Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagje Brooklyn

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Dagje Brooklyn

Bericht door Maartnn »

Over 1,5 week vertrek ik met mijn ouders, broer + vriendin en nicht voor een aantal dagen naar New York. Naast een aantal activiteiten in Manhattan, willen we ook 1 dag besteden aan Brooklyn. We zijn niet echt museamensen, en (helaas) wilt de helft van ons gezelschap geen fietstocht doen.

Rekening hiermee houdend heb ik m.b.v. dit forum de volgende planning uitgestippeld. Het is eerder een draadje om onze dag in Brooklyn te laten verlopen. Zijn er dingen die ik hier zéker mis en moet opnemen in het schema? Of pak ik het best anders aan?

- Van hotel de metro nemen naar Pier 11
- Water Taxi nemen richting de IKEA in Brooklyn
- Hier wandelen naar Fairway Market en eens binnen kijken
- Dan zouden we iets lekkers willen eten/drinken op een terrasje 'onder de oksel van het Vrijheidsbeeld' achter een kruidenierszaak in de buurt van de Fairway. Kan iemand mij vertellen waar dit exact is?
- Hierna wandelen naar de Subwayhalte 'Smith-9 St' waar we de metro nemen tot '7 Avenue Station' en zo terecht komen in Park Slope
- Hier wat rondwandelen, eventueel koffiezaakje doen en een wandeling maken in Prospect Park
- Metro nemen richting Heights en hier een wandeling maken op de promenade en wandelen richting Empire Fulton Ferry State Park en vervolgens Dumbo
- Dan zouden we hier in de buurt 's avonds iets willen eten om vervolgens in het donker via de BB terug te wandelen richting Manhattan (vorig jaar hebben we de BB overdag gedaan)

Bedankt voor jullie hulp!
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Dagje Brooklyn

Bericht door tomaat85 »

Mooie vooruitzichten hoor.
Mijn eerste reactie is dat je kan overwegen de groep te splitsen in fietsers en niet fietsers...maar dat komt omdat ik zelf fietsverslaafde ben :D
Het terrasje met zicht op het vrijheidsbeeld dat is bij de Fairway. Een paar jaar terug was Red Hook een en al bedrijvigheid met restaurantjes en winkeltjes in opkomst, dat zal nu alleen maar meer zijn geworden. Mogelijk dat Benno hier meer over kan zeggen of mensen die recenter in NYC zijn geweest (voor ons alweer 2 jaar geleden :shock: ). Hetzelfde gaat op voor de Brooklyn Heights promenade, sowieso gaaf om vanaf die kade naar de skyline te kijken en ook daar werd volop gewerkt aan het ontginnen van het park. Als je daar toch bent, slenter daar doelloos tussen de brownstone's, gewoon voor de sfeer.
Waar je ook voor kiest, heel veel plezier iig :thumbup:
Grote Amerika fan
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Zelf vind ik de omgeving van Prospect Park niet zo interessant, maar Brooklyn Bridge Park, de bomenstraatbuurt daar vlakbij en DUMBO des te meer.

ik zal wat kaartje proberen te plaatsen, eerste een overzicht en dan 48, 49 en 50 zoals ze op de overzichtkaart staan gemarkeerd:
overzicht:
overzicht.jpg
48:
50.jpg
49:
49.jpg
50:
50.jpg
Bijlagen
48.jpg
Laatst gewijzigd door meyem op 22 mar 2017, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
miccie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door miccie »

Er is een mooi uitzicht vanaf Brooklyn Bridge Park op de skyline van Manhatten. Eind van de middag of 's avonds als het wat gaat schemeren is het een aanrader, dan gaan alle lichten in de gebouwen aan. Ik heb toen de metro naar High Street genomen, die van Clark Street of Court Street kunnen ook afhankelijk van welke lijn je neemt.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

tomaat85 schreef:Mijn eerste reactie is dat je kan overwegen de groep te splitsen in fietsers en niet fietsers...maar dat komt omdat ik zelf fietsverslaafde ben :D
Haha, dat heb ik al geprobeerd, maar dat wilt de groep helaas niet haha :D
meyem schreef:Zelf vind ik de omgeving van Prospect Park niet zo interessant, maar Brooklyn Bridge Park, de bomenstraatbuurt daar vlakbij en DUMBO des te meer.
Bedankt voor de kaartjes, heel handig. Ik ga ervan uit dat de rode lijnen 'wandelroutes' zijn die de moeite zijn om te wandelen?
En jij zou dus niet richting Park Slope en Prospect Park gaan, maar eerder rondwandelen in de bomenstraatbuurt, Dumbo, Heights Promenade, Brooklyn Bridge Park, ... ?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Terras is achter de Fairway, eten kopen achterin in de winkel (ze hebben daar een aparte kassa) en dan het terras op.

Als je naar Park Slope wilt, kun je ook gaan wandelen, het is maar 1 halte van Smith naar PS. Kom je meteen langs een kanaaltje (Gawanus Canal) dat er mooi uitziet, maar een 'Superfund site' is, een plek die zo vervuld is dat het valt onder een speciaal federaal programma dat vervuiling opruimt. NIET zwemmen of drinken dus. (Overigens is er zo weinig ruimte over in die buurt dat er nu dure huizen gebouwd worden).

Prospect park is leuk om door te lopen (heeft onder meer een dierentuin en een houten huis dat ooit nog van een van de eerste Nederlandse bewoners van Breuckelen is geweest) en vergeet de botanische tuin niet, naast het Brooklyn Museum.

Verder is een wandeling langs Flatbush ("vlakke bos", niks met een struik te maken) Avenue richting Brooklyn Bridge typisch Brooklyn, erg gemend en druk. Je komt dan ook langs bij het Barclay Center (Brooklyn Nets basketbal centrum, met een winkeltje en daar tegenover ook een sportzaak) en bij de BAM (theatercentrum onder de toren van de bank daar). Verder een Junior's restaurant (het echte, oorspronkelijke restaurant). Aan het einde links aanhouden en dan ben je zo in Brooklyn Heights. En de toegang voor de BB.

Veel plezier.

Voor de echte liefhebbers: in Brooklyn Heights staat ook het huis waar de moeder van Winston Churchill geboren is, met een plak op het huis aan Henry Street. Weet niet meer precies waar, maar dat moet te vinden zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Op de site van de Water Taxi (Pier 11 naar IKEA) zie ik dat deze enkel vaart vanaf 14u00 of 11u30 tijdens vakantiedagen (https://www.nywatertaxi.com/ikea). Klopt dit?

Wat raden jullie aan als alternatief om van Manhattan tot de Fairway in Red Hook te raken?
Neem ik dan best de G-trein tot Smith - 9th Street en vervolgens te voet naar de Fairway?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

F trein naar Smith-9th Street is beter, vaker en sneller.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer