Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel bij het strand in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Hotel bij het strand in LA

Bericht door Iris_1982 »

Wij landen op 1 juni op LAX en zullen de dag daarna ook nog in LA verblijven.
Graag zouden we in een leuk hotel bij een van de stranden zitten wat ook niet te ver rijden is vanaf de luchthaven (we komen om 18:00 aan dus we zitten ook nog eens in de spits)
Ik heb veel goede dingen over Santa Monica gehoord, maar dit lijkt me best nog even rijden.
Venice Beach schijnt maar 5 miles van de airport te zijn maar ik geloof niet dat dat 's avonds 1 van de beste buurten is en wat ik daar aan hotels tegenkom ziet er ook nogal shabby uit.

Ik heb veel gelezen over de Orchid Suites hier, maar die liggen meer in Hollywood natuurlijk (overigens: te doen vanaf de luchthaven?)

Any tip is welcome :)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hotel bij het strand in LA

Bericht door Njit »

Iris_1982 schreef:Ik heb veel gelezen over de Orchid Suites hier, maar die liggen meer in Hollywood natuurlijk (overigens: te doen vanaf de luchthaven?)
Lijkt niet echt moeilijk:

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij hebben in LA in het Seashore Motel gezeten in Santa Monica. Een prima standaard motel. Ook 's avonds aangekomen op het vliegveld en we waren er zo (ongeveer 8 mijl van het vliegveld). Vanaf het motel liep je ook zo naar het strand.

Karin
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik heb een paar jaar geleden in Hotel Carmel op 2nd street gezeten. Goed en schoon hotel op een mooie locatie (1 blok van het strand en de Santa Monica pier en 1 blok van 3rd street promenade waar een aantal leuke restaurantjes en winkels zitten!!). Misschien is dat wat.

Gedeelten van Venice Beach zou ik niet aanraden om 's avonds rond te lopen, net als van Hollywood! Als is er natuurlijk overal de kans om "ongewenste" figuren tegen te komen......

Jullie komen dan wel om 18.00 uur aan, maar voordat je het vliegveld af ben en je auto op heb gehaald is het inmiddels toch weer een (heel) stuk later, dus de drukte valt dan misschien wel mee.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

In juli gaan we voor de tweede keer naar het Bayside Hotel in Santa Monica. Ligt aan het strand.
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Wij kwamen vrijdagavond om 17.00 uur in LA aan. Ik vond het toen heel erg meevallen met de drukte op de weg. Wij hebben er nog geen half uur over gedaan om van LAX naar Hollywood te rijden.

Ik vraag me trouwens af waarom je 's avonds niet gewoon over straat zou kunnnen (of in ieder geval dat het wordt afgeraden). Ik had op geen enkele plaats in het gevoel dat ik niet veilig was. Ook niet in Hollywood.

Groetjes Marleen
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Wij vinden "The Inn at Venice Beach" echt een aanrader.
Staat ook op nr. 1 op http://www.tripadvisor.com, hier kun je de reviews lezen van verschillende hotels.
Dichtbij het strand en de boulevard van Venice beach, mucle beach etc.
Je kunt dit hotel boeken via de website van het hotel zelf, is wel redelijk prijzig >125 dollar per nacht.
ongeveer 10 minuten met de auto naar LAX.
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

The Cadillac Hotel ligt aan de boardwalk. 's Nachts hangen er wat bums rond maar da's dan echt na 11-12 uur. Ik heb hier nooit problemen gehad, maar je moet natuurlijk niet met je Visa lopen zwaaien :wink:
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

Alternatief voor het toeristische Venice: The Beach House in Hermosa Beach.

Santa Monica ligt naast Venice en maakt qua afstand niet zoveel uit. Afhankelijk van je budget is Shutters on the Beach een goede keuze.

Overigens is Juni geen goede tijd om van het strand te genieten. Er is vaak mist in de ochtend die pas laat wegtrekt en 's avonds weer terug komt. Zie "marine layer" of "June gloom".
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

hmm die hotels zijn nog vrij prijzig allemaal
Misschien toch maar de Orchid Suites dan en afzien van het strand....als er toch mist hangt :-)
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Iris_1982 schreef:hmm die hotels zijn nog vrij prijzig allemaal
Misschien toch maar de Orchid Suites dan en afzien van het strand....als er toch mist hangt :-)
Sea Shore Motel is niet duurder en heeft free parking, toch?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

heeft Orchid Suites betaalde parking?

Seashore is 100 -125 dollar (hoe kom je er alleen achter of ze je voor 100 of 125 gaan belasten??)
Orchid is 99 dollar, dus idd even duur ALS Seashore 100 dollar is.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Iris_1982 schreef:heeft Orchid Suites betaalde parking?

Seashore is 100 -125 dollar (hoe kom je er alleen achter of ze je voor 100 of 125 gaan belasten??)
Orchid is 99 dollar, dus idd even duur ALS Seashore 100 dollar is.
Parkeren is gratis. Je krijgt een eigen sleutel van de poort onder het hotel.
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Iris_1982 schreef:Seashore is 100 -125 dollar (hoe kom je er alleen achter of ze je voor 100 of 125 gaan belasten??)
Ik denk door een mailtje te sturen. Wij hebben toen $ 97,- inclusief tax betaald per nacht voor een kamer met 2 personen en $ 114,- inclusief tax voor een kamer met 4 personen. Dat was wel in juli 2005.

Karin
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ben inmiddels ook gewoon maar even door gaan zoeken op simpele motels in LA, maar het erg moeilijk om nou precies in te schatten waar je dan zit en of dat gunstig is of niet.

zo kwam ik deze tegen....iemand enig idee of dit een beetje te doen is vanaf de airport en vooral ook als je de dag erna lekker door beverly hills, de stranden etc, wilt rijden?
Het motel heet op zich Hollywood, dus het kan niet ver uit de richting liggen maar LA is zo groot...dat ik t overzicht soms kwijt ben
http://www.cheaptickets.com/App/shared/ ... terstitial

Deze is nog goedkoper maar Van Nuys zegt me niet zoveel eigenlijk, volgens mij zit je in beidee motels best een eindje boven het centrum http://www.cheaptickets.com/App/shared/ ... terstitial
De beschrijving geeft wel aan dat downtown LA 20 minuten rijden is en de airport 30 minuten, maar ja...er staan natuurlijk wel vaak files.

vind LA echt de lastigste stad om een goed hotel/motel uit te zoeken
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Heb je misschien Google Earth op je pc geïnstalleerd? Ik vind het altijd handig om Via Google Earth te bekijken hoe de ligging van hotels is. Je kunt ook heel gemakkelijk afstanden berekenen van de ene plek naar de andere.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

nee google earth heb ik (nog) niet hier.
misschien wel handig om te installeren...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

http://local.live.com geeft voor veel grote amerikaanse steden een gedetailleerder beeld dan Google Earth. Dit heet Birdseye View en bestaat uit luchtfoto's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer