Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RSrunner: roadtrip LV-Southwest Northwest.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RSrunner
Amerika-newbie

Reis RSrunner: roadtrip LV-Southwest Northwest.

Bericht door RSrunner »

Hoi allen,

Na wekenlang reisverslagen en informatie te hebben bekeken op AA dan ook hier ons initiele, al zeg ik het zelf: knotsgekke reisplan..

Na een aantal jaar op de Antillen te hebben gewoond, gaan wij voor 88 dagen naar the States, om erna weer te settelen in Nederland.

Omdat we vanaf de Antillen komen gaan we 30 april met United naar Houston, Texas, waar we twee dagen verblijven om vervolgens naar Lousiana te gaan met de Greyhound, om een week tussen New Orleans en La Fayette te pendelen. Vervolgens vliegen we vanaf N.Orleans naar Las Vegas op 10 mei, waar we na twee dagen onze mini "Escape" camper op gaan halen. We hebben hiervoor gekozen omdat we zo in Californië flexibeler zijn in de steden en aangezien we gaan boondocken hopelijk ook nog toegelaten worden op (volle) campgrounds vanwege de grootte van de bus. We hebben voor 7 weken de camper gehuurd.

Achteraf gezien waren we misschien liever in Californië begonnen, maar we hebben alles al geboekt. Het gekke aan de reis is de route, en daar zit ik als Amerikaleek een beetje mee id knoop.

Feiten - pick up: Las Vegas, drop off: Seattle, must visit: Denver (vrienden).

Hierbij onze eerste planning, zonder mijlen en hoelang we ergens blijven.. vooralsnog.. eerst zou ik graag willen weten onder de experts, is het realistisch, enigzins logisch, sla ik iets over wat ik niet moet overslaan! Welke wegen moet ik niet missen? Ik ben me heel bewust dat ik me nog moet verdiepen. :) Ik wil een soort lus maken door Nevada, Utah, Colorado en Arizona.

1. Vegas / Hoover Dam / Zion N.P
2. Zion N.P
3. Bryce Canyon N.P
4. Moab (Arches N.P)
5. Denver
6. Estes (Rocky Mountains)
7. Mesa Verde N.P
8. Monument Valley
9. Page (Grand Canyon)
10. Flaggstaff/Sedona (Red Rock County)
11. Phoenix
12. San Diego

Voor Californië hebben we ons nauwelijks verdiept, moet nog gebeuren..we willen/moeten in ieder geval omhoog.. Los Angeles, Santa Barbara, Sequoia N.P, highway 1 (zoveel mogelijk) Yosemite, San Fransico, Santa Rosa (Napa Wine Valley) en dan Oregon in, waar de tijd begint te dringen denk ik..Evt kunnen we ook 1/1,5 week verlengen.. via Pendelton, Portland, mt.Rainier naar Seattle (globaal) vanaf daar vliegen we naar NYC om dan na een week nog even naar Orlando te gaan voor wat achtbanen om erna naar "huis" te vliegen, waar dat dan ook ergens is.

Is de lus realistisch? Wil liever niet "dubbel" rijden aangezien we al flinke afstanden gaan maken (enkele dagen flink knallen) andere ideeën misschien. Heb veel opties gemaakt maar deze lijkt het meest logisch.

Roy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RSrunner: roadtrip LV-Southwest Northwest.

Bericht door Martin & Marianne »

De route lijkt me niet gek. Misschien ben je wat vroeg voor Rocky Mountain NP? Wanneer zou je daar ongeveer zijn?
In de parken kamperen als je niets gereserveerd hebt gaat niet lukken denk ik.
Page ligt niet bij de Grand Canyon. Probeer een plek op Mather te reserveren. Dan zit je in Grand Canyon Village.
In Colorado zou je Great Sand Dunes mee kunnen nemen. Zie daarvoor en voor andere delen van jullie route ons 2013-verslag.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

RSrunner schreef: Feiten - pick up: Las Vegas, drop off: Seattle, must visit: Denver (vrienden).
Dan zou ik vanuit Las Vegas eerst richting Los Angeles en San Diego gaan, vervolgens via Arizona (Tucson / Phoenix / Grand Canyon) naar Utah (Page, Mon.Val., Arches) en Denver Colorado, dan de Black Hills, Yellowstone en afsluiten in Seattle. Ik zou de volle 7 weken nemen, het is wel een forse route.

Maak zelfs eens een schema per dag, dan ga je gauw genoeg zien of het qua tijd lukt.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
RSrunner
Amerika-newbie

Bericht door RSrunner »

bedankt voor jullie reacties!
@marianne: we verwachten 19 mei bij RMNP aan te komen, Moraine Campground neemt pas vanaf de 24ste reserveringen aan, we gaan dus voor een first come first serve. vanuit Denver, een 1,5/2 uur rit, anders pakken we bij Estes iets voor het grijpen..

@HansB: ik wil wel heel graag die highway 1 pakken, maar je hebt me aan het denken gezet vanwege de afstanden.. ipv helemaal naar onder toe te gaan via Phoenix naar San Diego willen we nu via Joshua Tree naar Los Angeles. San Diego skippen we. We willen graag eerst natuur en dan weer steden en dan weer natuur.

Nu na zo lang bezig te zijn met de reis, inlezen, blogs lezen, heel veel info van NP en recreation.gov achteraf misschien toch moeten kiezen voor een camper met douche en toilet, echter geen spijt van, we krijgen er een hoop mobiliteit voor terug in Cali.

update reis: over ,2 weken al...

30 april: houston texas
1 mei: houston texas
2 mei: houston naar new orleans
2 tm 10 mei: airbnb New orleans (incl auto huren: la fayette etc)
10 mei: las vegas
10 mei: Stratosphere Hotel, (mooie deal booking.com) Las Vegas
11 mei: Las Vegas
12 mei: checkout en pickup camper Las Vegas, hoover dam, zion canyon campground
13 mei zion n.p
14 mei: zion n.p.
15 mei:vroeg weg naar Bryce Canyon N.P, erna wil ik zien hoever we komen onderweg naar Denver, ik schat thv Grand Junction.
16 mei rit naar Denver, misschien id avond al daar aankomen
17,18,19 mei Denver, rit naar R.M.N.P
19 tm 22 mei Rocky Mountains National Park (first come first served)
22 mei laat: Moab (Canyonlands RV)
23 mei: Arches N.P.

misschien langer MOAB? wat denken jullie??

24 mei: Mesa Verde (nog boeken)
25 mei: monument valley/horseshoe bend naar grand canyon
25,26,27,28 mei Grand Canyon... south rim/north rim. qua N.P Camping zit alles vol vol, ik blijf checken en optimistisch :)
28 mei flagstaff
29 mei sedona redwoods (via kingman) Joshua tree, of tussenstop
30 mei: Joshua Tree (overnachten: stargazing)
31 mei: Los Angeles..

erna verwachten we rond 4/5 juni in San Fransico te zijn.. Erna Yellowstone...(?) morro/pismo ed beslissen we ter plekke. Helaas dat Big Sur nog dicht zal zijn.

24 juni: Seattle camper inleveren
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het erg vol en vreemd. Zeker met de 88 dagen die je hebt maakt je m.i. Vreemde keuzes.
Je hebt zoveel tijd en dan plan je geen nacht bij Bryce? Maar wilt dan via Zion via Bryce naar Grand Junction?? Zonde. Doe dan aub gewoon Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab en ga dan richting Denver? Sowieso ben ik het met Hans eens dat je misschien eerst beter richting California kunt gaan,
Maargoed.

Ook Monument Valley - Page - Grand Canyon op 1 dag en dan 5!! Nachten Grand Canyon lijkt me erg onnodig. Wat wil je daar doen? Alleen als je een permit hebt om naar beneden en terug te wandelen zijn 2 of 3 nachten handig. Amders zou ik max 2 nachten nemen voor de south rim. Plan minimaal 1 nacht Page in.

Highway 1 is voorlopig nog op diverse punten afgesloten en dus voor een groot deel onbereikbaar. Ik zou daar op dit moment geen focus opleggen en van LA de 101 nemen naar de regio monterey. Dan kan je de dag erna nog een stuk de 1 terugrijden om bv iets in big sur of cambria te bekijken.

Hou ook rekening met sneeuwresten in Yosemite, sequoia, rmnp en yosemite/grand teton wil je dat aan gaan doen.

Ik zou het een en ander omdraaien als je niet eerst naar Cali gaat. Gewoon even puur qua route, niet het aantal dagen:

Las Vegas - Sedona- Grand Canyon - Page - Monument Valley - Mesa Verde - million dollar highway - great sand dunes - Colorado Springs - Denver - rmnp - grand junction - Moab (bergeet canyonland/dead horse sp niet) - capitol reef - bryce - Zion - Las Vegas en dan richting Californie
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Kun je eens op papier zetten wat je definitief wil en waar je wensen liggen als het al in te passen is.
Het blijft een hele vreemde route.
Ook al heb je 88 dagen je moet toch zorgen dat je het meest effectief gaat rijden.
Bedenk dat ook binnen 3 maanden het niet gaat lukken alles te zien.
Zeker niet met zo'n vreemde start in Houston / Nwe Orleans en daarna naar het westen, vervolgens naar Denver.
Kun je de pick-up nog re-schedulen voor Denver, dat zou al een heleboel 'pijn' oplossen
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
RSrunner
Amerika-newbie

Bericht door RSrunner »

Wederom dank allen, het is best lastig om een "vreemde" route te plannen (zie beginpost) we hebben vanwege dat we vanaf de Antillen komen op papier logische keuzes gemaakt wat achteraf niet zo logisch blijkt te zijn, maar alles is al geboekt, vluchten van en naar.. De camper.. Denver kwam pas later in het verhaal vanwege verhuizing van diegene..

Op dit eiland kennen we geen stoplichten en rij je naar elkaars uitersten in één uur.

Het lijkt op Google Earth logisch en do-able,.. Wat natuurlijk ook zo is, maar gewoon, en terecht, zonde van de tijd is en extra mileage.

Ik ga proberen het te laten werken vanaf Vegas. Ik vind het idee van Wally goed, om eerst naar onderen te gaan vanaf Vegas en dan via Colorado naar Denver. In het begin heb ik hier ook over gedacht, waarom ik ervanaf gestapt ben snap ik niet helemaal meer als ik erop terug kijk. Om Grand Canyon tot het laatst te bewaren (?)

Ik ga er wederom mee aan de slag, nogmaals bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ook eens kijken naar een route met eerst Californië. Dat zou er zo uit kunnen zien:
Las Vegas
Joshua Tree
LA
kust
SF
Yosemite
Death Valley
Zion
Bryce
Page
Grand Canyon
Monument Valley
Measa Verde
Great Sand Dunes
Denver
RMNP
Grand Junction
Moab
Salt Lake City
Grand teton
Yellowstone
Spokane
Seattle.

Werk de verschillende opties eens uit en kijk waar je bijvoorbeeld in het Memorial day weekend bent. Je kunt de parken het beste vermijden in dat weekend.

Marianne
RSrunner
Amerika-newbie

Bericht door RSrunner »

Inmiddels een maand onderweg waarvan 2 weken in onze campervan! Nogmaals bedant voor de routetips. Was heel gek geworden als ik me aan het orginele plan had gehouden.

Komen net uit Canyonlands National Park, morgen naar Dead Horse Point State Park Moab.

Wat een avontuur!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:thumbup:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer