Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
National Park pass
-
Ilovelasvegas
- Amerika-newbie
National Park pass
Hi iedereen,
Komende zomee vertrekken wij met 5 vrienden naar zuid-west USA. Op de planning staan een aantal mooie National parks. Hiervoor willen wij graag zo'n park pass kopen, echter is deze pas geldig voor 1 auto met daarin 4 inzittenden. Stomme vraag wellicht, maar moeten wij met z'n 5en (wel in maar 1 auto) dan 2 passen kopen? Of is daar een andere manier voor?
Ik hoor graag of iemand hier meer van weet. Dank alvast!
Lysanne
Komende zomee vertrekken wij met 5 vrienden naar zuid-west USA. Op de planning staan een aantal mooie National parks. Hiervoor willen wij graag zo'n park pass kopen, echter is deze pas geldig voor 1 auto met daarin 4 inzittenden. Stomme vraag wellicht, maar moeten wij met z'n 5en (wel in maar 1 auto) dan 2 passen kopen? Of is daar een andere manier voor?
Ik hoor graag of iemand hier meer van weet. Dank alvast!
Lysanne
Re: National Park pass
Dat kan verschillen. Sommige parken iedereen in de auto en blijkbaar zijn er parken waar dat beperkt is.
-
gastxyz
Ligt eraan of er kinderen bij zijn b.v.
Who is admitted with an Annual Pass?
Each Annual Pass admits pass owner/s and passengers in a non-commercial vehicle at per-vehicle fee areas; and pass owner + 3 adults, not to exceed 4 adults, where per-person fees are charged. (Children under 16 are always admitted free).
Who is admitted with an Annual Pass?
Each Annual Pass admits pass owner/s and passengers in a non-commercial vehicle at per-vehicle fee areas; and pass owner + 3 adults, not to exceed 4 adults, where per-person fees are charged. (Children under 16 are always admitted free).
-
Ilovelasvegas
- Amerika-newbie
Nee, we zijn met 5 volwassenen. Ik hoop eigenlijk te voorkomen dat wij bij elk visitors centre naar binnen moeten om te vragen hoe het moet omdat wij met z'n 5en zijn.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Die informatie vind je op de site van elk nationaal park terug.
Dit gezegd zijnde hebben wij al vaak met 5 volwassenen in één auto een nationaal park bezocht en (zelfs wanneer we de pas nog dienden te kopen) hier nooit enige vraag, laat staan probleem mee gehad.
Ik denk dat die bepalingen eigenlijk voornamelijk bedoeld zijn om commercieel misbruik tegen te gaan.
Dit gezegd zijnde hebben wij al vaak met 5 volwassenen in één auto een nationaal park bezocht en (zelfs wanneer we de pas nog dienden te kopen) hier nooit enige vraag, laat staan probleem mee gehad.
Ik denk dat die bepalingen eigenlijk voornamelijk bedoeld zijn om commercieel misbruik tegen te gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je zit toch met z'n zessen in 1 auto? Dan is dat geen probleem. Wij zijn ook verschillende keren met z'n zessen gegaan en altijd maar 1 pas gehad.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Even goed lezen:
In een "per-vehicle fee area" geldt: pas is geldig voor één niet commercieel voertuig inclusief alle inzittenden
Als er "per-person fee's" worden gerekend dan geldt: pas is geldig voor de eigenaar + 3 volwassenen.
Vrijwel alle NP's hebben een "per vehicle" tarief. Oftewel: je pas is daar gewoon geldig voor de auto inclusief alle inzittenden.
Dus:Each Annual Pass admits pass owner/s and passengers in a non-commercial vehicle at per-vehicle fee areas; and pass owner + 3 adults, not to exceed 4 adults, where per-person fees are charged. (Children under 16 are always admitted free).
In een "per-vehicle fee area" geldt: pas is geldig voor één niet commercieel voertuig inclusief alle inzittenden
Als er "per-person fee's" worden gerekend dan geldt: pas is geldig voor de eigenaar + 3 volwassenen.
Vrijwel alle NP's hebben een "per vehicle" tarief. Oftewel: je pas is daar gewoon geldig voor de auto inclusief alle inzittenden.
-
Ilovelasvegas
- Amerika-newbie
Dank voor alle reacties! Gaat helemaal goedkomen dus.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zou sowieso gewoon de domme tourist spelen.
De meeste parken hebben een ingang waar je langs een huisje moet en je pass moet laten zien.
Volgens mij kijken ze even nar de geldigheid van de pass en dan kan je weer door.
Als ze een keer wel goed kijken en je zou moeten bijbetalen hoor je dat vanzelf van ze.
De meeste parken hebben een ingang waar je langs een huisje moet en je pass moet laten zien.
Volgens mij kijken ze even nar de geldigheid van de pass en dan kan je weer door.
Als ze een keer wel goed kijken en je zou moeten bijbetalen hoor je dat vanzelf van ze.
Excuus voor de kick maar ik heb een korte vraag mbt de park Pass. Tot wanneer zijn deze geldig? Is dit tot en met de maand waar het gaat in is gezet of tot de maand? Ik kan een Pass overnemen die ‘geknipt’ is in de maand mei. Alleen de vraag is of ik de kaart in de maand mei nog kan gebruiken?

Ieder zijn eigen budget natuurlijk, maar de opbrengsten van de pas worden gebruikt voor onderhoud van de parken.
Ik ben heel erg voor korting en budgetteren maar beknibbelen op de NP pass is in mijn optiek echt doodzonde..
Ik ben heel erg voor korting en budgetteren maar beknibbelen op de NP pass is in mijn optiek echt doodzonde..
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Een pas is geldig tot het einde van de maand waarin hij geknipt is. Een pas heeft een of twee houders (geidentificeerd door de handtekening achterop), beide zijn volledig gerechtigd om de pas naar eigen inzicht te gebruiken en er is geen enkel voorschrift over wat de relatie tussen de eerste en tweede houder moet zijn. Er is niets op tegen om de pas die de eerste 10 maanden slechts een houder kende in maand 11 een tweede houder te geven. Zie ook de faq van de NPS zelf. Een pas kan en mag echter nooit worden overgedragen aan een derde houder.
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ja, je pas is nog geldig in mei.
En als mod: we gaan hier geen discussie voeren over het wel of niet overnemen van een Annual Pass. Berichten met een dergelijke strekking zullen verwijderd worden.
En als mod: we gaan hier geen discussie voeren over het wel of niet overnemen van een Annual Pass. Berichten met een dergelijke strekking zullen verwijderd worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4349 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig
-
- 3 Reacties