Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
SiriusXM activeren (autoradio)
Re: SiriusXM activeren (autoradio)
Voordeel van Sirius vind ik dat je reclamevrij naar muziek kunt luisteren en niet zoals in Nederland om de 10 minuten reclame en 2 keer per uur nieuws.
Waar lees je dat het zou "afgesloten" zijn? Het is gewoon een feature van Sirius, is niks afgesloten aan. De website werkt nog altijd. Volgens mij heeft het iets te maken met dat Alamo ze moet registreren als huurwagens bij Sirius. Als ze dat niet doen, kun je gewoon heractiveren. Als ze dat wel doen, niet. Dat is mijn vermoeden, ik weet het ook niet. Maar afgesloten is het niet.Sand0rf schreef:SiriusXM is satellietradio en werkt dus met signalen van de satelliet in plaats van FM/AM/DAB+ zendpalen zoals we in Europa gewend zijn. Voordeel is dat het nagenoeg overal te ontvangen is (zelfs midden in de woestijn) maar het ook duurder is. Daarom moet je er normaal gesproken extra voor betalen maar met de methode in dit topic kan je dat wellicht omzeilen
Over 2,5 week ga ik naar de US en heb een huurauto bij Alamo. Hoewel ik lees dat het is afgesloten ga ik het uiteraard nog wel even proberenYou never know
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hier ook getest in de huurwagen van Alamo en kreeg dezelfde melding.
Kon niet geactiveerd worden voor een huurwagen.
Helaas
want is anders wel een fijne optie!
Helaas

Beide links niet? Dan lijkt het idd af te hangen van de verhuurder. Tot nu toe zijn de 'mislukkingen' telkens bij Alamo. Daar heb ik nog niet gehuurd, dus mogelijk doen die iets met hun wagens dat de rest niet doet. Of de streek, bij mij was het telkens in het ZW. Ik kan me voorstellen dat het er in het NO anders aan toe gaat. Maar dat blijft gokken.
Mijn Zus heeft een Sirius XM subscription (woont in de USA) en zij kan met behulp van de Vehicle Code van Sirius XM in willekeurig welke auto met Sirius XM het abonnement activeren (ook in de huurauto). Tot nu toe is ons dat sinds 2008 altijd gelukt...
Voor zover niet al werkend in de huur auto (als je een nieuwe auto hebt, zit er meestal nog een proef abonnement op) kun je volgens mij ook een free trial van een maand aanvragen via http://www.siriusxm.com en dan laten activeren (ik heb dit nog nooit zelf geprobeerd, maar wel gehoord dat dit zou werken....).
Je moet dan alleen wel in de proefmaand je subscription cancellen, want anders ga je alsnog betalen.
Edit: bij een subscription heb je ook toegang tot de online app en de website waar je dus net als in de auto in de USA gewoon via wifi of mobiele data in Europa ook de hele dag je favoriete Sirius XM stations kunt luisteren. Hier staat Outlaw Country dan ook regelmatig aan!!!
Voor zover niet al werkend in de huur auto (als je een nieuwe auto hebt, zit er meestal nog een proef abonnement op) kun je volgens mij ook een free trial van een maand aanvragen via http://www.siriusxm.com en dan laten activeren (ik heb dit nog nooit zelf geprobeerd, maar wel gehoord dat dit zou werken....).
Je moet dan alleen wel in de proefmaand je subscription cancellen, want anders ga je alsnog betalen.
Edit: bij een subscription heb je ook toegang tot de online app en de website waar je dus net als in de auto in de USA gewoon via wifi of mobiele data in Europa ook de hele dag je favoriete Sirius XM stations kunt luisteren. Hier staat Outlaw Country dan ook regelmatig aan!!!
Alamo biedt Sirius aan tegen betaling dus ze zullen er wel voor zorgen dat het zonder niet werktM Kactus schreef: Waar lees je dat het zou "afgesloten" zijn? Het is gewoon een feature van Sirius, is niks afgesloten aan. De website werkt nog altijd. Volgens mij heeft het iets te maken met dat Alamo ze moet registreren als huurwagens bij Sirius. Als ze dat niet doen, kun je gewoon heractiveren. Als ze dat wel doen, niet. Dat is mijn vermoeden, ik weet het ook niet. Maar afgesloten is het niet.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Werkt 't bij Dollar wel?
Werkt bij Hertz zonder extra betaling. Niet alle merken auto’s hebben het, zover ik weet zit het in alle Chevrolets; Cruze, Impala, Malibu..
En Ford Escape?
Zit er ook 'n usb in de huidige suv's zodat je je eigen muziek kunt afspelen?
Zit er ook 'n usb in de huidige suv's zodat je je eigen muziek kunt afspelen?
Ik huur regelmatig bij Hertz en heb tot nu toe weinig Fords gezien behalve de Mustang. Als je een SUV huurt model 2016 en hoger is er een heel grote kans dat het Android Auto / Apple CarPlay heeft. Als je je smartphone via een USB kabeltje connect, zal je een aantal apps van je telefoon op het scherm van de auto zien. Ik heb dit laatst in een KIA Sedona 2017 geprobeerd en werkt uitstekend.
Je zou dus ook muziek vanaf je telefoon kunnen afspelen, alhoewel ik dit niet geprobeerd heb. Ik bewaar namelijk geen muziek op m’n smartphone als het reeds online beschikbaar is – ik heb een data abonnement.
Je zou dus ook muziek vanaf je telefoon kunnen afspelen, alhoewel ik dit niet geprobeerd heb. Ik bewaar namelijk geen muziek op m’n smartphone als het reeds online beschikbaar is – ik heb een data abonnement.
Ik huur niet bij Hertz.
De verhuurders die bij rentalcars/usareisen boven komen (Dollar, Alamo, National, Trifty etc) hebben allemaal Ford Escape or similar aangegeven staan. De Ford lijkt me dus wel aardig populair bij de meeste verhuurbedrijven.
De verhuurders die bij rentalcars/usareisen boven komen (Dollar, Alamo, National, Trifty etc) hebben allemaal Ford Escape or similar aangegeven staan. De Ford lijkt me dus wel aardig populair bij de meeste verhuurbedrijven.
Dan moet je kijken bij Ford website of de Escape (2015/2016 en hoger) Android Auto/ Apple CarPlay als een standard optie heeft op alle trims.
Zelfs bij de andere verhuurbedrijven is het meestal Ford Escape or similar, geen garantie dat jij de Escape gaat krijgen.
Dat staat hierboven ook, maar ook Avis en National bieden het aan, en bij hen lukt het telkens wel. Let wel: ik weet niet of het van de verhuurder afhangt, dat is een aanname van me.6foot6 schreef:
Alamo biedt Sirius aan tegen betaling dus ze zullen er wel voor zorgen dat het zonder niet werkt
Volgens mij ben ik de origele tipgever destijds.
Het was me ook maar 2x gelukt want ik ben ook tegen de 'rental car not allowed' probleem gelopen. Heb ook nog een keer de sirius helpdesk gebeld en me zo dom mogeljk gehouden maar dat werkte niet.
Omdat we vaak bij National huren testen we vaak een tiental autos en zetten we altijd de radio aan om te zien of sirius werkt. Maar ja dat gaat soms 3 weken goed of 5 dagen. Een usb stick met veel muziek is een goed alternatief. Behalve voor BBC world radio..
Het was me ook maar 2x gelukt want ik ben ook tegen de 'rental car not allowed' probleem gelopen. Heb ook nog een keer de sirius helpdesk gebeld en me zo dom mogeljk gehouden maar dat werkte niet.
Omdat we vaak bij National huren testen we vaak een tiental autos en zetten we altijd de radio aan om te zien of sirius werkt. Maar ja dat gaat soms 3 weken goed of 5 dagen. Een usb stick met veel muziek is een goed alternatief. Behalve voor BBC world radio..
En toen je het Rental Car-probleem had, bij welke maatschappij was dat? Tot nu toe lijkt het alleen bij Alamo consequent niet te werken.
Zou kunnen dat jij de originele tipgever bent, maar er staat me een oudere datum bij. Maar aangezien ik niets vind, zal ik het me verkeerd herinneren
Bij dezen dus de Susa-truuk :p
Zou kunnen dat jij de originele tipgever bent, maar er staat me een oudere datum bij. Maar aangezien ik niets vind, zal ik het me verkeerd herinneren

- Almere vak V
- Amerika-expert
Eind april een auto gehuurd bij Alamo. Hetzelfde gedaan als de opener van de topic en 2 weken gratis SiriusXM kunnen luisteren. Wat wellicht ons geluk was dat de auto spiksplinternieuw van de oplegger werd afgehaald en zo voor onze neus werd neergezet.Kelly* schreef:Hier ook getest in de huurwagen van Alamo en kreeg dezelfde melding.
Helaaswant is anders wel een fijne optie!
Uiteraard is het prettig dat je overal kunt luisteren zonder reclame mooi. Maar het enige waar het soms lastig is, is echt midden in de woestijn. Anders kan ik altijd nog wel ergens een country zender gevonden krijgen of een top 40 zender. En ik mag dat Amerikaanse gewauwel met hun reclames er tussendoor ook wel weer graag horen. Een beetje part of the experience.
Alamo of National. Maar ik weet uit ervaring dat ze auto's van elkaar uitwisselen.M Kactus schreef:En toen je het Rental Car-probleem had, bij welke maatschappij was dat? Tot nu toe lijkt het alleen bij Alamo consequent niet te werken.
En mijn orginele bericht uit september 2014.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Beide mogelijkheden geprobeerd toen na enkele dagen de Sirius XM proef periode van onze huurauto (national) erop zat.
Kreeg echter ook de melding over rental car.
Lijkt erop dat ze dit bij national/alamo goed dichtgespijkerd hebben helaas.
Kreeg echter ook de melding over rental car.
Lijkt erop dat ze dit bij national/alamo goed dichtgespijkerd hebben helaas.
Oké, er is dus maar één conclusie: Er is geen conclusie.
Het is me 2x bij National gelukt. Op 2 pogingen, trouwens. Op goed geluk, dus.
Het is me 2x bij National gelukt. Op 2 pogingen, trouwens. Op goed geluk, dus.