Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mysthi: Salt Lake City - Las Vegas.
Reis Mysthi: Salt Lake City - Las Vegas.
Hallo allen,
Zoals het nu lijkt, gaan we in augustus 2018 wederom naar Amerika. Voor mij en mijn man niet de eerste keer, maar we nemen deze keer wat familieleden mee waarvoor het wel een eerste keer is. In totaal reizen we met een groep van 8 personen, jongste is dan 17. Ik heb een voorstel gemaakt waar ik graag een reactie op krijg van jullie.
Alvast bedankt!
Huis- Salt Lake
Salt Lake- Henrys Lake State Park
Henrys Lake State Park - Lake Lodge
Lake Lodge - Cody
Cody- Old Faithfull
Old Faithfull- Colter bay
Colter bay- Colter bay
Colter bay- Colter bay
Colter bay - Provo
Provo - Torrey
Torrey - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Zion
Zion - Grand Canyon
Grand canyon - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Huus
Groet Margreet
Zoals het nu lijkt, gaan we in augustus 2018 wederom naar Amerika. Voor mij en mijn man niet de eerste keer, maar we nemen deze keer wat familieleden mee waarvoor het wel een eerste keer is. In totaal reizen we met een groep van 8 personen, jongste is dan 17. Ik heb een voorstel gemaakt waar ik graag een reactie op krijg van jullie.
Alvast bedankt!
Huis- Salt Lake
Salt Lake- Henrys Lake State Park
Henrys Lake State Park - Lake Lodge
Lake Lodge - Cody
Cody- Old Faithfull
Colter bay- Colter bay
Colter bay- Colter bay
Colter bay - Provo
Provo - Torrey
Torrey - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Zion
Zion - Grand Canyon
Grand canyon - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Huus
Groet Margreet
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Salt Lake - Las Vegas
Leuke trip.
Ik zou wel al je dagen Yellowstone bij elkaar zetten. Nu ga je 2 dagen al heel veel op en neer rijden tussen Cody en Yellowstone/Grand Teton.
1 dag via de beartooth highway naar COdy en de andere dag terug via Lake naar Colter Bay.
Ik zou zelf ook 1 dag meer bij Yellowstone zetten en 1 dag van Grand Teton halen.
Verder, vergis je niet in de rit Zion - Grand Canyon... jammer dat je page dan ook over zal slaan, want dat is toch wel een hoogtepunt van zo'n vakantie (horseshoe bend en antelope canyon). Maar dat zijn keuzes met de tijd die je hebt. Maar je tijd voor de Grand Canyon is ook niet heel ruim. Vertrek dus laat richting Las Vegas zou ik zeggen.
Ik zou wel al je dagen Yellowstone bij elkaar zetten. Nu ga je 2 dagen al heel veel op en neer rijden tussen Cody en Yellowstone/Grand Teton.
1 dag via de beartooth highway naar COdy en de andere dag terug via Lake naar Colter Bay.
Ik zou zelf ook 1 dag meer bij Yellowstone zetten en 1 dag van Grand Teton halen.
Verder, vergis je niet in de rit Zion - Grand Canyon... jammer dat je page dan ook over zal slaan, want dat is toch wel een hoogtepunt van zo'n vakantie (horseshoe bend en antelope canyon). Maar dat zijn keuzes met de tijd die je hebt. Maar je tijd voor de Grand Canyon is ook niet heel ruim. Vertrek dus laat richting Las Vegas zou ik zeggen.
Hai Paul,
Dank voor je reactie.
Ik begrijp je eerste opmerking over heel veel heen en weer rijden Yellowstone/Grand Teton niet helemaal.
Vanaf Henrys State park rijden via de west kan Yellowstone in en overnachten die nacht dan bij Lake Yellowstone. De volgende dag doen we dan ook Yellowstone/ Cody en rijden dan wel weer terug het park in en gaan dan naar Old Faithfull.
Pas daarna gaan we naar Grand Teton.
Ik weet dat we krap zitten in het laatste stuk, het is wel de bedoeling om echt bij de Rim zelf te slapen en dan inderdaad laat naar Las Vegas te vertrekken. Dan moet het haast toch wel te doen zijn toch?
Page/ Moab/ en zo nog wat zaken krijg ik er idd niet meer bij ingepropt..
. Horseshoe bend was wel een eventuele tussenstop naar grand canyon south.
Groet
Dank voor je reactie.
Ik begrijp je eerste opmerking over heel veel heen en weer rijden Yellowstone/Grand Teton niet helemaal.
Vanaf Henrys State park rijden via de west kan Yellowstone in en overnachten die nacht dan bij Lake Yellowstone. De volgende dag doen we dan ook Yellowstone/ Cody en rijden dan wel weer terug het park in en gaan dan naar Old Faithfull.
Pas daarna gaan we naar Grand Teton.
Ik weet dat we krap zitten in het laatste stuk, het is wel de bedoeling om echt bij de Rim zelf te slapen en dan inderdaad laat naar Las Vegas te vertrekken. Dan moet het haast toch wel te doen zijn toch?
Page/ Moab/ en zo nog wat zaken krijg ik er idd niet meer bij ingepropt..
Groet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom wil je naar Cody? Ik zou Cody weglaten; dat is veel heen en weer rijden, en de tijd voor Yellowstone is nu niet heel ruim. Ik zou ook een dag minder Grand Teton doen tenzij jullie daar heel veel en lange wandelingen willen maken.
Je weet dat er al vanaf 1 mei geboekt kan worden voor accommodatie in Yellowstone? Ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen. En kijk eens hoe je Yellowstone indeelt. Je rijdt via West Yellowstone het park in neem ik aan. Vervolgens ga je naar de oostkant maar de laatste nacht zit je weer aan de westkant als je naar Old Faithful gaat. Aan de andere kant rij je sowieso veel heen en weer in het park. Kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek en de accommodatie.
Ik ken Henrys Lake SP niet; kun je daar overnachten?
Wil je naar de South Rim of naar de North Rim van de Grand Canyon?
Marianne
Je weet dat er al vanaf 1 mei geboekt kan worden voor accommodatie in Yellowstone? Ik zou daar zo snel mogelijk iets vastleggen. En kijk eens hoe je Yellowstone indeelt. Je rijdt via West Yellowstone het park in neem ik aan. Vervolgens ga je naar de oostkant maar de laatste nacht zit je weer aan de westkant als je naar Old Faithful gaat. Aan de andere kant rij je sowieso veel heen en weer in het park. Kijk eens naar ons 2015-verslag voor ons bezoek en de accommodatie.
Ik ken Henrys Lake SP niet; kun je daar overnachten?
Wil je naar de South Rim of naar de North Rim van de Grand Canyon?
Marianne
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Dagje minder Las Vegas en dan Page tussen Zion en Grand Canyon? Zoals hierboven al wordt aangegeven zal Antelope Canyon en Horse Shoe Bend echt een geweldige ervaring zijn.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Hai,
Cody is even voor de afwisseling en misschien de Rodeo. En wat ik me herinner is het een mooie weg van Cody naar Yellowstone en hebben we daar ook veel wildlife gezien.
De planning is inderdaad om in de Tetons langere wandelingen te doen.
Henry's lake state park heeft drie cabins, en kosten maar 55 dollar..
Had inderdaad bedacht om via de westkant dan Yellowstone in te rijden, dan het bovenste stuk te doen (mammoth/ tower/ canyon) en dan te overnachten bij lake lodge. De volgende dag iig vroeg eruit voor wat wildlife spotten in de Hayden valley en dan in de middag naar Cody. De volgende dag dan onderlangs naar Old faithfull. We hebben daar dan nog de hele dag en dan aan het eind vertrekken naar Colter bay.
Dat moet haast zo kunnen toch?
Lake lodge en Old faitfull zijn al gereserveerd.
Cody is even voor de afwisseling en misschien de Rodeo. En wat ik me herinner is het een mooie weg van Cody naar Yellowstone en hebben we daar ook veel wildlife gezien.
De planning is inderdaad om in de Tetons langere wandelingen te doen.
Henry's lake state park heeft drie cabins, en kosten maar 55 dollar..
Had inderdaad bedacht om via de westkant dan Yellowstone in te rijden, dan het bovenste stuk te doen (mammoth/ tower/ canyon) en dan te overnachten bij lake lodge. De volgende dag iig vroeg eruit voor wat wildlife spotten in de Hayden valley en dan in de middag naar Cody. De volgende dag dan onderlangs naar Old faithfull. We hebben daar dan nog de hele dag en dan aan het eind vertrekken naar Colter bay.
Dat moet haast zo kunnen toch?
Lake lodge en Old faitfull zijn al gereserveerd.
South Rim; is denk ik toch leuker dan North voor eerste keer bezoekers.
@ Chippie, is inderdaad nog steeds een overweging maar er gaan 3 jongeren (17-21) mee, die heel hard lobbyen voor extra dagen LV voor shoppen en niets doen. Keuzes maken, lastig hoor.
@ Chippie, is inderdaad nog steeds een overweging maar er gaan 3 jongeren (17-21) mee, die heel hard lobbyen voor extra dagen LV voor shoppen en niets doen. Keuzes maken, lastig hoor.
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Re: Reis Mysth: Salt Lake - Las Vegas
Keuzes, altijd lastig. Bij ons dezelfde leeftijdscategorie en ondanks dat ze Las Vegas gaaf vonden hadden ze Antelope canyon nooit willen missen. Je kan natuurlijk ook Antelope in de ochtend doen en dan in de middag naar Grand canyon Village rijden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
Re: Reis Mysthi: Salt Lake City - Las Vegas.
@marianne even een ander vraagje, ik heb dacht ik wel eens in je verslagen gelezen dat je bij een AAA kantoor kaarten gaat halen. Ik heb zelf gezocht naar adressen van deze kantoren maar kan deze niet heel makkelijk vinden. Hoe doe jij dat? (of iemand anders die dit zo weet)
groet
groet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben van een aantal staten AAA tourbooks; daarin staat een lijst met adressen. Ze zijn inderdaad niet makkelijk te vinden.
Zie ook dit topic.
Marianne
Zie ook dit topic.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar hoe rij je dan naar Cody toe? Dezelfde weg als je terug pakt? Mooier zou zijn via de Lamar Valley en de beartooth of via de 296, maar dat zijn echt nog flinke afstanden. Volgens mij is cooke city - cody nog zeker bijna 2u rijden en via de beartooth nog veel langervroeg eruit voor wat wildlife spotten in de Hayden valley en dan in de middag naar Cody. De volgende dag dan onderlangs naar Old faithfull. We hebben daar dan nog de hele dag en dan aan het eind vertrekken naar Colter bay.
-
Gast
Je kunt ook vaak kaarten krijgen bij het welcome center wanneer je een staat binnenrijdt. Die zijn er denk ik alleen langs een Interstate. Wel even van te voren uitzoeken of die er werkelijk ook is. Of je koopt een Rand McNally atlas, dan heb je alle staten in één boek.Mysthi schreef:@marianne even een ander vraagje, ik heb dacht ik wel eens in je verslagen gelezen dat je bij een AAA kantoor kaarten gaat halen. Ik heb zelf gezocht naar adressen van deze kantoren maar kan deze niet heel makkelijk vinden. Hoe doe jij dat? (of iemand anders die dit zo weet
Ah. Thnx Marianne. Koop dan onderweg denk ik wel een kaart voor zover ik geeneen meer heb. Leek me vooral leuk voor de rest om ook wat kaarten mee te kunnen krijgen zo gratisch..
@Paul
Het zal dan idd via dezelfde weg weer terug zijn. De beartooth en lamar zullen we moeten overslaan, heel erg helaas. Er is niet genoeg tijd: dat is op zichzelf weer een dagtrip.
Cody blijft voorlopig nog in de planning ook voor de rodeo, maar ben zelf ook nog niet 100 % overtuigd.
Antilope Canyon nog weer in de groep gegooid, zoals nu lijkt blijven we deze toch overslaan. (Ook door eigen ervaring: vond het prachtig maar kostte al met al best veel tijd (en geld) om een half uurtje daar foto's te maken)
Groet
@Paul
Het zal dan idd via dezelfde weg weer terug zijn. De beartooth en lamar zullen we moeten overslaan, heel erg helaas. Er is niet genoeg tijd: dat is op zichzelf weer een dagtrip.
Cody blijft voorlopig nog in de planning ook voor de rodeo, maar ben zelf ook nog niet 100 % overtuigd.
Antilope Canyon nog weer in de groep gegooid, zoals nu lijkt blijven we deze toch overslaan. (Ook door eigen ervaring: vond het prachtig maar kostte al met al best veel tijd (en geld) om een half uurtje daar foto's te maken)
Groet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de link die ik gaf staat een bericht van Ingrid14. Zij zou de adressen op haar blog hebben staan. Ik kan het zelf zo snel niet terugvinden, maar je zou daar even kunnen kijken. Hier alvast ene paar:
Salt Lake City
560 E 500 S.
Ogden:
5705 S Harrison Blvd.
Idaho Falls:
660 S Woodruff Ave
Pocatello:
1135 Yellowstone Ave.
Marianne
Salt Lake City
560 E 500 S.
Ogden:
5705 S Harrison Blvd.
Idaho Falls:
660 S Woodruff Ave
Pocatello:
1135 Yellowstone Ave.
Marianne
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
Ik heb kort vóór onze reis van de hele geplande route en omliggend gebied de kaarten naar de tablet gedownload met Google Maps. Dat kan niet in één keer, je moet er diverse blokken van maken, en kost de nodige MB's. Het heeft echter prima gewerkt om naast de navigatie, die gewoon de kortste/snelste route aangeeft te kijken of er een alternatief is die wellicht leuker te rijden valt. En als je onderweg bent zie je meteen op de kaart waar je bentMysthi schreef:Ah. Thnx Marianne. Koop dan onderweg denk ik wel een kaart voor zover ik geeneen meer heb. Leek me vooral leuk voor de rest om ook wat kaarten mee te kunnen krijgen zo gratisch..
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Dank wederom, zet ze in het road book. . 
-
Gast
Zoals ik hierboven al aangaf, bij het welcome center kun je kaarten krijgen (en ja, he-le-maal voor niks!). Vaak vind je daar ook flyers voor attracties en overnachtingen, etc.Mysthi schreef:Ah. Thnx Marianne. Koop dan onderweg denk ik wel een kaart voor zover ik geeneen meer heb. Leek me vooral leuk voor de rest om ook wat kaarten mee te kunnen krijgen zo gratisch..
De reis is toch iets anders geworden, een rond Las Vegas bleek toch veel goedkoper. De planning is nu als volgt:
Huis - Las Vegas
Las Vegas - Wells
Wells - Island park via Craters of the moon NM??
Island Park - Lake Lodge
Lake Lodge- Old faithfull cabin
Old faithfull cabin- Old Faithfull Inn
Colter bay - Colter bay
Colter bay - Colter bay
Colter bay - Coalville Tussenstop op 2.5 uur Fossil Butte NM/fossi safari
Coalville - Torrey
Torrey - Bryce
Bryce - Grand Canyon
Grand canyon - Zion
Zion - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Vliegen
Aankomst - Huis
Vind het zelf een mooi rondje..
Huis - Las Vegas
Las Vegas - Wells
Wells - Island park via Craters of the moon NM??
Island Park - Lake Lodge
Lake Lodge- Old faithfull cabin
Old faithfull cabin- Old Faithfull Inn
Colter bay - Colter bay
Colter bay - Colter bay
Colter bay - Coalville Tussenstop op 2.5 uur Fossil Butte NM/fossi safari
Coalville - Torrey
Torrey - Bryce
Bryce - Grand Canyon
Grand canyon - Zion
Zion - Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Vliegen
Aankomst - Huis
Vind het zelf een mooi rondje..
-
SuperFieke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Inderdaad mooi rondje.
Waarom Wells en niet SLC?
Waarom Wells en niet SLC?
Omdat we dwars door Nevada willen rijden. En Twin Falls net te ver weg is. Onderweg denk ik een stop bij Cathedral Gorge en Ely. Lijkt me leuker dan over de I15.. Verdere tips/ ervaringen langs deze weg welkom
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 5255 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 7 Reacties