Van 23 juli t/m 15 augustus aanstaande gaan we naar Canada. We hebben er zin in! Vliegtuig, overnachtingen en auto zijn geboekt, nu ben ik aan het kijken hoe we de dagen zo'n beetje kunnen gaan invullen. Oeps, dat is lastiger dan ik dacht! Ik heb veel verslagen gelezen, sites bekeken en dit forum flink door gespit maar op één of andere manier zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel mogelijkheden, zo veel informatie. Misschien kan iemand meekijken of onderstaand voorstel met dag activiteiten logisch is, zie ik iets over het hoofd? Denk ik te veel/te weinig te doen op een dag? Kortom, alle tips zijn meer dan welkom! Ik heb nog een aantal specifieke vragen, deze zet ik zo onderaan.
We zijn met 6 volwassenen (man en ik, 2 kinderen van dan 19 en 21 en hun vriend(in) van ongeveer zelfde leeftijd. De jongelui hebben er zin in om mee te wandelen en allerlei activiteiten te ondernemen maar zijn er ook niet vies van om eens lekker te luieren.
Mijn man is niet zo mobiel, met de invulling van de dagen proberen we een afwisseling te vinden. Soms een korte hike op redelijk valk terrein die we alle 6 kunnen lopen, een andere keer een meer uitdagender hike die we met z'n vijven kunnen doen.
1, Amsterdam – Vancouver aankomst 11.25
Naar hotel in Vancouver North
Supermarkt en bezoek outlet (hierna komen er geen meer tegen op onze route en tja, er moet natuurlijk geshopt worden
2, Vancouver
Stanleypark
Familiebezoek
3, Vancouver
Downtown
Familiebezoek
4, Vancouver – Ucluelet (250 km, 5 uur auto incl boottocht a 2 uur + wachttijd voor de boot)
Reisdag met overtocht ferry – Nanaimo
Cathedral Groove, Sproat Lake (Petroglyphs) of Kennedy lake
5, Ucluelet
Een keuze maken uit de volgende wandelingen:
Tofino Tonquin trail (2,6 km), Mackenzie beach
Tussen in Schooner Cover trail (2,5 km), Rain forest trail, A en B, beiden 1 km
Ucluelet Lighthouse Loop (2,6 km), Wild Pacific trail (3 km)
6, Ucluelet - Campbell River (250 km, 1e helft kronkelige weg)
Stamps falls
Qualicum falls (1 uur)
Sproat Lake (petroglyphs) of Kennedy lake (hangt af van wat we op de heenweg gezien hebben)
Is er op het stuk tussen Parksville en Campbell River nog een leuke stop of bezienswaardigheid?
7, Campbell River – Knight Inlet Lodge
11.00 vertrek watervliegtuig. Daar programma van Knight Inlet.
8, Knidght Inlet Lodge – Campbell River
13.00 weer terug in CR met watervliegtuig
Elk PP, watervallen (2,5 km)
Suspention bridge
9, Campbell River
Wanneer we geen orca’s gezien hebben vanuit de Knight Inlet, vandaag een orcatocht (hopen dat er nog plaats is) Anders:
Strathcona PP (Paradise meadows, 4 km)
Evt trail naar Riple Rock (8 km)
10, Campbell River – Whistler (312 km, 5 uur auto incl boottocht 2 uur (+ wachttijd voor de boot)
Reisdag met stops bij
Shannon falls en Brandywine falls
Evt stop bij Squamish, vanaf 12.00 muziekbandjes.
11, Whistler
Vandaag of morgen (bij mooi weer) zipline
'Gondeltour'
Evt Flute Summit (5,5 km) of Harmony trail en Flute Summit (11 km)
Bij tijd en mooi weer evt relaxen Lost Lake
12, Whistler
Joffre Lake trail (10 km)
Anders ipv Joffre Lake bijv Decker Loop.
13, Whistler – Clearwater (425 km, 6 uur)
Reisdag met stops bij
Joffre Lakes (als we hier gisteren niet geweest zijn vandaag tot eerste meer)
Marble Canyon of Duffy Lake
14, Clearwater – Jasper (320 km, 3½ uur)
Kanoën in Dutch Lake (bij overnachting inbegrepen)
Onderweg?
15, Jasper
Maligne Road met Medicine Lake, Maligne Canyon en Maligne Lake. Met als de tijd het toe laat de Mary Schaeffer Loop (4 km) of Bald Hills (11 km).
Miette hot springs
16, Jasper
Valley of the Five lakes (5 km) of Mount Edith cavell/Path of the Glaciers)
Peyto Lake
Athabasca falls
17, Jasper – Field (250 km, hele dag)
Ice Field Parkway
Parker Ridge (2,7 km)
18, Field
Ochtend Emerald Lake
Middag raften (Kicking Horse river, Golden)
19, Field – Banff (80 km, 1½ uur)
Lake Louise
Via Bow Valley naar Banff
Onderweg???
20, Banff
Johnston Canyon, langs de watervallen
Johnston lake (rondje meer 3,4 km)
Of Lake Minnewanka (12 km)
21, Banff – Drumheller (250 km, 2½ uur)
Moraine Lake
Lake Agnes (5,5 km) evt met Planes of the six glaciers (11 km)
Einde van de middag rijden naar Drumheller.
22, Drumheller
Horseshoe canyon en Horsethief canyon
Royal Tyrrell museum
Suspention bridge
23, Drumheller – Calgary vertrek 14.45
24, dinsdag 15 aug aankomst Amsterdam 11.15
* Hebben we ergens op deze route een kans op het zien van zalmen (George Hicks, Regular falls?)? Of is het daar echt nog te vroeg voor.
* Zijn de hatchery's (Capilno bij Vancouver, Salmon bij CR) open en vrij toegankelijk in de periode dat wij er zijn? Ik kan er weinig info over vinden. En, als ze open zijn, zijn daar dan sowieso zalmen te zien?
Het is een heel verhaal geworden, bedankt voor het lezen en wie weet heb je tips of suggesties!
Mariah