Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RP2311 (Robert): advies en tips rondreis West Amerika gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RP2311
Amerika-newbie

Reis RP2311 (Robert): advies en tips rondreis West Amerika gevraagd.

Bericht door RP2311 »

Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik willen eind mei/begin juni een autorondreis maken door West-Amerika, alleen zijn we nog niet helemaal zeker van de route. We hebben de volgende route in gedachte:
Dag 1: Los Angeles (aankomst)
Dag 2: Los Angeles (Hollywood, Beverly Hills, etc.)
Dag 3: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 4: LA - Carmel/ Montery (Big Sur)
Dag 5: Carmel - San Fransisco
Dag 6: San Fransisco (Golden Gate Bridge en Alcatraz)
Dag 7: SF - Yosemite
Dag 8: Yosemite (Park doorrijden)
Dag 9: Yosemite - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Zion
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page
Dag 13: Page - Monument Valley
Dag 14: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - (via Oatman) - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Terugreis naar Amsterdam
Dag 19: Amsterdam

- Een andere optie zou zijn dat we vanaf San Francisco beginnen en in Los Angeles eindigen. Wat geeft jullie voorkeur? Eindigen in LA of Las Vegas?
En maken jullie de reis met de klok mee of tegen de klok in?

- Hebben jullie de hotels etc. zelf allemaal geboekt of hebben jullie het laten vastleggen door een reisorganisatie? We hebben verschillende offertes al gehad en deze kwamen rond de 5200 voor twee personen ongeveer steeds (vlucht 700, auto 700 en hotels 3000). Nu ben ik ook zelf gaan googelen naar hotels etc., maar de meeste hotels zijn inderdaad redelijk aan de prijs en denk wanneer ik alle hotels zelf zou moeten boeken, ik niet veel voordeliger uit ben.

- Momenteel hebben we bij alle parken (behalve Yosemite) maar 1 overnachting staan. We hebben eventueel nog 1 of 2 nachten over, die we ergens extra kunnen toevoegen. We zijn beide niet van die echte natuurwandelaars, maar vinden het wel leuk alles gezien te hebben. Is de Grand Canyon voldoende voor 1 overnachting of moet er hier of misschien ergens anders een overnachting bij?

We horen graag jullie advies en tips :D :D !!

Alvast bedankt!

Groetjes Robert
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RP2311 (Robert): advies en tips rondreis West Amerika gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Ik vind het voor 19 dagen best wel vol.
Je bent verder nog wel afhankelijk van wat er open is op highway 1 en of de tioga pass open is.
Ik zou dus highway 1 al opsplitsen en en nacht tussen yosemite en death valley zetten.

LA - Carmel is een volle dag rijden en met de wegopbrekingen is het voor nu helemaal onbekend hoe lang je er over doer. Maar als je eers naar Big Sur wilt moet je daarna weer een eind terug om de 101 te kunnen pakken.

Yosemite - Death Valley - Zion gaat je op deze manier te weinig tijd geven voor of DV of Zion, zeker als je de dag daarna direct weer doorrijdt naar Bryce. Hier kan je het best ook een nachtje tussen Yosemite en DV zetten, bv rond Lone Pine.

Boek alcatraz 90 dagen vooraf.

Zelf boeken hoeft tegenwoordig niet goedkoper te zijn. Maar itt reisorganisaties kan je wel betere plekken boeken. Reisorganisaties kopen vaak hotelkamers op op 1 of meer uren buiten de places to be. Ook ben je flexibeler als er iets aangepast moet worden als je zelf boekt. Dan kan je meestal tot 24u vooraf gratis of met een kleine fee annuleren, terwijl je bij een reisorganisatie vast zit aan je boeking.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van LA naar Monterey is op één dag eigenlijk enkel haalbaar als je de interstate pakt. Dwz dat je dan van de kust weinig of niets te zien krijgt. Zeker nu met de gesloten kustweg waardoor je moet omrijden is er zelfs wat extra tijd nodig om de kust te doen. Maar, met 19 dagen is er geen ruimte om te schuiven.

Een LA - SF of SF - LA waarbij je de kustroute niet rijdt kan een optie zijn, maar ook dan zal het toch altijd een redelijk gevulde reis blijven.

De Tioga Pass komt best zo laat mogelijk in de reis aangezien het niet zeker is of deze zal open zijn. Het wordt in ieder geval dit jaar een late opening afgaande op de hoeveelheden sneeuw die er gevallen zijn. Voor gerichte voorspellingen is het evenwel nog te vroeg. Een start in LA en dan tegen de klok in met terugreis uit SF zou hier misschien de beste oplossing zijn.

Als je nu op dag 8 bedoelt dat je naar de oostkant rijdt (regio Mammoth Lakes) dan kan het uiteraard wel. Maar elke dag naar een volgend park rijden geeft je natuurlijk weinig rust. Soms is less gewoon more !

Hotels boeken via een reisorganisatie is vaak af te raden. Je kan niet annuleren als je om welke reden dan ook de route wil aanpassen, maar ook vooral, reisorganisaties boeken vaak op "goedkope" plaatsen en dat impliceert dat je dan ver af zit van de trekpleister (park e.d.) er is immers een rede voor die goedkope prijs.

De GC is in ieder geval voldoende met 1 nacht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Mijn persoonlijke mening, en ja, helaas vallen er dan wat dingen af:

Dag 1: Los Angeles (aankomst)
Dag 2: Los Angeles (Hollywood, Beverly Hills, etc.)
Dag 3: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 4: LA - Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach - Monterey
Dag 6: Monterey - San Fransisco
Dag 7: San Francisco(Golden Gate Bridge en Alcatraz)
Dag 8: San Francisco - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion - Bryce
Dag 14: Bryce - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon - (via Oatman) - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Terugreis naar Amsterdam
Dag 19: Amsterdam

Het is alleen van belang dat Tioga pass open is, want anders heb je een uitdaging van bijna 8 uur :) naar Death Valley. Wanneer ben je van plan om te gaan?
Heel eerlijk zou ik Monument en zelfs Page niet doen in jou route, of je bent bereid 2 dagen Las Vegas in te ruilen voor Page!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer