Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Gerjan: rondreis SF - SF 3 weken 2017. Haalbaar?
Re: Reis Gerjan: rondreis SF - SF 3 weken 2017. Haalbaar?
Als we Los Angeles er helemaal uithalen en een extra dag Yosemite toevoegen. Is dat nog een goede optie om toch Moab erin te houden?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Op bv een jamestown na vind ik je route zo gek nog niet. Alleen ga je vanaf Moab elke dag rijden tot SF en ik merk persoonlijk altijd tegen het einde vd vakantie dat het me wat begint tegen te staan. Ik zou het gewoon zo laten, ook Moab. Maar dan gewoon goede accommodaties vinden. Voor LA heb je weinig tijd, maar je kan wel een korte indruk krijgen. Persoonlijk zou ik daar dan 1 nacht meer pakken en de kutroute, mits bereikbaar, in 2 dagen doen
Oke duidelijk. Jamestown gaat eruit. We kijken wel hoever we komen op dag 1 richting Yosemite.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En eerder schrijf je dat je de route van GerjanPSVwally schreef: en de kutroute
vindt.PSVwally schreef:zo gek nog niet.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hahah, een s-je te weinig zie ik 
Ik zit even met een vraag. Wij gaan in 1 dag van Palm Springs naar LA en dan in 1 dag van LA naar Pismo Beach.
De bedoeling van LA is om naar het Holleywood Sign (Griffith Observatory) te gaan, Beverly Hills en Sunset Blvd. Nu is mijn vraag of het verstandig is om in Long Beach of Venice Beach / Santa Monica te overnachten of om echt in de stad LA te overnachten?
De bedoeling van LA is om naar het Holleywood Sign (Griffith Observatory) te gaan, Beverly Hills en Sunset Blvd. Nu is mijn vraag of het verstandig is om in Long Beach of Venice Beach / Santa Monica te overnachten of om echt in de stad LA te overnachten?
Ik heb ongeveer jouw reis gedaan maar dan in 27 dagen. Toen had ik al tijd te weinig voor mijn gevoel. Doe ermee wat je wil.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je 1 nacht in LA? Dan zou ik kiezen voor Santa Monica of omgeving. Je kunt dan op weg van Palm Springs Hollywood etc meenemen. De volgende dag of tegen de avond heb je dan nog tijd om bijvoorbeeld te fietsen bij Venica Beach. Overnachten bij Santa Monica is niet goedkoop. Zoek je iets goedkopers dan zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld een motel6 in Hollywood.
Long Beach lijkt me niet handig.
Marianne
Long Beach lijkt me niet handig.
Marianne
Long beach is inderdaad niet handig. Voor de rest is het om het even en zou ik ergens in de corridor Santa Monica - Hollywood overnachten. Maar de keuze in LA is groot en het hangt er sterk vanaf wat je gewenste niveau van hotel is. In Century city zitten redelijk wat 4* zakelijke hotels, in Hollywood vind je wat meer budget opties. In Santa Monica schiet de prijs-kwaliteit verhouding meestal de verkeerde kant op, maar zit je wel aan de kust
.
Het Hollywood sign noem je in je post. Dat kun je niet bezoeken. Wel kun je het zien, bijvoorbeeld vanaf de achterste loopbrug in de Hollywood & Highland mall. Parkeren kan onder het winkelcentrum en dat is meteen een mooie uitvalsbasis voor het Chinese Theatre, walk of fame, etc.
De Griffith observatory is erg interessant en vooral het uitzicht op de stad (ook na zonsondergang) is bijzonder. Parkeren kan gewoon bovenaan. Reken op ca een half uurtje rijden vanuit Hollywood.
Voor wat betreft je eerste dag heb ik een afwijkende mening op wat er eerder in dit topic stond. Ik denk dat je prima kunt doorrijden tot Yosemite, mits je daar natuurlijk een overnachting hebt geboekt. Je komt om 12.30 aan in SF. Dan zit je ergens tussen 13.30 en uiterlijk 14.00 in de auto. Het is vier uur rijden tot in de valley. Je stopt neem ik aan nog even bij een supermarkt. Als ik daar anderhalf uur voor reken ben je nog om 19.30u bij je hotel, of 04.30u nederlandse tijd. Lange dag, maar met wat rust in het vliegtuig moet dat geen probleem zijn. Het voordeel is wel dat je de volgende dag meteen in Yosemite bent en nergens meer heen hoeft. Het nadeel is dat je wel een hotelkamer in de valley moet hebben en dat die waarschijnlijk duurder is dan buiten de valley.
Verder heb je een leuke route. Redelijk wat mijlen maar als je die op een slim moment van de dag rijdt is dat echt geen issue. Vergeet de avonden niet. In dat kader zou je ook kunnen overwegen om je tussenstop in Bishop te schrappen en die dag direct door te rijden naar Vegas. Beetje afhankelijk van hoe laat je uit Yosemite wilt vertrekken, maar als je eenmaal de pas over bent is het nog ongeveer 5 uurtjes tot Vegas. En daar kun je ook prima laat in de avond aankomen. Voordeel is weer dat je de volgende dag nergens meer heen hoeft en lekker Vegas kunt gaan ontdekken. Nadeel is wel dat dit een zaterdagnacht is en dus duurder.
Have fun!
Het Hollywood sign noem je in je post. Dat kun je niet bezoeken. Wel kun je het zien, bijvoorbeeld vanaf de achterste loopbrug in de Hollywood & Highland mall. Parkeren kan onder het winkelcentrum en dat is meteen een mooie uitvalsbasis voor het Chinese Theatre, walk of fame, etc.
De Griffith observatory is erg interessant en vooral het uitzicht op de stad (ook na zonsondergang) is bijzonder. Parkeren kan gewoon bovenaan. Reken op ca een half uurtje rijden vanuit Hollywood.
Voor wat betreft je eerste dag heb ik een afwijkende mening op wat er eerder in dit topic stond. Ik denk dat je prima kunt doorrijden tot Yosemite, mits je daar natuurlijk een overnachting hebt geboekt. Je komt om 12.30 aan in SF. Dan zit je ergens tussen 13.30 en uiterlijk 14.00 in de auto. Het is vier uur rijden tot in de valley. Je stopt neem ik aan nog even bij een supermarkt. Als ik daar anderhalf uur voor reken ben je nog om 19.30u bij je hotel, of 04.30u nederlandse tijd. Lange dag, maar met wat rust in het vliegtuig moet dat geen probleem zijn. Het voordeel is wel dat je de volgende dag meteen in Yosemite bent en nergens meer heen hoeft. Het nadeel is dat je wel een hotelkamer in de valley moet hebben en dat die waarschijnlijk duurder is dan buiten de valley.
Verder heb je een leuke route. Redelijk wat mijlen maar als je die op een slim moment van de dag rijdt is dat echt geen issue. Vergeet de avonden niet. In dat kader zou je ook kunnen overwegen om je tussenstop in Bishop te schrappen en die dag direct door te rijden naar Vegas. Beetje afhankelijk van hoe laat je uit Yosemite wilt vertrekken, maar als je eenmaal de pas over bent is het nog ongeveer 5 uurtjes tot Vegas. En daar kun je ook prima laat in de avond aankomen. Voordeel is weer dat je de volgende dag nergens meer heen hoeft en lekker Vegas kunt gaan ontdekken. Nadeel is wel dat dit een zaterdagnacht is en dus duurder.
Have fun!
Bedankt ik heb nu een hotel in Holleywood geboekt.
De eerste dag blijft lastig. Opzich ben ik voorstander om al wel een stuk te rijden. Heeft iemand een tip om net buiten de valley van Yosemite te overnachten? Dan kan ik het vergelijken met in de valley. De 2e nacht zitten wij in Housekeeping Camp in een halve tent maar daar wil ik de 1e nacht niet zitten. Dan wil ik een hotel. Deze is er wel in de valley voor 130 euro maar dit vind ik wat prijzig. Maar ik zou het graag vergelijken met een hotel buiten de valley, ik weet alleen niet welke plaats dan handig is..
De eerste dag blijft lastig. Opzich ben ik voorstander om al wel een stuk te rijden. Heeft iemand een tip om net buiten de valley van Yosemite te overnachten? Dan kan ik het vergelijken met in de valley. De 2e nacht zitten wij in Housekeeping Camp in een halve tent maar daar wil ik de 1e nacht niet zitten. Dan wil ik een hotel. Deze is er wel in de valley voor 130 euro maar dit vind ik wat prijzig. Maar ik zou het graag vergelijken met een hotel buiten de valley, ik weet alleen niet welke plaats dan handig is..
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ehhh? Waar ben ik dan geweest? Zo dichtbij komen is denk ik wat TS bedoelt met 'bezoeken'. Je kan er niet 'in' nee....Het Hollywood sign noem je in je post. Dat kun je niet bezoeken.

niet mijn foto want die kreeg ik even niet op de juiste grootte.
https://paulreisverhalen.files.wordpres ... 3/pano.jpg
https://paulreisverhalen.wordpress.com/ ... s-angeles/
Overigens kan je niet meer bij de sunset ranch parkeren, maar zal je vanaf Canyon drive (camp hollywood) of Griffith park/observatory moeten lopen zover ik weet. Dat is wel anders dan in 2013.
Hoop er wel op dat je weinig tot geen files vanuit Palm Springs hebt, want anders ga je al deze zaken op 1 dag niet redden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt daar na aankomst op SFO naar toe rijden? Ik zou dan niet te ver rijden, naar de vallei lijkt me echt te ver, zeker als je ook nog boodschappen in gaat slaan onderweg. Je loopt dan ook het risico dat je er pas in het donker aankomt. (Hoewel een kamer voor 130 euro in het park niet duur is, waar zit je dan?)Gerjan schreef:Bedankt ik heb nu een hotel in Holleywood geboekt.
Ik zou kiezen voor bijvoorbeeld Mariposa. El Portal (bijvoorbeeld Cedar Lodge) ligt dichter bij het park maar daar zul je boven die 130 euro zitten denk ik. Groveland is ook een mogelijkheid. Als je naar de Mariposa Grove wilt is Oakhurst ook een goed keus; dan kun je de volgende ochtend op weg naar Yosemite Valley de Mariposa Grove bezoeken.
Marianne
Thanks, ik heb Mariposa geboekt.
Goedemorgen!
Volgende week gaat onze vakantie (eindelijk) beginnen
Ik heb een vraag over de dagindeling van Yosemite.
We overnachten in Mother Lode Lodge Mariposa en de volgende dag in Houseceeping Camp Yosemite (de volgende dag Super 8 Bishop).
Het idee was om via Fish Camp naar de Maripose Grove te gaan en ook naar Glacier point te rijden. Nu is Mariposa Grove tot november afgesloten en Glacier point gesloten ivm branden. Wat is handig om te doen? Glacier Point is volgens Google Maps wel bereikbaar maar volgens de park website niet.. Via 49/41 het park in of via de 140?
Gr. Gerjan
Volgende week gaat onze vakantie (eindelijk) beginnen
Ik heb een vraag over de dagindeling van Yosemite.
We overnachten in Mother Lode Lodge Mariposa en de volgende dag in Houseceeping Camp Yosemite (de volgende dag Super 8 Bishop).
Het idee was om via Fish Camp naar de Maripose Grove te gaan en ook naar Glacier point te rijden. Nu is Mariposa Grove tot november afgesloten en Glacier point gesloten ivm branden. Wat is handig om te doen? Glacier Point is volgens Google Maps wel bereikbaar maar volgens de park website niet.. Via 49/41 het park in of via de 140?
Gr. Gerjan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je sequoia's wilt zien zou je de Merced Grove of de Tuolumne Grove kunnen bezoeken. Zie voor die eerste ons 2015-verslag bij 25 juni. Dat kun je dan het beste doen op de dag dat je naar Bishop rijdt.
Als Glacier Point weer open zou zijn kun je dat doen als je vanuit Mariposa het park in rijdt (via de 140; de 41 heeft geen zin). Het is mooi om vlak voor GP de trail naar Taft Point of Sentinel Dome te wandelen. Zie weer ons 2015-verslag voor Taft Point, bij 23 juni..
In de vallei is de wandeling naar de Vernal Fall een mogelijkheid. Of je gaat fietsen. Of wandelen door de meadows of naar Mirror Lake.
Als je de Tioga Road rijdt kun je op meerdere plaatsen een korte of langere wandeling maken. Zie daarvoor ons 2015- en 2017-verslag.
Marianne
Als Glacier Point weer open zou zijn kun je dat doen als je vanuit Mariposa het park in rijdt (via de 140; de 41 heeft geen zin). Het is mooi om vlak voor GP de trail naar Taft Point of Sentinel Dome te wandelen. Zie weer ons 2015-verslag voor Taft Point, bij 23 juni..
In de vallei is de wandeling naar de Vernal Fall een mogelijkheid. Of je gaat fietsen. Of wandelen door de meadows of naar Mirror Lake.
Als je de Tioga Road rijdt kun je op meerdere plaatsen een korte of langere wandeling maken. Zie daarvoor ons 2015- en 2017-verslag.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2095 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-