

De bus voor Gacier Point ( one way) is geboekt om 08h30 s'morgen ik heb al gelezen van best 30 min op voorhand de tickets te gaan afhalen in Yosemite Valley Lodge dus 8h. Voor zover ik online kan vinden vertrekken de eerste shuttle bussen om 7h? Maar kan het dat de eerste bus van Halfdome Village ( waar we slapen) pas om 7h30 vertrekt naar The Valley?

Inden dit het geval is graag jullie mening over wat we dan het beste zouden doen ( Auto nemen tot aan Yosemite Valley Lodge?) We willen daar
ontbijten en een sandwich halen voor onderweg dus 7h45 toekomen met de shuttlebus zou wel héél krap worden.

Voor de Glacier Point Bus rijd die in één keer naar boven, of maakt die onderweg tussenstops ( Zoja, welke?)

Alvast bedankt :)
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij namen in 2015 de eerste shuttlebus vanuit Curry Village (nu Half Dome Village). Dat is vroeg genoeg. Ik zie dat ons verslag van die dag (door Martin) niet heel specifiek is wat dat deel betreft, maar volgens mij hebben we toen ook nog bij de lodge ontbeten. En je hoeft er echt niet precies om 8 uur te zijn. En na 8 uur kun je ook nog wel gaan ontbijten of een sandwich te halen (ik zit me af te vragen of ze dat hebebn, maar ik vermoed van wel). Of je neemt zelf boterhammen mee; er is een redelijk goed gesorteerde winkel in Half Dome village.
Er gaan vaak twee bussen naar boven, ze splitsen dan de hikers en de niet-hikers. De bus met de niet-hikers stopt wellicht wel, maar de hikers bus stopt niet voor zover ik me dat kan herinneren. Er wordt wel veel verteld onderweg.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Bedankt :)

Enig Idee of je de tickets vroeger kan afhalen voor de bus tour of kan dit echt pas op de dag zelf, dat zou ook al wat tijd uitsparen?

Ja ik heb het volgende gelezen op Yosemite website dus gaan daar ontbijten en een sandwich nemen:
Degnan's Kitchen
Authentic delicatessen sandwiches, signature salads, artisan pizzas, breakfast favorites, coffee/espresso drinks, and fresh donuts and other baked goods are available at Degnan's Kitchen.

Reopening June 2017 - fresh look, great food and perfect gathering spot.
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Marianne,

Ik heb je een prive bericht gestuurd
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

VerstiJ schreef: Ja ik heb het volgende gelezen op Yosemite website dus gaan daar ontbijten en een sandwich nemen:
Degnan's Kitchen
Dat kan, maar dat is niet bij de lodge. Je kunt daarvandaan lopen naar de lodge, of de shuttlebus nemen.
Als je van HDV naar Degnans gaat stap dan op tijd uit zodat je niet de lus naar de Ahwahnee (stop nr 3) hebt.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Ons oorspronkelijke plann is van Yosemite te vertrekken s'morgens vroeg via Tioga Pass naar Bishop ( daar overnachten)

Nu heb ik beetje zitten verder kijken en zie dat de afstand tussen Yosemite & Bishop niet gigantisch groot is, zelfs als we onderweg nog een paar keer stoppen om te genieten van het zicht

Nu wil ik vragen of jullie denkek dat het haalbaar is om de nacht te verplaatsen naar Panamint Spring Resort ( DV)?
Voor de dag erne staat In DV op het programma dante's view- badwater -... doorrijden naar LV
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Reken erop dat je op de Tioga Pass nog wel vele malen zult stoppen vanwege de uitzichten, bv. Tenaya Lake. Daarnaast kom je nog langs Mono Lake en kun je nog een kleine detour maken naar Bodie (ghosttown). Vanaf Lee Vining rijd je over de 395, wat in mijn ogen ook nog een hele leuke weg is, met veel leuke plekken om te stoppen, mooie uitzichten op de Sierra's en ook nog de Alabama Hills.

Wat je zou kunnen doen is om tussen Yosemite en Death Valley de plannen qua accommodatie open te laten om te kijken hoe ver je komt. Death Valley lijkt mij te ver, maar een overnachting in bv. Lone Pine behoort ook nog tot de mogelijkheden. Bijvoorbeeld het Dow Villa Motel.
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Lone Pine had ik nog niet bekeken, bedankt voor de tip :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp niet echt waarom je verder zou willen rijden. Bishop is een prima overnachtingsplaats. Lone Pine kan natuurlijk ook. Wij overnachtten in het Dow Villa Hotel in 2015 en reden vandaar via DV naar Las Vegas. Maar wij hadden toen wel 2 stops tussen Yosemite en Lone Pine. Ik zou het zelf te ver vinden om in een keer te doen vanuit Yosemite. Wil je niet naar Bodie? En wat wil je langs de Tioga Road doen? Je zult sowieso een kijkje willen nemen bij Olmsted Point en bij Tenaya Lake. En een korte wandeling richting Soda Springs is ook de moeite waard. Gaylor Lakes is ook een leuke wandeling.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Vrienden van mij hebben de trip 2 jaar geleden gedaan en zij waren rond 16h00 al in bishop ( was hun oorspronkelijke plan daar te overnachten) en zijn toen verder door gereden naar DV omdat ze al zo vroeg in bishop waren. Zij kwamen ook van yosemite- hebben Bodie ook op hun route meegenomen toen. Heb gewoon beetje "schrik" om te vroeg in Bishop te zijn, ik dacht om mssn als tussenstop Mammoth lakes er dan nog bij te nemen als we het op Bishop als oorspronkelijk plan houden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Van Yosemite Village via Bodie naar Bishop is 5 uur rijden. Een bezoek aan Bodie kost zeker een uur. Dan nog een half uur voor Mono Lake. En dan al om 4 uur in Bishop? Dan hebben die vrienden niet veel tijd besteed aan de bezienswaardigheden langs de Tioga Road. Alleen daar al kun je een dag bezig zijn.
Als je doel is om zo snel mogelijk in Las Vegas te zijn zou ik doorrijden tot in DV en daar dan ook de mooie uren voor zonsondergang meemaken. Maar hou er rekening mee dat het vroeg donker is. Een zonsopgang bij Zabriskie Point is prachtig. Zie daarvoor mijn 2011-verslag.
Wat zou je in Mammoth Lakes willen doen? En wil je geen wandeling maken langs de Tioga Road? In het - onwaarschijnlijke - geval dat je echt te vroeg dreigt aan te komen in Bishop kun je ook nog naar het Ancient Bristlecone Pines Forest gaan. Zie daarvoor (en voor Bodie en Mono Lake) ons 2013-verslag.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

We gaan het op Bishop houden.
Voorlopig heb ik volgende " stops" in mijn gedachten corrigeer gerust als het teveel van het goede zou zijn :)

- Tioga Pass (Tuolumne Grove - Olmsted Point- Tenaya Lake-Tuolumne Meadows) Mono Lake– Bodie– Bishop
- Bishop – Alabama Hills: Death Valley ( Badwater- Artist’s Palette Drive - Zabriskie Point- Dante’s View) - LV
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Het is maar wat jij onder een 'stop' verstaat.
De autodeur open even rondom je kijken en weer verder of ga je aan de wandel.

Zeker op dag 1 is er voldoende te wandelen, zodat ik me afvraag of je dan wel op je eindpunt komt.

Dag 2 in de bakoven van de Death Valley zal er minder behoefte zijn om te wandelen.
De genoemde punten zijn dan met een kort bezoek allemaal wel te doen in één dag.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Tuoloumne grove zal de nodige tijd kosten. Ik heb er geen recente ervaring mee, wel met de Merced Grove (zie hier). Die is waarschijnlijk rustiger, ik zou daar de voorkeur aan geven als je daar een parkeerplaats kunt vinden. Lukt dat niet dan kun je altijd nog naar de Tuolumne Grove rijden.

Kijk hoe laat je in Bishop wilt aankomen (je kunt in Lee Vining eten en Mono Lake bij zonsondergang bewonderen) en kijk naar de openingstijden van Bodie. Reken op 3 uur voor een bezoek aan Bodie vanaf Lee Vining en terug naar Lee Vining. an heb je een idee van hoe laat je het park uit moet rijden.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

De Merced Grove staat de dag ervoor gepland als we van San Francisco naar Yosemite rijden aangezien we deze passeren via de 120.
Dan kan ik mischien wel de Tuolumne Grove laten vallen om die tijd ergens anders te spenderen?

Raden jullie aan om de Annual Pass aan te schaffen voor onze route? Ik denk dat we enkel moeten betalen voor Yosemite & Death Valley maar corrigeer gerust indien dit anders zou zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je al naar de Merced Grove gaat heeft de Tuolumne Grove absoluut geen toegevoegde waarde. DAn kun je beter een van de wandelingen verderop doen, zoals May Lake, Gaylor Lake of gewoon wat rondlopen bij Tuolumne Meadows.

Op de NPS-sites (http://www.nps.gov/yose en http://www.nps.gov/deva) staan de entreeprijzen. Kwestie van even optellen en vergelijken met de 80 dollar voor de America The Beautiful Pass. :wink:
Vergeet niet in DV bij de eerste gelegenheid (Stovepipe Wells) een kaartje uit een machine te halen. Later kun je bij het Visitor Center langs om een kaart en een krantje mee te nemen.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Ja die had ik al bekeken dan kwam ik om 55 dollar uit . De vraag was meer gericht of er nog andere plekken zijn waar we entrance fee dienen te betalen die ik nog niet voorzien had :)

Voorlopig ziet de planning erzo uit:
• Vertrek: 8h00 uit Half Dome Village
Tioga Pass (Olmsted Point- Tenaya Lake-Tuolumne Meadows- Bodie– Mono Lake–Bishop
• +/- 1h30 rijden naar Olmsted Point ( Parking: +/- 30 min wandelen) – Vertrek +/- 10h30
• +/- 5 min rijden naar Tenaya Lake ( +/- 1h30) – Vertrek +/- 12h30
• +/- 15 min rijden tot Tuolumne Meadows Grill voor Lunch
• Wandelen naar Soda Springs ( +/- 1h)
• Vertrek rond +/- 14h30 richting Bodie ( +/- 1h30 rijden) – Aankomst +/- 16h00 in Bodie
• 17h vertrek uit Bodie richting South Tufa Area ( +/- 1h00 rijden) ( Mono Lake)
• Zonsondergang Mono Lake + wandeling : +/- 19h00
Eten in Lee Vining en dan doorrijden naar Bishop of direct doorrijden naar Bishop en daar eten hier moet er nog een keuze gemaakt worden.

Of

• 17h vertrek uit Bodie richting Lee Vining ( +/- 1h00 rijden)
• Eten in Lee Vining
• Zonsondergang Mono Lake: +/- 19h30
• Doorrijden naar Bishop

Wat denken jullie?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Erg gedetailleerd. :wink:

Laat het ook een beetje op je afkomen, noteer wat mogelijkheden en kijk ter plekke hoe het loopt.
Vergeet ook niet bij vertrek uit de vallei even van het uitzicht te genieten langs de Merced River; je hebt een paar mooie fotostops.
Ik ken de Tuolumne Meadows Grill niet; je kunt natuurlijk ook gaan picknicken; er zijn prachtige picknickplaatsen langs de route. Ik neem aan dat je wel een koelbox aanschaft? Wij maken vaak ons eigen ontbijt klaar, net als de lunch.
Voor de zonsondergang bij Mono Lake moet je er toch wel eerder zijn dan 19.30 uur.

Marianne
VerstiJ
Amerika-ontdekker

Bericht door VerstiJ »

Ja ben ik ook van plan maar wou gewoon een mogelijk tijdschema opstellen om te zien of het allemaal haalbaar zou zijn of niet.

Ja de frigobox kopen we in Walmart als we SF verlaten richting Yosemite samen met wat boodschappen.

Enige tips voor Picknick plaatjes?

Rond hoelaat zou je aanraden voor Mono Lake zonsondergang? Die dag gaat de zon onder om 19h30 volgens de site die je hierboven al is had meegegeven ( super handig trouwens, bedankt :) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer