Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kans op overnachtingsplekje Zion/Springdale in mei?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tessaatje88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Kans op overnachtingsplekje Zion/Springdale in mei?

Bericht door Tessaatje88 »

Hallo medeforummers,

ik hoop dat jullie me uit mn lichte stressmomentje kunnen halen.
Volgende maand wil ik donderdag 18 en vrijdag 19 mei Zion NP bezoeken en overnachten op de South Campground danwel Watchman.
Nu lees ik echter allerlei (horror) verhalen over het bemachtigen van een kampeerplekje. Over het tussen 6 en 7u sochtends aankomen en dan al achter 50 auto's in de rij aan moeten sluiten en dergelijke.
Komen deze verhalen vooral voort uit weekenden midden in de zomer, of ga ik hier ook al te maken mee krijgen op een doordeweekse dag in mei?

Nu kom ik die dag uit Bryce Canyon en zal dus nog zeker 2 uur moeten rijden. Was van plan de zonsopgang (rond half 7) nog even mee te pakken en dan te gaan rijden rond 7u. Dat zou betekenen dat ik om 9u in de rij aan kan sluiten. Zal me dat gaan lukken, of moet ik echt voor het ochtendgloren vertrekken als ik kans wil maken op een plekje (en hoe is die kans dan)?

- Mocht het lukken een plekje te bemachtigen, kan ik die dan meteen voor 2 dagen vasthouden (het lijkt me wel, maar even voor de zekerheid)?
- Mocht het niet lukken, wat zijn dan mijn alternatieven. het zal dan vermoed ik, al tegen het middaguur lopen. Wat ik zo snel kon zien qua hotels/motels zit ik dan al snel aan zo'n €300 voor 2 nachten, en dat vind ik toch wel weer erg veel in mijn eentje tov de $40 voor een camping.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kans op overnachtingsplekje Zion/Springdale in mei?

Bericht door Galapogos »

Volgens mij zijn er op Watchman überhaupt geen first-come-first-serve-plekken. Onder South en Watchman ligt ook nog een commerciële campground, Zion Canyon, maar die heeft ook geen plek meer op jouw dagen.

Als je geen zin hebt het risico te lopen met de fcfs-campground, wellicht kijken of een van de campings in de omgeving van Springdale nog plek heeft en die reserveren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat het in mei ook al druk is, zeker als je ziet dat Zion Canyon CG ook al vol is, dus je zal ook in mei al vroeg moeten aanschuiven.
In Springdale zou je eens het Zion Park Motel kunnen mailen; daar heb je kamers onder de 100 dollar.
Ik zou inderdaad eens kijken naar iets in de omgeving van Springdale. Via https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... n-zion.htm kun je wat links vinden met meer informatie over campings.

Marianne
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Wij waren vorig jaar rond dezelfde tijd in Zion, in een hotel in Springdale deze keer. Hotels waren toen bijna allemaal vol en het was druk in het park. Zion is een erg populair park. Dus als je gaat voor de first come first serve, zou ik zorgen dat je er echt vroeg bent.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Www.zioncamp.com

Dit is een motel met daarachter een camping.
Wij hebben daar al enkele malen gestaan als de campings in Zion vol waren.
De Zion shuttle stopt vrijwel voor het motel
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over het tussen 6 en 7u sochtends aankomen en dan al achter 50 auto's in de rij aan moeten sluiten en dergelijke.
Toch lijkt dit me ietwat overdreven. Tussen 8/8.30 en 9.00 begint het op gang te komen, maar om 6/7u in de morgen is het juist de beste tijd om v een wandeling te beginnen, want dan ben je nog niet met de massa.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het gaat niet om een wandeling Paul, maar om een plekje op de fcfs camping in het park.
Van de NPS-site:
Campsites typically fill up daily between 9 am and noon, March through October. There may be sites available every morning at the South Campground. Campers begin lining up for a campsite as early as 5:30 am. The camp host will not start assigning campsites til 7:00 am during the long daylight hours or 7:30/8:00 am during the early spring/fall hours.
https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/ ... ground.htm

Marianne
Edenels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Edenels »

Ik hoop ook dat al die paniek omtrent reserveren een beetje overdreven is. Wij gaan v.a. 1 mei rondje westen en hebben helemaal niets gereserveerd (alleen de camper en 1e hotelnacht). Juist de vrijheid van de camper spreekt ons aan. Nu maar hopen dat we er geen spijt van krijgen.
Tessaatje88
Amerika-ontdekker

Ik houd de reserveringssite van Watchman in de gaten in de hoop dat er nog een annulering komt, al zal dat wel niet gebeuren.
Als je aansluit in de rij, krijg je dan ook te horen of je nog kans maakt op een plekje? Aangezien ze natuurlijk kunnen weten hoeveel plekken er vrij komen die dag? Dan zou ik namelijk nog redelijk op tijd naar een alternatief kunnen zoeken. Of sta je eerst een paar uur in de rij en kom je er dan achter dat het voor niks geweest is?

Wat ik verder in de omgeving nog kon vinden is eigenlijk alleen een primitieve BLM site bij coalpits wash trailhead op zo'n 20min van Springdale (waar ik natuurlijk wel een permit voor moet regelen).
Iemand toevallig nog meer tips mbt campsites?
Galapogos schreef:Als je geen zin hebt het risico te lopen met de fcfs-campground, wellicht kijken of een van de campings in de omgeving van Springdale nog plek heeft en die reserveren?
Zion canyon campground is ook al vol, weet je nog meer opties?
Hans B schreef:http://Www.zioncamp.com

Dit is een motel met daarachter een camping.
Wij hebben daar al enkele malen gestaan als de campings in Zion vol waren.
De Zion shuttle stopt vrijwel voor het motel
Deze zit dus ook al vol
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Edenels schreef:Ik hoop ook dat al die paniek omtrent reserveren een beetje overdreven is. Wij gaan v.a. 1 mei rondje westen en hebben helemaal niets gereserveerd (alleen de camper en 1e hotelnacht). Juist de vrijheid van de camper spreekt ons aan. Nu maar hopen dat we er geen spijt van krijgen.
Ik hoop ook dat het meevalt, maar je moet je niet verkijken op de vrijheid van een camper. In en rond de bekende parken is alles snel vol. Het hangt heel erg van je route af wat mogelijk is. Heb je al wel een route in gedachten?

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Het lijkt mij dat de meeste mensen pas rond 9 uur de tent opruimen, moeten zij niet eerst uitchecken voor de plaats weer wordt vergeven? In feite is uitchecken pas rond 12 uur, velen gaan zelfs eerst nog een wandeling maken voor ze de tent opruimen. Wij boeken altijd op voorhand bij Watchman dus geen ervaring met fcfs hier. Ik zou ook dagelijks de reserverings site in de gaten houden, er zijn mensen die een paar dagen eerder boeken om zeker te zijn van een plekje in het weekend en annuleren dan later de dagen voor het weekend waar ze toch geen gebruik van maken .
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Tessaatje88 schreef:Zion canyon campground is ook al vol, weet je nog meer opties?
Als ik met Google Maps in de omgeving kijk, zie ik op 15 minuten ten westen van Springdale Zion RV & Campground en op 30 minuten ten oosten van Springdale (net buiten de parkgrens) Zion River Resort. Op een half uur ten westen van Springdale in Hurricane zie ik verder nog Willow Wind RV Park. Op alle genoemde campgrounds hebben ze zo te zien ook tentplekken. Ik heb verder geen ervaring met deze campgrounds.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je kunt altijd nog gaan boondocken.
Overnachten is gratis bij de Walmart in Hurricane op het parkeerplein.
Je hebt immers water en eten bij je.
Vanaf daar is het nog een 35 minuten en je staat voor de poort bij Zion.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

In een tent? :lol:
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Galapogos schreef:In een tent? :lol:
O ik dacht dat het om een camper ging. Niet om cramperen. :wink:

Maar ook op de Walmart parkeerplaats hebben wij al vele personenauto's gezien met de voorstoel zo ver mogelijk achterover die er de nacht doorbrachten.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Als je een plekje op fcfs camping hebt kun je gelijk voor meerdere nachten boeken, dit was je 2e vraag :wink:
Tessaatje88
Amerika-ontdekker

Hans B schreef:
Galapogos schreef:In een tent? :lol:
O ik dacht dat het om een camper ging. Niet om cramperen. :wink:

Maar ook op de Walmart parkeerplaats hebben wij al vele personenauto's gezien met de voorstoel zo ver mogelijk achterover die er de nacht doorbrachten.
Ho-ho, geen cramperen, gewoon back to nature ;)

ina schreef:Als je een plekje op fcfs camping hebt kun je gelijk voor meerdere nachten boeken, dit was je 2e vraag :wink:
Bedankt, dat was inderdaad ook een vraag.

Ik denk dat ik toch maar in alle vroegte vanuit Bryce vertrek om rond 06.30-07.00 in de rij aan te kunnen sluiten. Aangezien ik dan meteen voor 2 dagen goed zit is me dat wel een paar uurtjes waard.
Ik ga er voor de makkelijkheid even vanuit dat ik dan ook daadwerkelijk een plekje kan bemachtigen.
Als dat niet lukt zal ik denk ik na de eerste dag Zion in de avond een plekje op BLM land zoeken en een nachtje in the middle of nowhere kamperen. Wat ik dan de dag erna doe zie ik dan wel weer aangezien ik dan vroeg op pad wil om Angels Landing te lopen.
Edenels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Edenels »

Martin & Marianne schreef:
Edenels schreef:Ik hoop ook dat al die paniek omtrent reserveren een beetje overdreven is. Wij gaan v.a. 1 mei rondje westen en hebben helemaal niets gereserveerd (alleen de camper en 1e hotelnacht). Juist de vrijheid van de camper spreekt ons aan. Nu maar hopen dat we er geen spijt van krijgen.
Ik hoop ook dat het meevalt, maar je moet je niet verkijken op de vrijheid van een camper. In en rond de bekende parken is alles snel vol. Het hangt heel erg van je route af wat mogelijk is. Heb je al wel een route in gedachten?

Marianne
Vanuit los Angeles,JoshuaT,CC, Page Moab, Zion Bryce LV. Yosimeti SF LA. We hebben 29 dagen/ 26 camperdagen, en willen blijven waar het leuk is en doorgaan als het genoeg is. Ik schrik ervan als mensen de reis van minuut tot minuut gepland hebben, maar ieder zijn ding. Als we iets gemist hebben komen we wel terug.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Er zit toch wel een aardig verschil tussen het vastleggen van wat campgrounds en het van minuut tot minuut plannen?
Tessaatje88
Amerika-ontdekker

Goed nieuws!
De laatste dagen controleer ik regelmatig (meerdere malen per dag) of er nog een plekje vrijgekomen is op Watchman. En zojuist toen ik nog even controleerde voor het slapen gaan zag ik tot grote vreugde dat tentplekje c008 vrij was. Nu dus niet meer, want heb hem meteen gereserveerd. :mrgreen:

Arno schreef:Er zit toch wel een aardig verschil tussen het vastleggen van wat campgrounds en het van minuut tot minuut plannen?
:offtopic:
Helemaal mee eens. Ik ben ook niet een strakke planner. Maar bij de wat kortere reizen (zoals deze) en dan zeker de wat drukkere gebieden (zoals Zion) wil ik als ik in mn eentje reis een beetje weten wat mn opties zijn. Nu ik het vastgelegd heb maakt het ook niet uit hoe laat ik aankom, is ook weer stuk rustiger (en annuleren kan altijd).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer