Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GuidoWater: Utah, Colorado, Wyoming september 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis GuidoWater: Utah, Colorado, Wyoming september 2017.

Bericht door GuidoWater »

Eind september hebben we nog 2 weken vrij gepland staan en we beginnen nu toch weer te denken aan Amerika.
Al 2 keer eerder hebben we de USA bezocht. Toen deden we California, Nevada, Utah, Arizona en New Mexico.

We hebben 2 parken, die de vorige keren ook al hoog op de verlanglijst stonden, maar toen niet op de route lagen.
Yellowstone en Arches national park.

Ik fotografeer graag en dan vooral wildlife en landschappen en dus zijn deze twee parken uitermate geschikt.

We hebben totaal geen moeite om een stuk dat minder interessant is over te slaan, door een dag een flinke afstand te rijden; 2 of 3 reisdagen van 7 of 8 uur rijden is geen probleem als we daar wat meer tijd op een mooie plek mee kunnen krijgen.

Dit is een beetje een idee waar we nu mee spelen. Het zal ook kunnen dat we beginnen en eindigen in Salt Lake City, want we hebben nog niks geboekt.

Vertrek is 23 september terugkomst 8 oktober.

23 dag 1 : amsterdam -> denver
24 dag 2 : denver -> rocky mountain
25 dag 3 : rocky mountain
26 dag 4 : rocky mountain -> cody
27 dag 5 : yellowstone
28 dag 6 : yellowstone
29 dag 7 : yellowstone
30 dag 8 : yellowstone -> grand teton
1 dag 9 : grand teton
2 dag 10 : grand teton -> salt lake city
3 dag 11 : salt lake -> antelope island -> moab
4 dag 12 : moab
5 dag 13 : moab
6 dag 14 : moab -> denver
7 dag 15 : denver -> amsterdam
8 dag 16 : amsterdam

Ben benieuwd wat jullie ideeën zijn.

Grt Guido
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis GuidoWater: Utah, Colorado, Wyoming september 2017.

Bericht door Old Faithful »

Puur kijkend naar de route zou ik voorstellen RMNP aan het eind van de reis te doen en dus op dag 2 meteen naar Cody te rijden. Vanwege het tijdsverschil ben je waarschijnlijk vroeg wakker en dat is een voordeel voor de lange rit naar Cody. Verder ben je aan het eind van de reis al wat meer gewend aan de grote hoogtes in RMNP. Komende van Moab zou je dan de eerste nacht aan de zuidwest ingang van het park kunnen logeren.
Van de andere kant zou oktober al tricky kunnen zijn voor RMNP. Nu scheelt het maar twee weken en moet je er in Yellowstone en RMNP eind september/ begin oktober sowieso rekening mee houden dat je met winterse omstandigheden te maken zou kunnen krijgen, dus blijft het een gok.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij ook niet verkeerd om RMNP op het eind te doen. En mocht het weer daar dan tegen zitten, dan blijf je een dag langer in Moab, of je doet nog een stop in Grand Junction (voor een bezoek aan Colorado NM). Of je voegt Capitol Reef toe tussen SLC en Moab.

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Goede tip om rmnp op het eind te doen. Ik zit me nou te verdiepen en zie dat de trail Ridge Road op 3700 meter hoogte loopt. Mijn vrouw Is asma patiënt en ik vraag me af of een bezoek hier wel nut heeft. Een mooie hike zal er op deze hoogte niet in zitten vrees ik.

Misschien een idee om te beginnen en eindigen in Salt Lake en daar een rondje omheen te maken. We zouden dan wat extra dagen in utah overhouden. Hebben jullie hier tips voor? Capitol reef zijn we overigens al geweest.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Als je RMNP wel in je route meeneemt, zou het 'weer-technisch' dan toch niet beter zijn om deze zo snel mogelijk te doen? Wij gaan ook in september, maar ben bang dat de kans op sneeuw daar elke dag groter wordt.
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
GuidoWater
Amerikafan
Contacteer:

Ik heb ondertussen eens een beetje gekeken naar een rondje zonder RMNP. Bijkomend voordeel is dat er wat meer tijd over blijft en er dus een rustiger reis schema gemaakt kan worden. Zou dan meer aan zoiets zitten te denken.

dag 1 : amsterdam -> salt lake
dag 2 : salt lake city -> west yellowstone
dag 3 : yellowstone
dag 4 : yellowstone
dag 5 : yellowstone
dag 6 : yellowstone -> grand teton
dag 7 : grand teton
dag 8 : grand teton
dag 9 : grand teton -> vernal
dag 10 : vernal -> moab
dag 11 : moab (arches)
dag 12 : moab (canyonlands)
dag 13 : moab -> salt lake city
dag 14 : salt lake city (antelope island)
dag 15 : salt lake city -> amsterdam
dag 16 : amsterdam

Ik ben gek op het fotograferen van allerlei soorten vogels. Heet er iemand tips voor goede plekken ergens langs deze route? Ik zit zelf nog te twijfelen of ik 1 dag grand teton en de dag salt lake city wilt overslaan om ergens nog een stop te maken op een interessante plek. Mogelijkheid is bijvoorbeeld ook om niet terug te vliegen vanaf salt lake city maar vanaf las vegas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor vogels zit je op Antelope Island wel goed denk ik. Wij zagen daar veel vogelspotters (zie hier voor ons verslag).
Je zou tussen SLC en Yellowstone nog naar Craters of the Moon kunnen gaan. Zie ook daarvoor ons 2015-verslag.

Marianne
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door avsboz »

GuidoWater schreef:
Ik ben gek op het fotograferen van allerlei soorten vogels. Heet er iemand tips voor goede plekken ergens langs deze route? .
Volgens mij staat omgeving Fishing Bridge in Yellowstone bekend om de aanwezighed vanp pelikanen. Ik weet niet of deze daar het hele jaar zitten of wegtrekken.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer