KLM is meestal niet van het afmeten van tassen in mijn ervaring. In 2013 mocht mijn 38L backpack mee het vliegtuig in. Dit was ondanks de grote maat geen probleem. Is er geen plek in een overhead dan kan je hem altijd neerleggen onder de stoel van de persoon voor jou. Werkt elke keer voor mij
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagrugzak als handbagage mee.. hoe moeilijk/makkelijk is KLM?
Re: Dagrugzak als handbagage mee.. hoe moeilijk/makkelijk is KLM?
Hoi Linde,
KLM is meestal niet van het afmeten van tassen in mijn ervaring. In 2013 mocht mijn 38L backpack mee het vliegtuig in. Dit was ondanks de grote maat geen probleem. Is er geen plek in een overhead dan kan je hem altijd neerleggen onder de stoel van de persoon voor jou. Werkt elke keer voor mij
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
-
CanadUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ook wij willen een dagrugzak meenemen als handbagage met KLM
We hebben allebei een Deuter 32L ACT trail, ik ben benieuwd naar je ervaringen.
We hebben allebei een Deuter 32L ACT trail, ik ben benieuwd naar je ervaringen.
1994 Canada Rockies
1997 USA Washington
1999 USA Roadtour Southwest
2001 Canada Roadtour Rockies + Yellowstone
2003 USA Roadtour Southwest + Yellowstone
2017 Canada Roadtour + Yellowstone met tieners
2019 Canada Roadtour Rockies + Yellowstone met tieners
1997 USA Washington
- Almere vak V
- Amerika-expert
Als het om handbagage gaat dan tref ik bij zowel elke maatschappij volstrekte willekeur aan. Bij de ene maatschappij zie ik mensen met geweld een tas in dat afmeetding moeten proppen en bij de andere maatschappij laten ze je met van alles doorlopen. Vooral in Amerika hebben ze daar een handje van. Mensen staan gewoon met een onnozel gezicht en een complete koffer bij de gate. Zodra er dan wat van gezegd kunnen ze braaf hun koffer (gratis) afgeven om alsnog in te checken als ruimbagage. Om vervolgens met een gezicht waarop staat uitgeschreven mission completed in het vliegtuig plaats te nemen.
Ook heb ik de indruk dat ze rugzakken minder snel controleren dan een trolly. Of je moet echt een rugzak hebben van 120 liter. Wat ik altijd bij heb zijn van die vacuumzakken van de Blokker. Daar kan je kleren instoppen en die vervolgens vacuum trekken. Dan hou je zeker in een rugzak enorm veel ruimte over voor andere zaken. Ik zag dat je fleecevesten wilt meenemen. Die kan je echt terugbrengen tot formaat "grote zakdoek" in zo'n vaccumzak.
Ook heb ik de indruk dat ze rugzakken minder snel controleren dan een trolly. Of je moet echt een rugzak hebben van 120 liter. Wat ik altijd bij heb zijn van die vacuumzakken van de Blokker. Daar kan je kleren instoppen en die vervolgens vacuum trekken. Dan hou je zeker in een rugzak enorm veel ruimte over voor andere zaken. Ik zag dat je fleecevesten wilt meenemen. Die kan je echt terugbrengen tot formaat "grote zakdoek" in zo'n vaccumzak.
-
Gast
Neem je dan ook een pomp mee om het vacuum te trekken?
Of even de stofzuiger van housekeeping in je laatste hotel lenen 
Maar vwb handbagage: met een normale trolley doet eigenlijk geen enkele reguliere (IATA) airline moeilijk. Vaak zijn er formeel wel gewichtsbeperkingen, maar zolang jij het gewoon zelf normaal kunt tillen is er over het algemeen niets aan de hand.
Wordt het op het oog groter dan zou er wel eens een check-in agent vragen kunnen stellen. Die kun je wellicht omzeilen: ben je met z'n meerdere personen (gezin oid) en heb je gezamelijk minder stuks bagage bij je dan dat er ingechekt hoeven te worden dan hoef je natuurlijk niet met zijn allen naar de bagage drop toe. Je kunt op de automaat inchecken (of online) en dan alleen met de mensen die ruimbagage meenemen naar de bagage drop. De andere(n) kunnen alvast met alle cabin luggage naar de andere kant lopen.
Tot slot kan er altijd nog een gate agent lastig gaan doen, met name als ze denken dat het niet in een overhead compartment past. Dan zullen ze meestal aanbieden om het te gate-checken.
Ik vraag me echter wel af waarom je dat zou willen. Doe jezelf een plezier en koop een fatsoenlijke, lichtgewicht cabin-sized trolley. Stuk fijner om mee door een luchthaven en eventueel OV van en naar een luchthaven te navigeren. Daar kun je die day-pack altijd nog inproppen als je die graag mee wilt nemen.
Maar vwb handbagage: met een normale trolley doet eigenlijk geen enkele reguliere (IATA) airline moeilijk. Vaak zijn er formeel wel gewichtsbeperkingen, maar zolang jij het gewoon zelf normaal kunt tillen is er over het algemeen niets aan de hand.
Wordt het op het oog groter dan zou er wel eens een check-in agent vragen kunnen stellen. Die kun je wellicht omzeilen: ben je met z'n meerdere personen (gezin oid) en heb je gezamelijk minder stuks bagage bij je dan dat er ingechekt hoeven te worden dan hoef je natuurlijk niet met zijn allen naar de bagage drop toe. Je kunt op de automaat inchecken (of online) en dan alleen met de mensen die ruimbagage meenemen naar de bagage drop. De andere(n) kunnen alvast met alle cabin luggage naar de andere kant lopen.
Tot slot kan er altijd nog een gate agent lastig gaan doen, met name als ze denken dat het niet in een overhead compartment past. Dan zullen ze meestal aanbieden om het te gate-checken.
Ik vraag me echter wel af waarom je dat zou willen. Doe jezelf een plezier en koop een fatsoenlijke, lichtgewicht cabin-sized trolley. Stuk fijner om mee door een luchthaven en eventueel OV van en naar een luchthaven te navigeren. Daar kun je die day-pack altijd nog inproppen als je die graag mee wilt nemen.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is maar goed dat RyanAir geen vluchten naar Amerika uitvoert. 
Is wel lang hoor, 8 uur vliegen met alleen staplaatsen
https://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_seat
- Almere vak V
- Amerika-expert
Dat gaat niet lang meer duren...Galapogos schreef:Het is maar goed dat RyanAir geen vluchten naar Amerika uitvoert.
-
CanadUSA
- Amerika-ontdekker
iemand ervaring met een rugzak als handbagage bij KLM?
1994 Canada Rockies
1997 USA Washington
1997 USA Washington
-
CanadUSA
- Amerika-ontdekker
32l. De Deuter ACT Trail pro 32 sl
1994 Canada Rockies
1997 USA Washington
1997 USA Washington
Eigenlijk nooit last gehad met dagrugzakken. Niet bij klm, delta, tui en ryanair
-
Gast
Tja, het is geen dagrugzak, dus ik zou het gewoon checken. Lijkt me ook wat vriendelijker voor je medereizigers zodat die hun spulletjes gewoon kwijt kunnen in de overhead bins.
Wat KLM hier van vindt, weet ik niet.
Wat KLM hier van vindt, weet ik niet.
Lijkt me heel simpel. Als die rugzak aan de afmetingen voldoet die de KLM hanteert voor handbagage dan kan die mee als handbagage. Zo niet dan loop je de kans dat die alsnog ingecheckt moet worden. Aan ervaringen van anderen heb je weinig want je kan er geen rechten aan ontlenen.
Idd, meet daar eens aan. Mijn rugzak is ook iets van 30 liter en die is kleiner dan de voorgeschreven afmetingen. Zeker als hij niet helemaal volgepropt is.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad. Even meetlatje ernaast.
Je mag ook een tweede stuk handbagage meenemen (wel met kleinere afmetingen, max 40x30x15cm). Dus je kunt eventueel een klein tasje in de grote tas stoppen. Mocht het totaal te groot zijn, dan haal je bij de gate (of waar dan ook) het kleine tasje eruit, waardoor de grote tas wat compacter wordt en plotseling wel mag.
Je mag ook een tweede stuk handbagage meenemen (wel met kleinere afmetingen, max 40x30x15cm). Dus je kunt eventueel een klein tasje in de grote tas stoppen. Mocht het totaal te groot zijn, dan haal je bij de gate (of waar dan ook) het kleine tasje eruit, waardoor de grote tas wat compacter wordt en plotseling wel mag.
-
Gast
Ik zou wel even goed het gewicht van je handbagage in de gaten houden. Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat handbagage werd gewogen, ook bij KLM al een keer meegemaakt. Als je rugzak zwaarder is dan de toegestane 12,5 kilo kun je best wel eens een uitdaging gaan krijgen om de rugzak als handbagage mee te krijgen, en niet extra te moeten gaan betalen om als extra (betaalde) ruimbagage in te worden gecheckt.
Gewogen? Bij de gate? In het toestel? Nog nooit gezien.
Wat ik wel eens heb gezien is dat mensen bepakt en bezakt bij een bemande check-in balie komen om in te checken en bagage te droppen, maar dat hetgeen ze niet inchecken er zodanig zwaar uit ziet dat de check-in agent vraagt of dat bedoeld is als carry-on en zoja, om het ook even op de band te zetten om te wegen. En dan wordt er gekeken naar de regels.
Tja.. Zo'n confrontatie kun je eenvoudig voorkomen. Gebruik de automaten (zowel check-in als bagage drop) en zorg dat je carry-on bagage niet opvalt. Als je een normaal formaat carry-on trolley bij je hebt die je zelf normaal kunt tillen en in een overhead bin kunt leggen dan is er over het algemeen niets aan de hand. Vaak genoeg gevlogen met airlines die formeel zelfs een 5kg regel hebben voor carry-on (richting het oosten heel normaal), maar nog nooit een probleem gehad. En mijn carry-on weegt meestal zo rond de 11kg.
Overigens geldt er bij de meeste (zo niet alle) Amerikaanse airlines geen gewichtslimiet voor carry-on. Zolang je het gewoon zelf in de overhead compartment kunt leggen is het prima.
Wat ik wel eens heb gezien is dat mensen bepakt en bezakt bij een bemande check-in balie komen om in te checken en bagage te droppen, maar dat hetgeen ze niet inchecken er zodanig zwaar uit ziet dat de check-in agent vraagt of dat bedoeld is als carry-on en zoja, om het ook even op de band te zetten om te wegen. En dan wordt er gekeken naar de regels.
Tja.. Zo'n confrontatie kun je eenvoudig voorkomen. Gebruik de automaten (zowel check-in als bagage drop) en zorg dat je carry-on bagage niet opvalt. Als je een normaal formaat carry-on trolley bij je hebt die je zelf normaal kunt tillen en in een overhead bin kunt leggen dan is er over het algemeen niets aan de hand. Vaak genoeg gevlogen met airlines die formeel zelfs een 5kg regel hebben voor carry-on (richting het oosten heel normaal), maar nog nooit een probleem gehad. En mijn carry-on weegt meestal zo rond de 11kg.
Overigens geldt er bij de meeste (zo niet alle) Amerikaanse airlines geen gewichtslimiet voor carry-on. Zolang je het gewoon zelf in de overhead compartment kunt leggen is het prima.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook hier geldt: maar goed dat RyanAir niet op Amerika vliegt. Bij RyanAir heb ik vaak zat meegemaakt dat er wordt gewogen of de handbagage niet boven de limiet (10kg) uitkomt. De keren dat ik dat heb gezien was dat elke keer bij de gate.
Bij geen enkele andere carrier waar ook ter wereld heb ik ooit weegschalen in werking gezien voor de handbagage.
Dat het zelfs bij low-cost airlines ook anders kan, bewijst EasyJet. Daar gelden geen gewichtsbeperkingen voor handbagage.
Bij geen enkele andere carrier waar ook ter wereld heb ik ooit weegschalen in werking gezien voor de handbagage.
Dat het zelfs bij low-cost airlines ook anders kan, bewijst EasyJet. Daar gelden geen gewichtsbeperkingen voor handbagage.
En daarom weiger ik ook om met Ryanair te vliegen. Tot op heden nog prima gelukt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4982 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 18 Reacties