Hoe ga je dan je batterijen meenemen ? Reservebatterijen zijn in de check-inn bagage zowiezo verboden.Turquoise schreef:Als ik het goed begrijp gaat het vooral om de batterijen, dus camera zonder batterij mag dan wel in handbagage?
Dan koop ik daar wel een nieuwe accu, of denk ik nu te simpel?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'
Op dit moment zijn het allemaal nog speculaties. Afwachten tot er een officiële mededeling is is de enige optie .Tabakjuh schreef:En een Ipad dan? Mag dat wel in de handbagage?
Wij vliegen 23 mei naar de VS, dus hoop dat het verbod nog even wordt uitgesteld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dan koop ik in VS wel een nieuwe batterijMarcopstal schreef:Hoe ga je dan je batterijen meenemen ? Reservebatterijen zijn in de check-inn bagage zowiezo verboden.Turquoise schreef:Als ik het goed begrijp gaat het vooral om de batterijen, dus camera zonder batterij mag dan wel in handbagage?
Volgens mij denk je inderdaad te simpel. Als het huidige verbod wordt doorgetrokken naar Europa, dan geldt het namelijk voor alle elektronische apparaten groter dan een smartphone. Dan maakt het dus niet uit of er een accu in zit of niet. Ook zonder accu moet ie dan in de ruimbagage.Turquoise schreef:Als ik het goed begrijp gaat het vooral om de batterijen, dus camera zonder batterij mag dan wel in handbagage?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bron: Tweakers'Laptopverbod Europese vluchten lijkt te gaan gelden voor slechts enkele landen'
Amerikaanse overheidsfunctionarissen hebben gezegd dat de regering van president Donald Trump het verbod op het meenemen van laptops in vliegtuigcabines waarschijnlijk gaat uitbreiden naar slechts enkele Europese landen en niet het hele continent.
Het is nog onduidelijk wanneer de mogelijke uitbreiding van het verbod wordt doorgevoerd en om welke Europese landen het precies gaat. Overheidsfunctionarissen die van de plannen op de hoogte zijn gebracht, zeggen dat de Amerikaanse overheid nog bezig is om te kijken naar laptops en andere elektronica die moeten worden ingecheckt, en in het bagageruim belanden zodra het verbod van kracht is. Lithiumaccu's in de elektronica zouden in het bagageruim kunnen exploderen.
Volgens Reuters verwachten zes niet nader genoemde Amerikaanse en Europese functionarissen dat het Amerikaanse departement van Binnenlandse Veiligheid de uitbreiding van het verbod binnenkort aankondigt, maar ze wilden niet zeggen wanneer precies. Volgens bronnen binnen de luchtvaartindustrie hebben luchthavens en luchtvaartmaatschappijen in Europa al plannen gemaakt voor de mogelijke uitbreiding van het verbod. Om welke bedrijven en luchthavens het hier gaat, is niet duidelijk.
Functionarissen van het Amerikaanse departement van Binnenlandse Veiligheid hebben bevestigd dat er donderdag overleggen plaatsvinden met Amerikaanse medewerkers van de luchtvaartindustrie over veiligheidskwesties. Ook zal minister John Kelly van Binnenlandse Veiligheid een besloten bespreking houden met senatoren, waarbij de uitbreiding van het laptopverbod waarschijnlijk aan de orde komt. Volgens een woordvoerder heeft Kelly nog geen definitieve beslissing genomen.
In maart hebben de Amerikaanse autoriteiten een verbod ingesteld voor het meenemen van laptops en elektronica groter dan mobiele telefoons in de cabine van passagiersvliegtuigen. Dit verbod werd ingesteld voor vluchten vanaf tien luchthavens die zich bevinden in landen waarvan de inwoners overwegend moslim zijn. Het betreft luchthavens in de landen Jordanië, Egypte, Turkije, Koeweit, Marokko, Saudi-Arabië, Qatar en de Verenigde Arabische Emiraten. De regering van de VS heeft het verbod ingesteld, omdat de overheid vermoedt dat terroristen anders bommen in elektronica mee aan boord kunnen smokkelen.
Dinsdag meldden bronnen binnen het departement van Binnenlandse Veiligheid van de VS dat de regering wellicht al in de komende paar weken een beslissing neemt over de mogelijke uitbreiding van het verbod voor vluchten naar de VS vanaf Europese luchthavens.
Peter Goelz, een voormalige directeur van de Amerikaanse NTSB, heeft gezegd dat de incheckplicht voor een groot aantal elektronische producten met lithiumbatterijen een groot logistiek probleem zal opleveren voor luchtvaartmaatschappijen. Volgens hem is het heel moeilijk om vast te stellen of een bepaald object een accu of een plastic explosief is.
Als dit waarheid is zal het er dus liggen of de Amerikanen Schiphol/Brussels Airport veilig genoeg achten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En Düsseldorf... Daarvandaan vliegen wij
en via Parijs... Mocht dat ook nog meetellen.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Uiteraard alle luchthavens waar wij (als ik dat zo even mag zeggen) zijn dan hopelijk voldoende beveiligd
Er was recent even sprake van dat reizen vanuit België niet langer visumvrij zou zijn. Lijkt me geen goed teken voor reiziger vanaf Brussel, maar het is natuurlijk nog even afwachten.
Trump zelf vond Brussel overigens een hellhole...
Trump zelf vond Brussel overigens een hellhole...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Trump weet niet eens waar het ligt..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Naast Kopenhagen, toch?
On topic: ik zou het echt heel beroerd vinden als dit daadwerkelijk zou gebeuren. Samen met de sterk gestegen prijzen en toegenomen drukte van de afgelopen paar jaar zou deze maatregel, als hij wordt doorgevoerd, er bij ons denk ik wel voor zorgen dat we de VS voor een tijdje links zullen laten liggen in de vakantieplanning.

On topic: ik zou het echt heel beroerd vinden als dit daadwerkelijk zou gebeuren. Samen met de sterk gestegen prijzen en toegenomen drukte van de afgelopen paar jaar zou deze maatregel, als hij wordt doorgevoerd, er bij ons denk ik wel voor zorgen dat we de VS voor een tijdje links zullen laten liggen in de vakantieplanning.

En hoeveel Nederlanders kunnen de hoofdstad van Florida of Californië zonder problemen op een kaart aanwijzen?

Er is precies /een/ bron van dit "nieuws". En dat is de daily beast, die schrijft: "European security officials told The Daily Beast".
Alle andere media vermelden de Daily Beast als bron. Dus de anonieme "security officials" die de auteur, Clive Irving, hier aanhaalt zijn ook de enige echte bron. En dat zijn dus "European security officials" - sowieso tweedehands informatie dus.
Andere mainstream media (CNN, MSNBC, zelfs Fox News) met goede contacten binnen bijvoorbeeld de NTSB reppen nergens over. Dat zegt mij dat zij het niet kunnen bevestigen.
Alle andere media vermelden de Daily Beast als bron. Dus de anonieme "security officials" die de auteur, Clive Irving, hier aanhaalt zijn ook de enige echte bron. En dat zijn dus "European security officials" - sowieso tweedehands informatie dus.
Andere mainstream media (CNN, MSNBC, zelfs Fox News) met goede contacten binnen bijvoorbeeld de NTSB reppen nergens over. Dat zegt mij dat zij het niet kunnen bevestigen.
- bedeve
- Amerika-expert
eoms schreef:![]()
En hoeveel Nederlanders kunnen de hoofdstad van Florida of Californië zonder problemen op een kaart aanwijzen?

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ga gewoon lekker op zoek naar tickets met een overstap in Canada... 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.reuters.com/article/us-usa-a ... SKBN1862QS
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zelf vliegen wij met alleen iPad en iPhone, maar ik kan me voorstellen dat vooral mensen die voor zaken reizen hun laptop niet graag missen tijdens een lange vlucht.
Zolang mijn iPhone mee mag vind ik het best verder, zet ik daar wel wat boeken en games op.
Hele verhaal is echt belachelijk, het risico van brand door een kapotte batterij is volgens mij veel groter dan het risico op een aanslag met een explosieve laptop of camera.
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zelf vliegen wij met alleen iPad en iPhone, maar ik kan me voorstellen dat vooral mensen die voor zaken reizen hun laptop niet graag missen tijdens een lange vlucht.
Zolang mijn iPhone mee mag vind ik het best verder, zet ik daar wel wat boeken en games op.
Hele verhaal is echt belachelijk, het risico van brand door een kapotte batterij is volgens mij veel groter dan het risico op een aanslag met een explosieve laptop of camera.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ken ze en weet overigens ook waar ze liggen, maar itt een echte landenhoofdstad vind ik dit ook helemaal niet interessant. Net als het me geen klap zal interesseren dat Dusseldorf de hoofdstad van Noordrijn-Westfalen is wat zelfs nog veel dichterbij ligt.En hoeveel Nederlanders kunnen de hoofdstad van Florida of Californië zonder problemen op een kaart aanwijzen?
Waar.. Maar wel erg handig om te weten als je wel eens een pubquiz speelt 

Tja, hij weet dan misschien niet waar het ligt, maar hij heeft denk ik wel gehoord over de aanslagen in Parijs en Brussel. En misschien ook de relatie met een zekere wijk in Brussel genaamd Molenbeek. Dus geheel onverwacht zou ik het niet vinden als Belgie niet veilig genoeg wordt geacht.Njit schreef:Trump weet niet eens waar het ligt..
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ik hoop overigens echt dat dit uiteindelijk niet doorgaat. Laptop kan me persoonlijk weinig schelen, daar kan ik best zonder in mijn vakantie. Maar camera vind ik wel heel erg. Zonder camera naar Amerika is voor mij echt geen optie en in de ruimbagage is nou niet bepaald veilig (zowel het risico op diefstal als op beschadiging). En zelfs al zou de reisverzekering uitkeren zit je met afschrijving, na een paar jaar is een goede camera nog prima maar je koopt geen nieuwe voor wat een verzekering uitkeert. Om nog maar niet te spreken over het gedoe en de tijd die het kost om direct na aankomst in Amerika een nieuwe te moeten gaan kopen als er onderweg wat mee gebeurd is.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2324 Weergaves
-
Laatste bericht door jensvos129
-
- 4 Reacties