inmiddels de route vastgesteld en hotels geboekt. wel keuzestress moet ik zeggen. zo veel mogelijkheden maar met mijn gezondheid eigenlijk ook weer wat onmogelijkheden. nou ja. het wordt vast prachtig.
dag 1 amsterdam anchorage, 2 nachten quality suites historic downtown
dag 2 anchorage, bijkomen reis, wat boodschapjes zoals anti muggenmeuk (ik heb schijnbaar een tattoo op m'n voorhoofd: "wees welkom lieve muggen en no see ums, lekker bloed hier volop te krijgen, sla die man d'r naast maar over!") en als het ff kan rondrit naar mooie plekken rondom Anchorage, misschien Alyeska, ik zou graag de trail naar de hand tram daar lopen als het wil.
dag 3 naar Glennallen waar we drie nachten slapen in Antler's rest B&B. Onderweg oa tijd voor Matanuska Glacier.
Dag 4 en 5 Float op Copper river of ander riviertje in de buurt, rit naar MCcarthy met shuttle of zelf hoewel dat officieel niet mag met Hertz auto (daar twijfel ik dus nog over),rit naar Valdez en wat we nog meer bedenken. Glennallen is dus hier vooral gekozen als uitvalbasis niet omdat het zon charmant dorpje is

).
Dag 6 naar Fairbanks, onderweg iig even stoppen bij de kerstman. 2 nachten geboekt bij Fairbanks Moose Manor B&B.
Dag 7 overwegen om naar de arctic circle te gaan met een tour. Iets dat manlief erg leuk lijkt (die is van het aftikken van dat soort dingen). ik ben dus benieuwd naar jullie ervaring jojostravelusa. De raderboot en evt goldpanning staan ook nog op m'n lijstje en het hier genoemde museum ook en ik wil ook even kijken bij het bezoekerscentrum van de alaska pipeline maar dat is vlakbij onze B&B.
Dag 8 naar Denali, wellicht naar de kennels van het park. 2 nachten geboekt bij Backwoods Lodge in Cantwell.
Dag 9 met park shuttle Denali in
Dag 10 nogmaals Denali in (ga denk ik een driedaagse pas kopen (voor de prijs van twee dagen dus misschien eerste dag ook parkshuttle nemen) en daarna door naar Princess McKinley Wilderness Lodge waar we twee nachten slapen.
Dag 11 weet ik nog niet. Sighseeen daar
Dag 12 naar anchorage, nog wat in Anchorage zien. Inleveren auto bij luchthaven en met transfer naar hotel van de HAl.
Dag 13 met HAL transfer naar Seward waar we eerst een boottocht door de Kenai fjorden doen voor we inschepen voor onze cruise. Voor deze optie gekozen omdat we dan onze koffers sochtends in anchorage af kunnen geven en smiddags op de cruiseboot in onze hut weer terugzien. Dat scheelt gedoe, zeker voor mijn man want hij mag het sjouwen doen want met krukken lopen en koffers rollen gaat um ook nie worden

). Bij een hotel savonds met die kleine eindjes laat ik m'n krukken of 1 kruk wel staan en pak ook een rolkoffertje maar das toch ff een andere oefening als ik een stuk verder moet.
Al met al denk ik toch dat ik een hele mooie indruk van Alaska ga krijgen, ga lang niet alles zien maar dat zie je ook niet met 5 weken daar.