Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Rdieteren: Westkust in Juni
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Rdieteren: Westkust in Juni
Hallo allemaal,
Vorig jaar heb ik het genoegen gehad om een klein stukje van de westkust te mogen aanschouwen.
Graag zou ik dit jaar wederom een reis willen maken naar het westen van Amerika om hier de prachtige nationale parken te aanschouwen.
Ik heb alleen geen reisbuddy en heb daarom besloten om deel te nemen aan een groepsreis.
Helaas kom ik er niet echt uit welke reis nu voor mij het meest geschikt is, wellicht kunnen jullie met een beetje advies me helpen.
Ik zal de routes even uitschrijven voor jullie;
18 daagse reis "Het beste van het westen" - Fox Reizen
1: Amsterdam- LA , 2: Los Angeles, 3: Los Angeles - Joshua Tree NP - Laughlin, 4: Laughlin - Grand Canyon, 5: Grand Canyon, 6 Grand Canyon - Monument Valley - Moab, 7; Moab; 8; Moab - Capitol Reef - Bryce Canyon, 9; Bryce Canyon, 10; Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas, 11; Las Vegas, 12; Las Vegas - Calico - Visalia, 13; Visalia-Sequoia-Visalia, 14; Visalia-Yosemite NP- Modesto, 15; Modesto-Sacremento-San Francisco, 16; San Francisco, 17; San Francisco - Amsterdam, 18; Aankomst Amsterdam
Een reis met een hoog tempo. Ik zou deze willen verlengen in LA met 3 tot 4 dagen voor een bezoek aan Universal Studios, te leren surfen en evt. Disneyland. Dus eerder heen vliegen.
22 daagse reis "Rondreis West Amerika" - Djoser
1: Amsterdam- SFO , 2: San Francisco, 3: San Francisco - Yosemite, 4: Yosemite NP, 5: Yosemite NP - Mono Lake - Bishop, 6: Bishop - Death Valley - Las Vegas, 7; Las Vegas; 8; Las Vegas - Zion NP, 9; Zion NP - Bryce Canyon, 10; Bryce Canyon - Moab, 11; Moab/Arches NP, 12; Moab - Monument Valley, 13; Monument Valley - Grand Canyon, 14; Grand Canyon, 15; Grand Canyon - Lake Havasu, 16; Lake Havasu -Los Angeles , 17; Los Angeles, 18; Los Angeles - Santa Barbara, 19; Santa Barbara - Big Sur , 20; Big Sur - Monterey - Salinas, 21; Salinas - San Francisco - Amsterdam, 22; Aankomst Amsterdam
Deze reis is kamperen in de NP en hotels in de steden.
22 daagse reis "Verenigde Staten West" - Sawadee
1: Amsterdam- LA, 2: Los Angeles, 3: Joshua Tree NP, 4: Route 66 - Grand Canyon, 5: Grand Canyon, 6: Grand Canyon - Lake Powell, 7; Lake Powell - Monument Valley; 8; Monument Valley - Moab, 9; Moab/Arches NP, 10; Moab - Capitol Reef - Boulder, 11; Boulder - Bryce Canyon - Zion NP, 12; Zion NP, 13; Zion NP - Las Vegas 14; Las Vegas, 15; Las Vegas - Death Valley - Bishop, 16; Bishop - Yosemite NP , 17; Yosemite NP, 18; Yosemite NP, 19; Yosemite - San Francisco , 20; San Francisco, 21; San Francisco - Amsterdam, 22; Aankomst Amsterdam
Ik vindt het zelf een moeilijke keuze. Ik heb nog nooit gekampeerd en vraag me af of me dit goed gaat bevallen. Ik ben opzich avontuurlijk genoeg ervoor en de kampeer reizen hebben wel een relaxter tempo en veel meer tijd in de parken. Aan de Fox Reis spreekt me ook wel erg aan dat er ruimte is voor een eigen verlenging in Los Angeles. Maar bij de Fox Reis hadden ze natuurlijk Yosemite NP net zo goed weg kunnen laten, want je hebt net max 2-3 uur in de Valley zelf. Maar van de andere kant vindt ik 2 volle dagen bij Sawadee ook weer iets te veel, maar Yosemite is het wel waard.
Ik zelf vindt het belangrijk dat ik in de grotere parken minimaal een kleine wandeling kan maken en het niet alleen blijft bij foto's. Fox maakt dan weer gebruik van hotels buiten de parken en met kamperen slaap je bijna in de parken. Welke reis zouden jullie aanbevelen en welke helemaal niet?
Bedankt!
Vorig jaar heb ik het genoegen gehad om een klein stukje van de westkust te mogen aanschouwen.
Graag zou ik dit jaar wederom een reis willen maken naar het westen van Amerika om hier de prachtige nationale parken te aanschouwen.
Ik heb alleen geen reisbuddy en heb daarom besloten om deel te nemen aan een groepsreis.
Helaas kom ik er niet echt uit welke reis nu voor mij het meest geschikt is, wellicht kunnen jullie met een beetje advies me helpen.
Ik zal de routes even uitschrijven voor jullie;
18 daagse reis "Het beste van het westen" - Fox Reizen
1: Amsterdam- LA , 2: Los Angeles, 3: Los Angeles - Joshua Tree NP - Laughlin, 4: Laughlin - Grand Canyon, 5: Grand Canyon, 6 Grand Canyon - Monument Valley - Moab, 7; Moab; 8; Moab - Capitol Reef - Bryce Canyon, 9; Bryce Canyon, 10; Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas, 11; Las Vegas, 12; Las Vegas - Calico - Visalia, 13; Visalia-Sequoia-Visalia, 14; Visalia-Yosemite NP- Modesto, 15; Modesto-Sacremento-San Francisco, 16; San Francisco, 17; San Francisco - Amsterdam, 18; Aankomst Amsterdam
Een reis met een hoog tempo. Ik zou deze willen verlengen in LA met 3 tot 4 dagen voor een bezoek aan Universal Studios, te leren surfen en evt. Disneyland. Dus eerder heen vliegen.
22 daagse reis "Rondreis West Amerika" - Djoser
1: Amsterdam- SFO , 2: San Francisco, 3: San Francisco - Yosemite, 4: Yosemite NP, 5: Yosemite NP - Mono Lake - Bishop, 6: Bishop - Death Valley - Las Vegas, 7; Las Vegas; 8; Las Vegas - Zion NP, 9; Zion NP - Bryce Canyon, 10; Bryce Canyon - Moab, 11; Moab/Arches NP, 12; Moab - Monument Valley, 13; Monument Valley - Grand Canyon, 14; Grand Canyon, 15; Grand Canyon - Lake Havasu, 16; Lake Havasu -Los Angeles , 17; Los Angeles, 18; Los Angeles - Santa Barbara, 19; Santa Barbara - Big Sur , 20; Big Sur - Monterey - Salinas, 21; Salinas - San Francisco - Amsterdam, 22; Aankomst Amsterdam
22 daagse reis "Verenigde Staten West" - Sawadee
1: Amsterdam- LA, 2: Los Angeles, 3: Joshua Tree NP, 4: Route 66 - Grand Canyon, 5: Grand Canyon, 6: Grand Canyon - Lake Powell, 7; Lake Powell - Monument Valley; 8; Monument Valley - Moab, 9; Moab/Arches NP, 10; Moab - Capitol Reef - Boulder, 11; Boulder - Bryce Canyon - Zion NP, 12; Zion NP, 13; Zion NP - Las Vegas 14; Las Vegas, 15; Las Vegas - Death Valley - Bishop, 16; Bishop - Yosemite NP , 17; Yosemite NP, 18; Yosemite NP, 19; Yosemite - San Francisco , 20; San Francisco, 21; San Francisco - Amsterdam, 22; Aankomst Amsterdam
Ik vindt het zelf een moeilijke keuze. Ik heb nog nooit gekampeerd en vraag me af of me dit goed gaat bevallen. Ik ben opzich avontuurlijk genoeg ervoor en de kampeer reizen hebben wel een relaxter tempo en veel meer tijd in de parken. Aan de Fox Reis spreekt me ook wel erg aan dat er ruimte is voor een eigen verlenging in Los Angeles. Maar bij de Fox Reis hadden ze natuurlijk Yosemite NP net zo goed weg kunnen laten, want je hebt net max 2-3 uur in de Valley zelf. Maar van de andere kant vindt ik 2 volle dagen bij Sawadee ook weer iets te veel, maar Yosemite is het wel waard.
Ik zelf vindt het belangrijk dat ik in de grotere parken minimaal een kleine wandeling kan maken en het niet alleen blijft bij foto's. Fox maakt dan weer gebruik van hotels buiten de parken en met kamperen slaap je bijna in de parken. Welke reis zouden jullie aanbevelen en welke helemaal niet?
Bedankt!
Re: Reis Rdieteren: Westkust in Juni
Ik vind zelf de 2e reis dan het beste in elkaar gezet. Reis 1 vlieg je overal bij langs, ik denk dat je dan voornamelijk in een bus zit. Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat ze 2 nachten uittrekken voor grand canyon en maar 1 voor Moab, geen voor Zion, geen voor Yosemite. Als ik die reis zie vraag ik me af of de maker daarvan zelf wel eens een rondreis heeft gemaakt in west Amerika...
Bij reis 3 rij je ook voornamelijk 'langs' dingen. Het lijkt er op dat je bij reis 2 de tijd het meest nuttig besteed.
Bij reis 3 rij je ook voornamelijk 'langs' dingen. Het lijkt er op dat je bij reis 2 de tijd het meest nuttig besteed.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Blijf weg van deze reisbureauroutes. Geen enkele is goed. Baseer je op de voorbeeldroute op dit forum en plan gewoon zelf je reis en leg de accenten waar je die zelf wil leggen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Marcopstal: het gaat om een groepsreis.
De eerste valt meteen af wat mij betreft. Beide kampeerreizen zijn niet verkeerd. Ik zou voor de laatste gaan; je mist daar de kust maar je hebt meer tijd overal. Ik zou dat van je eigen voorkeur af laten hangen. Misschien ook rekening houden met de periode dat je gaat.
Heb je ook al eens bij TrekAmerica gekeken?
Marianne
De eerste valt meteen af wat mij betreft. Beide kampeerreizen zijn niet verkeerd. Ik zou voor de laatste gaan; je mist daar de kust maar je hebt meer tijd overal. Ik zou dat van je eigen voorkeur af laten hangen. Misschien ook rekening houden met de periode dat je gaat.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ja, een groepsreis. Ik zou dat niet doen. Hij heeft al ervaring met de USA en de Westkust. Wat is de meerwaarde van een groepsreis dan ? Ok dat kan meevallen, maar evengoed ook flink tegenvallen.
Ik blijf dus bij mijn eerder advies.
Ik blijf dus bij mijn eerder advies.
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef: De eerste valt meteen af wat mij betreft. Beide kampeerreizen zijn niet verkeerd. Ik zou voor de laatste gaan; je mist daar de kust maar je hebt meer tijd overal. Ik zou dat van je eigen voorkeur af laten hangen. Misschien ook rekening houden met de periode dat je gaat.
Marianne
Ik deel je mening inderdaad. Mijn voorkeur ging ook uit naar die van Sawadee.
Ik heb ook al eens TrekAmerica gekeken, maar vindt het toch fijn om een Nederlands talige groep te hebben. Vooral met kamperen etc. erbij.
Die van Sawadee kan ik ook bijv met 1 of 2 dagen in LA verlengen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Sommige mensen vinden het niet leuk om alleen te reizen. Ik kan mij dit goed voorstellen. Reis 3 is de meest relaxte route met meer tijd voor Zion, Yosemity en ook Page zit er in. Mooie route. Kamperen in je eentje lijkt mij ook niet zo aantrekkelijk maar met meerdere mensen kan het best gezellig zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Alles goed en wel, een verzorgde groepsreis heeft ook z'n prijs, misschien in de bulk wel aantrekkelijk.
Maar om tijdens het uitstappen bij een van de 'highlights' te horen, "u heeft 20 minuten dan gaat de bus verder", alleen dat al weerhoudt me.
Misschien ben ik in 5 minuten wel uitgekeken
Vlucht € 500, 20d auto € 500, 20 overnachtingen € 750 (half motel, half tentje) en you are free to go.
Maar om tijdens het uitstappen bij een van de 'highlights' te horen, "u heeft 20 minuten dan gaat de bus verder", alleen dat al weerhoudt me.
Misschien ben ik in 5 minuten wel uitgekeken

Vlucht € 500, 20d auto € 500, 20 overnachtingen € 750 (half motel, half tentje) en you are free to go.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
Precies Hans, zo denk ik er ook over. Het lijkt misschien een groot avontuur op voorhand, maar ik ben er van overtuigd dat dit best fantastisch kan worden.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Contacteer:
Ik zou zo wie zo gaan voor een reis met kamperen. Er is niets leukers om s 'morgens wakker te worden in je tent, en de vogels te horen fluiten. Je bent meer een met de natuur. (maar...wij zijn kampeerders, dus dit is natuurlijk wel heel persoonlijk). Ook 's avonds gezellig voor je tentje, kampvuurtje, gezellig kletsen....
Kies voor de reis waarin je de meeste tijd in de parken hebt! Ik snap wel dat je voor een groepsreis gaat, ik zou het ook niet in m'n eentje doen.
Veel plezier alvast1
Lyan
Kies voor de reis waarin je de meeste tijd in de parken hebt! Ik snap wel dat je voor een groepsreis gaat, ik zou het ook niet in m'n eentje doen.
Veel plezier alvast1
Lyan
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik wilde net Trekamerica voorstellenrdieteren schreef: Ik heb ook al eens TrekAmerica gekeken, maar vindt het toch fijn om een Nederlands talige groep te hebben. Vooral met kamperen etc. erbij.

Ik wens jou veel succes en plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Does not computerdieteren schreef: Ik heb alleen geen reisbuddy en heb daarom besloten om deel te nemen aan een groepsreis.

Ik had 9 van de 10 amerika reizen geen reisbuddy...
Anyway, zoals al gezegd route 1 meteen weggooien, tenminste als je tegen het kamperen kan bij route 2 en 3.
Djoser
Minpunten:
- geen overnachting en zeer weinig tijd voor Death Valley (laat staan voor de Alabama Hills + Manzanar b.v.)
- geen volle dag Zion
- 2 dagen Moab te weinig
- geen Antelope Canyon + Horseshoe Bend bij Page (groot nadeel!)
Pluspunten:
- volle dag Grand Canyon
- redelijk evenwichtige route, al moet Moab er weer even tussen gegooid worden.
Vragen welke ik aan Djoser zou stellen:
- dag 9: hoe laat vertrekken jullie naar Bryce. Aka is er nog tijd voor een wandeling in Zion?
- dag 10: gaat dit via de UT-12 of via de snelweg (snelweg I-70). De snelweg is ook prachtig, maar dan moet er wel gestopt worden op de uitzichtpunten in het San Rafael Swell.
- dag 11: Is er ook tijd voor Canyonlands NP? Misschien wel de juiste keuze nu, met de wegwerkzaamheden in Arches
- dag 13: hoe verloopt deze rit? Wanneer weg uit Moab? (nog tijd voor canyonlands/dead horse point SP?). Via Natural Bridges NM? Is er daar tijd voor een wandeling naar een bridge? Moki Dugway? Valley of the Gods? Goosenecks SP? Zit de entree voor Monument Valley in de prijs? Zit er een rondrit in langs de buttes in Monumental Valley?
- Waarom Lake Havasu? Kingsman en Needles liggen meer op de route
- Dag 18: waarom al stoppen in Santa Barbara? Of pas laat vertrek vanuit LA?
- Dag 19: Wordt dan juist lange dag door vroege stop dag ervoor. Gaat deze rit via Highway 1?
- Dag 20. Waarom? Waarom? Waarom? Rij meteen door naar San Francisco. Hier moet blijkbaar nog even een goedkope overnachting tussengepropt worden. Wat extra tijd voor SF zou leuk zijn, aangezien je daar maar 1 volle dag hebt op dag 2 (vol in de jetlag).
Sawadee
Pluspunten
- wel Page
- rit via UT-12
Nadelen:
- 2 dagen Moab te weinig
- geen overnachting bij Bryce
- geen overnachting in Death Valley
- Dag 4: Route 66: Oatman + Hackberry + Seligman? Als je toch in de buurt bent.
- Dag 6: Lake Powell = Page, neem ik aan. Doe je hier Horseshoe Bend + Antelope Canyon? Welke Antelope Canyon en hoe laat wegens de mooie lichtinval?
- Dag 8: zie dag 13 van Djoser
- Dag 9. Weer maar 1 dag. Zie dag 11 van Djoser.
- Dag 11. Heidenen. Kan wel, met 1 wandeling in Bryce. Maar geen zonsondergang dus.
- Dag 15. Poeh, pittig ritje. Wat geeft 't programma aan dat er allemaal gedaan kan worden in Death Valley?
- Dag 16. Nog tijd voor Bodie?
Ik zou kiezen voor Djoser, al zijn de minpunten daar ook weer zeer jammer.
Raar dat er in beide gevallen niet gekozen wordt voor een overnachting in Death Valley. Lijkt me prachtig om met een tentje te staan, al ben ik zelf de antithesis van een kampeerder.
- Nordschleife
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Alle 3 hebben niet echt mijn voorkeur maar de best v.d 3 is naar mijn mening reis 3 van sawadee.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Reisverslag ZW-USA 2014
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Arno voor je uitgebreide omschrijving, daar was ik naar op zoek!Arno schreef:Does not computerdieteren schreef: Ik heb alleen geen reisbuddy en heb daarom besloten om deel te nemen aan een groepsreis.
Ik had 9 van de 10 amerika reizen geen reisbuddy...
Helemaal alleen reizen door Amerika is toch ook niet gezellig? Los er van je alles kan doen wat je wil, geeft het mij ook wel een fijn gevoel van een groep deel uit te kunnen maken. Ik bedoel ben best zelfstandig, maar dan nog.
Ik vindt zelf Djoser wat nadelig omdat hij start in SFO en eindigt in SFO.
Sawadee lijkt mij een prima reis en lake powell (inderdaad Horseshoe Bend + Antelope canyon ook) inderdaad erbij.
Helaas Antelop Canyon wel pas eind van de ochtend aankomst.
Ik vindt het niet zo erg dat er geen overnachting in Death Valley is, op één of andere manier trekt dit NP mij het minste. Maar ongetwijfeld zal ik daar ter plekke heel anders over denken.
Mijn eigen programma zou er inderdaad ook anders uitzien, maar als groepsreis vindt ik ook Sawadee het meest geschikt.Nordschleife schreef:Alle 3 hebben niet echt mijn voorkeur maar de best v.d 3 is naar mijn mening reis 3 van sawadee.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vermaak me prima hoor. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor type je bent.Helemaal alleen reizen door Amerika is toch ook niet gezellig? Los er van je alles kan doen wat je wil, geeft het mij ook wel een fijn gevoel van een groep deel uit te kunnen maken. Ik bedoel ben best zelfstandig, maar dan nog.
Ik heb in 2013 boven bij het Hollywood sign een man ontmoet die ik eerst nogal een weirdo vond. Maar we raakte in gesprek en 's avonds zat ik met hem, zn vrouw en dochter in North Hollywood in zijn villa te bbq-en. In Yellowstone raakte ik in gesprek met wat wildlife volgers en de ochtend erna zou ik met deze Freek Vonk familie gaan wolfspotten. Helaas door het weer kwam het er niet van, maar ik heb zeker 2u met deze mensen doorgebracht tussen de beren, bizons en ander wildlife. In diverse steden en parken echt hele goede gesprekken gevoerd met mensen over vanalles en nogwat. Amerikanen zijn, zeker in de parken, altijd in voor een potje ouwehoeren. Zeker bij Mt. Rushmore met een oude man op een viewpoint wat dichterbij waar zijn slecht ter been zijnde vrouw niet meer kon komen. Ook bij een airbnb in LA 's avonds in de achtertuin topgesprekken gehad met andere gasten van over de hele wereld. In de stromende regen bij de ingang van badlands np in South Dakota uitgestapt en samen met de cassiere/parkranger een kop koffie gedronken omdat er toch echt even niets te doen was in het noodweer.
In Disneyworld Orlando werd pirates of the caribbean gewoon stilgelegd omdat er een vrouw uit de rij moest worden getrokken om langs mij te komen zitten, want helemaal remi dat kon toch niet. Dat soort zaken maken het altijd speciaal.
Vorig jaar, wel met een grote hoeveelheid Malibu en Caipirinha, met 10 man in een hotel de boel op stelten gezet, waardoor ze het happy hour zelfs met een uur verlengde...
Ik ben het met je eens dat met meer mensen het op sommige momenten zeker gezelliger is, maar ik zou de meeste van bovengenoemde dingen als ik met een groep zou hebben gereisd echt niet hebben gedaan. Het is meer hoe je er zelf instaat.
Qua betoog over de routes denk ik dat ik het niet beter had kunnen omschrijven dan wat Arno heeft opgeschreven.
-
- Amerika-expert
Daar ben ik het volledig mee eens.
Alleen reizen geeft je de gelegenheid om mensen te ontmoeten en dat kan heel waardevol zijn. En klikt het niet dan ben je weg. Ik mag het niet dromen van in een groepsreis voor enkele weken terecht te komen met een aantal mensen welke me constant irriteren en op de zenuwen werken. Op sommige reizen hebben we ons al dood geërgerd tijdens een daguitstap in groep.
Ik reis ook vaak naar de VS met kleine groepjes (10) en soms valt dit heel goed mee. Maar onze reis duurt maar twee weken waarvan we één week ergens ter plaatse zijn en één week rondtoeren. Helaas hebben we ook hier soms al negatieve ervaringen gehad. De topper vind ik nog altijd de groep waarin één iemand altijd ruim de tijd nam en op het moment dat iedereen uit de winkel kwam op zijn dooie gemakje naar binnen ging. Dat er dan 9 anderen stonden te wachten op hem deerde hem totaal niet.
Alleen reizen geeft je de gelegenheid om mensen te ontmoeten en dat kan heel waardevol zijn. En klikt het niet dan ben je weg. Ik mag het niet dromen van in een groepsreis voor enkele weken terecht te komen met een aantal mensen welke me constant irriteren en op de zenuwen werken. Op sommige reizen hebben we ons al dood geërgerd tijdens een daguitstap in groep.
Ik reis ook vaak naar de VS met kleine groepjes (10) en soms valt dit heel goed mee. Maar onze reis duurt maar twee weken waarvan we één week ergens ter plaatse zijn en één week rondtoeren. Helaas hebben we ook hier soms al negatieve ervaringen gehad. De topper vind ik nog altijd de groep waarin één iemand altijd ruim de tijd nam en op het moment dat iedereen uit de winkel kwam op zijn dooie gemakje naar binnen ging. Dat er dan 9 anderen stonden te wachten op hem deerde hem totaal niet.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb toch nog eens zitten kijken en deze tour spreekt me best aan: http://www.trekamerica.com/usa-west/tou ... and-canyonPSVwally schreef:Ik vermaak me prima hoor. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor type je bent.Helemaal alleen reizen door Amerika is toch ook niet gezellig? Los er van je alles kan doen wat je wil, geeft het mij ook wel een fijn gevoel van een groep deel uit te kunnen maken. Ik bedoel ben best zelfstandig, maar dan nog.
Als ik deze met de groep doen, kan ik er wellicht voor kiezen om te verlengen vooraf en achteraf. San Francisco - Yosemite - Las Vegas vooraf en achteraf Las Vegas - Los Angeles. Ik ben dan ook minder dagen kwijt en kan m'n eigen tijd indelen in Yosemite, San Francisco en LA. Die Trek America tour heeft verder een prima route lijkt me. Hebben jullie tips om alleen het traject vanuit SFO af te leggen naar Las Vegas? Of zeggen jullie autohuren en gaan?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je bijvoorbeeld Yosemite, Bodie, Death Valley of andere dingen wilt bezoeken, zou ik niet weten hoe je dat anders zou moeten doen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hsg stuk van SF naar LV zou je zo kunnen indelen:
1 SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Bishop
6 Bishop - LV
Als je vroeg in juni gaat zou ik dit deel op het laatst doen omdat je anders het risico loopt dat de Tioga Pass nog gesloten.
Hoe er rekening mee dat overnachten in en rond Yosemite erg duur is en dat je zeker iets moet vastleggen.
Voor Yosemite in juni en voor de route naar LV kun je ons 2013- en 2015-verslag bekijken.
Marianne
1 SF
2 SF
3 SF - Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite - Bishop
6 Bishop - LV
Als je vroeg in juni gaat zou ik dit deel op het laatst doen omdat je anders het risico loopt dat de Tioga Pass nog gesloten.
Hoe er rekening mee dat overnachten in en rond Yosemite erg duur is en dat je zeker iets moet vastleggen.
Voor Yosemite in juni en voor de route naar LV kun je ons 2013- en 2015-verslag bekijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben zo goed als eruit dat ik voor de Sawadee reis ga. Nu heeft deze vertrek op 16 juni en op 14 juli.
De groep van 14 juli pas net wat meer bij mij (jongere leeftijd + mannen/vrouwen). De groep van 16 juni is een wat oudere leeftijd en allemaal vrouwen. Nu is 14 juli voor mij zeker ook een optie. Maar ik vroeg me af of wellicht iemand ervaring heeft met het weer in deze periode. Het zal ongetwijfeld warm zijn, maar de vraag is; is het te warm? Te warm om hikes te kunnen doen en om te slapen in een tent. Of koelt het het 's nachts gewoon af en kun je in de ochtend / begin middag prima hikes doen? Iemand ook ervaring met drukte in de nationale parken tijdens deze periode? Druk, te druk of te doen? Ik hoor het graag!
De groep van 14 juli pas net wat meer bij mij (jongere leeftijd + mannen/vrouwen). De groep van 16 juni is een wat oudere leeftijd en allemaal vrouwen. Nu is 14 juli voor mij zeker ook een optie. Maar ik vroeg me af of wellicht iemand ervaring heeft met het weer in deze periode. Het zal ongetwijfeld warm zijn, maar de vraag is; is het te warm? Te warm om hikes te kunnen doen en om te slapen in een tent. Of koelt het het 's nachts gewoon af en kun je in de ochtend / begin middag prima hikes doen? Iemand ook ervaring met drukte in de nationale parken tijdens deze periode? Druk, te druk of te doen? Ik hoor het graag!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3400 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 23 Reacties