Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2006

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi Annemarie,

Ik kan je nog wel honderd van die sites aanwijzen, de loterij is GRATIS, het enige wat deze bedrijven doen is voor een klein bedrag de papieren invullen voor je en op tijd inleveren. Je bent terecht behoedzaam, want sommige van deze bedrijven doen er nooit wat aan. Daarmee zeg ik niet dat ze ALLEMAAL slecht zijn. Als je bang bent fouten te maken en gewoon niet zeker bent van de papierhandel is zo'n bedrijf enorm handig voor de afhandeling van het papierwerk en betaal je ze voor deze service!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

Ik was erg nieuwsgierig of er al Nederlanders zijn die een congratulations letter hebben ontvangen van de DV2006. Mijn vriend, woonachtig hier in Nederland, maar met andere nationaliteit, heeft afgelopen week de brief ontvangen. Volgens mij erg vroeg of niet? Hij heeft ook case nummer 0000xx :D

Ik ben nu ook maar eens alle informatie over de green card gaan doorlezen, want al enkele jaren uitgeloot, dus ik geloofde er niet zo in :oops: maar het komt zo toch wel erg dichtbij. Wij zijn niet getrouwd....volgens mij zou dat wel praktischer zijn :? Afijn, ik ga eerst maar lezen...alhoewel mijn vriend me de oren van mijn hoofd praat erover :lol:

Maar weten Nederlanders dus al wat?
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

De Diversity Visa Lottery (aka The Green Card Lottery) is, nu en altijd, gratis. Geen preis, geen kost.

Ook, spam messages should not be permitted on message boards.

En verder, van de VS Dept of State:

A Few Words about the Diversity Visa Program. Specifically, there have been instances of fraudulent websites posing as official U.S. Government sites. Some companies posing as the U.S. Government have sought money in order to "complete" lottery entry forms. To learn more, please see the Federal Trade Commission Warning Be advised that online registration for the 2005 Diversity Visa lottery ended December 31, 2003. The online registration period for the DV-2006 Program will begin on November 5, 2004 and end on January 7, 2005. Applicants selected in the Diversity Visa random drawing are notified by the Department of State, Kentucky Consular Center, and provided instructions on how to proceed to the next step in the process. No other organization or company is authorized by the Department of State to notify Diversity Visa lottery applicants of their winning entry.

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Pide schreef:Wij zijn niet getrouwd....volgens mij zou dat wel praktischer zijn :?
't Is maar wat je onder 'praktisch' verstaat... Als jullie niet zeer binnenkort in het huwelijksbootje stappen kan jij het wel vergeten om met hem mee te gaan naar de VS. 'k Wil je niet bang maken ofzo, maar het zijn wel de feiten. Het kan even duren voordat jij vervolgens je visum hebt, en dit MOET voor 30 september 2006 zijn.
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

Dat is wat ik inderdaad bedoel met praktisch. We waren absoluut nog niet van plan om te trouwen, het is ook niet dat het we niet willen, maar nu zit ik er wel aan te denken...hetzij als eerst administratieve handeling en dan ooit later feest enzo (hoe vreemd ik dit eigenlijk ook vind klinken). Je bedoelt toch trouwen voor september 2006?
MrsMiaWallace
Amerikafan

Nee. Jullie moeten getrouwd zijn voordat hij zijn visumaanvraag indient, dus voordat hij nu verder gaat met de procedure. Jullie beider visa moeten voor 30 september 2006 rond zijn.
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

OK, bedankt voor je antwoord. Stel dat, dan zou hij aanvullende papieren van trouwen mee kunnen nemen naar het interview op de ambassade, inclusief mijn visumaanvraag-formulier?
MrsMiaWallace
Amerikafan

Ik weet de exacte procedure van de verdere visum aanvraag via de lottery niet - maar volgens mij moet hij nu papieren naar de VS versturen, niet naar het consulaat. Als dit klopt, dan is er tegen de tijd dat hij zijn interview heeft (overigens op het consulaat, niet de ambassade) een grote kans dat er niet meer genoeg tijd is om ook jouw hele visumprocedure rond te krijgen voor 30 september 2006.

Nog even ter aanvulling: jullie moeten getrouwd ZIJN voordat hij met de verdere aanvraag begint.
Laatst gewijzigd door MrsMiaWallace op 09 mei 2005, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Hi, de visa lotterij is 100% online sinds 2003. De lotterij acceptiert geen papier entries. Alle entries moet via de oficiel VS Department of State DV Lottery Website komen. De website adress is:

http://dvlottery.state.gov

Im moment de Lottery website is niet open. De DV Lottery website staat open (ong.) 1 November t/m 6 Januari (~60 dagen). De online DV Lotterij process is heel magelijk en snel. (Je moet een foto upload, maar het is niet compliciert volgens mij).

De meest belangrijk informatie over de loterij is: Het is gratis. Geen entry kost, maar je kan alleen een entry pp makken. If you try to enter more than once, the system automatically erases all of your entries.

gr. Dick
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

Pide schreef:Ik was erg nieuwsgierig of er al Nederlanders zijn die een congratulations letter hebben ontvangen van de DV2006. Mijn vriend, woonachtig hier in Nederland, maar met andere nationaliteit, heeft afgelopen week de brief ontvangen. Volgens mij erg vroeg of niet? Hij heeft ook case nummer 0000xx :D

Ik ben nu ook maar eens alle informatie over de green card gaan doorlezen, want al enkele jaren uitgeloot, dus ik geloofde er niet zo in :oops: maar het komt zo toch wel erg dichtbij. Wij zijn niet getrouwd....volgens mij zou dat wel praktischer zijn :? Afijn, ik ga eerst maar lezen...alhoewel mijn vriend me de oren van mijn hoofd praat erover :lol:

Maar weten Nederlanders dus al wat?
Het is inmiddels al geruime tijd later, we zijn druk bezig geweest en er is ontzettend veel gebeurd. In alles in positieve zin!! We zijn zo gelukkig want we zijn én getrouwd én hebben de green card gekregen :D Het voelt nog allemaal heel onwerkelijk, maar het is toch echt waar.

Even een korte samenvatting:
Mijn man was dus ingeloot in de loterij. Op dat moment waren we nog samenwonend. Hij heeft allereerst zijn papieren opgestuurd naar Kentucky, zonder vermelding van mij. Half oktober zijn we getrouwd....want als we gaan, dan gaan we samen. Dus de trouwplannen voor 'ooit', nu al uitgevoerd. En dat voelde erg goed :)
Ondertussen kregen we de datum voor het visa interview thuisgestuurd, 1 november moesten we ons melden op het consulaat in Amsterdam.

Ik heb contact gehad met de immigration visa unit, om te melden dat we intussen getrouwd zijn en wat ze van mij al wilden ontvangen. Voor het interview heb ik een kopie van mijn paspoort en de formulieren DS230 part 1 en 2 naar hen gefaxt (dezelfde papieren die je anders naar Kentucky stuurt). Dat was voldoende om voor mij ook een nummer aan te maken. Alle overige papieren konden we gewoon meenemen naar het interview.

Op 21 oktober hebben we ons medisch onderzoek gehad. Eerst een Xray in de Jan van Goyenkliniek en daarna een bezoek aan Dr. Schulte voor een algeheel onderzoek...urine inleveren, bloed afnemen voor test op HIV en syfilis, vaccinatierapport checken en indien nodig nog wat bijprikken, controle op ogen, oren, hart, buik, longen en evenwicht. Aanvullend vragen beantwoorden over je medisch verleden. Dr. Schulte is overigens een ontzettend aardige dokter. Totale kosten 205 euro p.p.
Zij sturen de resulaten door naar het consulaat, geen bericht voor je interview, is goed bericht.

Op 1 november was het dan zover...ik was superzenuwachtig, mijn man bleef rustig want die heeft al wat meer ervaring met visa. We waren als eerste binnen, na check van alle tassen en afgifte van gsm, mp3 etc. Bij loket 5 verscheen een vriendelijk Nederlands sprekende man die onze papieren innam...of eigenlijk voornamelijk de papieren van mijn man, want ik ben 'niet zo belangrijk'...ga slechts mee als aanhangsel hehe. We kregen onze x-ray en vaccinatierapport weer terug, die moeten mee naar de VS. Hij zou e.e.a. voorleggen aan de consul, we mochten weer gaan zitten en wachten tot de kassier ons opriep om te betalen, kosten 755 dollar p.p., omgerekend voor 2 personen 1283.50 euro :roll: ...en dan maar wachten op de consul en hopen op het beste.

Achter loket 6 verscheen een jonge dame (consul?) en wij zagen dat ze onze papieren in haar hand had. Ze bekeek ons van een afstandje, en keek dan weer in de computer. Het was inmiddels een uur later en toen riep ze ons op. Na het zweren dat we de waarhed spraken en afgeven van vingerafdrukken, kregen we de gebruikelijke vragen. Waar gaan jullie heen? Hoe ken je je contactpersoon? Wat wil je daar gaan doen? Heb je hier in NL wel eens een uitkering gehad? etc. Ze gaf aan dat ze gem. 4 mensen per maand krijgen voor de DV, dus ze moest goed nadenken of ze alles goed deed en pakte de wet erbij en overlegde wat met haar collega. Na een paar lange minuten zei ze: i think i can say congratulations to you! We are happy to welcome you as new immigrants! Ahhhh we hebben het gewoon, wowwww. Echt een gelukzalig moment :P

Afgelopen vrijdag werden de paspoorten met de post afgeleverd...wowww echt mooi visum. En nu verder dingen regelen...voor 30 april moeten we er zijn....

Het is uiteindelijk toch nog een lang verhaal geworden, maar omdat er maar zo weinig mensen zijn die de loterij winnen, is het mss wel leuk om te lezen.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Leuk hoor! Ben erg blij voor jullie! Is denk ik iets heel speciaals!
Gefeliciteerd. :D

Als je op gesprek mag komen, is het dan bijna al zeker dat je door bent (als alle papieren natuurlijk in orde zijn)?
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

Tjaa 50/50 denk ik. Het ligt er denk ik vooral aan hoeveel je op je bankrekening hebt staan (zonder sponsor), want het zijn vooral financiele vragen die ze stellen.
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Ja, ik vroeg dit zo omdat het lijkt of iedereen die op gesprek komt, een green card krijgt, maar je hoort natuurlijk vaak alleen de succesverhalen.

Veel succes in de VS! Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben daar en het een succes zal zijn. Ik zou ook best naar de VS willen, maar via de lotterij zou ik een beetje te eng vinden: zo veel onzekerheden, vind dat nu nog te eng. Petje af voor mensen die dit wel kunnen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Proficiat! Wauw, nu komt het wel erg dichtbij! Het lijkt me erg leuk om jullie verhaal te volgen, dus ik hoop dat jullie een emigratie dagboek zullen bijhouden.

Veel succes met jullie planning en organisatie! Ik hoop dat jullie een geweldig leventje kunnen opbouwen in Amerika.

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Spannend allemaal en gefeliciteerd.

Weten jullie al waar jullie zich willen vestigen??

Gr. Annewiep
Pide
Amerika-ontdekker

Bericht door Pide »

wiepster schreef:Spannend allemaal en gefeliciteerd.

Weten jullie al waar jullie zich willen vestigen??

Gr. Annewiep
We hebben vrienden wonen in Vermont, dus van daaruit zullen we gaan starten.
Veel succes met jullie planning en organisatie! Ik hoop dat jullie een geweldig leventje kunnen opbouwen in Amerika.
Bedankt voor jullie felicitaties. Ik hoop het ook :lol: Het is nog wel onwerkelijk hoor en we weten ook nog niet exact hoe en wat. Het was meer altijd een droom van mijn man om naar de VS te gaan en ik zei jajaaaa winnen in een loterij, geloof je het zelf? :wink: Dus tja, er gaat een wereld voor me open ineens...hier verhalen lezende van tig amerikafanaten bij elkaar. Misschien wel lullig voor degenen die er altijd van dromen... Maar hij maakt me enthousiast, we willen graag samen ergens ter wereld verder leven, we zijn nog jong, dus gaan op avontuur.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oh, weer een van die geweldige verhalen!
Wat geniet ik er toch telkens weer van om zoiets te lezen! :D
Proficiat (ook met jullie huwelijk), en hou ons op de hoogte!
(misschien kan je een blog starten?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Pide, wat FANTASTISCH ! Van harte gefeliciteerd !
Dit is echt de kans van jullie leven. Wat leuk om hier toch nu en dan een DV Lottery winnaar te mogen begroeten.
Jullie zult er allebei hard voor moeten werken, dat kan ik je nu al vertellen, maar als je jong bent, een beetje pienter en je wilt ervoor gaan, dan zijn hier enorme mogelijkheden.
Je hebt vrienden in Vermont schrijf je, ik weet niet of dat USers zijn of mensen van een andere nationaliteit. Mocht je vragen hebben in de nabije toekomt over watdanook, boor de ruime en gevarieerde kennis aan die hier aanwezig is.
Je zult de komende paar jaar best eens door twijfels worden bevangen, en er zal ook heimwee zijn naar Nederland. Alles van waarde kost, zei iemand mee eens en dat geld ook voor het opbouwen van een bestaan hier.
In ieder geval, van harte welkom !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer