Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bartdierckx : Hulp met reis september 2017

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
bartdierckx
Amerikafan

Reis bartdierckx : Hulp met reis september 2017

Bericht door bartdierckx »

Hallo,

Na NY, Washington DC, roadtrip ZW en road trip Florida willen we graag opnieuw naar Amerika reizen. Ditmaal midden september 2017 en voor een 10 a 14 dagen. Helaas kan het niet langer.

Er ligt nog niets vast en dus moeten wat voort maken. Graag jullie mening omtrent de mogelijkheden.

Enerzijds wil ik zeer graag naar chicago. Hoewel de omgeving rond chicago wel mooi zal zijn, spreekt het ons minder aan.

1) Mogelijk dus city trip Chicago voor 4 dagen en dan vliegtuig naar Denver voor wat natuur op te zoeken in de Rocky Mountains.

2) Yellowstone staat hoog op verlanglijstje maar is het misschien al wat te laat om alles nog te boeken. Dan zou chicago bijvoorbeeld wegvallen en vanuit denver naar Rocky Mountains, Grand Teton en Yellowstone om dan naar bijvoorbeeld Salt Lake City terug te vliegen.

Hier twijfel ik wat aan haalbaarheid, grootte van Yellowstone (sowieso keuzes maken) en te laat om nog overnachting te boeken.

Wat denken jullie van opties? Hoeveel dagen waar en grote lijnen van reis? We zijn avontuurlijk en wandelen graag.

Alvast bedankt
Bart
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis bartdierckx : Hulp met reis september 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt alvast eens kijken wat er nog open is in Yellowstone en of er nog accommodatie beschikbaar is. Je hebt buiten het park ook wel mogelijkheden natuurlijk.
Ik zou zeker 4 nachten (3 dagen) voor Yellowstone uittrekken. Kijk voor een mogelijke invulling van je tijd eens in ons 2015-verslag, en in onze planning. Wij hebben toen veel dingen gedaan die voor een eerste bezoek aanraders zijn maar ook wat dingen voor de wat meer gevorderde bezoeker. :wink:

Marianne
bartdierckx
Amerikafan

Wat zijn zoal goede plaatsen voor overnachting vanuit Yellowstone?
Afbeelding
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

West-Yellowstone zaten wij, was prima!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

bartdierckx schreef:Wat zijn zoal goede plaatsen voor overnachting vanuit Yellowstone?
Het hangt er vanaf wat je allemaal wilt bezoeken. In het park zelf ligt Canyon mooi centraal maar verschillende locaties zijn ook handig. Als je buiten het park overnacht zou ik ook naar Cooke City en naar Gardiner kijken. Kijk op www.nps.gov/yell voor een kaart van het park. Dan krijg je een idee van de ligging van de bezienswaardigheden en de accommodaties. Voor de mogelijkheden in het park zie www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

bartdierckx schreef: 1) Mogelijk dus city trip Chicago voor 4 dagen en dan vliegtuig naar Denver voor wat natuur op te zoeken in de Rocky Mountains.

2) Yellowstone staat hoog op verlanglijstje maar is het misschien al wat te laat om alles nog te boeken. Dan zou chicago bijvoorbeeld wegvallen en vanuit denver naar Rocky Mountains, Grand Teton en Yellowstone om dan naar bijvoorbeeld Salt Lake City terug te vliegen.
Je zou ook naar Salt Lake City kunnen vliegen i.p.v. Denver. Dat ligt dichter bij Yellowstone dan Denver. Aangezien het tijdverschil tussen Chicago en Salt Lake City slechts een uur is, zou je ook de city trip Chicago op het eind kunnen doen. Midden september moet Yellowstone nog wel kunnen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
bartdierckx
Amerikafan

Dit wordt moeilijk :)
Heb al eens snel een heel voorlopige planning gemaakt.

Dag 1: Vlucht Amsterdam – Denver
Dag 2:
Dag 3:
Dag 4:
Dag 5: Route xxx - Jackson (ik voorzie hier quasi een volledige rijdag)
Dag 6: Jackson (Grand Teton)
Dag 7: Jackson (Yellowstone)
Dag 8: Yellowstone (overnacthting West Yellowstone)
Dag 9: Yellowstone (overnacthting West Yellowstone)
Dag 10: Route West Yellowstone – Salt Lake City
Dag 11: Vlucht Salt Lake City - Amsterdam

Moet ik de eerste vier dagen dan nog wat invullen. Ofwel wordt dit ingenomen door citytrip chicago (mogelijk dan opt einde van planning). Ofwel door de Estes Park en Rocky Mountains.

Ik zou ook graag ten zuidwesten van Denver gaan (Maroon Bells, Hanging Lake, ...). Maar hierdoor verliezen we tijd. Mogelijk beter om gewoon dan te focussen op Estes + Rocky Mountain NP?!

Aanvullingen? Realistisch? Nogmaals zeer voorlopig en relatief snel in elkaar gestoken om even een idee te krijgen qua haalbaarheid.
Afbeelding
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik zou echt eerst zo snel mogelijk naar Yellowstone gaan want daar sluiten in september al wat faciliteiten.
Dus misschien beter in SLC beginnen.
Dag 1 naar SLC
Dag 2 SLC - West Yellowstone (of iets in het park als er nog wat vrij/open is)
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone - Jackson
Dag 6 Jackson (Grand Teton)
Dag 7 Jackson - SLC en vanaf daar naar Chicago
ofwel vanaf Jackson richting Denver en vanaf daar dan terug naar huis.

Een andere optie zou zijn om vanaf Jackson Hole naar Chicago te vliegen maar ik vrees dat je dan hoge dropoff kosten voor de auto hebt.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

bartdierckx schreef:Mogelijk beter om gewoon dan te focussen op Estes + Rocky Mountain NP?!
Estes Park is een plaats; je overnacht hier voor een bezoek aan het oostelijke deel van Rocky Mountain NP, geen doel op zich.

Ik zou ook eerst naar Yellowstone gaan. Ik weet niet of je al hebt gekeken naar accommodatie? Je kunt de indeling ook daar van af laten hangen. Zo heel veel zal het ook niet uitmaken.

Marianne
bartdierckx
Amerikafan

Ik wil jullie bedanken voor de input. We hebben lang getwijfeld en opties gekeken.

Zonet goede tickets kunnen boeken voor amsterdam - vancouver en calgary - amsterdam. Tweemaal rechtstreekse vlucht voor net geen 700 eur in september.

Op dit forum (canada gedeelte) al veel leuke dingen gelezen dus dat gaat het worden. :)
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer