Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Yosemite Valley naar de Tioga Road met een 12' hoge camper.
Van Yosemite Valley naar de Tioga Road met een 12' hoge camper.
Dit jaar ga ik voor het eerst een campertocht maken in de USA. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met een 25' lange en 12' hoge camper van Cruise America de Big Oak Flat Road te rijden van Yosemite Valley naar de Tioga Road? Er is daar een tunnel, maar ik weet niet of die breed en hoog genoeg is om er met deze camper door te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van Yosemite Valley naar de Tioga Roda met een 12' hoge camper
Hallo, welkom op het forum!
Voor camper-restricties zie de NPS-site: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/restrictions.htm
Is 12 feet niet heel erg hoog?
Je kunt dit soort vragen het beste stellen in een van de reisforums.
Marianne
Voor camper-restricties zie de NPS-site: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/restrictions.htm
Is 12 feet niet heel erg hoog?
Je kunt dit soort vragen het beste stellen in een van de reisforums.
Marianne
Dat is het zeker, maar dat is wel wat Cruise America zelf opgeeft. Dat zal dan toch wel kloppen?
Bedankt voor de tip: waar ik al bang voor was klopt dus. Ik kan via de Big Oak Flat Road niet naar de 120, de Tioga Road. Dat wordt omrijden via de 140 en 49 en dan alsnog de 120 naar de Tioga Pass. Goed om te weten.
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Onze Road Bear C21-24 camper is ook 12ft (3,65 m), dus het is geen rare afmeting.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van Yosemite Valley naar de Tioga Road met een 12' hoge camper.
Ik zie altijd campers door die tunnel rijden, die zijn dan allemaal minder hoog blijkbaar.
Je zou dan ook niet vanuit de campings Crane Flat of Hodgdon Meadows via de Big Oak Flat road naar Yosemite Village kunnen rijden.
Als ik het goed lees kun je wel vanuit Yosemite naar de 120 rijden door de tunnel. Ga je ook naar Yosemite Valley of rij je alleen maar door het park?
Marianne
Je zou dan ook niet vanuit de campings Crane Flat of Hodgdon Meadows via de Big Oak Flat road naar Yosemite Village kunnen rijden.
Als ik het goed lees kun je wel vanuit Yosemite naar de 120 rijden door de tunnel. Ga je ook naar Yosemite Valley of rij je alleen maar door het park?
Marianne
We maken een 6-weken lange tocht en beginnen in San Francisco. Yosemite Valley is onze eerste topper. Gisteren heb ik een plaats op Upper Pines weten te bemachtigen. Na de Valley willen we de Tioga Road en Tioga Pass nemen. Als ik Google Maps streetview bekijk bij de tunnel op de Big Oak Flat Road zie ik dat je vanuit de Valley een max hoogte van 10' 3" mag hebben. Dat is niet geschikt voor mijn 25' lange en 12' hoge camper van Cruise America.
Mijn vraag blijft: is Streetview abuis of klopt de informatie op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit.restrictions.htm niet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beide kloppen.
Kijk ook eens naar de andere kant op streetview: MarianneHeight restrictions: tunnels, into Yosemite Valley: 10 feet 3 inches; from Yosemite Valley, 13 feet 8 inches
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik ben zelf zeker al één keer over de 120 vanuit de richting San Francisco naar Yosemite gereden.
Ook mijn camper is 12ft hoog.
Ik kan mij de tunnels zo 1-2-3 niet herinneren, maar ik zal er wel door gereden zijn.
Dus dat moet geen probleem zijn.
Probeer dan wel zoveel mogelijk tegen de gele middenstreep te rijden, dat je zo ver mogelijk van de kant blijft.
Idem met de TIOGA pass, sommige rotspunten lijken vervaarlijk dichtbij.
Het zou heel vervelend zijn je camper open te halen.
Ook mijn camper is 12ft hoog.
Ik kan mij de tunnels zo 1-2-3 niet herinneren, maar ik zal er wel door gereden zijn.
Dus dat moet geen probleem zijn.
Probeer dan wel zoveel mogelijk tegen de gele middenstreep te rijden, dat je zo ver mogelijk van de kant blijft.
Idem met de TIOGA pass, sommige rotspunten lijken vervaarlijk dichtbij.
Het zou heel vervelend zijn je camper open te halen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
HenkenHenny
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Op een andere plaats op dit forum kwam ik de volgende tekst tegen:
You will be able to drive through the tunnels on the Big Oak Flat Road. If you look at the vehicle restrictions page (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/restrictions.htm) you will see tunnel heights listed "at the curb." Walls are dramatically lower at the curb, but if you stay in your lane, all tunnels in the park allow vehicles to pass up to 14 ft (the California state limit).
Dus dat moet geen probleem geven. Wij hopen namelijk deze route ook met een camper te rijden, komend vanuit Las Vegas, tenminste als de Tioga pass eind juni open is.
You will be able to drive through the tunnels on the Big Oak Flat Road. If you look at the vehicle restrictions page (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/restrictions.htm) you will see tunnel heights listed "at the curb." Walls are dramatically lower at the curb, but if you stay in your lane, all tunnels in the park allow vehicles to pass up to 14 ft (the California state limit).
Dus dat moet geen probleem geven. Wij hopen namelijk deze route ook met een camper te rijden, komend vanuit Las Vegas, tenminste als de Tioga pass eind juni open is.
-
Marlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is goed om te weten! Ik ging al twijfelen op basis van de eerdere berichten of we niet om zouden moeten rijden via de 140. Nu maar hopen dat de reparaties aan de Big Oak Flat Road de komende tijd goed opschieten. Wij gaan pas in augustus dus ik hoop dat dat geen probleem gaat zijn.
Groet,
Marlies
Groet,
Marlies
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik ben er ook al meerdere malen door gereden in beide richtingen met een C25 van Cruise America en heb er eigenlijk zelfs nooit bij stil gestaan dat dit een probleem kom zijn. Het hoogste punt van je camper is ook de airco op je dak. Dit zit in het midden van het dak, dus nog verder van de wand. Bij twijfel misschien wat meer naar het midden houden, maar dit mag geen probleem zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1157 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 23 Reacties