Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur Atlanta Airport ervaringen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Autohuur Atlanta Airport ervaringen

Bericht door elninjoo »

Voor oktober heb ik 'n auto gehuurd op Atlanta airport via Rentalcars bij Dollar. Nu was ik toevallig iets anders aan 't googlen en struikel ik over een Yelp-review site over Dollar Atlanta waar de honden geen brood van lusten. Is het echt zo bar gesteld met de service en kwaliteit van die verhuurder of moet ik dat met 'n korreltje zout nemen? Overigens heb ik voor de zekerheid nu ook maar Alamo geboekt (77 euro duurder) en kan tot 48 uur van te voren nog beslissen met welke ik in zee ga.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Autohuur Atlanta Airport ervaringen

Bericht door Harry »

Mijn ervaring bij Dollar op Atlanta in 2010 heeft ervoor gezorgd dat ik nooit meer bij Dollar een auto huur. :wink:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Vertel, vertel!! :shock: :mrgreen:
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ik heb ook bij Dollar op Atlanta een auto gereserveerd en nog een duurdere Alamo reservering als back-up.

Ik heb de beoordelingen ook gezien, maar na nadere bestudering blijken het met name mensen te zijn die naar mijn inziens ietwat teveel verwachten qua service... Over veel van de zaken die zij noemen zou ik geen punt maken.
Bijvoorbeeld zomaar tekenen op 4 lijntjes en daarna niet weten waar je voor had getekend... 'Ja, de dame achter de balie was zo gezellig'.

Ook veel klachten over de wachtduur.

En gewoon veel klachten over het 'upsellen' door de baliemedewerkers. Tsja, dat is bij de meeste maatschappijen een probleem (behalve als je skip the counter oid kan doen).

Het scheelt voor mij ruim 300 euro. Dus ik waag het er denk ik gewoon op. Gewoon overal nee op zeggen, checken waar je tekent en voor wat en dan komt t vast in orde.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dat gezeur over wat ze je verder nog aan willen smeren laat ik ook gewoon langs me heen gaan. Maar ik vond reviews over auto's die naar rook stonken, vies waren of oud en motorische problemen bleken te hebben toch wel 'n dingetje.
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ach, de gewone auto verhuur praatjes, maar dan wat erger.
De mevrouw beweerde dat we niet verzekerd zouden zijn, volgens haar kon ik de voucher niet lezen omdat die in het Duits was, ook dat zou geen probleem geweest zijn, maar het was gewoon in het Nederlands. Alle verzekeringen zaten er zoals gewoonlijk bij, toen ik haar duidelijk maakte niet gediend te zijn van dit soort praktijken was ze ineens niet zo aardig meer, toen ik naar de manager vroeg was de liefde helemaal over.
Toen mocht ik in de garage ook nog kiezen uit een Ford Crown Victoria in diverse kleuren en toen was het zeker, nooit meer Dollar. :D
Harry
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het was wel iets erger dan alleen maar upselling, ze zat gewoon te liegen.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Oef, dat klinkt niet best...

Over problemen met de auto's zelf heb ik vrij weinig gelezen, alleen over de service bij de balie.

Ik begin nu ook te twijfelen.. :roll: :sadcry:
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Wij hebben een auto gehuurd bij Alamo met skip the counter. Al kost het 200 euro meer dan Dollar, ik zou het zo weer doen. Geen gezeik en 1x doorlopen naar je auto zonder in de rij te staan voor een balie. Sowieso altijd goede ervaringen gehad met Alamo, ook met auto inruilen bij pech onderweg.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Hoe kun je dat skip the counter eigenlijk toevoegen? Kan dat ook via rentalcars? En betaal je daar extra voor?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kan dat ook via rentalcars? En betaal je daar extra voor?
Op vraag 1 Ja en vraag 2 nee. Zolang je bij Alamo huurt. Ik heb het zelf afgelopen Oktober ook gebruikt. Ik gebruik de onderstaande (Duitse) link eigenlijk altijd. Letterlijke beschrijving.
http://www.sylvia-schulze.net/tipps-inf ... etime.html

Overigens is ook mijn ervaring met dollar (niet op Atlanta) dat ze veel meer doordrammen/aansmeren en onwaarheden vertellen dan andere maatschappijen. Ik moest perse een upgrade nemen, want 1000 km rijden in een economy size auto was wel heel veel opgevouwen zitten? Uiteindelijk stonden er geen eco cars in de parking en kreeg ik een full size mee en zat daarin veel ruimer dan in mijn eigen bak thuis :lol:
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

En ik huur nooit meer bij Alamo wegens een paar slechte ervaringen. Meestal Budget , maar voor one-ways in oktober en december gebruik ik Enterprise.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Is het niet een beetje kort door de bocht dat je nooit meer bij een bepaald verhuurbedrijf huurt? Alamo op plek 1 is nooit te vergelijken met plek 2 en hetzelfde is dat je Dollar Atalanta niet kan vergelijken met bijvoorbeeld die in Miami....
Het zal wel een gevoel zijn, maar stel je komt net iemand tegen bij je plaatselijke supermarkt die net een slechte dag heeft en wat geprikkeld tegen je doet, ga je dan naar voor altijd naar een andere supermarkt?

En het zal best kunnen dat je op meerdere plekken een negatieve ervaring hebt, maar soms wat meer vergevingsgezind zijn is ook goed!

Ander verhaal als er alleen maar slechte verhalen zijn over Dollar in Atlanta, of een andere locatie, als er consequent slechte ervaringen zijn op die locatie!
winterpark
Amerikakenner

vimo schreef:Is het niet een beetje kort door de bocht dat je nooit meer bij een bepaald verhuurbedrijf huurt? Alamo op plek 1 is nooit te vergelijken met plek 2 en hetzelfde is dat je Dollar Atalanta niet kan vergelijken met bijvoorbeeld die in Miami....
Het zal wel een gevoel zijn, maar stel je komt net iemand tegen bij je plaatselijke supermarkt die net een slechte dag heeft en wat geprikkeld tegen je doet, ga je dan naar voor altijd naar een andere supermarkt?

En het zal best kunnen dat je op meerdere plekken een negatieve ervaring hebt, maar soms wat meer vergevingsgezind zijn is ook goed!

Ander verhaal als er alleen maar slechte verhalen zijn over Dollar in Atlanta, of een andere locatie, als er consequent slechte ervaringen zijn op die locatie!
Je hebt een punt hoor, ik vond de Dirk in mijn oude woonplaats vreselijk en die in mijn nieuwe woonplaats super ;-)

Maar met Dollar en Budget heb ik op meerdere plekken slechte ervaringen en met Alamo op meerdere plekken goede. En zoals ik al zei, Skip the counter is voor mij een groot goed.
Laatst gewijzigd door winterpark op 07 jun 2017, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Hier ook ooit een keer bij Dollar gehuurd (DCA) en dat was dan ook direct de laatste keer.

Was een voucher reservering via FTI (de broker die USAreisen gebruikt). Eerst letterlijk 2 uur aan de balie gestaan omdat de reservering niet gevonden kon worden. Uiteindelijk snapte de medewerker toch hoe het systeem werkte. Daarna een bekraste Chrysler 300 meegekregen die de meest slechte wegligging ooit had en een hoop bijgeluiden in de ophanging. Verzoek om een andere auto nog in de garage werd niet gehonoreerd. Ik heb later weer een keer in een Chrysler 300 mogen rijden die wel gewoon normaal door een bocht reed, dus er was echt iets mis met die auto toen. Krassen stonden niet op het schadeformulier en heb ik er bij laten zetten. Bij het inleveren opnieuw gezeur over die krassen (inclusief het dak), maar gelukkig had ik dus dat schadeformulier laten amenderen.

De enige reden voor de keuze voor Dollar toen was omdat het om een one-way rental ging DCA-JFK en dat Dollar daar het meest gunstige tarief had.

Overigens was dit in 2009, dus voordat Hertz Dollar-Thrifty overnam. Wellicht is het nu onder de vlag van Hertz beter. Voor mij iig sinds die tijd geen Dollar meer. Ik hou het bij Hertz, Alamo of National.
winterpark
Amerikakenner

Ik heb zelfs weleens de situatie gehad bij Budget (niet in de VS, maar in Ierland) dat we een kras op de auto hadden en bij de afhandeling klaagde ik over de verschrikkelijk onvriendelijke benadering van de medewerkers (keken je niet eens aan) en dat ik op de heenreis 2 uur in de rij had gestaan... Het antwoord: maar je weet dat je bij Budget hebt geboekt he? Anders had je het duurdere Avis (zelfde eigenaar!) moeten boeken. Uh... :X
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik begin toch meer te neigen naar Alamo door alles wat ik lees en dat skip the counter kan ook alleen maar bij hen geloof ik.

Die Duitse link vind ik vrij onoverzichtelijk, want zo goed is m'n duits nu ook weer niet. Maar komt 't er in principe niet gewoon op neer dat je bij rentalcars het bevestigingsnummer van Alamo opvraagt zodat je op de site van Alamo het hele riedeltje kunt invullen? En wanneer doe je dat? Paar dagen voor vertrek?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dat kan, maar het kan ook gewoon direct.

Overweeg overigens ook om niet prepaid via een broker te boeken, maar een reguliere postpaid boeking te doen, direct bij Alamo, al dan niet via alamo.com of via alamo.co.uk, maar dan wel "pay later". Je hebt dan geen enkele verplichting en dat geeft je de flexibiliteit om rond te kijken en opnieuw te boeken als je tegen iets beters aan loopt.

Overigens is Alamo niet de enige met een dergelijk systeem.

Bij National mag je als Emerald club member (kostenloos) gewoon direct een auto uitzoeken. Als basis lid in de Emerald Aisle, als Executive in de Executive Aisle (je boekt en betaalt een mid-size).

Bij Hertz heb je "Gold service" waardoor je ook direct door kan. Je krijgt dan een auto toegewezen die in een specifiek vak voor jou klaar staat. De enige voorwaarde daarbij is dat je wel eerst een keer bij de balie bent geweest, bij de eerste huur. En als je iets wijzigt aan je credit card of rijbewijs moet je bij een volgende huur weer opnieuw naar de balie. Hertz heeft inmiddels ook een uitzoekmogelijkheid op diverse grote luchthavens, per autoklasse. Alleen als je een SUV, Van of iets anders speciaals boekt krijgt je nog wel je auto toegewezen. Naast de toegewezen auto (of utizoeken binnen de gehuurde klasse) mag je ook een andere auto kiezen uit de speciale rij die bij jouw member status hoort. Hoe meer status, hoe beter de keuze in die rij zal zijn. Ook daarbij geldt weer: je moet midsize huren en betalen om uit te mogen zoeken.

Aangezien bij zowel National als Hertz postpaid reserveringen bij een no-show verder geen financiele gevolgen hebben kun je dus zowel een mid-size reserveren (en hopen op een geschikte auto in de Emerald/Executive Aisle (NAtional) danwel Gold/5-Star/President aisle (Hertz), maar tegelijkertijd ook die duurdere SUV oid die je echt wilt rijden reserveren.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Bij National is het een paar honderd euro duurder om een midsize SUV te huren dan via rentalcars. Idem rechtstreeks bij Alamo.
winterpark
Amerikakenner

Ik heb goede ervaringen met Autoeurope.nl. Wel prepaid maar je kunt 48 uur van te voren annuleren. Goede klantenservice.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer