Ik wil voor eind mei een auto huren voor een rondreis in Amerika. Nu was ik gaan vergelijken op verschillende sites en zag ik dat de prijzen via Rentalcars.com aanzienlijk goedkoper waren dan elders, dus ook via de verhuurbedrijven zelf. Het prijsverschil tussen een midsize SUV en standard SUV is miniem.
Wat is jullie ervaring met rentalcars.com?
Er staat ook bij dat annulering, CDW en Theft Protection allemaal inbegrepen zitten. Zijn er verder nog extra kosten die kunnen opduiken bij het ophalen van de auto, die hier niet in staan?
Ik boek al jaren via rentalcars.com, nog nooit problemen mee gehad.
Dat het goedkoper is dan rechtstreeks is niet abnormaal. Zoiets zie je toch geregeld.
In principe is alles inbegrepen, maar verwacht je er maar aan dat men je ter plaatse nog van alles wil aansmeren. De kiosk gebruiken is daarvoor al een stuk van de oplossing, deze stelt wel de vragen, maar dringt niet aan en probeert je niets verder wijs te maken.
Ik heb intussen al meermaals via rentalcars geboekt, werkt altijd heel vlot.
Normaal gezien zit er inderdaad alles mee in. Aan de balie proberen ze dan typisch nog de roadside assistance of een upgrade aan te smeren. Die kan je soms nog overslaan door het skip-the-counter programma van de maatschappij te gebruiken.
Maar inderdaad altijd blijven vergelijken. Er zijn momenten dat ze ook gewoon duurder zijn. Maar evenzeer gaat er enkele weken later weer een stuk van de prijs af. Ik heb al meermaals reservaties geannuleerd en opnieuw gedaan daarvoor.
Ook ik heb al meermaals via rentalcars geboekt, gaat prima allemaal, alles wat je minimaal moet hebben, zit erbij en ze hebben idd geregeld de beste prijs.
Nooit wat extra's bijgeboekt, alleen via de balie als je er uiteindelijk bent altijd even proberen of je een mooie upgrade ofzo kan krijgen
Ik weet niet hoe en waarom, maar ik lees altijd maar weinig ervaringen van mensen met Thriffy of Dollar. Zie er ook nooit tips voor. En heb er zelf ook geen ervaring mee, op de een of andere manier sla ik ze altijd over (ze zijn voor mij ook nooit de goedkoopste). Lees wel goed de voorwaarden zou ik zeggen.
Ik heb twee keer bij Dollar gehuurd, nooit problemen gehad. Het ziet er bij het ophalen van de auto net wat 'shabby-er' uit dan bijvoorbeeld Alamo, maar op zich allemaal prima. Qua auto zal het niets uitmaken.
Deze middag nog geboekt via rentalcars.com!
Had al enkele maanden een reservatie voor een huurauto staan via Expedia (10d in Florida - Ford Focus - 310eur - Budget).
Deze middag checkte ik nog even de tarieven en via rentalcars.com was het ineens 233 eur geworden voor 10d en dan ook incl 2de bestuurder! Direct vastgelegd en een uurtje later was deze aanbieding al nergens meer te vinden. Ik was helemaal opgelucht dat ik het toch maar gelijk gedaan had .
Spijtig genoeg huren wij in een lokaal kantoor van Budget (niet op de luchthaven) en kunnen we dus geen gebruik maken van skip-the-counter. Ik heb namelijk ook geen zin in allemaal praatjes!
Hebben jullie ook een voorkeur voor een bepaald verhuurbedrijf?
Ik twijfel nog tussen Thrifty en Dollar. Deze hebben allebei voordelig SUV's in de aanbieding.
Grote kans dat deze maatschappijen hun balie delen, behoren namelijk tot het zelfde consortium. Overigens niets mis mee, meerdere keren zonder problemen bij Dollar gehuurd. Wel even goed lezen wat er op de display staat als het over de Roadsideverzekering gaat. Dat moet je namelijk "I Decline" (Ik zie er van af) intoetsen ipv steeds Yes or No. Beetje verraderlijk.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Nu een aantal dagen geleden een reservering gedaan en via de App kan ik inloggen.
Reservering staat nog steeds op "wachten op bevestiging" en eerst stond daar een datum bij, te weten 'voor 4 juni 8:00'. Inmiddels staat daar '5 juni 11:00'...
Is dit gebruikelijk? Is al ruim 48 uur geleden dat ik geboekt heb....
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
Ik heb ook begin dit jaar een boeking gedaan bij rentalcars.com, prijs was hier erg voordelig + gratis tank + gratis extra bestuurder (geen gedoe met wel/niet spouse en uitzonderingen daarop).
We huren een compact of vergelijkbaar voor €826 voor periode 9-9 tot 5-10 (leek mij een mooie aanbieding).
Ik was in de veronderstelling dat alle verzekeringen hierbij zaten:
Inbegrepen in de prijs
Cascoschade vermindering (LDW)
WA-dekking (TPL)
Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
Nationale veiligheidstoeslag
Lokale belastingen
Premium locatietoeslag
Gratis Tank
Onbeperkt aantal kilometers inbegrepen bij uw huur.
Maar zie nu (na veel lezen in het forum en de voorwaarden nog eens goed nagelezen) de volgende uitsluitingen:
De hoogte van de borgsom/het eigen risico
Het verhuurbedrijf vraagt een borg van US$ 400.00 wanneer u uw auto ophaalt. De borg zal teruggeven worden na de huurperiode, zolang aan alle voorwaarden is voldaan.
De auto heeft een eigen risico voor diefstal van US$ 0.00 inclusief belasting.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf. Het eigen risico op schade is alleen van toepassing op de onderdelen van de auto die gedekt zijn via uw Cascoschade vermindering. In het geval andere onderdelen beschadigd raken (zoals voorruit, banden en onderstel), dient u de volledige reparatiekosten te betalen.
Er is geen eigen risico voor de dekking van de cascoschade vermindering van het autoverhuurbedrijf zelf.
Vooral de rode tekst baart me nu toch zorgen.
Ik lees via rentalcars dat je bij de balie het 'eigen risico' alsnog kan afkopen, maar kan hier verder niet veel informatie over vinden.
Is het voordelige tarief nu toch niet zo handig omdat het eigen risico nog afgekocht dient te worden en kunnen we dan alsnog beter omboeken? Hoewel we vooraf betaald hebben kunnen we tot 48 uur vooraf kosteloos annuleren. Of is het gebruikelijk dat banden, onderstel en ruit niet meeverzekerd zijn?
En hoe kunnen we van skip the counter gebruik maken als je via rentalcars bij Thrifty huurt? Thrifty zelf biedt deze service namelijk wel aan maar kan mijn reservering (nog) niet ophalen op hun website en via rentalcars wordt die optie niet getoond.
En daarbij vond ik een borg van $400 wel een aanzienlijk bedrag, of is dit gebruikelijk?
Hopelijk kan iemand me helpen, heb al geruime tijd in het forum gezocht maar kan weinig vinden over rentalcars.com en Thrifty.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.