Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar naartoe 2e keer Amerika?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
SRings
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Waar naartoe 2e keer Amerika?

Bericht door SRings »

Wij zijn nu net 3 weken terug van onze eerste rondreis in Amerika en nog volop aan het nagenieten. Wat een prachtig land! We hebben ongeveer de voorbeeldroute van deze site gedaan en hebben, net als de meesten hier op het forum, nu al het Amerika-virus te pakken! We zijn dan ook meteen alweer bezig met het bedenken/ plannen van onze tweede keer Amerika in 2018. Welk gebied is een aanrader bij een tweede bezoek aan het land, is er iets dat nog kan evenaren aan het indrukwekkende Zuidwest rondje? Weer dezelfde kant op, maar dan andere stukjes meepikken? Of juist een heel ander deel?

We horen graag jullie ervaringen en adviezen! :thumbup:

Omdat mijn vriend een eigen zaak heeft, kunnen we het niet ieder jaar permitteren om 3,5 week te gaan, het zal dus een reis van 2 weken worden..

Wij vonden het mooiste aan onze reis de enorme afwisseling tussen leuke steden, prachtige natuur en mooie kustplekjes. Het belangrijkste vinden wij echter vooral het proeven van de echte Amerikaanse cultuur (een paar van onze hoogtepuntjes: Bryce, Zion, Route 66 (dit gebied in Arizona), San Francisco en zeker de wedstrijd van de Giants, dus als we weer gaan willen we weer ergens naar een sportwedstrijd kunnen gaan).
2017: rondreis Westkust
2019: New York
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Waar naartoe 2e keer Amerika?

Bericht door Marcopstal »

Een sportwedstrijd in de VS, onvergelijkbaar met wat we hier kennen.................
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SRings
Amerika-ontdekker

Bericht door SRings »

En wij zijn niet eens sport fans, dus de verwachtingen waren niet al te hoog, maar wát een sfeer :clap:
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

SRings schreef:Wij zijn nu net 3 weken terug van onze eerste rondreis in Amerika en nog volop aan het nagenieten. Wat een prachtig land! We hebben ongeveer de voorbeeldroute van deze site gedaan en hebben, net als de meesten hier op het forum, nu al het Amerika-virus te pakken! We zijn dan ook meteen alweer bezig met het bedenken/ plannen van onze tweede keer Amerika in 2018. Welk gebied is een aanrader bij een tweede bezoek aan het land, is er iets dat nog kan evenaren aan het indrukwekkende Zuidwest rondje? Weer dezelfde kant op, maar dan andere stukjes meepikken? Of juist een heel ander deel.
Wij hebben na onze 1e reis in het zuidwesten (2011) een aantal jaren later een rondje Denver gedaan. Ook wij waren bang dat na die fantastische reis 1e reis, deze reis misschien zou tegenvallen. Heel herkenbaar maar dat was beslist niet het geval. Het was een geweldig rondje met prachtige natuurparken zoals Yellowstone, Grand Teton, Rocky Mountains, Arches, Canyonlands etc. Wat ons ook vooral aansprak waren de authentieke plaatsjes die we aandeden op onze reis en waar nog het echte westernsfeertje heerst. Mannen met cowboyhoeden etc. In het zuidwesten zie je dat toch een stuk minder. Hoewel je met 2 weken natuurlijk wel wat beperkt bent kan ik je voor een 2de keer zo'n reis echt aanbevelen. Je hoeft niet persé een rondje Denver te doen, maar je kan ook kijken of je kunt starten in Denver en bijv. kunt eindigen in Salt Lake City of Las Vegas. Of andersom. Genoeg mogelijkheden.

Dit jaar zijn we weer teruggegaan naar het zuidwesten. Ook nu weer een prachtige vakantie beleefd. We zijn in plaatsen en gebieden geweest waar we de 1ste keer niet aan toegekomen zijn en ook gebieden opnieuw gezien. Je blijft je verbazen ! Ik had trouwens wel het gevoel dat het in het zuidwesten, in tegenstelling tot het midwesten, allemaal wat zakelijker en minder gemoedelijk toegaat, vooral in de hotels en restaurants. (Maar ik kan me vergissen.)

Wat betreft een sportwedstrijd: Wij hebben dat nog niet meegemaakt, maar volgens mij vindt je die ook wel in Denver.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Yellowstone!! En in Montana/Wyoming heerst ook n echt Amerikaans cowboysfeertje. Bezoek zeker n rodeo!
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voortbouwend op de vorige reacties : hebben ooit een oneway gedaan van denver via rmnp en black hills naar cody, yellowstone en grand teton, teruggevlogen vanaf jackson hole, mits rijdag kan dat ook vanaf salt lake. iets helemaal anders dan de rode rotsen van utah en arizona.

in jackson en cody kan je dan een rodeo bijwonen, is ook eens tof.

indien tijdsgebrek kan je black hills voor een volgende keer laten.

jacques
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wij gaan een aantal dingen hetzelfde doen en hebben een aantal nieuwe elementen in onze route. Ik vond sommige plaatsen mooi genoeg voor een tweede bezoek zoals Bryce. Dit jaar geen grand canyon en zion, wel seqouia en kings canyon bijvoorbeeld.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

Ook wij hebben in 2015 het klassieke rondje gedaan.
Wij gaan over een aantal maanden weer naar het zuidwesten met o.a. Yellowstone/Grand Teton, Monument Valley, Moab, Sedona, Tucson, San Diego
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
SRings
Amerika-ontdekker

Bericht door SRings »

Thanks voor jullie reacties! Meer western-stukje meenemen (meer richting Denver) spreekt ons wel heel erg aan!
Hebben jullie toevallig reisverslagen van de reizen die jullie hier beschrijven? Dan kan ik me nog wat verder gaan inlezen. :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk voor reisverslagen eens in de diverse topics, zoals:
- viewtopic.php?f=36&t=11994
- viewtopic.php?f=8&t=11996
- https://reisverslagen.allesamerika.com/

En kijk in de onderschriften van de medeforumleden, bijvoorbeeld bij mij, ik heb ook reizen vanuit Denver gemaakt en beschreven.
Met 2 weken ben je echter wel beperkt in tijd, want bijvoorbeeld Yellowstone ligt niet direct gemakkelijk in een route. Of je moet aanvliegen op een vliegveld in de buurt van Yellowstone, o.a. Jackson (WY) of Bozeman (MT), en ook Salt Lake City (UT) is een mogelijkheid.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wij hebben in 2008 het klassieke rondje zuidwesten gedaan
In 2013 rondje Denver
In 2014 IJsland, New York en met rv de oostkust en Niagra falls.
https://ijslandenamerika2014.wordpress.com

Vorig jaar hebben we een camper gereden van de fabriek in Chicago naar Las Vegas. Dat was geweldig. Een heel ander deel van de USA. O.a. Nashville, New Orleans, de Golfkust.
http://chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl

Gr Anna
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer