Vandaag lees ik in de regiokrant van deze week een artikel over de Hilversummer (nu wonend in Weesp) Eric van der Horst, die zijn belevenissen tijdens zijn fietstocht door Amerika aan het papier heeft toevertrouwd. Zijn reisverslag is nu als een onderhoudend boek verschenen.
Hij fietste in de zomer van 2002 meer dan achtduizend kilometer van oost naar west, coast-to-coast, door Noord Amerika. Het boek heeft de titel “Where are you heading” gekregen. Want tijdens zijn fietstocht kreeg Eric van de Amerikanen vaak de vraag “Waar ga je heen?”.
Hij noemt zijn boek vooral een boek over mensen en het geeft een actueel beeld van de VS en haar bewoners. Hij zegt: “Ik heb onderweg veel spontane uitnodigingen gehad en belandde daardoor in de meest uiteenlopende gezinssituaties. Daardoor heb ik het gevoel, dat ik het echte Amerika een beetje heb mogen leren kennen. Dat is een ander Amerika, dan dat wij van de televisie kennen.”
Meer over Eric, zijn werk, reizen, fietstocht door Amerika en hoe zijn boek is te verkrijgen, is op zijn website http://www.ericvanderhorst.nl/ te bekijken. Daar zijn tevens een aantal fragmenten uit het boek te lezen.
Het boek en de schrijfstijl spreekt mij wel aan en ik heb het op mijn verlanglijstje gezet.
Groet, Marco.