OK, budget, daar had ik wat Vegas betreft even niet bij stilgestaan. Komt vast omdat ik dankzij MyVegas voor mijn twee overnachtingen in een suite in Mandalay Bay welgeteld 0 euro heb betaald.VerstiJ schreef: Voor LV ja het is ook goedkoop we betalen 80 euro voor 2 nachten in 4* resort waar we wel wat rust willen vinden.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis VerstiJ: SF naar LA in 10 dagen - Graag jullie advies
Re: Reisplanning SFO - LA
Memories...
Re: Reis VerstiJ: SF naar LA in 10 dagen - Graag jullie advies
Als je wilt weten of je hotel bereikbaar is met OV dan zou je even moeten kijken op google maps. Zoek op waar je hotel staat en kijk of er bushaltes in de buurt zijn.
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Aliante is een mooi hotel en voor de prijs die je betaalt zou ik er zeker heengaan. De 'gratis' hotels op de Strip, waar men via myVegas overnacht, zijn na afrekening van resort fee en parkeerkosten duurder dan wat je voor Aliante betaalt. Zo moest ik in april 99 dollar betalen voor 2 'gratis' nachten in de Mirage. Ik ben zelf geen fan van de Strip, maar ik had iemand mee die voor het eerst in Las Vegas kwam. Dus dan moet je wel ...
Ik zou wel met eigen auto naar de Strip gaan. Met openbaar vervoer ben je lang onderweg. Je kunt nog steeds gratis parkeren bij de Fashion Show Mall en bij een aantal hotels.
Ik zou wel met eigen auto naar de Strip gaan. Met openbaar vervoer ben je lang onderweg. Je kunt nog steeds gratis parkeren bij de Fashion Show Mall en bij een aantal hotels.
Wat het fietsen huren in San Francisco betreft, dit hebben wij vorig jaar September gedaan bij Blazing Saddles.
Je kon toen online "reserveren", dit was echter een verplaatsbare reservering waarbij je 20% korting kreeg. Toch weer mooi meegenomen.
Ik zie dat dit nog steeds kan op de website:
https://www.blazingsaddles.com/san-fran ... utes-tours
En dan rechts bovenin.
Goede ervaringen met Blazing Saddles trouwens. Prima fietsen, uitgebreid (Amerikaans
) filmpje met veiligheidsinstructies en route om over de Golden Gate brug te fietsen. Kortom, kan ze zeker aanbevelen.
Van San Francisco naar Yosemite Valley is ongeveer 3:45 uur. Maar onderweg kom je veel moois tegen, met name het stuk over
de 120 vanaf Groveland rijd je door de bossen en zijn er veel vista points om even te stoppen.
Death Valley zal in September erg warm zijn, is zeker een ervaring. Toen wij er waren hebben we de 48gr celcius aangetikt.
We hebben vroeg in de ochtend de Golden Canyon hike gedaan. Zodra de zon op kwam werd het zo warm, dat we blij waren dat we al weer bijna bij de auto waren. Probeer dus vroeg uit Bishop te vertrekken, maak een korte stop bij het Inter Agency Visitor Centre in Lone Pine, hier krijg je een goede indruk van Death Valley en eventueel bijzonderheden als gesloten trails/wegen ed. kun je hier vinden.
Je kon toen online "reserveren", dit was echter een verplaatsbare reservering waarbij je 20% korting kreeg. Toch weer mooi meegenomen.
Ik zie dat dit nog steeds kan op de website:
https://www.blazingsaddles.com/san-fran ... utes-tours
En dan rechts bovenin.
Goede ervaringen met Blazing Saddles trouwens. Prima fietsen, uitgebreid (Amerikaans
Van San Francisco naar Yosemite Valley is ongeveer 3:45 uur. Maar onderweg kom je veel moois tegen, met name het stuk over
de 120 vanaf Groveland rijd je door de bossen en zijn er veel vista points om even te stoppen.
Death Valley zal in September erg warm zijn, is zeker een ervaring. Toen wij er waren hebben we de 48gr celcius aangetikt.
We hebben vroeg in de ochtend de Golden Canyon hike gedaan. Zodra de zon op kwam werd het zo warm, dat we blij waren dat we al weer bijna bij de auto waren. Probeer dus vroeg uit Bishop te vertrekken, maak een korte stop bij het Inter Agency Visitor Centre in Lone Pine, hier krijg je een goede indruk van Death Valley en eventueel bijzonderheden als gesloten trails/wegen ed. kun je hier vinden.
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedoel je hiermee de resort fee en 2 nachten parkeerkosten dan? Ik heb daar nog meer voor betaald om dat ik Valet Parking had gedaan. Dat was vroeger ook altijd gratis behalve de tip...nu 18 dollar per dag in het MirageZo moest ik in april 99 dollar betalen voor 2 'gratis' nachten in de Mirage.
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ja, dat was 2 keer resort fee en 2 dagen parkeren in de self-park garage. Valet is inderdaad duurder. En de parkeergarage is volgens mij na april ook weer duurder geworden.
Het moet zijn dat dat dan veranderd is, want in 2013 heb ik toch echt helemaal niks betaald, zelfs geen resort fee...Aricon schreef:De 'gratis' hotels op de Strip, waar men via myVegas overnacht, zijn na afrekening van resort fee en parkeerkosten duurder dan wat je voor Aliante betabbbalt. Zo moest ik in april 99 dollar betalen voor 2 'gratis' nachten in de Mirage. Ik ben zelf geen fan van de Strip, maar ik had iemand mee die voor het eerst in Las Vegas kwam. Dus dan moet je wel ....
Maar goed, daar heeft TS niet meteen wat aan.
Memories...
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reisplanning SFO - LA
Wij hebben ook in Bishop overnacht maar dan vanaf Las Vegas via Death Valley. De rit vonden wij op zich goed te doen. We hadden zelfs voldoende tijd voor een aantal stops in DV. Ik kan me niet herinneren waar we hebben gegeten maar weet wel dat er genoeg eetgelegenheden zijn. Behalve wat wandelen door de hoofdstraat zijn er in Bishop niet veel must sees. Een bezoekje aan (de van oorsprong Nederlandse) Erik Schat bakkerij is wel de moeite waard. Ze hebben er heerlijk brood en andere lekkernijen.VerstiJ schreef:[Ja voor Bishop wij houden wel van een wandeling voor het slapen gaan dus kon zijn dat er mssn een.must see is. Enig tips voor goede eetgelegenheden
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties en tips, we zijn al een heel eind verder.
Nu hebben we nog vragen:
- Iemand ervaring met rafting in Yosemite?
- Ik vind het moeilijk om een trail te kiezen in Yosemite ( er zijn er gewoon te veel, als ik al jullie topics lees :p)
Dus bij deze de vraag welke raden jullie aan om zeker te doen? We hebben een hele dag van s'morgens tot s'avonds vrijgemaakt voor de Trails, qwa moeilijkheid vind ik het ook moeilijk in te schatten? Wij zijn gewoon om in België een 25 tal kilometer per dag te wandelen met de honden in het weekend maar dit kunnen we niet echt vergelijken....
- We vliegen met Lufthansa maar onze heenvlucht is operated door UA nu lees ik hier uiteenlopend commentaar over? Iemand ervaring met de vlucht Heathrow naar SFO?
Alvast bedankt allemaal!
Nu hebben we nog vragen:
- Iemand ervaring met rafting in Yosemite?
- Ik vind het moeilijk om een trail te kiezen in Yosemite ( er zijn er gewoon te veel, als ik al jullie topics lees :p)
Dus bij deze de vraag welke raden jullie aan om zeker te doen? We hebben een hele dag van s'morgens tot s'avonds vrijgemaakt voor de Trails, qwa moeilijkheid vind ik het ook moeilijk in te schatten? Wij zijn gewoon om in België een 25 tal kilometer per dag te wandelen met de honden in het weekend maar dit kunnen we niet echt vergelijken....
- We vliegen met Lufthansa maar onze heenvlucht is operated door UA nu lees ik hier uiteenlopend commentaar over? Iemand ervaring met de vlucht Heathrow naar SFO?
Alvast bedankt allemaal!
2010: NY
2013: NY
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Als je in de valley blijft op de bodem bedoel ik dan kun je in 1 dag wel enorm veel wandelingen doen.
Ga je daarentegen naar bv de Panorama Trail top to bottem dan is 13km afdalen een erg pittige wandeling.
Ik vlieg vrijwel altijd met UA wat zou er niet goed zijn?
Ga je daarentegen naar bv de Panorama Trail top to bottem dan is 13km afdalen een erg pittige wandeling.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Kijk eens op www.yosemitehikes.com voor trails die je aan staan. Maar als ik één trail zou willen doen en mogen adviseren, dan is het wel de Panorama trail.
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
Is het afdalen het mooiste voor de Panorama Trail?Hans B schreef:Als je in de valley blijft op de bodem bedoel ik dan kun je in 1 dag wel enorm veel wandelingen doen.
Verschillende commentaren over het entertainment en service aan boord.
Wat zijn jouw ervaringen?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is geen Turkish Airlines of Emirates waarmee ik ook wel heb gevlogen.
Die zijn helemaal prima.
Maar in mijn ogen (en maag) kom ik niks te kort bij UA.
Het vliegtuig naar Houston was de laatste keer een moderne 777 met prima entertainment center.
Die zijn helemaal prima.
Het vliegtuig naar Houston was de laatste keer een moderne 777 met prima entertainment center.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het meerdere keren gedaan, zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag.VerstiJ schreef: - Iemand ervaring met rafting in Yosemite?
In september is het echter normaal gesproken niet meer mogelijk. Meestal kan het tot eind juli; daarna is de waterstand in de Merced River te laag. Dit jaar zal het wel tot in augustus kunnen, maar september lijkt me te laat.
Wat ik het wandelen zwaar vind maken is het hoogteverschil (en ook de hoogte als je dat nog niet gewend bent), en de vaak hoge temperaturen. In september in Yosemite zal het met de temperatuur wel meevallen. Als je gewend bent te wandelen is een trail als de Panorama Trail goed te doen.VerstiJ schreef: - Ik vind het moeilijk om een trail te kiezen in Yosemite ( er zijn er gewoon te veel, als ik al jullie topics lees :p)
Dus bij deze de vraag welke raden jullie aan om zeker te doen? We hebben een hele dag van s'morgens tot s'avonds vrijgemaakt voor de Trails, qua moeilijkheid vind ik het ook moeilijk in te schatten? Wij zijn gewoon om in België een 25 tal kilometer per dag te wandelen met de honden in het weekend maar dit kunnen we niet echt vergelijken....
Maar je kunt ook kiezen voor enkele kortere zoal Taft Point (op weg naar Glacier Point, bijvoorbeeld op de dag dat je naar Yosemite rijdt), de Mist Trail, en Gaylor Lakes (langs de Tioga Road). Als de Mariposa grove open is kun je ook naar de sequoia's wandelen. dat zou je dan kunnen doen als je van SF komt.
Het is toch een kwestie van kijken welke trails jullie aanspreken. http://www.yosemitehikes.com is al genoemd, je kunt ook eens op mijn wandelsite kijken. Kijk ook eens naar ons 20915-verslag voor een aantal mogelijkheden.
Marianne
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
We vliegen nu met Boeing 747-400 (quad-jet) (B744) wat ik daaruit kan afleiden is dat het entertainment is met grote schermen en geen privé schermen in de stoelen maar je kan wel inloggen op hun systeem met een tablet of telefoon als je de app hebt en zo "privé " kijken. Vraag mij dan gewoon af of dit goed werkt.Hans B schreef:Het is geen Turkish Airlines of Emirates waarmee ik ook wel heb gevlogen.
Die zijn helemaal prima.
Ik heb enkel nog maar met AA en AC gevlogen en dat waren goede ervaringen. UA zal de eerste keer zijn.
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef:Wij hebben het meerdere keren gedaan, zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag.VerstiJ schreef: - Iemand ervaring met rafting in Yosemite?
In september is het echter normaal gesproken niet meer mogelijk. Meestal kan het tot eind juli; daarna is de waterstand in de Merced River te laag. Dit jaar zal het wel tot in augustus kunnen, maar september lijkt me te laat.
Wat ik het wandelen zwaar vind maken is het hoogteverschil (en ook de hoogte als je dat nog niet gewend bent), en de vaak hoge temperaturen. In september in Yosemite zal het met de temperatuur wel meevallen. Als je gewend bent te wandelen is een trail als de Panorama Trail goed te doen.VerstiJ schreef: Ok bedankt ik had wel al gelezen op de website eind augustus maar mssn door de vele sneeuwval dat het wat later kon zijn.
Maar je kunt ook kiezen voor enkele kortere zoal Taft Point (op weg naar Glacier Point, bijvoorbeeld op de dag dat je naar Yosemite rijdt), de Mist Trail, en Gaylor Lakes (langs de Tioga Road). Als de Mariposa grove open is kun je ook naar de sequoia's wandelen. dat zou je dan kunnen doen als je van SF komt.
VerstiJ schreef: Corrigeer mij als ik fout ben maar als we de Panorame Trail volledig uitlopen vanaf Glacier Point to beneden doen we daan ook een stuk Mist Trail of zie ik dit verkeerd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt. Als je de beschrijving leest op genoemde site zie je dat ook staan.
Het kan wel zijn dat je liever de John Muir Trail neemt in plaats van de Mist Trail; als je vermoeid bent is de Mist Trail wel zwaar op het laatst omdat je een behoorlijk steile afdaling hebt dan.
Het is niet nodig om een heel bericht te quoten. Je kunt ook zonder quote je vraag stellen.
Marianne
Het kan wel zijn dat je liever de John Muir Trail neemt in plaats van de Mist Trail; als je vermoeid bent is de Mist Trail wel zwaar op het laatst omdat je een behoorlijk steile afdaling hebt dan.
Het is niet nodig om een heel bericht te quoten. Je kunt ook zonder quote je vraag stellen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jun 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Hetxelfde systeem (via de United app) werkte twee jaar geleden bij mij prima in een 767 van United. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om zelf al films op een tablet te zetten (bij een vlucht van 10, 11 uur zou ik zelf niet het risico nemen dat het niet werkt).VerstiJ schreef:We vliegen nu met Boeing 747-400 (quad-jet) (B744) wat ik daaruit kan afleiden is dat het entertainment is met grote schermen en geen privé schermen in de stoelen maar je kan wel inloggen op hun systeem met een tablet of telefoon als je de app hebt en zo "privé " kijken. Vraag mij dan gewoon af of dit goed werkt.
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
Dank je Marianne.
Ik heb net de Glacier Point Bus gereserveerd one way dus het zal Panorama Trail aflopen worden en dan zien of het Mist Trail of John Muir Trail zal worden ter plaatse.
Als het raften niet zou lukken ga ik wel een back up plan voorzien. In september zijn de dagen korter rond hoelaat valt de avond in Yosemite Valley?
Ik heb net de Glacier Point Bus gereserveerd one way dus het zal Panorama Trail aflopen worden en dan zien of het Mist Trail of John Muir Trail zal worden ter plaatse.
Als het raften niet zou lukken ga ik wel een back up plan voorzien. In september zijn de dagen korter rond hoelaat valt de avond in Yosemite Valley?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
19.15 uur zoiets, reken maar dat het in de valley tussen de bergen al eerder donker is.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en