Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Orly:Philadelphia - Baltimore - Washington - Gettysburg/Amish - Toronto - Niagara Falls - Boston - Long Island - NY
Reis Orly:Philadelphia - Baltimore - Washington - Gettysburg/Amish - Toronto - Niagara Falls - Boston - Long Island - NY
Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb al wat zitten zoeken op dit mooie en informatieve forum maar ik zit met nog wat vraagjes ivm onze rondreis van 20 augustus tem 4 september 2017.
Wij gaan voor het eerst samen naar USA. Ikzelf ga nu voor de 5e maal in totaal. In 1987 San Francisco, San Diego, LA, Grand Canyon, Las Vegas, Florida. In 2000 Florida, in 2001 Texas en 2014 New York.
Dit is mijn voorlopige planning, enkel de vluchten heen en terug liggen al vast maar ik zou graag weten of enkele die hards me kunnen zeggen of het wel allemaal doenbaar zal zijn.
Dag 1: 19u aankomst NY, Newark airport. Overnachten in NY/Newark.
Dag 2: Philadelphia
Dag 3: Philadelphia/Baltimore
Dag 4: Baltimore/Washington DC
Dag 5: Washington DC
Dag 6: Transfer Washington DC naar Toronto of Detroit (afhankelijk waar mijn familie me afhaalt --> wonen niet ver van London, Ontario) en dan even uitblazen
Dag 7: Toronto of rustdag
Dag 8: Niagara Falls
Dag 9: Vertrek familie 's morgens / Boston
Dag 10: Boston / Long Island via ferry in New London
Dag 11: Long Island
Dag 12: Long Island / NYC
Dag 13: NYC
Dag 14: NYC
Dag 15: NYC / 's avonds 21u vertrek naar Brussel
Dag 16: Thuiskomst Brussel
Mijn vragen waar ik graag wat tips over zou krijgen en waarvan ik geen info van vond op dit forum:
1) Ik zie op Google Maps dat er een (voetgangers)brug loopt vanuit New Jersey naar Ellis Island, wil dit dus zeggen dat je die ook te voet kan bereiken? Indien ja, zou ik op dag 2 eerst naar daar gaan voor we naar Philadelphia gaan.
2) Wij zouden zoveel mogelijk met openbaar vervoer/vliegtuig doen en dus verblijven zoeken dichtbij het station/luchthaven. Raden jullie dit sterk aan?
Ik zou enkel het vliegtuig nemen om van Washington DC te gaan naar mijn familie en dan als wij bij hun vertrekken naar Boston.
In Boston zelf zouden we dan de 2e dag een auto huren en misschien walvissen spotten (is dit écht aan te raden?!) en anders rechtstreeks via de ferry in New London zo naar Orient in Long Island. Dan een dagje of misschien zelfs 2 de mooiste plekjes spotten in Long Island. (want ik was sterk onder de indruk van de aflevering waar Michael Portillo Long Island onder de loep neemt.)
Dan zouden we de auto ergens droppen in Brooklyn of waar het kan om de laatste dagen aan te vatten in NYC.
Andere optie is dat we auto huren vanaf Washington DC en dan via Gettysburg rijden, dan een dagje opsnuiven van het leven van de Amish en dan verder cruisen naar de familie. Daarna als we de Niagara waterfalls bezocht hebben rijden naar Boston en de rest van de trip weer oppikken zoals hierboven beschreven.
Het enige wat ik énorm ontzie aan deze laatste manier is de rit van Niagara waterfalls naar Boston maar natuurlijk, de vrijheid van een eigen auto te hebben en te stoppen waar en wanneer je maar wil is natuurlijk ook leuk...
Hebben jullie leuke tips voor onderweg tussen Niagara waterfalls en Boston? Misschien iets van natuur of is Syracuse of Albany de moeite?
3) Als ik moest kiezen tussen Philadelphia en Baltimore, welke zouden jullie me het sterkst aanraden?
4) Is Toronto écht de moeite om er een dag voor uit te trekken als we al zoveel andere steden hebben bezocht? Springt er iets uit (CN-tower haha) dat ik toch zeker moet gezien hebben wat ik me achteraf zou beklagen?!
Alvast bedankt om jullie mening te geven!
Ik ben nieuw hier en heb al wat zitten zoeken op dit mooie en informatieve forum maar ik zit met nog wat vraagjes ivm onze rondreis van 20 augustus tem 4 september 2017.
Wij gaan voor het eerst samen naar USA. Ikzelf ga nu voor de 5e maal in totaal. In 1987 San Francisco, San Diego, LA, Grand Canyon, Las Vegas, Florida. In 2000 Florida, in 2001 Texas en 2014 New York.
Dit is mijn voorlopige planning, enkel de vluchten heen en terug liggen al vast maar ik zou graag weten of enkele die hards me kunnen zeggen of het wel allemaal doenbaar zal zijn.
Dag 1: 19u aankomst NY, Newark airport. Overnachten in NY/Newark.
Dag 2: Philadelphia
Dag 3: Philadelphia/Baltimore
Dag 4: Baltimore/Washington DC
Dag 5: Washington DC
Dag 6: Transfer Washington DC naar Toronto of Detroit (afhankelijk waar mijn familie me afhaalt --> wonen niet ver van London, Ontario) en dan even uitblazen
Dag 7: Toronto of rustdag
Dag 8: Niagara Falls
Dag 9: Vertrek familie 's morgens / Boston
Dag 10: Boston / Long Island via ferry in New London
Dag 11: Long Island
Dag 12: Long Island / NYC
Dag 13: NYC
Dag 14: NYC
Dag 15: NYC / 's avonds 21u vertrek naar Brussel
Dag 16: Thuiskomst Brussel
Mijn vragen waar ik graag wat tips over zou krijgen en waarvan ik geen info van vond op dit forum:
1) Ik zie op Google Maps dat er een (voetgangers)brug loopt vanuit New Jersey naar Ellis Island, wil dit dus zeggen dat je die ook te voet kan bereiken? Indien ja, zou ik op dag 2 eerst naar daar gaan voor we naar Philadelphia gaan.
2) Wij zouden zoveel mogelijk met openbaar vervoer/vliegtuig doen en dus verblijven zoeken dichtbij het station/luchthaven. Raden jullie dit sterk aan?
Ik zou enkel het vliegtuig nemen om van Washington DC te gaan naar mijn familie en dan als wij bij hun vertrekken naar Boston.
In Boston zelf zouden we dan de 2e dag een auto huren en misschien walvissen spotten (is dit écht aan te raden?!) en anders rechtstreeks via de ferry in New London zo naar Orient in Long Island. Dan een dagje of misschien zelfs 2 de mooiste plekjes spotten in Long Island. (want ik was sterk onder de indruk van de aflevering waar Michael Portillo Long Island onder de loep neemt.)
Dan zouden we de auto ergens droppen in Brooklyn of waar het kan om de laatste dagen aan te vatten in NYC.
Andere optie is dat we auto huren vanaf Washington DC en dan via Gettysburg rijden, dan een dagje opsnuiven van het leven van de Amish en dan verder cruisen naar de familie. Daarna als we de Niagara waterfalls bezocht hebben rijden naar Boston en de rest van de trip weer oppikken zoals hierboven beschreven.
Het enige wat ik énorm ontzie aan deze laatste manier is de rit van Niagara waterfalls naar Boston maar natuurlijk, de vrijheid van een eigen auto te hebben en te stoppen waar en wanneer je maar wil is natuurlijk ook leuk...
Hebben jullie leuke tips voor onderweg tussen Niagara waterfalls en Boston? Misschien iets van natuur of is Syracuse of Albany de moeite?
3) Als ik moest kiezen tussen Philadelphia en Baltimore, welke zouden jullie me het sterkst aanraden?
4) Is Toronto écht de moeite om er een dag voor uit te trekken als we al zoveel andere steden hebben bezocht? Springt er iets uit (CN-tower haha) dat ik toch zeker moet gezien hebben wat ik me achteraf zou beklagen?!
Alvast bedankt om jullie mening te geven!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Orly:Philadelphia - Baltimore - Washington - Gettysburg/Amish - Toronto - Niagara Falls - Boston - Long Island
Ellis Island is enkel per boot te bezoeken.
Philadelphia heeft toch meer cultuur en geschiedenis dan Baltimore. Buiten de "iner harbour" is er in Baltimore niet zo heel veel te beleven.
Ik vind de tijd voor Washington zeer beperkt nu. Hier is heel veel te zien en te doen.
London, Ontario ligt inderdaad nogal middenin. Belangrijk is wel dat Detroit de VS is en Toronto Canada. Dwz dat je de grens over moet, hetzij via de lucht, hetzij via de weg. Voor Canada heb je dan ook een ETA nodig.
Toronto vind ik absoluut een bezoek waard.
Philadelphia heeft toch meer cultuur en geschiedenis dan Baltimore. Buiten de "iner harbour" is er in Baltimore niet zo heel veel te beleven.
Ik vind de tijd voor Washington zeer beperkt nu. Hier is heel veel te zien en te doen.
London, Ontario ligt inderdaad nogal middenin. Belangrijk is wel dat Detroit de VS is en Toronto Canada. Dwz dat je de grens over moet, hetzij via de lucht, hetzij via de weg. Voor Canada heb je dan ook een ETA nodig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
Ing
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Reis Orly:Philadelphia - Baltimore - Washington - Gettysburg/Amish - Toronto - Niagara Falls - Boston - Long Island
Waarom zou je dit willen in het land van de auto?! Ik zou dit zeker niet aanraden. Zoals je al zelf zegt, de vrijheid om met de auto te kunnen rondreizen e.d. is ook deal van zo'n reis.Wij zouden zoveel mogelijk met openbaar vervoer/vliegtuig doen en dus verblijven zoeken dichtbij het station/luchthaven. Raden jullie dit sterk aan?
Ik snap dat je op sommige plekken geen auto nodig hebt (bijvoorbeeld New York), maar dan zou ik gewoon de auto eerder inleveren (en eventueel later ophalen). Tussen Niagara Falls en NY/Boston zijn de Finger Lakes en die omgeving heel mooi.
Toronto is absoluut de moeite waard!
Ik denk wel dat het wat much is voor zo'n korte reis, veel steden, weinig rust. Wellicht Boston schrappen? Alhoewel het een prachtige en leuke stad is, moet je er wel een heel stuk voor om (het is 7 uur rijden, zonder tussenstops vanaf Niagara Falls!!!) en zo zou je meer rust inbouwen in de reis.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Marcopstal schreef:Ellis Island is enkel per boot te bezoeken.
Heel erg bedankt voor jullie reacties en tips! Ik denk inderdaad dat we Baltimore beter van de lijst schrappen dan en Washington een dagje extra geven. De rest van de planning wordt inderdaad nog krap, daar ben ik zeker mee akkoord. Ik zie dat helemaal zitten, mijn vrouw zou liever nog een extra rustdag inbouwen dus dat wordt nog even overleggen.Waarom zou je dit willen in het land van de auto?! Ik zou dit zeker niet aanraden. Zoals je al zelf zegt, de vrijheid om met de auto te kunnen rondreizen e.d. is ook deal van zo'n reis.
Ik snap dat je op sommige plekken geen auto nodig hebt (bijvoorbeeld New York), maar dan zou ik gewoon de auto eerder inleveren (en eventueel later ophalen). Tussen Niagara Falls en NY/Boston zijn de Finger Lakes en die omgeving heel mooi.
Toronto is absoluut de moeite waard!
Ik denk wel dat het wat much is voor zo'n korte reis, veel steden, weinig rust. Wellicht Boston schrappen? Alhoewel het een prachtige en leuke stad is, moet je er wel een heel stuk voor om (het is 7 uur rijden, zonder tussenstops vanaf Niagara Falls!!!) en zo zou je meer rust inbouwen in de reis.
Ik vind zelf een beetje dat 3,5 dagen NYC ook wat krap wordt. Ik heb er in 2014 een volledige week geweest en had nog niet het gevoel dat ik voldaan was en mijn vrouw wil nu natuurlijk ook nog eerst die highlights zien dusja...moeilijk hé die keuzestress!
Ik zal inderdaad misschien Boston moeten laten varen maar dat zou toch wel een tegenvaller zijn omdat ik al altijd zoveel positiefs over deze stad heb gehoord. En het qua reis nochtans wel perfect zou uitkomen om die ferry te kunnen nemen en zo onmiddellijk long island te kunnen ontdekken.
Nieuwe vraagjes:
1) Is Toronto te doen in één dag?
2) Is er ergens in de buurt van Gettysburg of dan verder op de weg naar Canada iets te doen waar we gemakkelijk in een halve dag wat indrukken kunnen krijgen van de Amish en hoe ze leven?
Toen ik in 2001 in Texas was had ik een ranch bezocht waar ze alles nabootsten hoe ze leefden in de 1850's, daarna in beginjaren 1900 en daarna van na de 2e wereldoorlog en op het laatst natuurlijk hoe ze nu de ranch beheren. Het zou leuk zijn om iets soortgelijks te vinden van de Amish.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden in 2012 een vergelijkbare route. Wel zonder Toronto. Zonder Toronto heb je wel wat meer tijd voor de rest.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag voor bijvoorbeeld Gettysburg en de Amish.
Marianne
Misschien heb je iets aan ons reisverslag voor bijvoorbeeld Gettysburg en de Amish.
Marianne
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Wij hebben een hotel geboekt ik York. Daar vandaan is het ca 45 minuten ( en ene kant op) rijden naar Gettysburg en 45 minuten ( de andere kant op) rijden naar intercourse ( Amish dorp)
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Eén dag geeft je de gelegenheid een aantal zaken te zien in Toronto. Alles hangt altijd af van interesses e.d.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Super! Bedankt voor de tip!butterfly schreef:Wij hebben een hotel geboekt ik York. Daar vandaan is het ca 45 minuten ( en ene kant op) rijden naar Gettysburg en 45 minuten ( de andere kant op) rijden naar intercourse ( Amish dorp)
Ik ga me nu verder verdiepen in de materie om de reis verder op punt te stellen. (blogjes lezen en dit forum verder afschuimen
Als er nog mensen zijn met tips, laat maar komen hoor!
- cadarora
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Drie vriendinnen en ik gaan in april ongeveer dezelfde rondreis doen als jullie. Wij hebben 17 dagen de tijd om het rondje te maken. Wij slaan alleen Boston en Gettysburg over. Ik ga proberen een blog bij te houden, misschien heb je wat aan onze ervaringen.
https://maripepasusa2017.wordpress.com/ ... ari-pepas/
In ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen.
https://maripepasusa2017.wordpress.com/ ... ari-pepas/
In ieder geval heel veel plezier met de voorbereidingen.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
http://www.cadarora.com
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In 2013 (zie reisverslag) dit rondje ook gemaakt en las dat je twijfelde over Toronto. Niet doen, Toronto is een geweldig leuke stad met veel bezienswaardigheden. In de stad hangt een hele fijne atmosfeer. Tijdwinst zit naar mijn mening in het overslaan van Amish County, Philly en Baltimore. Zo kan je wat meer tijd besteden in Washington, NYC of Toronto of gewoon een lekkere rustdag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida