Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vimo: Reisschema advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis vimo: Reisschema advies

Bericht door Hans B »

vimo schreef:Wij hebben dus gekozen om in Green River te overnachten voor het bezoeken van Arches.
Nu zie ik aan de noordkant ook een soort weg: Salt Valley Road. Is het hier mogelijk om Arches in te rijden en bijvoorbeeld korter naar Devil's Garden te rijden, ipv via het zuider gelegen visitors centre?
Als ik de route op google invul, geeft die wel aan dat het kan.
Het lijkt mij allemaal off road.
Ik heb geen ervaring.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

vimo schreef: En hoe combineer ik vanuit Monticello naar Monument Valley het beste: Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges en de UT95, zonder overdreven meer kilometers te maken??
Lijkt mij niet zo moeilijk, even op google alles plaatsen en ze dan in de juiste volgorde zetten.
Monticello - Natural Bridges - Moki Dugway - Muley Point, Monument Valley.
Dat is de kortste route.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ging vooral om Goosneck waar ik een hele gekke locatie van kreeg waarom ik nogal twijfelde over hoe ik nou het beste kon rijden.
Maar aan jou reactie heb ik al meer :)
Anonymous123

Iemand ervaring met het huren, en dus zelf besturen, van een boot op Lake Powell?
Mag je gewoon overal komen, dus zelf ook de tour doen die ze aanbieden daar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vimo schreef:Ging vooral om Goosneck waar ik een hele gekke locatie van kreeg waarom ik nogal twijfelde over hoe ik nou het beste kon rijden.
Maar aan jouw reactie heb ik al meer :)
Een aanrader is de AAA Indian County Map. Kun je bij een AAA kantoor krijgen maar ook wel online aanschaffen. Een prachtige, zeer gedetailleerde kaart, met ook heel veel tips op de achterkant.
vimo schreef:Wij hebben dus gekozen om in Green River te overnachten voor het bezoeken van Arches.
Nu zie ik aan de noordkant ook een soort weg: Salt Valley Road. Is het hier mogelijk om Arches in te rijden en bijvoorbeeld korter naar Devil's Garden te rijden, ipv via het zuider gelegen visitors centre?
Volgens de kaart van Arches op de NPS-site is de weg niet toegankelijk na regen. Sowieso goed informeren van te voren. Zal waarschijnlijk ook niet echt sneller gaan. Er zijn mensen die high clearance aanraden. Google eens op Salt Valley Road.
Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl hiervoor.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

sachasenne schreef:Naam : Salt Valley road
regio : Moab
van-naar : : arches NP naar begin yellow cat trail in de buurt van US 191of vica versa. Onderweg kom je voorbij het beginpunt van de wandeling naar Tower arch.
lengte : 15 miles
staat van de weg De staat van de weg was voor ons een grote tegenvaller omdat het een 'snelweg dirt road 'was. Een lange rechte weg die we tegen 60 km/u gereden hebben. Enkel hier en daar kom je een cattle guard tegen. Ook geen spectaculaire uitzichten.
gereden in : juni 2009
auto : Hummer
eigen ervaring : Met een gewone auto perfectbe rijdbaar.(toen toch) een gewone weg zonder laag asfalt. We vonden m niet bijzonder.
Bron: viewtopic.php?f=10&t=41866&p=373967&hil ... ad#p373967

Geen tijdwinst volgens mijn Garmin.
Salt Valley Road.JPG
Salt Valley Road-1.JPG
Salt Valley Road-1.JPG (11.82 KiB) 738 keer bekeken
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Anonymous123

Jullie nog leuke tips over dingen die we kunnen doen op onze reis, behalve het al vermelden op de vorige pagina?
Ben ook even aan het kijken naar een wijn en bier proeverij :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer