Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
- madpatrick
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Hoi,
Wij gaan naar Vancouver, maar hebben een tussenstop in Dallas.
Zover ik weet worden de koffers niet doorgelabeld en moet je langs de immigratie in Amerika.
Moeten wij dan wel een ESTA voor Amerika hebben ?
Voor Canada zullen we een ETA moeten hebben en als we de grens overgaan met de auto is dan een ESTA niet nodig.
Zover ik weet worden de koffers niet doorgelabeld en moet je langs de immigratie in Amerika.
Voor Canada zullen we een ETA moeten hebben en als we de grens overgaan met de auto is dan een ESTA niet nodig.
Jazeker, je landt in de VS en dus moet je een esta hebben.
Als je met de auto van de USA naar Canada gaat heb je geen ETA nodig.madpatrick schreef:Hoi,
YES, vandaag de ESTA aangevraagd en direct goedgekeurd
Ow, wat een pak van mijn hart is dat zeg. Vond het wel nog een werkje, toch wel 1,5 uur nee bezig geweest. Maar eindelijk es iets dat in 1x goed gaat...hehe.
Ow, wat een pak van mijn hart is dat zeg. Vond het wel nog een werkje, toch wel 1,5 uur nee bezig geweest. Maar eindelijk es iets dat in 1x goed gaat...hehe.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Fijn, Kletskous
Hoef je je daar iig geen zorgen meer om te maken 
Nou! Zag er als een berg tegenop om het in te vullen, maar toestemming verkregen dus nu: KLAAR 
2002 : West-Amerika
Zoals ik dit lees reist madpatrick per vliegtuig naar Canada dus is een ETA wel nodig.Jan52 schreef:Als je met de auto van de USA naar Canada gaat heb je geen ETA nodig.madpatrick schreef: Wij gaan naar Vancouver, maar hebben een tussenstop in Dallas.
- madpatrick
- Amerika-ontdekker
Een ETA zal wel nodig zijn, want we gaan Canada in per vliegtuig en daarna door per auto naar AmerikaJan52 schreef:Als je met de auto van de USA naar Canada gaat heb je geen ETA nodig.madpatrick schreef:Hoi,
De vraag is of we een ESTA (Amerika) nodig hebben omdat we een tussenstop hebben in USA.
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@madpatrick
Ja, ook als je alleen tussenstop hebt in de USA is ESTA verplicht
Ja, ook als je alleen tussenstop hebt in de USA is ESTA verplicht
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Is dat zo? Als je eindbestemming in Amerika ligt is het inderdaad zo dat je op de eerste luchthaven het land binnenkomt en je daar door Immigration en douane gaat. De rest van de reis is dan een binnenlandse vlucht.madpatrick schreef:
Met Vancouver (Ca neem ik aan) als eindbestemming, vraag ik me af (en weet ik dus niet zeker) of je werkelijk Amerika binnenkomt en dus door Immigration en douane moet.
Ook als dit wel het geval mocht zijn, zal je bagage wel doorgelabeld worden maar kun je meteen na de douane zonder de bagage in te checken deze weer afgeven.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
In 2010 (dus wel nog 'oude' esta systeem) vloog ik via Minneapolis naar Winnepeg in Canada. Toen moesten we in de VS door de douane en de koffers ophalen en weer afgeven. Het was dus eigenlijk alsof we gewoon naar de VS gingen, dat we doorvlogen naar Canada veranderde niks aan de zaak.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Er is geen enkele luchthaven in de US met een "clean transit" area. Oftewel: Als je via de US naar een derde land reist zul je altijd eerst het land binnenkomen. Je hebt dan ook een geldige ESTA of, indien niet van toepassing, een visum nodig.
Maar in het geval van madpatrick zou hij zowel in Dallas en Vancouver door de paspoortcontrole en douane moeten?
- madpatrick
- Amerika-ontdekker
Helaas zullen we denk toch een ESTA moeten aanvragen.mtl schreef:Maar in het geval van madpatrick zou hij zowel in Dallas en Vancouver door de paspoortcontrole en douane moeten?
Ongeacht je bestemming, moet je in USA je koffers opnieuw inchecken en door de douane
Ik heb de volgende informatie gevonden die dit bevestigt
https://www.united.com/web/en-US/conten ... /ESTA.aspx
Code: Selecteer alles
If you are connecting through the U.S. to a final destination in another country, please write "In Transit" in the address field on the application.Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Dat is precies wat we je hier al vertelden 
-
Gast
Omdat ik tentamens heb in mei ga ik dan niet naar Toronto. Nu heb ik de boel omgeboekt naar New York in juli.
Ik heb zojuist mijn ESTA ingediend en op de officiële site van CBP waar ik 'm indiende staat bij status navraag APPROVED. Nu heb ik alleen geen mail hierover gekregen, bij de Canadese immigratiedienst krijg je dat wel. Of zou de mail vertraagd zijn? Mijn ESTA is i.i.g. 2 jaar geldig tot 29 april 2019.
Ik heb zojuist mijn ESTA ingediend en op de officiële site van CBP waar ik 'm indiende staat bij status navraag APPROVED. Nu heb ik alleen geen mail hierover gekregen, bij de Canadese immigratiedienst krijg je dat wel. Of zou de mail vertraagd zijn? Mijn ESTA is i.i.g. 2 jaar geldig tot 29 april 2019.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je krijgt geen mail van je ESTA.
-
Gast
Oke, dan is het goed. Dan mag ik er gewoon in kon de bevestiging ook downloaden en printen. Zal wel een printje meenemen, is immers kleine moeite.
-
elinebeluga
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb net voor vier van ons gezin de Esta aanvraag gedaan. Wij beginnen onze reis in Toronto gaan dan naar de US en dan weer terug naar Toronto.
Ik heb bij ons dus aangevinkt dat we "in transit" zijn.
Onze oudste zoon (dan 19) vliegt mee naar Toronto maar verlaat de US vanuit Boston (hij gaat niet de hele reis mee). Ik neem aan dat ik voor hem niet bij "in transit" yes moet invullen.
Geef ik bij hem dan als eerste adres ons eerste verblijf (Koa camping) in de US op?
gr. Eline
Ik heb bij ons dus aangevinkt dat we "in transit" zijn.
Onze oudste zoon (dan 19) vliegt mee naar Toronto maar verlaat de US vanuit Boston (hij gaat niet de hele reis mee). Ik neem aan dat ik voor hem niet bij "in transit" yes moet invullen.
Geef ik bij hem dan als eerste adres ons eerste verblijf (Koa camping) in de US op?
gr. Eline
Rondreis USA 1997 - NY-Florida-Zw
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
1995 Rondreis Canada (O en W)
2012 O-Canada en staat NY (camper en auto)
2014 W-Canada en NW-USA (camper)
2016 Canada - Ontario
2017 Ontario en NO-USA
2018 Canada -Ontario
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 24046 Weergaves