Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...
Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...
Wij vertrekken volgende week.
Wij waren in de veronderstelling dat onze (Belgische) identiteitskaart geldig waren tot augustus 2018...echter dit is maar tot 2017!Dom dus..
Wij hebben wel een geldig internationaal paspoort.
Is dit voldoende? Of vragen ze zwz je identiteitskaart ?
Kan iemand uitsluitsel brengen aub?
Bedankt!!
Wij waren in de veronderstelling dat onze (Belgische) identiteitskaart geldig waren tot augustus 2018...echter dit is maar tot 2017!Dom dus..
Is dit voldoende? Of vragen ze zwz je identiteitskaart ?
Kan iemand uitsluitsel brengen aub?
Bedankt!!
Re: Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...
Identiteitskaart is een vervanger voor het paspoort in België. Internationaal betekent die kaart niets, dus verlopen maakt niks uit.
Zelfs in België mag je rondlopen zonder ID-kaart, met paspoort.
Zelfs in België mag je rondlopen zonder ID-kaart, met paspoort.
Re: Geldig internationaal paspoort voldoende? Identiteitskaart beperkt geldig...
En welk heb je gebruikt voor de aanvraag van ESTA?Jutabo schreef:Wij vertrekken volgende week.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Voor esta gegevens identiteitskaart gebruikt. Allez ben al wat geruster nu, Merci he mensen 
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Wel nieuwe estas aanvragen dan met de gegevens van de paspoorten want denk niet dat je zo het vliegtuig in komt (om niet te zeggen dat ik wel zeker weet dat je her vliegtuig niet in komt).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Enkel het paspoort (reispas) telt ! De identiteitskaart heeft geen nut.
Los van dit, als ze geldig is tot eind augustus is er toch ook geen probleem of blijven jullie tot september ?
In ieder geval dient de ESTA het nummer van jullie paspoort (reispas) te vermelden !!!!
Los van dit, als ze geldig is tot eind augustus is er toch ook geen probleem of blijven jullie tot september ?
In ieder geval dient de ESTA het nummer van jullie paspoort (reispas) te vermelden !!!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik begrijp nog altijd niet dat er zoveel Belgen zijn die het verschil niet weten tussen een paspoort en een identiteitskaart. 
- Bushmaster
- Amerika-expert
ik vraag me altijd af waar ze zelf dan denken het paspoort wél nodig te hebben? ze hebben het toch ooit ergens voor aangevraagd?
Als je al met een id-kaart naar de USA denkt te kunnen gaan, waarom/waarvoor heb je dan ooit een paspoort aangevraagd?
Als je al met een id-kaart naar de USA denkt te kunnen gaan, waarom/waarvoor heb je dan ooit een paspoort aangevraagd?
Jutabo schreef:Voor esta gegevens identiteitskaart gebruikt. Allez ben al wat geruster nu, Merci he mensen
Onmogelijk Esta aan te vragen met identiteitskaart...
-
Gast
Nee!!!Jutabo schreef:Voor esta gegevens identiteitskaart gebruikt. Allez ben al wat geruster nu, Merci he mensen
Je moet je paspoort gebruiken, anders gaat het niet lukken.
Volgens mij is het onmogelijk om je Esta aan te vragen met een identiteitskaart, en gaat het hier om een simpele vertyping. Niet meteen zo panikeren, mensen 
-
Anonymous123
Jutabo schreef:Voor esta gegevens identiteitskaart gebruikt. Allez ben al wat geruster nu, Merci he mensen
Gekke Belg!
Dit moet wel banana split zijn, als paar posts erboven een duidelijke foto staat dat het niet kan met ID
-
Ataturk007
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Klopt, esta aanvragen lukt niet met ID kaart, enkel met paspoort.
Je paspoort, moet 6 maand geldig zijn na terugkéér.
Zoniet kun je via gemeente een spoedprocedure aanvragen ( kost rond 150 eurotjes)
Groetjes
Je paspoort, moet 6 maand geldig zijn na terugkéér.
Zoniet kun je via gemeente een spoedprocedure aanvragen ( kost rond 150 eurotjes)
Groetjes
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Het aantal mensen die op deze wijze op een week geweigerd worden op de luchthaven wil je niet weten.
Het zou al helpen dat men vanuit de lokale overheden begint met het correct benamen van de betreffende documenten.
Ik word compleet gek als men op bv. het gemeentehuis of bij politiecontrole naar je paspoort vragen terwijl ze je identiteitskaart bedoelen.
Laatst kon een agent niet echt lachen toen ik hem zei dat ik mijn ID bij had, maar mijn paspoort thuis lag. Die kerel was not amused, maar het is intussen een spelletje geworden en ik maak van elke gelegenheid gebruik om het even onder de neus te wrijven.
Maar de doorsnee Belg weet het altijd beter, dus er is geen beginnen aan om het te proberen verbeteren.
Het zou al helpen dat men vanuit de lokale overheden begint met het correct benamen van de betreffende documenten.
Ik word compleet gek als men op bv. het gemeentehuis of bij politiecontrole naar je paspoort vragen terwijl ze je identiteitskaart bedoelen.
Laatst kon een agent niet echt lachen toen ik hem zei dat ik mijn ID bij had, maar mijn paspoort thuis lag. Die kerel was not amused, maar het is intussen een spelletje geworden en ik maak van elke gelegenheid gebruik om het even onder de neus te wrijven.
Maar de doorsnee Belg weet het altijd beter, dus er is geen beginnen aan om het te proberen verbeteren.
Geen idee waar je die info vandaag hebt, maar dat klopt niet. Dat was vroeger zo, maar da's al een hele tijd niet meer het geval.Ataturk007 schreef: Je paspoort, moet 6 maand geldig zijn na terugkéér.
Groetjes
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bedoel je dit met die smiley erachter nou als grap? Dit klopt namelijk helemaal niet.Je paspoort, moet 6 maand geldig zijn na terugkéér.
Ik moet wel zeggen dat ook in Nederland veel jongeren het niet weten hoor. Ook omdat je op je identiteitskaart wel binnen de Europese Unie kan reizen (Met een Nederlandse identiteitskaart kunt naar de hierna genoemde landen reizen. België, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Madeira en de Azoren), Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief de Canarische eilanden), Tsjechië en Zweden, Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland.) denken velen dat het daarbuiten ook gewoon kan.
Maar ik heb het idee dat (nogsteeds) veel mensen zich ook niet inlezen waar ze nou daadwerkelijk heen gaan. Ik herinner me dan ook altijd vol afschuw (en overigens ook humor) nog een terugkerend item van de Vakantieman die mensen op een kaart liet aanwijzen waar ze dachten te zitten.
Of deze
Als je een esta aanvraagt op basis van dat plastic kaartje dan krijg je toch een foutmelding? Ik zelf neem aan dat topicstarter gewoon een geldige esta heeft en dus met een geldig paspoortnummer.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik meen me te herinneren dat er hier al eerder melding gemaakt is van iemand die met zijn ID kaart een ESTA aangevraagd had en gewoon goedgekeurd. Er is geen controle of het ingevoerde nummer wel een bestaand nummer is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier iemand bij wie het niet lukte met het nummer van de ID-kaart: viewtopic.php?f=30&t=67502.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 13248 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie