Hier kan er nu dus ook online gereserveerd worden: https://reservation.pc.gc.ca/Yoho National Park-Bus Schedule
New for 2015 – Visitors enjoying Lake O’Hara for the day only, can book their bus reservations either on-line or by telephone with the Parks Canada Reservation Service. Reservations may be booked as of Monday, April 20 for any day of the season. Please note that this option is not yet available to campers or commercial groups.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lake O' Hara
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Lake O' Hara
Goed nieuws voor diegenen die naar Lake O' Hara willen en er niet in slaagden om de bus te reserveren:
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Lake O' Hara
De online inschrijving heeft in ieder geval voldoende belangstelling getrokken. Voor twee personen is er inmiddels niets meer beschikbaar. Voor alleen reizenden zijn nog enkele dagen beschikbaar.
Gelukkig waren we er op tijd bij vanmiddag.
Gelukkig waren we er op tijd bij vanmiddag.
2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Direct bij het online gaan van het reserveringssysteem zat ik ingelogd achter mijn pc en....met succes! Het is ook mij vanmiddag gelukt om 2 kaartjes te krijgen! YES! Na alle reisverslagen met prachtige foto's ben ik ontzettend blij dat wij tijdens onze rondreis daar ook mogen gaan wandelen.
Na het boeken nog even in de beschikbaarheid gaan kijken en toen stonden voor juli en augustus overal al rode kruizen en dat dus al 10 minuten na het beschikbaar komen!
Na het boeken nog even in de beschikbaarheid gaan kijken en toen stonden voor juli en augustus overal al rode kruizen en dat dus al 10 minuten na het beschikbaar komen!
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Ook wij zaten klokslag 1 uur startklaar en het is ons gelukt om 2 kaartjes te bemachtigen ! Ik had niet verwacht dat het zo'n storm zou lopen en dat we dus echt geluk hebben gehad.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Verdorie, helemaal gemist. Dacht dat het nog het oude systeem was
. Nu zit alles natuurlijk vol....

Hello!
Ik heb even een kort vraagje; wij zitten omstreeks 2 juni in de Rocky Mountains en zijn dan nabij Lake O'Hara. Ik zie dan dat het busje (helaas) nog niet rijdt. Is het dan wel de moeite om naar Lake O'Hara te gaan of kunnen we die beter schrappen uit onze planning? Kleinigheidje voor erbij: mijn man heeft een knieblessure opgelopen dus erg lange (steile) hikes zitten er voor ons niet in.
Graag hoor ik van jullie als ervaringsdeskundigen, kan het niet vinden als ik er op google ;-(.
Bvd!
Ik heb even een kort vraagje; wij zitten omstreeks 2 juni in de Rocky Mountains en zijn dan nabij Lake O'Hara. Ik zie dan dat het busje (helaas) nog niet rijdt. Is het dan wel de moeite om naar Lake O'Hara te gaan of kunnen we die beter schrappen uit onze planning? Kleinigheidje voor erbij: mijn man heeft een knieblessure opgelopen dus erg lange (steile) hikes zitten er voor ons niet in.
Graag hoor ik van jullie als ervaringsdeskundigen, kan het niet vinden als ik er op google ;-(.
Bvd!
2011: Mexico
2012: USA
2013: Dominicaanse Republiek
2014: Thailand
2014: Vietnam
2015: Canada/USA/Curacao
2016: Lanzarote
2017: Canada
2018: Gran Canaria
2019: Mallorca/Italie

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De hike naar het eigenlijke Lake O' Hara is zo'n 11km bergop en op het einde van de dag uiteraard ook nog eens terug naar beneden, wat dus 22km is. Dit gaat volledig over een grintweg tussen de sparrenbomen, waar er dus totaal niets te zien is. Pas dan begint het échte hiken.
Vermits je hier in het hooggebergte zit, zijn er geen hikes die niét inspannend zijn. Bovendien is de kans heel groot dat er nog pakken sneeuw liggen.
Wij waren er 2x in juli (2013 en 2014) en ook dan lag er nog heel wat sneeuw. Lake Mc Arthur was vorig jaar zelfs nog voor zo'n 80% dichtgevroren.
Conclusie: beter die dag voor iets anders houden.
Vermits je hier in het hooggebergte zit, zijn er geen hikes die niét inspannend zijn. Bovendien is de kans heel groot dat er nog pakken sneeuw liggen.
Wij waren er 2x in juli (2013 en 2014) en ook dan lag er nog heel wat sneeuw. Lake Mc Arthur was vorig jaar zelfs nog voor zo'n 80% dichtgevroren.
Conclusie: beter die dag voor iets anders houden.
Dank je wel Kalaman! Wij schrappen hem (helaas) uit onze route.

- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms zijn ook spijtige beslissingen de enige juiste
.

Lake O'Hara zal dan misschien niet lukken, maar Emerald Lake in Yoho NP is misschien een mooi alternatief? Weet het niet zeker, maar ik denk dat dit mooie blauw/groene meer in juni met de auto bereikbaar is en dat je er ook kortere, minder steile wandelingen kan maken.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan inderdaad helemaal tot bij Emerald Lake rijden, waar je dan kan rond wandelen. Vermits je grotendeels de oever volgt zijn er ook geen grote hoogteverschillen.
Ja, Emerald Lake staat zeker op de planning! Net als Lake Louise de dag erna. Genoeg leuke en mooie dingen te zien dus
.
En ik denk dat het voordeel van zo vroeg in het seizoen gaan dat het nog redelijk rustig is en de rivieren voor White Water Rafting wel lekker woest zijn!

En ik denk dat het voordeel van zo vroeg in het seizoen gaan dat het nog redelijk rustig is en de rivieren voor White Water Rafting wel lekker woest zijn!

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik geef deze even een flinke schop omhoog.
Morgen (donderdag 20 april) om 16.00 uur openen de reserveringen voor de bus naar Lake O'Hara, voor het hele seizoen via https://reservation.pc.gc.ca/Yoho-LakeO'Hara. Dus, mocht je naar Lake O'Hara willen, morgen is de dag om er als de kippen bij te zijn.
Update 20 april: Alle bijna 4000 buskaartjes (het hele seizoen) waren binnen ruim een minuut weg. Het lijkt Yosemite wel. Maar gelukkig hebben wij bingo.
Morgen (donderdag 20 april) om 16.00 uur openen de reserveringen voor de bus naar Lake O'Hara, voor het hele seizoen via https://reservation.pc.gc.ca/Yoho-LakeO'Hara. Dus, mocht je naar Lake O'Hara willen, morgen is de dag om er als de kippen bij te zijn.
Update 20 april: Alle bijna 4000 buskaartjes (het hele seizoen) waren binnen ruim een minuut weg. Het lijkt Yosemite wel. Maar gelukkig hebben wij bingo.

En wij hebben pech. Ik had dit voor juli/augustus verwacht maar niet meer half september.
Ik zag inderdaad om 17.02 de laatste (21 september) wegspringen. Jammer!!
Ik zag inderdaad om 17.02 de laatste (21 september) wegspringen. Jammer!!
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het strafste is dat de bussen telkens maar zowat halfvol zitten en het niet toegelaten is om ter plaatse nog een ticketje te kopen.
Dit jaar zijn we niet van plan om naar Lake 'O Hara te gaan, maar we waren er de voorbije jaren al 2x en telkens reden we met een halfvolle bus naar boven. Dat is toch echt wel wraakroepend naar de mensen toe die alsnog willen betalen om mee te gaan.
Er is volgens mij maar 1 oplossing: de ticketprijs véél hoger zetten zodat diegenen die een ticketje konden kopen, er ook effectief gebruik van maken en niet van "we zien wel als het zo ver is of we al dan niet meegaan".
Idem met de permits voor de Coyote Buttes North en South. Nooit hebben we daar meer dan 10 mensen gezien terwijl er wel 20 per dag toegelaten zijn en er honderden (hoogzseizoen 2-3000) gegadigden zijn...
Dit jaar zijn we niet van plan om naar Lake 'O Hara te gaan, maar we waren er de voorbije jaren al 2x en telkens reden we met een halfvolle bus naar boven. Dat is toch echt wel wraakroepend naar de mensen toe die alsnog willen betalen om mee te gaan.
Er is volgens mij maar 1 oplossing: de ticketprijs véél hoger zetten zodat diegenen die een ticketje konden kopen, er ook effectief gebruik van maken en niet van "we zien wel als het zo ver is of we al dan niet meegaan".
Idem met de permits voor de Coyote Buttes North en South. Nooit hebben we daar meer dan 10 mensen gezien terwijl er wel 20 per dag toegelaten zijn en er honderden (hoogzseizoen 2-3000) gegadigden zijn...
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik las ergens dat de halflege bussen niet het gevolg zijn van no-shows, maar dat er simpelweg niet meer kaartjes verkocht worden. Naar ik begreep 42 per dag, terwijl de bussen meer capaciteit dan dat hebben. Dit puur ter bescherming van de natuur ter plekke.
Neemt niet weg dat dat natuurlijk een zure indruk moet achterlaten op mensen die graag mee willen en die bussen vervolgens half leeg laten vertrekken...
Neemt niet weg dat dat natuurlijk een zure indruk moet achterlaten op mensen die graag mee willen en die bussen vervolgens half leeg laten vertrekken...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 763 Weergaves
-
Laatste bericht door sworkskid
-
- 2 Reacties