Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pumpkin: Reistips voor roadtrip Seatle-San Francisco (42 dagen)
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Pumpkin: Reistips voor roadtrip Seatle-San Francisco (42 dagen)
Wij willen, zoals ik ook al schreef in het vervoerstopic een roadtrip gaan maken met onze kinderen van dan 5 en 6 in het Noordwesten van de VS in 2018. We wilden eerst beginnen in Vancouver, maar logistiek (met auto/Campenhout) zien we het niet helemaal gebeuren dus waarschijnlijk starten we in Seatle en reizen we via Portland naar San Francisco. We willen hier voor ongeveer 42 dagen uittrekken (6 weken).
We willen in ieder geval Seatle bezoeken, naar Olympic NP, Portland (daar woont familie en ben ik op mijn 16e twee maanden geweest) en omgeving, Yosemite en San Francisco. We willen stukken kust maar ook stukken binnenland.
Dingen die we ook al op een lijstje hebben staan met mogelijk dingen die we willen zien zijn:
- San Juan Island (washington)
- Port Angeles (Washington)
- Painted Hills (Oregon)
- Multnomah Falls (Oregon)
- Cannon Beach (Oregon)
- Newport Oregon coast aquarium (Oregon)
- Crater lake (Oregon)
- Mono lake (Californië)
- Fort Bragg (Californië)
- Sequoia national Forest (Californië)
Nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat mogen we op onze reis naar het Zuiden echt niet overslaan? Of kunnen we juist beter wel overslaan.
En hoe plannen jullie je route? Google Maps wil maar met 6 bestemmingen werken, ik vind dat niet zo handig.
Als er mensen nog goede ideeën hebben over waarom wel of juist geen camper horen we het graag. We overwegen ook om een deel van de reis per camper te doen en de rest huurauto (beginnen en eindigen met huurauto lijkt ons het meest logische gezien we dan in een grote stad zijn). Andere optie zou een hele kleine campervan zijn, maar een eis van mijn vriend is dat we wel allemaal in dezelfde 'ruimte' slapen.
We willen in ieder geval Seatle bezoeken, naar Olympic NP, Portland (daar woont familie en ben ik op mijn 16e twee maanden geweest) en omgeving, Yosemite en San Francisco. We willen stukken kust maar ook stukken binnenland.
Dingen die we ook al op een lijstje hebben staan met mogelijk dingen die we willen zien zijn:
- San Juan Island (washington)
- Port Angeles (Washington)
- Painted Hills (Oregon)
- Multnomah Falls (Oregon)
- Cannon Beach (Oregon)
- Newport Oregon coast aquarium (Oregon)
- Crater lake (Oregon)
- Mono lake (Californië)
- Fort Bragg (Californië)
- Sequoia national Forest (Californië)
Nu mijn vraag aan de ervaringsdeskundigen, wat mogen we op onze reis naar het Zuiden echt niet overslaan? Of kunnen we juist beter wel overslaan.
En hoe plannen jullie je route? Google Maps wil maar met 6 bestemmingen werken, ik vind dat niet zo handig.
Als er mensen nog goede ideeën hebben over waarom wel of juist geen camper horen we het graag. We overwegen ook om een deel van de reis per camper te doen en de rest huurauto (beginnen en eindigen met huurauto lijkt ons het meest logische gezien we dan in een grote stad zijn). Andere optie zou een hele kleine campervan zijn, maar een eis van mijn vriend is dat we wel allemaal in dezelfde 'ruimte' slapen.
Re: Reistips voor roadtrip Seatle-San Francisco (42 dagen)
In zes weken kun je veel doen. Ik zou dan ook zeker Vancouver island meepakken en een stuk richting het oosten gaan, iig tot en met Yellowstone NP.
Je kunt natuurlijk gewoon naar Seattle vliegen maar toch Vancouver in je reis meenemen. Zo ver is het allemaal niet. Een andere truc is om je auto in meerdere etappes te huren. Zo kun je bijvoorbeeld bij Alamo wel Vancouver-Seattle one-way huren. Je kunt dan back-to-back reserveringen maken voor je auto. Enige vereiste is dat je daadwerkelijk even richting het vliegveld zal moeten en het risico loopt dat je de auto moet omruilen.
Wil je ook nog wat van de natuur in het zuidwesten meepikken? Je hebt zes weken, dus in feite alle tijd en alleen de I5 corridor tussen Seattle en SF is dan wellicht een wat te klein gebied.
Je kunt natuurlijk gewoon naar Seattle vliegen maar toch Vancouver in je reis meenemen. Zo ver is het allemaal niet. Een andere truc is om je auto in meerdere etappes te huren. Zo kun je bijvoorbeeld bij Alamo wel Vancouver-Seattle one-way huren. Je kunt dan back-to-back reserveringen maken voor je auto. Enige vereiste is dat je daadwerkelijk even richting het vliegveld zal moeten en het risico loopt dat je de auto moet omruilen.
Wil je ook nog wat van de natuur in het zuidwesten meepikken? Je hebt zes weken, dus in feite alle tijd en alleen de I5 corridor tussen Seattle en SF is dan wellicht een wat te klein gebied.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Pumpkin: Reistips voor roadtrip Seattle-San Francisco (42 dagen)
Je kunt eens in ons 2006-verslag kijken voor een route vanaf Seattle (met 2 t's) naar het zuidwesten. en ons 2015-verslag voor onder andere Crater Lake en Redwoods.
Waarom Sequoia National Forest? Bedoel je niet Sequoia NP? Dat bezochten wij ook in 2006, en ook in 2013. Heerlijk park (samen met Kings Canyon) om meerdere dagen te kamperen of in een cabin in Grant Grove te overnachten.
We maken een planning van dag tot dag in excel, met de afstanden erbij. En dan de accommodatie erbij.
Marianne
Waarom Sequoia National Forest? Bedoel je niet Sequoia NP? Dat bezochten wij ook in 2006, en ook in 2013. Heerlijk park (samen met Kings Canyon) om meerdere dagen te kamperen of in een cabin in Grant Grove te overnachten.
Ik dacht 10 stops? Maar goed, het is niet onbeperkt. Wij gebruiken altijd een kaart voor de grote lijnen en kijken dan op googlemaps hoe ver de verschillende stukken zijn. De totale route in googlemaps voegt niet veel toe lijkt me.Pumpkin schreef:En hoe plannen jullie je route? Google Maps wil maar met 6 bestemmingen werken, ik vind dat niet zo handig
We maken een planning van dag tot dag in excel, met de afstanden erbij. En dan de accommodatie erbij.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Pumpkin: Reistips voor roadtrip Seatle-San Francisco (42 dagen)
Als je in Google Maps je kaart opslaat kan je lagen toevoegen en dan kan je veel meer dan 10 punten invoeren.
Een andere optie is Bing maps.
Wij deden vorig jaar Seattle-SF in iets meer dan 3 weken, dus met 6 weken heb je zeker tijd genoeg. Je zou zelfs nog wat plekken kunnen toevoegen.
Tussen Crater Lake en Fort Bragg zou ik zeker tijd uittrekken voor Redwood NP. Een bezoek aan Lassen Volcanic NP is ook nog mogelijk.
Wat me leuk lijkt voor de kinderen is Columbia State Park (bij Sonora) Mijn zoon heeft zich hier goed geamuseerd. Ze kunnen zelf goud zoeken in dit wild west stijl stadje.
Groetjes,
Ingrid
Wij deden vorig jaar Seattle-SF in iets meer dan 3 weken, dus met 6 weken heb je zeker tijd genoeg. Je zou zelfs nog wat plekken kunnen toevoegen.
Tussen Crater Lake en Fort Bragg zou ik zeker tijd uittrekken voor Redwood NP. Een bezoek aan Lassen Volcanic NP is ook nog mogelijk.
Wat me leuk lijkt voor de kinderen is Columbia State Park (bij Sonora) Mijn zoon heeft zich hier goed geamuseerd. Ze kunnen zelf goud zoeken in dit wild west stijl stadje.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb een Garmin met de kaart van Noord Amerika. Die kaart kun je ook op de computer gebruiken i.c.m. het gratis op de Garmin website te downloaden programma Basecamp (al gebruik ik meestal nog het oudere MapSource).Pumpkin schreef: En hoe plannen jullie je route? Google Maps wil maar met 6 bestemmingen werken, ik vind dat niet zo handig.
Je kunt zelfs Basecamp gebruiken met gratis kaarten uit het Open Street Maps circuit. Je moet dan wel wat moeite doen om e.e.a. op je computer te installeren.
Met deze manier van werken ben ik niet afhankelijk van een internetverbinding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Re: Reistips voor roadtrip Seatle-San Francisco (42 dagen)
Oh dat is een goede tip van die autohuur. Wij zouden in Seattle sowieso misschien verder gaan met camper dus dan kan het zeker. We hebben inderdaad veel tijd, maar omdat we met jonge kinderen zijn willen we ook gewoon op plekken wat langer blijven en niet te lange afstanden in de auto zitten en ook niet elke dag het liefst. Onze oudste is behoorlijk wagenziek, op zich gaat dat steeds beter, maar mede daarom willen we het in de auto zitten echt zo veel mogelijk beperken terwijl we anderzijds wel weer echt willen rondtrekken.roelb schreef:In zes weken kun je veel doen. Ik zou dan ook zeker Vancouver island meepakken en een stuk richting het oosten gaan, iig tot en met Yellowstone NP.
Yellowstone lijkt me echt prachtig, maar we vinden dat toch wel wat ver uit de richting. Hij zit wel in ons achterhoofd, als het makkelijk kan doen we het, maar best kans dat we het niet doen.
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Pumpkin: Reistips voor roadtrip Seattle-San Francisco (42 dagen)
Oeps, Seattle met twee t's, dat wist ik wel maar ik type het inderdaad vaak verkeerd. Ik ga zeker eens in jullie verslag kijken, nu nog geen tijd voor gehad, maar altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen.Martin & Marianne schreef:Je kunt eens in ons 2006-verslag kijken voor een route vanaf Seattle (met 2 t's) naar het zuidwesten. en ons 2015-verslag voor onder andere Crater Lake en Redwoods.
Ik dacht 10 stops? Maar goed, het is niet onbeperkt. Wij gebruiken altijd een kaart voor de grote lijnen en kijken dan op googlemaps hoe ver de verschillende stukken zijn. De totale route in googlemaps voegt niet veel toe lijkt me.Pumpkin schreef:En hoe plannen jullie je route? Google Maps wil maar met 6 bestemmingen werken, ik vind dat niet zo handig
Marianne
Sequoia national parc inderdaad, het wordt soms ook national forest genoemd volgens mij.
Route plannen in excel is ook slim inderdaad, goed idee. Moeten we denk ik wel eerst een beter omlijnd idee van de route hebben, maar het is inderdaad wel heel overzichtelijk om ook de accommodatie erbij te zetten dan.
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Goed om te weten van Google Maps! En leuke tips!ingrid14 schreef:Als je in Google Maps je kaart opslaat kan je lagen toevoegen en dan kan je veel meer dan 10 punten invoeren.
Groetjes,
Ingrid
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Bedankt, de voorbereiding vind ik persoonlijk ook erg leuk. Ik trek er gewoon regelmatig een aantal uur voor uit. Mijn vriend heeft er het geduld niet voor dus hij laat het aan mij over voornamelijk.Old Faithful schreef:Ik heb een Garmin met de kaart van Noord Amerika. Die kaart kun je ook op de computer gebruiken i.c.m. het gratis op de Garmin website te downloaden programma Basecamp (al gebruik ik meestal nog het oudere MapSource).Pumpkin schreef: En hoe plannen jullie je route? Google Maps wil maar met 6 bestemmingen werken, ik vind dat niet zo handig.
Je kunt zelfs Basecamp gebruiken met gratis kaarten uit het Open Street Maps circuit. Je moet dan wel wat moeite doen om e.e.a. op je computer te installeren.
Met deze manier van werken ben ik niet afhankelijk van een internetverbinding.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Tips genoeg!! En tijd genoeg. Lekker hoor als je zo lang voor je trip kunt uittrekken!!
Wat ik zo snel even niet gevonden kon krijgen is welke periode jullie willen gaan reizen. Ik ga gezien de leeftijden van jullie kinderen uit van de zomervakantie. Mocht je daar buiten zitten dan is het wel belangrijk om rekening te houden met het weer. In de zomer is het vaak prachtig weer. Vaak mooier dan hier en ook langer. Maar als je buiten juni tot september gaat reizen hou dan rekening met soms flinke schommelingen in het weerbeeld. Zeker als je hoger gelegen gebieden wilt doen zal je in de sneeuw terecht komen. Kan heel leuk zijn. Zeker als je er rekening mee hebt gehouden zeg maar...
Wij zitten vooral altijd in Oregon en Washington. Daar heb ik een aantal zaken voor op een rijtje gezet.
Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.
Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Zeker in Oregon niet. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
Wat ik zo snel even niet gevonden kon krijgen is welke periode jullie willen gaan reizen. Ik ga gezien de leeftijden van jullie kinderen uit van de zomervakantie. Mocht je daar buiten zitten dan is het wel belangrijk om rekening te houden met het weer. In de zomer is het vaak prachtig weer. Vaak mooier dan hier en ook langer. Maar als je buiten juni tot september gaat reizen hou dan rekening met soms flinke schommelingen in het weerbeeld. Zeker als je hoger gelegen gebieden wilt doen zal je in de sneeuw terecht komen. Kan heel leuk zijn. Zeker als je er rekening mee hebt gehouden zeg maar...
Wij zitten vooral altijd in Oregon en Washington. Daar heb ik een aantal zaken voor op een rijtje gezet.
Oregon:
- Columbia River Gorge. Absolute must. Dan kom je ook meteen langs Multnomah Falls. Neem even de tijd om het verhaal over de trouwerij te lezen. Rij vandaaruit door naar John Day Fossil Beds.
- Als je echt door wilt rijden kan je ook nog naar Hells Canyon rijden. Ligt wel tegen de grens van Idaho aan. Diepste canyon van de US.
- Mocht je een boekenwurm zijn. Of gewoon belachelijk veel boeken willen zien. Powells Bookstore in Portland. Grootste boekenwinkel ter wereld.
- Mocht je hiervan honger krijgen. Je breekt je nek over de Foodtrucks in Portland. Top om er een paar te proberen. Kleine hapjes voor een paar dollar. Je blijft proberen en dus eten...
- Ook in Portland, de Japanse tuinen. Erg mooi om te zien.
- De Pacific kust in Oregon is adembenemend. Rij gewoon langs de US101 naar beneden. De Cost trail. Stadjes als Depoe Bay en Newport geven je het gevoel terug in de tijd te gaan. Als je van vis of krab houdt met je hier zijn. Bizar lekker en onvoorstelbaar groot.
- Ook kan je hier opstappen voor walvissafari's. Bizar om te zien hoe groot die beesten zijn.
- Mocht je de 101 doen, dan zijn er diverse parkeerplaatsen voor een adembenemend uitzocht. Maar vaak staan er ook vrijwillgers om walvissen te tellen. Zij weten je precies uit te leggen waar je op moet letten. Ook killerwhales en zeeleeuwen kun je zo zien.
- Mocht je naar een strand willen, Cannon Beach!! Vergaap je aan Haystack Rock. En mocht het laat worden geniet van de ondergaande zon en maak een kampvuur op het strand.
- Mocht je bij Lincoln City in de buurt komen. In augustus en september houden ze daar met grote regelmaat vliegerfestivals. Klink heel kinderachtig. Maar de "vliegertjes" zijn zeker niet van dat formaat.
- Mount Hood National park ook erg leuk om te doen. Zoals ze zelf zeggen, je kunt hier 11 maanden per jaar skiën. Alleen in augustus is het wat papperig.
- Silver Falls Parc. Parc wat bijna niemand kent. Maar je kunt hier uren dwalen van de ene naar de andere waterval zonder iemand tegen te komen.
- Oregon wordt de Green State genoemd. Neem een kijkje bij de Oregon Dunes en je staat toch echt aan het begin van een woestijn.
- Crater lake hoef ik niks over te vertelen. Fantastisch plek waar je jezelf dagen kunt vergapen aan het uitzicht en aan de kleur blauw.
- Oregon Prehistoric Gardens. Leuk om te doen met de dino's. Mijn jongste dacht dat ze in Jurassic Parc terecht was gekomen.
- Ook leuk voor kinderen, Shaniko. Een soort van Wild West Gohst town.
- Eugene, echt universiteits stadje. Lijkt één grote campus. Zeker als de Ducks spelen één groot feest.
- Mocht je van shoppen houden. Rondom Portland breek je je nek over shopping malls. Wil je van je geld af dan moet je op Washington Square zijn of in het Clackamass Town Centre. Ben je iets zuiniger op je centjes. Rijd dan over de I5 naar het zuiden en bij Woodburn vind je een belachelijk grote Outletmall.
Washington State:
- Seattle is een geweldige stad. Heeft een aparte vibe die ik in geen enkele andere stad in de US ben tegen gekomen. Muziekscene is er heel groot en je kan er fantastisch eten.
- Maar je hebt ook gewoon leuke uitjes. Pike Place Market is erg grappig om een keer te doen. Net als de Space Needle.
- Als je nog niet lang genoeg in het vliegtuig hebt gezeten is het Boeing Museum wellicht iets voor je.
- Maar wat voor mij Seattle echt speciaal maakt zijn de Seahawks. Mocht je geld te veel hebben en een paar oordopjes (geen geintje...) vanaf tweede week september begint het NFL seizoen. Je weet niet wat je overkomt. Mocht je iets minder te besteden hebben en wat relaxter naar een wedstrijdje willen kijken. Dan zijn de Mariners een aanrader. Relaxed een beetje honkbal kijken, hapje eten en beetje ouwehoeren. Niet voor niets de favourite pass time in de US.
- Ook kan je naar een collegewedstrijd gaan. Vergis je hier niet in. Zowel in Oregon als in Washington beschikken ze over de beste teams van het land. Stadions zijn standaard uitverkocht. Prijzen van kaartjes gaan daar al vlug over de 4100.
- Olympic National Parc is ook een aanrader, net als het Hoh Rain Forest.
- Een mooie route om te rijden is de North Cascades Highway. Al moet ik zeggen er zijn zoveel mooie routes.
- Hetzelfde geldt voor de bergen Mount Rainier is geweldig. Maar zo zijn er wel meer bergen die top zijn.
- Wel apart vind ik Mount St Helens. Blijft een bizar gezicht dat je gewoon echt kunt zien dat de top er finaal is afgerukt.
- Ook mooi Shoqualmie Falls. Bekend van Twin Peaks.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er zijn zoveel mooie plekken in Washington en Oregon. Al die keren dat ik er nu al geweest ben verveel ik me nooit. Vergis je niet in de afstanden. Sommige plekken zijn echt heel erg afgelegen en niet altijd even goed bereikbaar. Zeker in Oregon niet. Het is niet dat je er even met de Highway naartoe zoeft en weer terug. Oftwel, Take your time, enjoy, and come back...
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Wauw Almere vak V wat een geweldige lijst met tips!
We reizen inderdaad in de zomervakantie gezien de kinderen verder gewoon naar school moeten en wij al jaren dolgraag een grote lange reis willen maken.
Ik dacht trouwens eigenlijk dat Powells niet meer bestond, ik ben er 16 jaar geleden geweest. Heel indrukwekkend vond ik.
Mount St. Helens, Mount Hood national parc en Newport ben ik toen ook geweest. Wat overigens geen reden is om het niet nog een keer te doen. Ik kan me er gewoon jammer genoeg niet superveel meer van herinneren behalve dan dat ik een geweldige tijd daar heb gehad. We hebben ook een week aan de kust in een vakantiehuisje gezeten en eindeloos krabben gevangen en toen ben ik ook naar het Aquarium in Newport geweest, waarvan ik me vooral een hele grote parkeerplaats herinner haha.
Enige nadeel van twee jonge kinderen, vooral de oudste houd absoluut niet van lopen, en tillen is echt niet meer te doen, dan zeker niet meer. Dus we willen dolgraag de national parken ontdekken, maar zullen een manier moeten vinden om dit te doen zonder enorme einden te moeten lopen want geheid dat er dan eentje halverwege ineens niet meer verder wil of de hele weg loopt te mopperen. We zijn overigens van plan ze wel te trainen haha, maar de jongste van nu net 4 die loopt wel, verstand op nul en gaan. Zijn zus van 5 daarentegen heeft er een gloeiende hekel aan en als die iets niet wil dan zul je het merken ook
.
We reizen inderdaad in de zomervakantie gezien de kinderen verder gewoon naar school moeten en wij al jaren dolgraag een grote lange reis willen maken.
Ik dacht trouwens eigenlijk dat Powells niet meer bestond, ik ben er 16 jaar geleden geweest. Heel indrukwekkend vond ik.
Mount St. Helens, Mount Hood national parc en Newport ben ik toen ook geweest. Wat overigens geen reden is om het niet nog een keer te doen. Ik kan me er gewoon jammer genoeg niet superveel meer van herinneren behalve dan dat ik een geweldige tijd daar heb gehad. We hebben ook een week aan de kust in een vakantiehuisje gezeten en eindeloos krabben gevangen en toen ben ik ook naar het Aquarium in Newport geweest, waarvan ik me vooral een hele grote parkeerplaats herinner haha.
Enige nadeel van twee jonge kinderen, vooral de oudste houd absoluut niet van lopen, en tillen is echt niet meer te doen, dan zeker niet meer. Dus we willen dolgraag de national parken ontdekken, maar zullen een manier moeten vinden om dit te doen zonder enorme einden te moeten lopen want geheid dat er dan eentje halverwege ineens niet meer verder wil of de hele weg loopt te mopperen. We zijn overigens van plan ze wel te trainen haha, maar de jongste van nu net 4 die loopt wel, verstand op nul en gaan. Zijn zus van 5 daarentegen heeft er een gloeiende hekel aan en als die iets niet wil dan zul je het merken ook
- Almere vak V
- Amerika-expert
De laatste keer dat wij er geweest zijn is al weer een paar jaar geleden. Maar ik kan me niet voorstellen dat het weg is. Ben vrijdag heel even downtown Portland. Als ik er in de buurt kom zal ik even voor de zekerheid kijken. Maar heb weinig tijd, moet alleen even mn maatje oppikken om naar Phoenix te vliegen voor het baskettballen.
We zijn er eind april weer. Maar dan gelukkig een stuk langer. Dan zal ik het zeker even live voor je gaan bekijken!!
We zijn er eind april weer. Maar dan gelukkig een stuk langer. Dan zal ik het zeker even live voor je gaan bekijken!!
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Ik ben maar eens aan het puzzelen geslagen. Dit is wat ik nu gemaakt heb. Er zijn al wat dingen gesneuveld die gewoon teveel tijd gaan kosten. Ik ben heel benieuwd hoe realistisch dit plannetje is, of het voldoende rust geeft, of we niet te veel van hetzelfde hebben, of we bepaalde dingen beter over kunnen slaan en andere dingen daar in de buurt echt niet mogen missen. De vraagtekens zijn plaatsen die ik gewoon op de kaart er uit heb gepikt omdat ze redelijk in het midden van een langere route zitten. Ideeën daarover zijn van harte welkom.
Dag 1 Amsterdam - Seatle
Dag 2 Seatle
Dag 3 Seatle
Dag 4 Seatle - Port Angeles
Dag 5 Port Angeles - Hotsprings Olympic NP - Port Angeles
Dag 6 Port Angeles/Olympic NP
Dag 7 Olympic NP - Hoh rainforest
Dag 8 Hoh rainforest
Dag 9 Hoh rainforest - Wesport (?)
Dag 10 Westport
Dag 11 Westport - Cannon Beach
Dag 12 Cannon Beach
Dag 13 Cannon Beach - Portland
Dag 14 Portland
Dag 15 Portland - Multnomah falls - Portland
Dag 16 Portland
Dag 17 Portland - Newport
Dag 18 Newport
Dag 19 Newport - Thor's well - Newport
Dag 20 Newport - Bend
Dag 21 Bend
Dag 22 Bend - Shaniko
Dag 23 Shaniko - Painted Hills via John Day fossil beds
Dag 24 Painted Hills
Dag 25 Painted Hills - Crater Lake
Dag 26 Crater Lake
Dag 27 Crater Lake - Cave Junction (?)
Dag 28 Cave Junction - Eureka (?)
Dag 29 Eureka
Dag 30 Eureka - Fort Bragg
Dag 31 Fort Bragg
Dag 32 Fort Bragg - Sacramento (?)
Dag 33 Sacramento
Dag 34 Sacramento - Yosemite
Dag 35 Yosemite
Dag 36 Yosemite
Dag 37 Yosemite - Mono Lake
Dag 38 Yosemite - Sonora
Dag 39 Sonora - San Francisco
Dag 40 San Francisco
Dag 41 San Francisco
Dag 42 San Fransisco - Amsterdam
Dag 1 Amsterdam - Seatle
Dag 2 Seatle
Dag 3 Seatle
Dag 4 Seatle - Port Angeles
Dag 5 Port Angeles - Hotsprings Olympic NP - Port Angeles
Dag 6 Port Angeles/Olympic NP
Dag 7 Olympic NP - Hoh rainforest
Dag 8 Hoh rainforest
Dag 9 Hoh rainforest - Wesport (?)
Dag 10 Westport
Dag 11 Westport - Cannon Beach
Dag 12 Cannon Beach
Dag 13 Cannon Beach - Portland
Dag 14 Portland
Dag 15 Portland - Multnomah falls - Portland
Dag 16 Portland
Dag 17 Portland - Newport
Dag 18 Newport
Dag 19 Newport - Thor's well - Newport
Dag 20 Newport - Bend
Dag 21 Bend
Dag 22 Bend - Shaniko
Dag 23 Shaniko - Painted Hills via John Day fossil beds
Dag 24 Painted Hills
Dag 25 Painted Hills - Crater Lake
Dag 26 Crater Lake
Dag 27 Crater Lake - Cave Junction (?)
Dag 28 Cave Junction - Eureka (?)
Dag 29 Eureka
Dag 30 Eureka - Fort Bragg
Dag 31 Fort Bragg
Dag 32 Fort Bragg - Sacramento (?)
Dag 33 Sacramento
Dag 34 Sacramento - Yosemite
Dag 35 Yosemite
Dag 36 Yosemite
Dag 37 Yosemite - Mono Lake
Dag 38 Yosemite - Sonora
Dag 39 Sonora - San Francisco
Dag 40 San Francisco
Dag 41 San Francisco
Dag 42 San Fransisco - Amsterdam
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Ik ben benieuwd, ik vond het toen in elk geval indrukwekkend, maar je hoeft er niet persé te gaan kijken hoor, ik vraag het wel aan mijn familie (ik zou het een tante noemen, maar ze is eigenlijk een nicht van mijn moeder), die woont vlakbij Portland en ga ik binnenkort maar eens mailen om te vertellen over onze plannen. Maar ik wil ze eerst iets vaster omlijnd hebben.Almere vak V schreef:De laatste keer dat wij er geweest zijn is al weer een paar jaar geleden. Maar ik kan me niet voorstellen dat het weg is. Ben vrijdag heel even downtown Portland. Als ik er in de buurt kom zal ik even voor de zekerheid kijken. Maar heb weinig tijd, moet alleen even mn maatje oppikken om naar Phoenix te vliegen voor het baskettballen.
-
Pumpkin
- Amerika-ontdekker
Nog iets anders, ik denk dat we een auto willen huren en dan onderweg zoveel mogelijk in cabins, lodges, tenthuisjes etc. willen slapen. We willen niet echt kamperen in de zin van met een tentje rondtrekken, teveel gedoe, te slecht slapen etc., maar we houden wel van kamperen en de omgeving en hoeven niet al te veel luxe.
Een camper hebben we toch best veel twijfels over dus dan lijkt dit ons het beste van twee werelden. Dus mochten jullie tips hebben voor gave plekjes waar we echt zouden moeten overnachten (1 of meerdere nachten) dan houden we ons van harte aanbevolen. Dat we waarschijnlijk wat meer moeten boeken en vastleggen nemen we dan maar voor lief denk ik.
Of, mocht iemand een plek weten waar je een Class-B campervan kunt huren en ermee van Seatle/Portland naar San Francisco One way kunt gaan waar de kinderen ook binnen kunnen slapen dan houd ik me óók van harte aanbevolen.
Een camper hebben we toch best veel twijfels over dus dan lijkt dit ons het beste van twee werelden. Dus mochten jullie tips hebben voor gave plekjes waar we echt zouden moeten overnachten (1 of meerdere nachten) dan houden we ons van harte aanbevolen. Dat we waarschijnlijk wat meer moeten boeken en vastleggen nemen we dan maar voor lief denk ik.
Of, mocht iemand een plek weten waar je een Class-B campervan kunt huren en ermee van Seatle/Portland naar San Francisco One way kunt gaan waar de kinderen ook binnen kunnen slapen dan houd ik me óók van harte aanbevolen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik begrijp dat je graag telkens meerdere nachten op 1 plaats wilt blijven maar ik zou dat niet overal doen.
(Over Oregon Coast kan ik niets zeggen want daar ben ik nog niet geweest.)
In Shaniko is eigenlijk niets te beleven. Er is enkel de ghosttown maar dat is het dan ook. Ik zou daar niet overnachten of speciaal voor omrijden.
Als je echt naar Shaniko wilt zou ik doorrijden naar Prineville of Mitchell.
Een volle dag bij Painted Hills is ruim maar zo heb je wel de mogelijkheid om meerdere delen van het park te bezoeken.
Ipv Cave Junction zou ik tot Crescent City rijden.
Als je niet veel wandelingen plant in Redwood NP zou je ook 1 nacht in Eureka kunnen doen.
Fort Bragg is maar klein. Het ligt wel aan de zee dus misschien een dagje strand, maar 1 nacht zou ook voldoende kunnen zijn en dan misschien rond Bodega Bay een stop doen. Dan zou je via Calistoga (er ligt een petrified forest en een geiser 'old faithful of california') naar Sacramento kunnen rijden.
Vanaf Sacramento zou ik eerst naar Lee Vining (of Mammoth Lakes) rijden voor Mono Lake. Daarna dan naar Yosemite Valley.
Of willen jullie vanaf Yosemite Valley een dagtrip naar Mono Lake doen? Dat kan ook met de tijd die jullie hebben.
Groetjes,
Ingrid
(Over Oregon Coast kan ik niets zeggen want daar ben ik nog niet geweest.)
In Shaniko is eigenlijk niets te beleven. Er is enkel de ghosttown maar dat is het dan ook. Ik zou daar niet overnachten of speciaal voor omrijden.
Als je echt naar Shaniko wilt zou ik doorrijden naar Prineville of Mitchell.
Een volle dag bij Painted Hills is ruim maar zo heb je wel de mogelijkheid om meerdere delen van het park te bezoeken.
Ipv Cave Junction zou ik tot Crescent City rijden.
Als je niet veel wandelingen plant in Redwood NP zou je ook 1 nacht in Eureka kunnen doen.
Fort Bragg is maar klein. Het ligt wel aan de zee dus misschien een dagje strand, maar 1 nacht zou ook voldoende kunnen zijn en dan misschien rond Bodega Bay een stop doen. Dan zou je via Calistoga (er ligt een petrified forest en een geiser 'old faithful of california') naar Sacramento kunnen rijden.
Vanaf Sacramento zou ik eerst naar Lee Vining (of Mammoth Lakes) rijden voor Mono Lake. Daarna dan naar Yosemite Valley.
Of willen jullie vanaf Yosemite Valley een dagtrip naar Mono Lake doen? Dat kan ook met de tijd die jullie hebben.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat is ook mijn idee. Het is niet nodig maar als jullie het per se willen is dat natuurlijk ook geen probleem.ingrid14 schreef:Ik begrijp dat je graag telkens meerdere nachten op 1 plaats wilt blijven maar ik zou dat niet overal doen.
Houd er rekening me dat het bij Shaniko en Mitchell (Painted Hills) niet zeker is dat er restaurants en/of winkels (open) zijn. Ook tankstations vind je lang niet in elk dorp.
Wil je na Mono Lake terug naar Yosemite rijden? Je zou ook aan de oostkant van de Sierra Nevada kunnen overnachten. De volgende dag kun je Bodie bezoeken - al is het laatste stuk slechte weg met een camper minder comfortabel - en via de Sonora Pass naar Sonora rijden.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
kijk voor de oudste eens naar de junior ranger programma's in de nationale parken, zijn opdrachtjes die ze moeten doen om een badge te verdienen (corrigeer me als ik het fout zeg ervaringsdeskundigen). misschien is ze wel gevoelig voor zoiets?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
biebyip
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ervaringsdeskundige hier: junior ranger programma is een uitvinding! Soms is het vooral een kleurplaat, maar in andere parken moeten ze bv zwerfafval verzamelen of sporen fotograferen, en zie je je kind ineens fanatiek meedoen. Zo zijn er parken waar je de badge gewoon ophaalt, andere - bv arches- maken er een hele ceremonie van waarbij ze de naam van het kind omroepen. Het verzamelen van de badges werd zo steeds meer een doel, waardoor ze vergaten dat ze wandelen thuis maar saai vonden.
Verdere tips; met zulke ukken is het soms ook een mooie dag als je in een speeltuintje zit, zonder dat je een dringende planning te halen hebt. Toch zou ik er niet voor kiezen om steeds 'tussen de parken in' te gaan zitten, want dan ben je toch weer aan het rijden naar de bezienswaardigheid.
En kijk of je cabins kunt huren. Voor ons waren ze ideaal: de kinderen kunnen rond je huisje scharrelen in de buitenlucht, en doordat je zelf savonds nog buiten kunt zitten hoef je niet elke avond gelijk met je kinderen te gaan slapen. Terwijl je toch het gemak hebt van een
normale auto waarmee je overal komt.
Overigens heeft mijn (lichtelijk wagenzieke) dochter er in de US nooit last van gehad. Combinatie van lange, rustige wegen en het heel hoog en droog zitten in de SUV, vermoed ik. Of we hadden haar gewoon elke keer zo moe gemaakt dat ze geen tijd had om na te denken over wagenziekte- dat kan ook;)
Hoe dan ook, jullie gaan vast veel mooie herinneringen maken!
Verdere tips; met zulke ukken is het soms ook een mooie dag als je in een speeltuintje zit, zonder dat je een dringende planning te halen hebt. Toch zou ik er niet voor kiezen om steeds 'tussen de parken in' te gaan zitten, want dan ben je toch weer aan het rijden naar de bezienswaardigheid.
En kijk of je cabins kunt huren. Voor ons waren ze ideaal: de kinderen kunnen rond je huisje scharrelen in de buitenlucht, en doordat je zelf savonds nog buiten kunt zitten hoef je niet elke avond gelijk met je kinderen te gaan slapen. Terwijl je toch het gemak hebt van een
normale auto waarmee je overal komt.
Overigens heeft mijn (lichtelijk wagenzieke) dochter er in de US nooit last van gehad. Combinatie van lange, rustige wegen en het heel hoog en droog zitten in de SUV, vermoed ik. Of we hadden haar gewoon elke keer zo moe gemaakt dat ze geen tijd had om na te denken over wagenziekte- dat kan ook;)
Hoe dan ook, jullie gaan vast veel mooie herinneringen maken!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vanuit Fort Bragg rijdt een historische trein door de omgeving (door een riviercanyon en redwoodbossen), de Skunk Train. Klik hier voor een website.ingrid14 schreef:Fort Bragg is maar klein. Het ligt wel aan de zee dus misschien een dagje strand, maar 1 nacht zou ook voldoende kunnen zijn en dan misschien rond Bodega Bay een stop doen. Dan zou je via Calistoga (er ligt een petrified forest en een geiser 'old faithful of california') naar Sacramento kunnen rijden.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar als iemand in jouw gezelschap van treinen houdt, is dit misschien leuk om te doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5713 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 13 Reacties