Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdelijk verhuizen naar Austin & welke basisschool

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Femmes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Tijdelijk verhuizen naar Austin & welke basisschool

Bericht door Femmes »

We hebben het er al een tijdje over om tijdelijk en/of permanent te verhuizen naar Amerika. Nu blijkt dat Austin Texas een enorme groei maakt wat betreft high tech bedrijven. Mijn man is SAP consultant en daar is werk. Nu opereert hij vanuit Nederland, maar ze hebben hem liever dichterbij. Voor ons een mooie kans, om te kijken of het leven ons bevalt.
Nu weten we dat het nogal warm kan worden, maar ja, in Nederland is het nogal koud / regenachtig :lol:

Daarbij is mijn zoontje 4 jaar en zit nu in groep 1.

Graag kom ik in contact met mensen, die dezelfde stap gemaakt hebben. En uiteraard welk gebied de goede basisscholen zitten. We willen in het begin gaan huren, maar prijsklasse mag tussen 2500 en 3500 zitten.

Ook hebben we een dochter van anderhalf, dus misschien ook nog een peuterspeelzaalzaal in de buurt.

Iedereen alvast hartelijk dank voor jullie reactie!
hemmie
Amerika-expert

Re: Tijdelijk verhuizen naar Austin & welke basisschool

Bericht door hemmie »

Jouw oudste zal wellicht ook nog niet naar elementary school gaan, ze beginnen daar pas het schooljaar waarin de 5 zijn op 1 sept. Dus tenzij hij voor 1 september 5 wordt, gaat hij pas eind augustus 2017 naar elementary school. Nu is dat sowieso ook al vrij snel, dus het is zeker wel van belang direct te huren in een wijk met een goede school (je bent bekend met het feit dat je naar de school moet die bij je adres hoort?). Je kunt op bijvoorbeeld greatschools.org of schooldigger.com een indruk krijgen van hoe scholen scoren.

Wat preschools betreft zijn er veel keuzes, er zijn montessori schools, daycares, kerkscholen, en nog wat andere opties. Dat is een heel persoonlijke keuze.

Wanneer denken jullie te gaan en op wel visum? Wat een visum is ook niet altijd 1-2-3 geregeld.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De beste wijken zijn aan de noordkant. Round Rock, Pflugerville, Cedar Park enzo.

Of je kan kiezen voor een van de stadjes buiten Austin. Wij wonen ongeveer 30 minuten van Austin en zijn hier helemaal happy. Maar als je man aan de westkant of noordkant werkt is De reistijd te ver.
zusje80
Amerika-ontdekker

Bericht door zusje80 »

Wij wonen in SW Austin. De scholen hier staan in de top van het school district en er is ook keuze voor prive scholen (Montessori, Waldorf). Er is ook veel keuze voor pre schools. Ik homeschool mijn kinderen, dat is ook een mogelijkheid.
De wijk waar wij wonen heeft meerdere zwembaden, dus in de zomer kunnen we daar lekker afkoelen.
Er worden veel activiteiten georganiseerd. Ook kun je hier heerlijk fietsen, er zijn aparte fietspaden. Er zijn veel parken in de buurt om te wandelen, mountainbiken. Er zijn veel speeltuinen verspreid door de wijk.
Reistijd naar downtown is 15-20 minuten als het rustig is op de weg. Zodra de scholen in gaan is het (zoals in de meeste steden) druk op de weg, dus mijn man gaat voor de drukte van huis. De stad groeit enorm, dus je zult qua locatie wel rekening moeten houden met reistijd.
Er is veel te doen rondom Austin en het is erg kind vriendelijk. Wij houden van natuur. Omdat wij aan de rand van de stad wonen zitten wij in 5 minuten in de Hill Country.
Wij zouden hier ook tijdelijk naar toe gaan en hebben een jaar geleden een huis gekocht :) Als je meer wilt weten mag je mij altijd een PM sturen.
Femmes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Femmes »

@hemmie, @littlephoenix, @zusjes80

Mag ik vragen waar jullie precies wonen.
Wij zijn inmiddels verhuisd en wonen bij Bee Cave. Een hele nieuwe wijk op 5 minuten van Hill Country Galleria.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik woon in (een buitenwijk van) Houston, dus ik ben niet bekend in Austin (maar wel met het Texaanse schoolsysteem).
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Bee Cave is in het noordwesten van Austin, toch? Bijna bij het meer? Dat is een mooi stukje Texas!

Wij wonen in een klein stadje ten oosten van Austin.

Hoe bevalt het? Hoe vinden de kinderen hun nieuwe huis?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer