Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opening Tioga Pass 2017 (update 29 Juni open)
Re: Opening Tioga Pass 2017
Niets speciaals tussen Bakersfield en Oakhurst, maar dit maakt wel de reistijd korter. Is het anders niet wel een hele lange rijdag vanuit Lone Pine?
We komen inderdaad vanuit Las Vegas. Eerst was het plan wel om via Death Valley te rijden, maar dit is voor ons zeker geen must...
Wat zouden jullie aanraden?
Nu zag het er zo uit:
24 mei Las Vegas - Lone Pine
25 mei Lone Pine - Oakhurst
We komen inderdaad vanuit Las Vegas. Eerst was het plan wel om via Death Valley te rijden, maar dit is voor ons zeker geen must...
Wat zouden jullie aanraden?
Nu zag het er zo uit:
24 mei Las Vegas - Lone Pine
2017: rondreis Westkust
2019: New York
2019: New York
Wij komen begin juni vanuit Lake Tahoe, dus het maakt qua reistijd allemaal niet zo heel veel uit volgens mij. De Tioga pass gaat het idd helaas niet worden denk ik. Echter als ik de historische openingen van de Sonora pass bekijk is die de laatste 15 jaar altijd voor juni open gegaan, ook als de Tioga pass pas eind juni of zo open ging. Dus ik begrijp nog niet helemaal waar de twijfel vandaan komt. Dus als er een linkje naar die info is, dan graag.
Jan
Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via GoogleMaps kun je zien dat het 5 uur is, dat is goed te doen natuurlijk. Van Bakersfield naar Oakhurst is het 2,5 uur.SRings schreef:Niets speciaals tussen Bakersfield en Oakhurst, maar dit maakt wel de reistijd korter. Is het anders niet wel een hele lange rijdag vanuit Lone Pine?
Als je die dag verder niets hebt gepland is dat zonde van de tijd natuurlijk.
Je kunt prima Lone Pine laten staan en voldoende tijd nemen voor DV. Eind mei kan het nog goed te oen zijn om een korte wandeling te maken, maar je kunt sowieso tijd nemen voor verschillende uitkijkpunten. En misschien de pupfish bij de Salt Creek bekijken (zie daarvoor ons 2013-verslag). Tegen de avond of de volgende ochtend kun je naar de Alabama Hills. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
Dus:
24 mei Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
Als je niet naar DV wilt kun je tot Bakersfield rijden, of naar Visalia
Dat geeft je de gelegenheid om de volgende dag via Sequoia naar Oakhurst te rijden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo medereizigers via Tioga pass,tja wij hadden ook Lone Pine overnachting naar Mammoth lakes via Tioga pass naar Oakhurst.
Wij zijn daar bij Mammoth lakes 6 op 7 juni en gokken op dat de sonara Pass wel open is anders word het een lange omrit maar volgens mij wel te doen.
Want het is ook onze eerste keer Amerika en had me erg verheugd op deze route wat nu dus waarschijnlijk niet gaat worden dus.
DUS AFWACHTEN MAAR
Wij zijn daar bij Mammoth lakes 6 op 7 juni en gokken op dat de sonara Pass wel open is anders word het een lange omrit maar volgens mij wel te doen.
Want het is ook onze eerste keer Amerika en had me erg verheugd op deze route wat nu dus waarschijnlijk niet gaat worden dus.
DUS AFWACHTEN MAAR

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat alle routes bovenlangs wel mooier zijn als de redelijk saaie route Fresno Bakersfield Lake Isabella Olancha hoor. Al is de route 'door' sequoia NF en de sherman pass road ook mooi, al zal dat nog verder omrijden zijn.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De Sonora Pass zal ook later open gaan, want daar is dit jaar natuurlijk ook veel sneeuw gevallen. Meestal opent de Sonora Pass enkele weken voor de Tioga Pass. Linkje: http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/clsdlst.htmjan_nl schreef:Wij komen begin juni vanuit Lake Tahoe, dus het maakt qua reistijd allemaal niet zo heel veel uit volgens mij. De Tioga pass gaat het idd helaas niet worden denk ik. Echter als ik de historische openingen van de Sonora pass bekijk is die de laatste 15 jaar altijd voor juni open gegaan, ook als de Tioga pass pas eind juni of zo open ging. Dus ik begrijp nog niet helemaal waar de twijfel vandaan komt. Dus als er een linkje naar die info is, dan graag.
Jan
Komende vanaf Lake Tahoe kun je inderdaad gemakkelijk via de Carson Pass (Ca-88) rijden. Die wordt alleen bij hevige sneeuwval tijdelijk gesloten. De kans daarop is in juni niet zo groot.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Tabakjuh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Ook wij hadden de Tioga Pass in onze route staan voor onze reis, we zouden hier op 8 Juni langs gaan. Tioga Pass kunnen we wel vergeten, dus de route maar iets aangepast. i.p.v een overnachting in Bishop, gaan we nu overnachten bij Mono Lake, een paar extra miles rijden, maar die hebben we dan alvast van de langere route ( sonora pass, de 4 of de 88 ) naar Yosemite NP afgesnoept. FIngers crossed dat de Sonora Pass open is dan!
Ik bekeek net weer even de route die wij gaan maken in September.
Wij gaan vanaf Las Vegas, via Bishop naar Yosemite (El Portal).
Nu zie ik tot mijn verbazing op Google Maps dat er Tioga RD 'Closed May - Oct' staat.
Ik heb het topic gelezen en maak hieruit op dat de weg in September wel open zal zijn. Klopt dit? of is er echt iets raars aan de hand met Tioga RD.
Wij gaan vanaf Las Vegas, via Bishop naar Yosemite (El Portal).
Nu zie ik tot mijn verbazing op Google Maps dat er Tioga RD 'Closed May - Oct' staat.
Ik heb het topic gelezen en maak hieruit op dat de weg in September wel open zal zijn. Klopt dit? of is er echt iets raars aan de hand met Tioga RD.
Ik denk dat moet zijn open! Foutje! (hoop ik) 

Denk dat er moet staan: closed Oct - May, dat is namelijk gemiddeld genomen de tijd dat de pass sluit. In september is de kans dat deze dicht is heel erg klein. Af en toe sluit deze vanwege bosbranden, maar over het algemeen kun je deze gewoon rijden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Klopt toch ook? Tioga Pass kan dicht zijn tussen october en mei van elk jaar? 

Er staat Closed May-Oct. Ik kan heel goed begrijpen dat dat gelezen wordt als de periode waarop deze gesloten is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Drive 5-7
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Deze site is altijd up-to-date: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaclosed.htm
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De inschatting van de opening moet misschien wat bijgesteld worden. Volgens wat ik las is er op Tuolumne Meadows een snowpack van 200% en dus geen 175%. Daarenboven is er deze week ook nog eens meer dan 20" gevallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er wordt zelfs nog meer verwacht.
Maar volgens de NPS-site is de snowpack per 1 april 'maar' 143% (zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm). Als je dat aanhoudt zou je op medio juni uitkomen. Ik hou het echter toch op eind juni, gezien de recente sneeuwval. Ik kan me niet voorstellen at het heel veel later zal worden; ik neem aan dat ze later in het jaar sneller zijn met sneeuwruimen - als de temperatuur meewerkt.
Marianne
Maar volgens de NPS-site is de snowpack per 1 april 'maar' 143% (zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm). Als je dat aanhoudt zou je op medio juni uitkomen. Ik hou het echter toch op eind juni, gezien de recente sneeuwval. Ik kan me niet voorstellen at het heel veel later zal worden; ik neem aan dat ze later in het jaar sneller zijn met sneeuwruimen - als de temperatuur meewerkt.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit is wat ik op facebook las:
The April snow survey results are in! The highest elevations of the park have more than twice as much snow as usual, with new records near Tioga Pass (213%) and Vogelsang (217%). While snowpack is a little lighter at the mid-elevations, overall snowpack is at 177% of average in the Tuolumne basin and 168% in the Merced basin. At Tenaya Lake (pictured), snowpack is at 203% of average.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik las een reactie van Yosemite op een vraag op Facebook waarbij gerept werd van een diepe Juli opening. Blijft natuurlijk gissen. Ben benieuwd!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
We gaan het zien: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tioga.htm
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Martin & Marianne schreef:Ja, precies. En die hospital wing is voor zover ik weet alleen open bij de avondtour.
Marianne
Marianne,
Als ik het goed begrijp heeft het dan eigenlijk geen meerwaarde om de avondtour te kiezen aangezien die wel iets duurder is, maar de hospital wing toch gesloten is... Of zie ik het verkeerd?
Grtjs!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook zonder de hospital wing is de avondtour de moeite waard vind ik. Zie hier voor een vergelijking van de tours.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6317 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne