We willen graag Mammoth Lake zien omdat het (denken we) een hele mooie plaats is.
Het is een skidorp? Het ligt in een mooie omgeving, maar ga aub nou niet voor dat dorp speciaal daar kijken. Slaap er en kom er laat aan zou ik zeggen en de volgende dag weer vroeg weg. Yosemite, Bodie, Mono Lake, convict lake en evt al wat meer richting Bishop het petrified forest zijn de bezienswaardigheden, niet Mammoth Lakes.
Overigens ben ik het niet helemaal eens dat de zuidelijke route via Lake Isabella een saaie route is. Wel als je de snelweg neemt, maar niet als je idd Sequoia & Kings Canyon NP pakt en de 190 en 99 door Sequoia National Forest neemt en evt de Sherman pass road mocht die open zijn. Kost je wel veel meer reistijd die je niet hebt natuurlijk.
MOAB...is één nacht niet voldoende denken jullie?
Er geven hierboven al vier mensen aan van niet, hier nog één. Sowieso zou je de rit van Bryce naar Moab beter via de UT12 en Capitol Reef rijden, omdat dat gewoon een vd mooiste wegen van het zuidwesten is, maar voor de parken rond Moab, Arches Canyonlands en Deadhorse SP, heb je helemaal geen tijd. Puur alleen voor Moab onder Canvas niet doen. Doe dat een volgende trip en neem 3 nachten Moab.
Er is heel veel te doen tussen Moab en Monument Valley...dat sla je allemaal over.
Monument Valley kost normaal iets van 4u om een heel goed beeld te krijgen als je zelf de scenic drive doet. Dus opzich kan Moab - Monument Valley - Page makkelijk op 1 dag. Alleen is de highlight van Monument Valley nou eigenlijk net zonsopkomst...en die mis je dan. Keuzes moeten gemaakt worden natuurlijk.
De north rim? Als je dat al zou doen, beter tussen Zion en Bryce, dit is ook niet echt realistisch op 1 dag vanuit Vegas. Alleen de pure reistijd op en neer al meer dan 9uur. Dat is nog verder dan de south rim... Doe gewoon de south rim tussen Page en Williams..dan heb je iig al een mooi overzicht met de uitkijkpunten.
Hou ook rekening met de tijdzones. Je verliest een uur tussen Las Vegas en Zion en je wint deze tussen Monument Valley en Page. Stel dst je rond 8u uit Vegas vertrekt, dan ben je dus pas rond de middag in de drukte van Zion.
Ik vind Panguitch beter dan Kanab als je maar 1 dag in Zion verblijft, maar Hatch ligt dan in mijn ogen nog beter als je niet in Springdale/Hurricane voor Zion en bv Tropic voor Bryce wilt blijven. Maar echt ideaal zou ik Panguitch toch niet noemen.