Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Da's wel handig met de wifi.

In Manhattan, pak je daar ook nog de metro naar een ander gedeelte van Manhattan? Want heb gelezen als je alleen 's-ochtends heen gaat met de metro, en 's-avonds weer terug, dus 2 ritten, je misschien weer beter gewoon losse kaartjes kan pakken? Of is dat centenwerk wat het scheelt? Beter gewoon 1 weekkaart kopen, ben je er de hele tijd vanaf, in plaats van met losse kaartjes werken?

Musea... Theater... Zou me echt niets voor kunnen stellen wat ons daar zou boeien. Ik hou best van cultuur hoor. Leuk om in oude Romeinse steden rond te lopen, de middeleeuwen boeien me ook, maar musea in New York? Kan me daar niets bij voorstellen. Ja, kunst. Maar kunst interesseert ons totaal niet. Theater... Eigenlijk ook niet. Toneel is ons ding ook al niet. Wel muziekshow bijvoorbeeld. Naar een concertje gaan. En naar sportwedstrijden.

De tijd is inmiddels zo goed als bekend: de laatste 2 weken van mei 2018.
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Eind vorig jaar kostte de 7-dagenkaart voor de metro 33 dollar. Als je meer dan 11 keer met de metro gaat in die zeven dagen, is de kaart voordeliger. En die 11 keer, daar ga je met gemak overheen. Alleen al Manhattan is zo groot, dat de metro erg makkelijk is.

Vorig jaar heb ik in de ruime week dat ik er was, meer dan 30 keer de metro gepakt.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Dat dacht ik zelf ook eigenlijk. Dus gewoon de 7 dagen kaart dan maar :-)
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Vanavond herinnerde ik me dat ik ooit op YouTube een uitlegvideo heb gezien mbt de metro in New York.

Bij deze dus:
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Een andere tip als kaart voor metro en attracties etc is de app: Eric's New York. Werkt offline, dus je ziet waar je je bevindt en kunt zo interactief zien welke metrolijnen in je buurt vertrekken en waar naar toe. Wij hebben echt super veel aan deze app gehad afgelopen week!
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Die ga ik ook downloaden, bedankt voor de tip :-)
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Johan VL schreef: In Manhattan, pak je daar ook nog de metro naar een ander gedeelte van Manhattan? Want heb gelezen als je alleen 's-ochtends heen gaat met de metro, en 's-avonds weer terug, dus 2 ritten, je misschien weer beter gewoon losse kaartjes kan pakken?
je bent inmiddels al om voor de metrocard, geloof ik .... en dat zou ik ook aanraden. Afhankelijk van wat je allemaal gaat doen, zul je per dag best wat afstanden af willen leggen. Sommige mensen kunnen eindeloos wandelen, maar zelf ben ik na een dag of 2 in de stad altijd heel dankbaar voor elk zitmoment. De boeinde dingen in NYC, Manhattan of daarbuiten, liggen nu eenmaal niet allemaal netjes naast elkaar op 1 lange avenue ... :D
Johan VL schreef: Musea... Theater... Zou me echt niets voor kunnen stellen wat ons daar zou boeien. [...] maar musea in New York? Kan me daar niets bij voorstellen. Ja, kunst. Maar kunst interesseert ons totaal niet. Theater... Eigenlijk ook niet.
tja kijk, daar ga je in ieder geval wat musea betreft al de fout in. Nee, musea gaan zeker niet alleen over kunst. Een aantal wel, maar er zijn er zoveel, dat wil je niet geloven. Bijvoorbeeld het gratis museum van de Noord-Amerikaanse Indianen downtown. Heb subway museum in Brooklyn.
kiik vooral dit topic even na voor een kleine selectie:
viewtopic.php?f=9&t=45082
The Morgan is op vrijdagavond gratis, zelf vind ik dat pand elke keer weer een bezoek waard:
http://www.themorgan.org/
Het museum van Moving Image schijnt ook de moeite waard te zijn, zelf ben ik er nog nooit aan toegekomen.
Zie hier voor een complete lijst:
https://www.ny.com/museums/all.museums.html
Het Tenement probeer ik elke keer wel te bezoeken, en laatste trip met mijn nichtje zijn we naar de Theodore Roosvelt Birthhouse geweest, dat was ook leuk. En dan heb je uiteraard ook het nieuwe 9/11 museum.

mocht je je er toch eens in willen verdiepen, ik vind dit een fijne site om af en toe te browsen wat er zoal op het toneel te zien is. Er is bijzonder veel talent, en een goede comedy maakt een avond ook geslaagd, vind ik zelf :D
http://www.newyorktheatreguide.com/index.html
(in de linkerbalk bovenin kun je browsen op on- of off-Broadway, musical, toneel, etc. Overal staat dan bij vermeld wat voor categorie het is en hoe lang ze nog op het toneel staan.)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Da's een hele lijst met musea :-). Daar moet wel iets tussen staan zou je zeggen. Zal er wel eens iets uitzoeken :-)
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Hoi iedereen!

Ik wilde hier even inpikken...
Onze Floridavakantie moet nog beginnen in augustus en toch zit ik alweer te dromen van een volgende Amerika-reis volgend jaar...
(willen optimaal gebruik maken van onze ESTA en reispaspoort :D )
Volgend jaar zouden we eventueel (opnieuw) naar New York willen voor een weekje in mei. Voor mij de 2de keer voor mijn vriendin de eerste.
De eerste keer dat ik er was, heb ik er maar een 3-tal dagen doorgebracht (4de en 5de dag zaten we op de luchthaven :? ), wat veel te kort was en veel te veel betaald (1100eur incl vlucht).
Ondertussen ben ik meer thuis in de zoekmachines voor vluchten ed door het plannen van onze Florida-vakantie.
Voor een week New York in mei, incl vlucht (mag met overstap zijn) en hotel, hebben we een budget van 700eur pp vooropgesteld.
Is dit een redelijk realistisch budget?

Alvast bedankt voor jullie tips!
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou een eigen topic hiervoor openen.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Als je een kamer wil delen lijkt mij dat realistisch. Je moet wel wat mazzel hebben met aanbiedingen maar je hebt nog ruim de tijd om die tegen te komen. Heb je al gekeken wat het zou kosten als je nu gaat boeken?

Ben vorig jaar ook voor dat bedrag met zijn tweeën een week in NYC geweest.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Vanuit Brussel met een tussenstop: 366eur, rechtstreeks: 436eur de laatste week van mei 2018. Een 350eur pp voor de vlucht lijkt me haalbaar.
Verblijf voor 100eur per nacht lijkt iets minder evident. Hostels wel, maar daar zijn we niet zo voor te vinden. En Harlem lijkt ook te doen voor die prijs, maar dan zitten we al heel erg noordwaarts?
Zijn er buurten die we best vermijden om te overnachten? (the Bronx en Brooklyn weet ik en weet ook dat een vriendin vertelde dat ze zich hoe langer hoe meer onveilig voelde westwaarts.. vanaf pakweg 8th Ave).
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

Ik ben nu drie keer in NYC geweest en is me altijd gelukt om voor €100 per nacht of minder op Manhattan een hotelkamer te hebben. Gewoon gezocht via Trivago. En regelmatig kijken tot je iets geschikts hebt gevonden, daar moet je natuurlijk maar net zin in hebben.

Zou zelf altijd kiezen voor een hotel dat met de metro bereikbaar is. Zodat je geen gedoe hebt met treinen. Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in overnachten buiten Manhattan dus ik zou niet zo goed weten wat te mijden.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Arno schreef:Ik zou een eigen topic hiervoor openen.
Doe ik!
GinnyUSA schreef:Ik ben nu drie keer in NYC geweest en is me altijd gelukt om voor €100 per nacht of minder op Manhattan een hotelkamer te hebben. Gewoon gezocht via Trivago. En regelmatig kijken tot je iets geschikts hebt gevonden, daar moet je natuurlijk maar net zin in hebben.

Zou zelf altijd kiezen voor een hotel dat met de metro bereikbaar is. Zodat je geen gedoe hebt met treinen. Heb me eigenlijk nog nooit verdiept in overnachten buiten Manhattan dus ik zou niet zo goed weten wat te mijden.
Manhattan heeft ook de voorkeur hier. Ok, ik zoek rustig via Trivago een keertje! Precieze plannen zullen pas na augustus gemaakt worden. Bedankt alvast!
CarlaM
Amerika-newbie

Bericht door CarlaM »

Heb je al eens gedacht aan airb&b ipv hotel, dit scheelt enorm in de kosten!
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

Dat kan ook, met de waarschuwing erbij dat dit illegaal is in NYC. Tenzij dit inmiddels veranderd is?
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

CarlaM schreef:Heb je al eens gedacht aan airb&b ipv hotel, dit scheelt enorm in de kosten!
Alle tips zijn welkom!

Ben nu aan het kijken in Long Island City.. lijkt me tof en prijzen zijn schappelijker dan Manhattan. Veel keuze tussen 650-850eur voor 7n.
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

GinnyUSA schreef:Dat kan ook, met de waarschuwing erbij dat dit illegaal is in NYC. Tenzij dit inmiddels veranderd is?
Het is alleen illegaal wanneer je een compleet appartement voor minder dan 30 dagen huurt. Mocht je een kamer binnen een appartement huren dan kan dit gewoon.
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Daika »

Ben hier nu met mijn 12 jarige dochter die net zo veel van shoppen houdt. Wij zitten super centraal in Manhattan, 5 min van times square, 5th avenue . TOTR, Broadway. Ik vind het toch een gemak hoor.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

De datum is eindelijk definitief. 25 mei kunnen we vertrekken. Terug vrijdag 1 juni of zaterdag 2 juni. Moet dat nog even kijken of dat in prijs wat uitmaakt. Met tussenstop zit je zo rond de 400 euro per persoon voor retourticket zie ik, Schiphol wederom iets duurder. Direct zal het zo tussen de 450-500 euro per persoon worden.

Moet nog even uitvogelen vanaf welk vliegveld we gaan. Zijn daar flexibel in. Amsterdam, Brussel, Düsseldorf. Alleen de verbinding naar Brussel is slecht vanaf ons, dan zal die afvallen en eerder Amsterdam of Ruhrgebiet worden. Denk vanaf de Ruhr is er alleen Düsseldorf wat er direct naartoe vliegt.

Wat op zich fijn zou zijn, is dat je beetje extra beenruimte bij kan boeken. Vorige keer zag ik pas dat dat kon toen we op Schiphol waren. Is dat ook al vantevoren ergens te zien / aan te geven?

Hotel dan ook nog zoeken. Dat gaan we deze week regelen. Het kan maar vast gebeurd zijn. Voor je het weet is het mei.

Tips uiteraard wederom welkom :-).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer