Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag in boekvorm: Where are you heading.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Reisverslag in boekvorm: Where are you heading.

Bericht door markro »

Voor diegenen, die er van houden reisverslagen te lezen is dit misschien een leuke cadeautip voor Sinterklaas of de Kerstman.

Vandaag lees ik in de regiokrant van deze week een artikel over de Hilversummer (nu wonend in Weesp) Eric van der Horst, die zijn belevenissen tijdens zijn fietstocht door Amerika aan het papier heeft toevertrouwd. Zijn reisverslag is nu als een onderhoudend boek verschenen.
Hij fietste in de zomer van 2002 meer dan achtduizend kilometer van oost naar west, coast-to-coast, door Noord Amerika. Het boek heeft de titel “Where are you heading” gekregen. Want tijdens zijn fietstocht kreeg Eric van de Amerikanen vaak de vraag “Waar ga je heen?”.
Hij noemt zijn boek vooral een boek over mensen en het geeft een actueel beeld van de VS en haar bewoners. Hij zegt: “Ik heb onderweg veel spontane uitnodigingen gehad en belandde daardoor in de meest uiteenlopende gezinssituaties. Daardoor heb ik het gevoel, dat ik het echte Amerika een beetje heb mogen leren kennen. Dat is een ander Amerika, dan dat wij van de televisie kennen.”
Meer over Eric, zijn werk, reizen, fietstocht door Amerika en hoe zijn boek is te verkrijgen, is op zijn website http://www.ericvanderhorst.nl/ te bekijken. Daar zijn tevens een aantal fragmenten uit het boek te lezen.

Het boek en de schrijfstijl spreekt mij wel aan en ik heb het op mijn verlanglijstje gezet. :wink:

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
rperre
Amerika-expert

Re: Reisverslag in boekvorm: Where are you heading.

Bericht door rperre »

markro schreef:Hij zegt: “Ik heb onderweg veel spontane uitnodigingen gehad en belandde daardoor in de meest uiteenlopende gezinssituaties. Daardoor heb ik het gevoel, dat ik het echte Amerika een beetje heb mogen leren kennen. Dat is een ander Amerika, dan dat wij van de televisie kennen.”
Ain't that the TRUTH!!!!!!!!!!!!!!!!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Klinkt heel leuk en zeker waar. Doordat ik backpackend rond heb gereisd voor een paar maanden ben ik ook in allerlei verschillende huizen geweest en dat geeft je een zeer breed beeld van 'het' Amerika.

Als dat boek je zo aanspreekt moet je ook even kijken op http://www.movingsouth.be over een Vlaming die nu van Canada naar Buenos Aires aan het fietsen is. Ik ontmoette hem in Grand Teton NP. Hij heeft er een heel mooi dagboek opstaan en foto's + filmpjes. Ook beschrijft hij op een hele leuke manier zijn ontmoetingen met Amerikanen.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

eaglelgae schreef:
Als dat boek je zo aanspreekt moet je ook even kijken op http://www.movingsouth.be over een Vlaming die nu van Canada naar Buenos Aires aan het fietsen is. Ik ontmoette hem in Grand Teton NP. Hij heeft er een heel mooi dagboek opstaan en foto's + filmpjes. Ook beschrijft hij op een hele leuke manier zijn ontmoetingen met Amerikanen.
Hoi Anneke,
dankzij een eerder bericht van jou over deze Vlaming Wim heb ik al diverse keren zijn website bezocht. En hoe hij dat toch allemaal doet, teksten, foto's en zelfs filmpjes op zijn site zetten, terwijl hij onderweg is op de fiets. Ik vind het een geweldige prestatie. Ook zoals hij in z'n eentje zo'n lange fietstocht maakt.
Grappig, dat jij hem in de US hebt ontmoet en nog bedankt voor de tip.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer