Ik ben al een paar dagen online aan het zoeken naar een antwoord maar ik kan nergens een compleet antwoord krijgen, hopelijk met jullie hulp krijg ik dat wel
Bijna vijf jaar geleden heb ik een politieagent(ambtenaar) beledigd en eigenlijk nooit bij stilgestaan of dit verdere effecten heeft (Ironisch genoeg is dit ook geen misdaad in Amerika). Vandaag ben ik bij de rechtbank gaan navragen hoe dit geregistreerd staat en het staat geregistreerd als een ''transactie'', er werd mij verteld dat het met een boete is afgewikkeld en dat ik niet gearresteerd of veroordeeld ben maar dus wel een strafblad (aantekening justitiële documentatie) heb.
Voor een vakantie naar Amerika maakt dit als goed niet uit aangezien op het ESTA-form het volgende wordt gevraagd:
Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been controlled substance trafficker; or are you seeking entry to engage in criminal or immoral activities?
Hieruit lijkt mij dat ik gewoon ''Nee'' kan invullen hier en zonder problemen vakantie kan vieren in Amerika maar ik wil dit toch zeker weten aangezien ik later in Amerika zou willen wonen en werken. Wat mij bij mijn volgende vraag brengt, wat voor effect kan mijn strafblad hebben voor mijn ambitie om later in Amerika te werken en uiteindelijk een green card te bemachtigen.
Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoor graag wat jullie denken!