Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijzen attracties.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Prijzen attracties.
Wij zijn net terug van onze trip door the Deep South en 1 van de dingen die ons opviel was dat de meeste attracties zeer aan de prijs zijn. Ik kan me voorstellen dat een pretpark wat prijzig is maar attracties zoals Ruby Falls, Rock City, tram tours in bv St Augustine, Middleton Place Garden Market, Magnolia Plantation and Gardens zouden toch niet zo duur hoeven zijn als je kijkt naar wat er aan personeel of materiaal nodig is. Kwam op ons een beetje over als een tourist trap en verbaasde ons dat het bij sommige van deze attracties zo druk was.
Bv Ruby Falls, 20 dollar toegang betalen om 5 minuten naar de ondergrondse waterval te kijken (die overigens op zich wel mooi was), maar om daar te komen stonden we ruim 2 uur (!!!) buiten in de rij te wachten, half uur naar beneden en lopen naar de waterval en weer een half uur terug.
Rock City idem dito 20 dollar en op zich wel leuk gedaan met die stenen maar het loopt toch aardig binnen voor de eigenaren zou je zeggen want personeel zie je alleen bij de verkoop stalletjes en kaart verkoop.
Naar mijn gevoel zijn de attracties in Nederland toch wel wat goedkoper.
Bv Ruby Falls, 20 dollar toegang betalen om 5 minuten naar de ondergrondse waterval te kijken (die overigens op zich wel mooi was), maar om daar te komen stonden we ruim 2 uur (!!!) buiten in de rij te wachten, half uur naar beneden en lopen naar de waterval en weer een half uur terug.
Rock City idem dito 20 dollar en op zich wel leuk gedaan met die stenen maar het loopt toch aardig binnen voor de eigenaren zou je zeggen want personeel zie je alleen bij de verkoop stalletjes en kaart verkoop.
Naar mijn gevoel zijn de attracties in Nederland toch wel wat goedkoper.
Re: Prijzen attracties.
Het hangt er heel erg vanaf is mij opgevallen.
Als ik kijk naar dierenparken en dergelijke activiteiten zijn deze goedkoper of de zelfde prijs (maar krijg je wel meer).
Andere attracties kunnen wel duurder zijn alleen als ik dat vergelijk met Nederland/Europa zijn de attracties vaak wel eens stuk groter.
De efteling is immers ook al €35 p.p en een dierenpark kost ook zo'n €20.
De "tourist traps" kunnen wel behoorlijk aan de prijs zijn. Maar het staat je vrij om het te betalen of om over te slaan. Ik heb er bewust voor gekozen om dingen over te slaan puur qua kosten.
Zo zit ik er aan te denken om volgend jaar in Page de Antilope canyon over te slaan. Ik vind dit ook behoorlijk aan de prijs en ik vraag me echt af of je dit niet op een andere plek kan zien.
Als ik kijk naar dierenparken en dergelijke activiteiten zijn deze goedkoper of de zelfde prijs (maar krijg je wel meer).
Andere attracties kunnen wel duurder zijn alleen als ik dat vergelijk met Nederland/Europa zijn de attracties vaak wel eens stuk groter.
De efteling is immers ook al €35 p.p en een dierenpark kost ook zo'n €20.
De "tourist traps" kunnen wel behoorlijk aan de prijs zijn. Maar het staat je vrij om het te betalen of om over te slaan. Ik heb er bewust voor gekozen om dingen over te slaan puur qua kosten.
Zo zit ik er aan te denken om volgend jaar in Page de Antilope canyon over te slaan. Ik vind dit ook behoorlijk aan de prijs en ik vraag me echt af of je dit niet op een andere plek kan zien.
Poeh. Dat laatste weet ik nog net zo niet hoor. Natuurlijk zijn er veel slot canyons in dat gebied te vinden maar Antelope Canyon is toch wel een klasse apart. Persoonlijk vind ik 40 euro (weet niet precies wat het nu kost) voor een tour van anderhalf uur echt niet veel geld. Ik kan me wel voorstellen dat als je een drukke tour hebt dat de beleving dan wat minder is (gouden tip: ga dus heel vroeg). Ik zou Antelope Canyon zeker toeristisch noemen, maar toch zeker geen tourist trap.
Zo zie je maar, de term duur is zo ontzettend subjectief, daar valt weinig zinnigs over te zeggen.
Zo zie je maar, de term duur is zo ontzettend subjectief, daar valt weinig zinnigs over te zeggen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik heb net even de prijzen bekeken:
https://www.antelopecanyon.com/sightseers-tour/
In-Season Rates:
Adult $45.00 (ages 13 & up)
Child $35.00 (ages 8-12 years)
Child $27.00 (ages 3-7 years)
Children 2 and under free.
**11:30 AM rates:
Adult $58.00 (ages 13 years & up)
Child $48.00 (ages 8-12 years)
Child $40.00 (ages 3-7 years)
Children 2 and under no fees
RATES INCLUDE $8.00 Navajo Park entrance fee and taxes.
Voor ons drieén komt dat tussen de €117 en €156. Dat vind ik, voor 1,5uur aardig aan de prijs.
Het kan zijn dat het geld het waard is maar het zijn bij een trip wel overwegingen die gemaakt moeten worden.
Met ons budget zullen we toch keuzes moeten. Antilope canyon doen, betekend dat iets anders moet komen te vervallen (gechargeerd gezegd).
Wat dat betreft begrijp ik de TS wel.
En de prijs van een dienst/artikel is heel subjectief. Wat voor de één het geld waard is, hoeft dat zeker niet voor een ander te betekenen.
https://www.antelopecanyon.com/sightseers-tour/
In-Season Rates:
Adult $45.00 (ages 13 & up)
Child $35.00 (ages 8-12 years)
Child $27.00 (ages 3-7 years)
Children 2 and under free.
**11:30 AM rates:
Adult $58.00 (ages 13 years & up)
Child $48.00 (ages 8-12 years)
Child $40.00 (ages 3-7 years)
Children 2 and under no fees
RATES INCLUDE $8.00 Navajo Park entrance fee and taxes.
Voor ons drieén komt dat tussen de €117 en €156. Dat vind ik, voor 1,5uur aardig aan de prijs.
Het kan zijn dat het geld het waard is maar het zijn bij een trip wel overwegingen die gemaakt moeten worden.
Met ons budget zullen we toch keuzes moeten. Antilope canyon doen, betekend dat iets anders moet komen te vervallen (gechargeerd gezegd).
Wat dat betreft begrijp ik de TS wel.
En de prijs van een dienst/artikel is heel subjectief. Wat voor de één het geld waard is, hoeft dat zeker niet voor een ander te betekenen.
-
- Amerika-expert
Via Groupon kan je bijna altijd wel goede deals vinden voor attracties. Scheelt soms een paar dollar, soms veel meer.
Idd attracties als hop off bussen enz kunnen via groupon, livingsocial, travelzoo.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Hi Sentinel,
Wij hebben een reservering in juli voor (lower) Antelope Canyon bij Ken's tours voor $25 p.p.. Daar komt nog wel de $8 voor de Navajo bij.
Scheelt toch al met al weer iets tov de prijs jij aangeeft.
groet Saskia
Wij hebben een reservering in juli voor (lower) Antelope Canyon bij Ken's tours voor $25 p.p.. Daar komt nog wel de $8 voor de Navajo bij.
Scheelt toch al met al weer iets tov de prijs jij aangeeft.
groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Hoi Saskia,
Ik ga dan nog eens verder zoeken. Dat betekend dat er verschillende tours zijn, die ook verschillend in prijs zijn.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
Ik ga dan nog eens verder zoeken. Dat betekend dat er verschillende tours zijn, die ook verschillend in prijs zijn.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je hebt 'Lower Antelope Canyon' en 'Upper Antelope Canyon'. De site die jij aanhaalde ging over Upper, Saskia noemt een tour in Lower. De tours in Lower zijn een stuk goedkoper dan de tours in Upper. In het kort de verschillen:
Lower: goedkoper, op plek A naar binnen en op plek B naar buiten (iedereen loopt dus in dezelfde richting), auto parkeren bij ingang
Upper: duurder, op plek A naar binnen en ook weer naar buiten (je loopt dus heen en terug, en komt steeds 'tegenliggers' tegen in de canyon). Auto parkeren in Page, je wordt met een jeep gebracht/gehaald.
Ik vond Lower zelf leuker dan Upper. Simpelweg omdat het er iets minder druk was en je dus wat makkelijker foto's kon maken. In Upper voelde ik me opgejaagd vee. Bij Upper zijn er (op het juiste moment van de dag) mooie verticale lichtinvallen. Vervolgens gooit de guide dan regelmatig wat zand omhoog, dat dan bij deze lichtinval weer naar beneden valt. Ik vond dat verder niet zo boeiend, vooral een gimmick...
Lower: goedkoper, op plek A naar binnen en op plek B naar buiten (iedereen loopt dus in dezelfde richting), auto parkeren bij ingang
Upper: duurder, op plek A naar binnen en ook weer naar buiten (je loopt dus heen en terug, en komt steeds 'tegenliggers' tegen in de canyon). Auto parkeren in Page, je wordt met een jeep gebracht/gehaald.
Ik vond Lower zelf leuker dan Upper. Simpelweg omdat het er iets minder druk was en je dus wat makkelijker foto's kon maken. In Upper voelde ik me opgejaagd vee. Bij Upper zijn er (op het juiste moment van de dag) mooie verticale lichtinvallen. Vervolgens gooit de guide dan regelmatig wat zand omhoog, dat dan bij deze lichtinval weer naar beneden valt. Ik vond dat verder niet zo boeiend, vooral een gimmick...
Mijn kinderen vonden het scheuren met de jeep over de dirtroad (het was een soort 'open busje' van 'de baas') het leukst van de hele tour. We vertrokken als laatste uit Page (geboekt bij Roger Ekis) en moesten blijkbaar als eerste aankomen. Het is nu 7 jaar geleden en ze praten er nog steeds over, zo leuk 

Dat was overigens naar de upper antelope canyon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1447 Weergaves
-
Laatste bericht door miro