Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...

Bericht door Ataturk007 »

PSVwally schreef:
Je paspoort, moet 6 maand geldig zijn na terugkéér. :-)
Bedoel je dit met die smiley erachter nou als grap? Dit klopt namelijk helemaal niet.

Ik moet wel zeggen dat ook in Nederland veel jongeren het niet weten hoor. Ook omdat je op je identiteitskaart wel binnen de Europese Unie kan reizen (Met een Nederlandse identiteitskaart kunt naar de hierna genoemde landen reizen. België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Tsjechië en Zweden, Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland.) denken velen dat het daarbuiten ook gewoon kan.
Maar ik heb het idee dat (nogsteeds) veel mensen zich ook niet inlezen waar ze nou daadwerkelijk heen gaan. Ik herinner me dan ook altijd vol afschuw (en overigens ook humor) nog een terugkerend item van de Vakantieman die mensen op een kaart liet aanwijzen waar ze dachten te zitten.
Of deze :roll: https://www.youtube.com/watch?v=hLTtsuAJLxs
Nee hoor, mensen met een visum en die met een hun visum reizen, die moeten een geldigheid hebben van hun paspoort van 6 maanden na teruglanding.
En dit is toch overal zo? Als je op de vlieger zelf stapt kijken ze naar de geldigheid van je ID kaart (binnen EU) en naar de paspoort (buiten EU).

Je kan nooit reizen met een paspoort dat geldig is tot na paar dagen na je terugkéér ;) Zoek maar op ..
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...

Bericht door Harry »

Misschien voor België, daar zijn kennelijk wat aparte regels.
Ik ben vorig jaar van vakantie uit de VS teruggekomen met een paspoort wat nog minder dan een maand geldig was, geen enkel probleem hoor, alleen op Schiphol een goedbedoelde opmerking van de douane "meneer uw paspoort verloopt bijna".
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Je kan nooit reizen met een paspoort dat geldig is tot na paar dagen na je terugkéér ;) Zoek maar op ..
Kompleet onzin, vwb reizen naar de US.Ik ben zelf wel eens op stap geweest met een paspoort, dat bij terugkomst nog 4 dagen geldig was.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... N1hha24%3D
Visitors traveling to the U.S. are required to be in possession of passports that are valid for six months beyond the period of their intended stay in the U.S. See list of countries exempt from the six month requirement.
In de bewuste exemption list staan zowel Belgie als Nederland (en nog heel veel andere landen)
lijst met exemption van de 6 maanden regel : https://www.cbp.gov/sites/default/files ... date_0.pdf
Nee hoor, mensen met een visum en die met een hun visum reizen, die moeten een geldigheid hebben van hun paspoort van 6 maanden na teruglanding.
Geldigheid van je visum staat min of meer los van de geldigheid van je paspoort. Zo kan je een visum van 10 jaar in je paspoort gestempeld krijgen, terwijl je paspoort nog maar 5 jaar geldig is. Je vraagt dan naar 5 jaar een nieuw paspoort aan, en daarbij wordt de pagina waar het visum op staat in het oude paspoort niet geperforeerd, zodat deze geldig blijft. Je reist daarna met het nieuwe en oude paspoort.
Bij een ESAT gaat dit overigens niet op, deze is wel degelijk gekoppeld aan de geldigheid van je paspoort.
Ik meen me te herinneren dat er hier al eerder melding gemaakt is van iemand die met zijn ID kaart een ESTA aangevraagd had en gewoon goedgekeurd. Er is geen controle of het ingevoerde nummer wel een bestaand nummer is.
Mede reisgenoot heeft het ooit gepresteerd om een ESTA aanvraag succesvol af te sluiten, door z'n BSN in te vullen op de plek waar je paspoortnummer moet staan. Check op dit nummer is dus niet heel erg grondig.
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 03 jun 2017, 11:02, 6 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Ataturk007: we hebben het hier niet over het reizen met een visum, maar met een visum waiver (ESTA).
Ataturk007 schreef:Je kan nooit reizen met een paspoort dat geldig is tot na paar dagen na je terugkéér Zoek maar op ..
Nooit? Misschien kun jij een link geven waarin staat dat je paspoort altijd nog 6 maanden geldig moet zijn? Ik kan dat niet vinden.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het is ook dikke onzin. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is dat iets wat je vroeger vaak zag in reisadviezen. Maar dr laatste jaren hoor of zie ik het nooit meer. Ik check gewoon altijd even de visum/visum-vrij regels voor een Nederlandse reiziger als ik naar een bepaald land ga. Dat is wat beter dan op de fabels die mensen je vertellen af te gaan :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ataturk007 schreef: Nee hoor, mensen met een visum en die met een hun visum reizen, die moeten een geldigheid hebben van hun paspoort van 6 maanden na teruglanding.
En dit is toch overal zo? Als je op de vlieger zelf stapt kijken ze naar de geldigheid van je ID kaart (binnen EU) en naar de paspoort (buiten EU).

Ik stel voor dat je het zelf eens opzoekt. De regels van hoelang een paspoort nog geldig dient te zijn worden bepaald door het land waar je heen reist.

Voor sommige landen is dit 6 maanden. Voor de VS is dit in het geval je een NL of BE paspoort hebt 0 maanden. Het moet gewoon geldig zijn tot je het land verlaat. Mogelijks zijn er ook landen die een langere geldigheidsduur eisen, maar dat heb ik niet opgezocht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
arnob1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50
Contacteer:

Bericht door arnob1 »

het is allen wel zo dat deze onzin bij veel reisbureaus nog steeds beweert word net zoals de ANWB nog steeds volhoudt dat je een internationaal rijbewijs moet hebben.
Gast

Bericht door Gast »

On topic: waar is de TS, is het nu allemaal goed in orde met je esta?
Marcopstal
Amerika-expert

TS is hier sinds 1 juni niet meer geweest.
Ataturk007
Amerikafan

Bericht door Ataturk007 »

Ga naar google, typ in geldigheid paspoort na terugkeer reis.

Je gaat landen hebben waar je min 6 maand geldig moet zijn, is altijd zo ..
Ik heb naar 20 landen gereist en niet enkel naar Amerika, dus ipv hier mij niet gelijk te geven kunnen jullie misschien eens op het internet leren surfen ;)

En zoals ik het zei had ik het niet over de esta maar over de paspoort met VISUM. bye
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Mjah het gaat hier nog altijd over Amerika en daar is het voor Nederlanders en Belgen nog steeds niet nodig om, ongeacht of ze onder VISA of Esta reizen, een paspoort te hebben dat nog 6 maanden geldig is. Dus. Toedeledokie

Visitors traveling to the U.S. are required to be in possession of passports that are valid for six months beyond the period of their intended stay in the U.S. See list of countries exempt from the six month requirement.

Bron: https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... SFFka24%3D

Lijst met uitzonderingslanden:
https://www.cbp.gov/sites/default/files ... date_0.pdf
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ataturk007 schreef:Ga naar google, typ in geldigheid paspoort na terugkeer reis.

Je gaat landen hebben waar je min 6 maand geldig moet zijn, is altijd zo ..
Ik heb naar 20 landen gereist en niet enkel naar Amerika, dus ipv hier mij niet gelijk te geven kunnen jullie misschien eens op het internet leren surfen ;)
Pardon? Dat surfen kunnen we heel goed. En zo leren we ook dat het niet nodig is dat je paspoort nog 6 maanden geldig is voor een bezoek aan de VS.
Dat er voor landen als Cuba of China andere regels gelden is hier absoluut niet relevant.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Deze hele discussie over een visum is hier niet relevant.
Marcopstal
Amerika-expert

Ataturk007 schreef:Je gaat landen hebben waar je min 6 maand geldig moet zijn, is altijd zo ..
Dat eerste deel is juist: er zijn inderdaad landen waar je paspoort minimum 6 maand na terugkeerdatum geldig moet zijn.
Het tweede deel is niet juist, dat is niet voor alle landen zo. Met name voor de VS is dit dus anders.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Er zijn nog maar weinig landen waar die 6 maanden regel geldt. Ik weet dat Peru er 1 van is, en zo zijn er nog wat met name niet-westerse landen. VS gelukkig niet! Die regel staat overigens los van wel ofniet eenvisum, Peru heeft geen visumeis voor ons, maar wel die 6 maanden.
Terug in Texas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer