Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Strandbestemming in VS om te relaxen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
DavidC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Strandbestemming in VS om te relaxen?

Bericht door DavidC »

Dag allemaal,
In sept. ga ik naar Amerika. Eerst enkele dagen Florida, daarna (vliegen) richting Monument Valley en vandaar uit per auto naar Zion, Bryce naar Las Vegas.
Graag wil ik mijn reis afsluiten (het einde van de reis) met enkele dagen lekker relaxen. En daarmee bedoel ik niet dagelijks rijden of trekken, maar ouderwets uitrusten, aan een niet al te druk strand, lekker zwemmen. Heeft iemand hier ervaring met een strandlokatie in de VS die niet erg massaal is en waar ik een hotel nabij het strand kan boeken? Vooral de massale stranden trekken mij juist weer niet. (Ik ben overigens al eens in Miami Beach/South Beach geweest en ook Clearwater ken ik al. Daytona spreekt me niet zo aan). Ik lees over allerlei stranden in Californië (bv. Pismo Beach), maar krijg nog steeds geen idee waar ik op moet mikken. Dit laatste is belangrijk, omdat ik mijn terugvlucht wil boeken en dus rekening wil houden met mijn laatste bestemming.
Bedankt alvast!
David
Gast

Re: Strandbestemming in VS om te relaxen?

Bericht door Gast »

Ivm het orkaanseizoen zou ik in ieder geval iets aan de westkust zoeken, bijvoorbeeld tussen LA en San Diego.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik zou dan ook aan de Westkust gaan zitten, anders blijf je heen en weer vliegen.
Maar voor mooie stranden zou ik zelf gaan naar de Gulfcoast van Florida, Fort Myers/Sanibel/Marco Island en enz.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

daarna (vliegen) richting Monument Valley en vandaar uit per auto naar Zion, Bryce naar Las Vegas.
Vliegen richting Monument Valley? Waar vlieg je dan heen vraag ik mijzelf dan af?

Ik zou zuidelijker gaan zitten dan Pismo. Er zijn langs highway 1 eigenlijk maar een beperkt aantal stranden tussen Santa Barbara en San Francisco. Zeker in September, wanneer de dagen al flink korter worden en de temperatuur op sommige plekken al kan gaan zakken. Ik zou dus kiezen voor een strand tussen Santa Barbara en San Diego
Dit laatste is belangrijk, omdat ik mijn terugvlucht wil boeken en dus rekening wil houden met mijn laatste bestemming.
Waarom geen multicity geboekt? Dat is vaak veel goedkoper dan enkeltjes en ook makkelijker. Een binnenlandse vlucht is nl. zo geboekt.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

In Florida vinden wij als je rust zoekt met prachtige witte stranden persoonlijk de hoek Marco Island/ Naples/ Bonita springs erg mooi.
Veel rustiger als Clearwaterbeach, is wel wat duurder.

Het Hilton Marco Island bijvoorbeeld ligt hier direct aan het strand.
Afbeelding
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Terugvliegen vanuit Los Angeles lijkt mij het meest voor de hand liggend. San Diego zou ook kunnen.
Heb je al iets geboekt of moeten alle vluchten nog geboekt worden? Een losse terugvlucht lijkt niet handig.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Afgelegen strandvakanties.
Zie het maar als het verschil tussen Zandvoort / Schiphol of Callantsoog / Schiphol.
Iedereen wil naar Zandvoort, (vrijwel) niemand gaat in Callantsoog op het strand liggen.

In Amerika is dat hetzelfde
In Santa Monica is iedereen, in Pismo Beach weinig.

Je zou zelfs bij LAs Vegas naar het strand kunnen. Lake Mead NRA Boulder Beach, kom je ook weinig mensen tegen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Daar lag het in oktober toch goed vol Hans. Bij mij was er bij Malibu en Santa Monica overigens niet heel veel te doen op het strand (wel op de boulevards erachter)

Ik vond overigens het strand bij San Clemente heerlijk, niet te druk en toch ook wel wat volk. Het oog wil immers ook wat soms :wink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zeg San Diego!

https://www.sandiego.org/explore/things ... -bays.aspx

Genoeg strand daar, varierend van druk tot doodstil.
DavidC
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door DavidC »

Heel erg bedankt voor jullie waardevolle reacties/suggesties Paul, Marianne, Ivonne, Vito, Pete e.a.!

Op dit moment staat Marcos Island, dankzij jouw suggestie, boven aan mijn lijst, Marianne. Ik zal mijn reis hiermee afsluiten. Hilton Marcos Island lijkt precies wat ik zoek. Overigens heb ik eerder bij Hilton Lake Buena Vista gelogeerd: prachtig hotel op geweldige locatie, zeker om tussen parkbezoeken even te relaxen.

Paul, je vroeg hoe ik naar Monument Valley ga vliegen. Ik ben niet duidelijk geweest, zie ik nu. Ik zal vanuit Florida vliegen naar Albuquerque en van daaruit rijden naar Monument Valley (2 overnachtingen bij The View Hotel) en hierna richting Bryce en Zion (3 overnachtingen). Hierna rijden we door naar Las Vegas. Als afsluiter eindigen we bij Marcos Island. En dat ik hiervoor moet vliegen vind ik alleen maar geweldig. Ik ben een fervente luchtvaartliefhebber (5 jaar steward geweest) en vlieg liever dan wat dan ook :thumbup:
Oh ja, ik ga een multicity boeken, zoals je schreef.

Pete, San Diego staat nu zeker op mijn lijstje voor mijn volgende Amerika-reis. Dan is Californië aan de beurt.

Bedankt nogmaals, hartelijke groet,
David
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Pete.Z schreef:Ik zeg San Diego!

l.
Ietsjes ten zuiden van San Diego
Imperial Beach
Prima,hotels en eetplekken Mooi strand, prima infrastructuur, zeer relaxed
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Persoonlijk vind ik Marco Island afgezien van de stranden niet echt heel bruisend, ik zou dan geloof ik in Naples gaan zitten.
Vliegen kun je het best op Fort Myers (RSW). Vanuit daar kun je rechtstreeks met AirBerlin terugvliegen naar Dusseldorf, dus misschien is een multicity met AirBerlin ook nog een optie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

DavidC schreef: Op dit moment staat Marcos Island, dankzij jouw suggestie, boven aan mijn lijst, Marianne. Ik zal mijn reis hiermee afsluiten. Hilton Marcos Island lijkt precies wat ik zoek. Overigens heb ik eerder bij Hilton Lake Buena Vista gelogeerd: prachtig hotel op geweldige locatie, zeker om tussen parkbezoeken even te relaxen.
Dat was ik niet. Ik ging er van uit dat je in het westen wilde eindigen, en had daarom LA als eindpunt voorgesteld.
Je vliegt dus eerst naar Florida, dan naar het westen en dan weer terug naar Florida?
DavidC schreef: Paul, je vroeg hoe ik naar Monument Valley ga vliegen. Ik ben niet duidelijk geweest, zie ik nu. Ik zal vanuit Florida vliegen naar Albuquerque en van daaruit rijden naar Monument Valley (2 overnachtingen bij The View Hotel) en hierna richting Bryce en Zion (3 overnachtingen). Hierna rijden we door naar Las Vegas.
Twee nachten MV is wat veel. Jammer dat dat al vast ligt. Vergeet (de omgeving van) Page niet.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor een volgende keer, als luchtvaart liefhebber is Death Valley/Panamint Springs resort misschien een optie, grote kans op veel laagvliegend militair spul!
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Seal beach(long beach) hadden we een motel waar we zo het strand op liepen.Heerlijk rustig.Huntington beach lekker bruisend en hip.Wel super toeristisch.Venice beach alleen de hotels daar zijn beetje sjofel..Allemaal in de buurt van La
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Oeps sorry.Florida wordt de afsluiter.Sanibel,Fort Myers,St Pete beach,Treasure island,Marco Island,Naples,Hollywood,Aventura,North Miami beach.Keus genoeg :lol:
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Hoe belangrijk is het strand?
Als je toch al in Vegas bent...
Het is daar altijd goed weer en er zijn buiten de strip een aantal erg mooie resorts waar je echt tot rust kan komen met prachtige zwembaden.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Thierry73 schreef:Hoe belangrijk is het strand?
Als je toch al in Vegas bent...
Ik had deze tip ook al gegeven :
Je zou zelfs bij Las Vegas naar het strand kunnen. Lake Mead NRA Boulder Beach, kom je ook weinig mensen tegen.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Pete.Z schreef:Ik zeg San Diego!

Genoeg strand daar, varierend van druk tot doodstil.
goede link! wij gaan nml ook naar San Diego ah eind van een rondtrip deze keer :thumbup:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer