Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Loop Road Everglades en airboat rides
-
- Amerika-newbie
Loop Road Everglades en airboat rides
Heeft iemand ervaring met het rijden van de Loop Road? Kan je deze route rijden met je "reguliere" huurauto of is een 4x4 oid nodig? Verder willen we ook een airboat ride gaan doen. Ik lees veel verschillende ervaringen met verschillende aanbieders. Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Wij willen een ride maken met onze dochter van 5 en vinden het belangrijk dat de dieren zoveel mogelijk in hun natuurlijke omgeving worden gehouden (geen circus-achtige shows bv.). Alvast bedankt voor de tips en ideeën!
- munez
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Loop Road Everglades en airboat rides
Ik heb dezelfde vraag die ik wilde stellen. Ben momenteel het forum aan t doorspitten en ergens had ik gelezen,
dat betreft de airboat "Captain Jack" een leuk alternatief is. Er zijn kleinere bootjes voorhanden die aangenamer blijken te zijn.
40 dollar per persoon, geen idee of dit duur is. Daarvoor moet ik nog wat verder spitten...
http://www.captainjacksairboattours.com/
dat betreft de airboat "Captain Jack" een leuk alternatief is. Er zijn kleinere bootjes voorhanden die aangenamer blijken te zijn.
40 dollar per persoon, geen idee of dit duur is. Daarvoor moet ik nog wat verder spitten...

http://www.captainjacksairboattours.com/
2005 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
2006 New York
2014 Californië Classic Route
2017 Florida Classic Route
2019 New York
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De Loop Road kun je met een gewone huurauto rijden. Bedenk wel dat je officieel van de verhuurmaatschappijen je niet op een onverharde weg mag rijden, maw je bent niet verzekerd.
Vwb de airboatrides: wij hebben bij Everglades City Airboattours.
Captain Jack was ons veel te commercieel.
De door mij genoemde firma werkt met kleine boten en iedereen krijgt een koptelefoon mét microfoon waardoor je ook tijdens de rit in de gelegenheid wordt gesteld on vragen te stellen. Wij vonden dit echt een aanrader.
Vwb de airboatrides: wij hebben bij Everglades City Airboattours.
Captain Jack was ons veel te commercieel.
De door mij genoemde firma werkt met kleine boten en iedereen krijgt een koptelefoon mét microfoon waardoor je ook tijdens de rit in de gelegenheid wordt gesteld on vragen te stellen. Wij vonden dit echt een aanrader.
- arnob1
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 50
- Contacteer:
de looproad is tegenwoordig hellemaal verhardafgelopen augustus nog gereden.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
wij hebben Captain Jack gedaan in Everglades City en is ons prima bevallen. Ze gebruiken kleine boten met max 6 passagiers.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Loop Road gaat inderdaad prima. Na stevige regenval kan de weg aardig onderlopen en staan er borden dat de weg is afgesloten. Enneh.. dat klopt dan ook
In 2011 stond de weg onder water, tijdens onze reis in 2014 niet. (zie onze reisverslagen 2011 en 2014) Captain Jack vonden wij ook niets, uiteindelijk bij "Jungle Erv" ingestapt. Veel wild gezien, kleine bootjes en even keihard door de Mangroven.

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
Arno: volgens de NPS is het nog steeds een gravel Road en dat betekent imo onverhard.
Of is dat oud en is deze nu geasfalteerd ?
Of is dat oud en is deze nu geasfalteerd ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben de looproad ook gedaan maar mer een GMC het was droog en eigenlijk net een gewone weg met wat potholes, dus een gewone auto moet lukken als het droog is. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de vele muggen!!! als je uitstapt zit je direct onder, dus goed smeren en spuiten met anti muggen spul.
-
- Amerikafan
Wij hebben de loop road een paar dagen geleden met een 'gewone' auto gedaan. Is inderdaad grotendeels onverhard maar over het algemeen prima te berijden. Wel blijven opletten op gaten in de weg. En vooral genieten van wat je ziet. Wij hebben enorm veel alligators, vogels en een slang gezien. Prachtige plaatjes en uitzichten vanaf de aangegeven openingen langs de weg. Ik vond het echt genieten. M.I veel indrukwekkender dan een airboattour. Hebben we ook gedaan. Geboekt bij jungle erv daar hier nog plek was en we wij captain jack en everglades...(?) uren moesten wachten! wel belachelijke prijzen overal. 50 dollar voor een uur. Hebben wel grote gators gezien en flink gescheurd door de mangrove wat erg leuk was maar om wildlife te spotten en te genieten van de rust/natuur kan je beter gaan kayakken of de looproad rijden.
Groet, Martine
Met dit mooie weer en alle reacties op dit forum, krijg ik elke dag nog meer zin om naar Amerika te gaan. De Loop Road lijkt me fantastisch. Wij hebben een Mid. SUV gehuurd, dus als het goed weer is, gaan we deze Road lekker rijden! Super veel zin in en ik word steeds enthousiaster van jullie reacties. Heeft iemand nog een leuke blog bijgehouden?
Groetjes, Evelien

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
-
- Amerika-expert
Ik wil je plezier niet bederven maar wij hebben op de Loop Road slechts 1 enkele alligator gezien, terwijl we op dezelfde dag in Shark Valley erom heen moesten fietsen. Het is dus geen garantie voor het zien van alligators. 

Wij hebben de airboat tour op Lake Trafford gedaan. Mooier dan in de Everglades, Fred de gids is awesome.
[url]http://www.airboatsandalligators.com/[url]
[url]http://www.airboatsandalligators.com/[url]
- sanook
- Amerika-expert
Met welke airboat tour in de everglades vergelijk je dat dan ?
Haha, ik zal er in elk geval rekening mee houdenVito schreef:Ik wil je plezier niet bederven maar wij hebben op de Loop Road slechts 1 enkele alligator gezien, terwijl we op dezelfde dag in Shark Valley erom heen moesten fietsen. Het is dus geen garantie voor het zien van alligators.

- sunshine state
- Amerikakenner
Ons blog mbt de Loop Rd kun je hier lezen:EvelienK. schreef:Heeft iemand nog een leuke blog bijgehouden?![]()
Groetjes, Evelien
http://www.oldersom.nl/blog/dag-4-everg ... aten-path/
Loop Rd zekers doen!!
Super, dank je!! Ga ik zeker even lezen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Gaan sowieso naar 'Everglades Holiday Park' (wordt uitgezonden op Animal Planet, NGG, Discovery)
https://www.evergladesholidaypark.com/
https://www.evergladesholidaypark.com/
-
- Amerika-expert
Ik dacht maar zo, met al die aansprakelijkheidstoestanden in de US zouden ze het vast niet doen als er regelmatig toeristen door alligators gegrepen wordenEvelienK. schreef:
Haha, ik zal er in elk geval rekening mee houdenDat fietsen in Shark Valley, is dat niet super eng?!

Gewoon op een paar meter afstand blijven waar mogelijk om te fotograferen en er verder omheen fietsen als op/langs het fietspad lagen.
Ik vond het iig een supermooie ervaring om zo dichtbij te komen en raad het iedereen aan, echt gaaf!
Die alligators doen niets zolang je ze niet lastig valt, en een beetje gepaste afstand houdt. Wij wandelen hier in de buurt regelmatig in een state park met veel alligators, we proberen altijd wel een paar meter afstand te houden, maar zo nodig lopen we er ook wel eens dichterbij langs. In dat geval til ik onze jongste wel even op, ik zou ze niet snel vertrouwen met kleine kinderen of honden, dat is wel een heel makkelijke prooi. Overigens zitten er hier in Houston ook regelmatig alligators in de vijvers in woonwijken, ook dat is geen probleem. Alhoewel er hier laatst een verhaal in het nieuws was over iemand die de alligatoirs was gaan voeren, die werd zelf vervolgens ook voer, dus dat zou ik niet aanraden 

Terug in Texas!
Wij hebben afgelopen jaar de Loop Road 2 keer gereden. Dit is goed te doen met een normale auto. De weg is een gravel road maar de laatste 5 of 6 mijl is gewoon een asfaltweg. Je kunt er niet snel rijden, zo'n 20 tot 25 mijl per uur, maar dat wil je ook niet anders mis je alle dieren. Er zitten wat gaten in de weg maar die kun je goed vermijden. De eerste keer waren wij er in juni en in bijna elk stukje water lagen de alligators. Deze vind je vooral aan de rechterkant van de weg komende van uit Naples.Let goed op de witte of gele bordjes op de weg want daar heb je een goed uizicht op stukjes water. De meeste dieren zagen we in juni op het eerste gedeelte van de weg. In november waren we er ook en toen zagen we de alligators niet in het water maar in de zon in de berm van de weg. Je rijdt er echt op nog geen meter afstand voorbij, erg gaaf. Verder zagen we veel vogels, schildpadden en een slang. Het is een hele geweldige ervaring die ongeveer 1,5 tot 2 uur kost. Wij hebben geen last van de muggen gehad. Het is wel aan te raden de weg te rijden als het droog is en niet geregend heeft want anders is het niet te doen vanwege de staat van de weg. Let er wel op dat je tank goed gevuld is en dat je wat drinken/ eten bij je hebt want op de Loop Road zelf zijn geen faciliteiten. Er rijden ook maar heel weinig auto's. Tip, bezoek eerst het visitor center vlak voor Loop Road en vraag daar naar de conditie van de weg en om een gratis kaart.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2978 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71
-
- 18 Reacties