roelb schreef:@ing:
Ik heb bij een normale carrier zoiets nog nooit meegemaakt en het is ook in strijd met alle regelgeving. Heb je hierover nog opheldering gevraagd bij KLM?
Wauw, wat een regelgeving zit daar nog achter zeg. Ik heb uiteindelijk niks meer gedaan nadat we uiteindelijk toch nog naar huis konden met onze geplande vlucht, vond het de 'moeite' niet waard. Zou je denken dat dit nog wat oplevert?
Bedankt voor deze overzichten, dit gebeurt mij geen 2e keer. Ik had inderdaad al wel gelezen dat wij net onder 1500 KM zaten en ook recht hadden op cash, maar dat bood de KLM niet aan.. Ik had, mocht onze vlucht niet zijn doorgegaan, wel sowieso actie ondernomen om geld te krijgen ipv een voucher e.d.
Overigens was rerouten of een andere maatschappij geen optie, er vloog die avond helemaal niks meer naar Nederland of omgeving en ook met een overstap was het waarschijnlijk niet gelukt. Er vertrokken die avond nog maar een paar vluchten vanaf dat vliegveld.
In 2011 ook een annulering gehad van WizzAir, vanaf Riga naar Eindhoven. Hele dag enorme sneeuwval in heel Europa en het vliegtuig vanuit Eindhoven had zo'n vertraging dat de vlucht al uuuuren vertraagd was die dag en uiteindelijk dus werd geannuleerd. Wij hebben toen ook 0,0 bijstaand gehad van WizzAir of op het vliegveld (dit terwijl op Schiphol de noodbedden werden ingericht en eten werd aangeboden etc...). Uiteindelijk hebben we voor 345 euro pp zelf een ticket geboekt naar Amsterdam met AirBaltic, de enige optie om nog een beetje op tijd naar huis te kunnen. WizzAir bood alleen een vlucht 3 weken later.... Uiteindelijk van hen de originele ticketprijs teruggehad (a 18 euro) en 1 maaltijd en telefoonkosten. We hebben nog geprobeerd om via EUClaim e.d. geld terug te krijgen, maar niet gelukt vanwege de 'excessieve sneeuwval' waar zij geen controle over hadden. De verplichte compensatie kregen wij dus niet (en wel echt allerlei wegen bewandeld, maar dit werd ons op een gegeven moment ook 'te duur').