Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis artjehoeben: zuidwesten juli-aug 2017.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis artjehoeben: zuidwesten juli-aug 2017.
Hallo allemaal,
gisteren tickets geboekt!
Wij komen op 26 juli aan in Los Angels en vertrekken daarvandaan op 14 augustus.
18 hele dagen!
Zag jullie voorbeeld route , prachtig maar ik ga voor iets minder in de auto en wellicht een paar keer 2 overnachtingen ergens.
Zou graag naar SF, Las Vegas, Yosemite en Grand Canyon willen.
Is dit te doen?
Hoor graag van iemand, leuk@!
gr van Artje
ps: wij gaan met zn vieren, 2 kinderen van 15 en 12 en hebben een huurauto.
gisteren tickets geboekt!
Wij komen op 26 juli aan in Los Angels en vertrekken daarvandaan op 14 augustus.
18 hele dagen!
Zag jullie voorbeeld route , prachtig maar ik ga voor iets minder in de auto en wellicht een paar keer 2 overnachtingen ergens.
Zou graag naar SF, Las Vegas, Yosemite en Grand Canyon willen.
Is dit te doen?
Hoor graag van iemand, leuk@!
gr van Artje
ps: wij gaan met zn vieren, 2 kinderen van 15 en 12 en hebben een huurauto.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis artjehoeben: zuid westen juli-aug 2017
Op zich is dit een 3000 km en best te doen. Je zal natuurlijk met 18 dagen geen tijd hebben voor Zion, Page, Bryce en MV, zeker niet als je op een aantal plaatsen toch enkele dagen wil blijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je zelf al nagedacht over wat je allemaal wil zien, naast Yosemite, SF, Grand Canyon en Las Vegas? Hoe zou je de balans tussen natuur en steden het liefst zien? Houden jullie van wandelen? Wil je ook tijd hebben voor LA zelf? Met 18 volle dagen (19 overnachtingen) kun je zeker een mooi rondje maken. Ik denk dat je afhankelijk van je voorkeuren eventueel Monument Valley, Page en Zion wel mee kunt pakken. Ipv Monument Valley of ipv Zion zou je ook Bryce kunnen doen.
Ik doe even een opzetje:
01 Aankomst in LA
02 LA - Kingman
03 Kingman - Grand Canyon
04 Grand Canyon
05 Grand Canyon - Monument Valley
06 Monument Valley - Page
07 Page - Zion
08 Zion
09 Zion - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley - Mammoth Lakes
13 Mammoth Lakes - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco - Monterey
18 Monterey - Cambria/Morro Bay
19 Cambria/Morro Bay - LA
20 Vertrek uit LA
Persoonlijk zou ik het prettig vinden om in Yosemite en San Francisco een dagje meer te hebben. Dat kun je op verschillende manieren bereiken, bijvoorbeeld door een dagje Grand Canyon en/of Zion minder te doen, door Monument Valley over te slaan, of door van Las Vegas naar Yosemite te rijden met maar één tussenstop. Hoe dan ook; als ik zelf een reis van 19 nachten zou maken, zou bovenstaand schema voor mij de beste balans vormen. Als je meer tijd wil voor Yosemite én voor San Francisco, en je tevens LA wilt bezoeken, dan zou ik Monument Valley, Page en Zion skippen. Het is uiteindelijk vooral een persoonlijke keus.
Ik doe even een opzetje:
01 Aankomst in LA
02 LA - Kingman
03 Kingman - Grand Canyon
04 Grand Canyon
05 Grand Canyon - Monument Valley
06 Monument Valley - Page
07 Page - Zion
08 Zion
09 Zion - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas - Death Valley
12 Death Valley - Mammoth Lakes
13 Mammoth Lakes - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite - San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco - Monterey
18 Monterey - Cambria/Morro Bay
19 Cambria/Morro Bay - LA
20 Vertrek uit LA
Persoonlijk zou ik het prettig vinden om in Yosemite en San Francisco een dagje meer te hebben. Dat kun je op verschillende manieren bereiken, bijvoorbeeld door een dagje Grand Canyon en/of Zion minder te doen, door Monument Valley over te slaan, of door van Las Vegas naar Yosemite te rijden met maar één tussenstop. Hoe dan ook; als ik zelf een reis van 19 nachten zou maken, zou bovenstaand schema voor mij de beste balans vormen. Als je meer tijd wil voor Yosemite én voor San Francisco, en je tevens LA wilt bezoeken, dan zou ik Monument Valley, Page en Zion skippen. Het is uiteindelijk vooral een persoonlijke keus.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de voorbeeldroute zitten ook meerdere overnachtingen op verschillende locaties. Met jouw wensen maak je niet heel veel minder kilometers dan in de voorbeeldroute. Kijk eens wat je overal wilt doen en hoe lang je dan nodig hebt per stad en per park. Twee nachten is op sommige plaatsen al weinig. Met alleen de parken en steden die je noemt heb je een rustige route. Die zou er zo uit kunnen zien:artjehoeben schreef:Zag jullie voorbeeld route , prachtig maar ik ga voor iets minder in de auto en wellicht een paar keer 2 overnachtingen ergens
26-jul naar LA
27-jul LA - Kingman
28-jul Kingman - Grand Canyon
29-jul Grand Canyon
30-jul Grand Canyon - Las Vegas
31-jul Las Vegas
1-aug Las Vegas - Death Valley
2-aug Death Valley - Mammoth Lakes
3-aug Mammoth Lakes - Yosemite
4-aug Yosemite
5-aug Yosemite
6-aug Yosemite - San Francisco
7-aug San Francisco
8-aug San Francisco - Monterey
9-aug Monterey - Pismo Beach
10-aug Pismo Beach - LA
11-aug LA
12-aug LA
13-aug LA
14-aug LA - huis
Je kunt ook Sequoia NP toevoegen:
26-jul naar LA
27-jul LA - Kingman
28-jul Kingman - Grand Canyon
29-jul Grand Canyon
30-jul Grand Canyon - Las Vegas
31-jul Las Vegas
1-aug Las Vegas - Death Valley
2-aug Death Valley - Mammoth Lakes
3-aug Mammoth Lakes - Yosemite
4-aug Yosemite
5-aug Yosemite - Sequoia
6-aug Sequoia
7-aug Sequoia - San Francisco
8-aug San Francisco
9-aug San Francisco - Monterey
10-aug Monterey - Pismo Beach
11-aug Pismo Beach - LA
12-aug LA
13-aug LA
14-aug LA - huis
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Om het niet vreselijk druk te maken en overal mooi de tijd te nemen, heb ik onderstaande route bedacht.
Natuurlijk zijn Zion, Bryce, Page, Sedona, etc.... ook best in te plannen, maar dat gaat ten koste van de rust en de dubbele overnachtingen.
Natuurlijk zijn Zion, Bryce, Page, Sedona, etc.... ook best in te plannen, maar dat gaat ten koste van de rust en de dubbele overnachtingen.
- Bijlagen
-
- Naamloos.png (12.23 KiB) 2196 keer bekeken
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik blijf het altijd vreemd vinden dat mensen zoveel dagen Vegas en SF plannen en dan 1 volle dag voor LA. LA kan dan qua stadse uitstraling misschien minder aantrekkelijk zijn, maar het is zo groot dat je dat nooit in 1 of 1,5e dag kan zien. Maargoed.
Diverse mooie routes, dus genoeg om uit te kiezen
Diverse mooie routes, dus genoeg om uit te kiezen
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties! Het wordt allemaal iets concreter inmiddels. Zou het liefst zo min mogelijk willen boeken om nog wat flexibel te kunnen zijn . Wat moet ik zeker al boeken?
Motel in steden? Overnachtingen in Yosemite? We gaan met zn vieren in juli.
Motel in steden? Overnachtingen in Yosemite? We gaan met zn vieren in juli.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik ben voorstander om alles vooraf te boeken, zeker in juli. Veel van de plaatsen die je aandoet zijn toeristische topbestemmingen en het aantal bezoekers gaat de laatste jaren alleen maar omhoog. In sommige regio's is het ver rijden naar het volgende dorp of stadje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook het meeste nu al boeken. Je bent nu jammer genoeg al erg laat voor de beste deals.
Weet je al hoe de route er uit gaat zien?
Marianne
Weet je al hoe de route er uit gaat zien?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij gaan ook in Juli
5 t/m 22 juli
Wij verblijven bij mijn familie in Long Beach (vlakbij LA)
Willen sowieso naar Las Vegas en vanuit een rondje maken. Zou heel graag de grand canyon, zion, bryce canyon mee willen pakken. Ben benieuwd of het lukt.
Vorig jaar al naar SF geweest dus dat pakken we niet mee.
Yosemite zitten we over na te denken.
Zit met iedereen een beetje mee te lezen.
5 t/m 22 juli
Wij verblijven bij mijn familie in Long Beach (vlakbij LA)
Willen sowieso naar Las Vegas en vanuit een rondje maken. Zou heel graag de grand canyon, zion, bryce canyon mee willen pakken. Ben benieuwd of het lukt.
Vorig jaar al naar SF geweest dus dat pakken we niet mee.
Yosemite zitten we over na te denken.
Zit met iedereen een beetje mee te lezen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welkom Liesje. Open eens een topic voor jouw reis. Ik zou voor juli niet te lang wachten met accommodatie vastleggen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Route bijna rond, zal hem posten indien definitief.
Wat vinden jullie. Van Las Vegas in een keer naar Yosemite , door Death Valley, of overnachten in Bishop?
Ben trouwens erg blij met dit forum! Zo alles van te voren bedenken en boeken vind ik lastig
))
Wat vinden jullie. Van Las Vegas in een keer naar Yosemite , door Death Valley, of overnachten in Bishop?
Ben trouwens erg blij met dit forum! Zo alles van te voren bedenken en boeken vind ik lastig

Zeker overnachten in Bishop. Dan heb je veel meer tijd voor Death Valley.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe zou je het in 1 dag willen doen? Heb je het op GoogleMaps bekeken? Waar ga je overnachten in Yosemite?
Marianne
Marianne
artjehoeben schreef:Route bijna rond, zal hem posten indien definitief.
Ben trouwens erg blij met dit forum! Zo alles van te voren bedenken en boeken vind ik lastig))
Zal je je route niet gewoon nog een keer delen voor je hem "definitief" neerzet. Uit eindelijk zit je toch nog met een hoop vragen, zoals Las Vegas naar Yosemite en dan ook nog Death Valley willen zien....
-
- Amerika-ontdekker
Onderstaande is , voor zover, onze definitieve route. Ik denk mooi evenwicht tussen stden en natuur met regelmatig 2 of meer overnachtingen en mi goed te doen qua rijden.
Wil iemand hier nog eens kritisch naar kijken?
En met deze route waar kunnen wij het best overnachten in Yosemite?
dank als vast weer!
26-jul Ams-LA
27-jul LA
28-jul LA
29-jul LA_ Lake Havasu
30-jul Lake Havasu_ Grand Canyon -
31-jul Grand Canyon
1-aug Grand Canyon_ Bryce
2-aug Bryce
3-aug Bryce-Zion
4-aug Zion -Las Vegas
5-aug Las Vegas
6-aug Las vegas- Bishop door DV
7-aug Bishop- Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite-San Fransisco
10-aug SF
11-aug SF
12-aug SF-Monterey
13-aug M-Ergens voor LA dicht bij kust?
14-aug LA - huis
Wil iemand hier nog eens kritisch naar kijken?
En met deze route waar kunnen wij het best overnachten in Yosemite?
dank als vast weer!
26-jul Ams-LA
27-jul LA
28-jul LA
29-jul LA_ Lake Havasu
30-jul Lake Havasu_ Grand Canyon -
31-jul Grand Canyon
1-aug Grand Canyon_ Bryce
2-aug Bryce
3-aug Bryce-Zion
4-aug Zion -Las Vegas
5-aug Las Vegas
6-aug Las vegas- Bishop door DV
7-aug Bishop- Yosemite
8-aug Yosemite
9-aug Yosemite-San Fransisco
10-aug SF
11-aug SF
12-aug SF-Monterey
13-aug M-Ergens voor LA dicht bij kust?
14-aug LA - huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een nacht Bryce minder doen en die bij Zion zetten. Of een overnachting in Page tussen de GC en Bryce. Bryce is klein, daar kun je in een middag en ochtend al veel doen.
Zoals al eerder aangegeven leg je het beste alles zo snel mogelijk vat. Voor Yosemite is iets in het park (de vallei) het handigste, zeker met zo weinig tijd. Kijk daarvoor op http://www.travelyosemite.com en kijk even in dit topic.
Waarschijnlijk zijn de tenten in Half Dome village de enige plaatsen die nog vrij zijn. Je hebt dan een ingerichte tent. Op een prima locatie. Als er keuze is neem dan een heated tent. En wacht echt niet meer met reserveren; annuleren kan immers altijd nog, je zit nergens aan vast. En mocht er nu niets vrij zijn check dan dagelijks of er geen annuleringen zijn.
Je weet dat je niet de kustroute kunt rijden ter hoogte van Big Sur?
Marianne
Zoals al eerder aangegeven leg je het beste alles zo snel mogelijk vat. Voor Yosemite is iets in het park (de vallei) het handigste, zeker met zo weinig tijd. Kijk daarvoor op http://www.travelyosemite.com en kijk even in dit topic.
Waarschijnlijk zijn de tenten in Half Dome village de enige plaatsen die nog vrij zijn. Je hebt dan een ingerichte tent. Op een prima locatie. Als er keuze is neem dan een heated tent. En wacht echt niet meer met reserveren; annuleren kan immers altijd nog, je zit nergens aan vast. En mocht er nu niets vrij zijn check dan dagelijks of er geen annuleringen zijn.
Je weet dat je niet de kustroute kunt rijden ter hoogte van Big Sur?
Marianne
Ook ik zou een dag minder Bryce doen en een dag meer Zion en je hebt eigenlijk niet zoveel tijd voor Death Valley aangezien je tegen de 5 uur nodig hebt om in Bishop te komen.
In Grand Canyon heb je ook gewoon te veel tijd of je moet daar iets van plan zijn? Ik zou deze dag gebruiken om in Death Valley te overnachten.
Je geeft aan dat je blij bent met dit forum, omdat je het moeilijk vind dingen te bepalen, maar er worden tips gegeven waar je weinig mee doet. Is dit bewust?
In Grand Canyon heb je ook gewoon te veel tijd of je moet daar iets van plan zijn? Ik zou deze dag gebruiken om in Death Valley te overnachten.
Je geeft aan dat je blij bent met dit forum, omdat je het moeilijk vind dingen te bepalen, maar er worden tips gegeven waar je weinig mee doet. Is dit bewust?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nou ja bepaalde tips zijn toch wel ter harte genomen zoals een overnachting in Bishop, meer tijd in LA etc. En de keuze om vanaf LV via DV door te rijden naar Bishop vind ik een goed alternatief als je niet zoveel dagen te besteden hebt. Ben het er wel over eens om een dag extra in Zion te boeken eventueel ten koste van een overnachting in Grand Canyon of Bryce hoewel wij dat laatste ook wel weer een prachtig park vonden.
Keuzes maken blijft lastig maar uiteindelijk bepaal je zelf je eigen route gebaseerd op waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.
Keuzes maken blijft lastig maar uiteindelijk bepaal je zelf je eigen route gebaseerd op waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht