Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tweede Kamerverkiezingen 2017.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
goldenhills
Amerika-expert

Tweede Kamerverkiezingen 2017.

Bericht door goldenhills »

Ik heb gestemd! Afgelopen jaren vond ik het allemaal te ver van mijn bed, maar ik ben zo geschrokken van de Mango Mussolini, dat ik maar wat graag me een beetje in de Nederlandse politiek verdiep zodat ik kan stemmen.

Nog meer buitenlandse stemmers hier op het forum?
Bennogr
Amerika-expert

Re: Tweede Kamerverkiezingen 2017.

Bericht door Bennogr »

Heb op Eelco Keij gestemd (D66, plaats 39). 1 van de weinige (de enige?) Nederlandse politicus die beseft dat er Nederlanders in het buitenland zijn en dat die soms met bepaalde problemen zitten. Zoals onduidelijkheid over de mogelijkheid om als Nederlander twee nationaliteiten te hebben (mag sinds 2003 (!) in bepaalde gevallen, maar is nog te weinig bekend), problemen met verlengen van Nederlandse paspoorten (Amerikaanse paspoort kan ik per post verlengen, Nederlanders moeten soms vele, vele kilometers reizen en dagen uittrekken om naar een consulaat te gaan waar dat alleen geregeld kan worden).

Heb zonder problemen gestemd (per email aangemeld, op tijd een grote oranje envelop en papieren gekregen om te mogen stemmen en kon het stembiljet downloaden). Maar ik hoor veel klachten over het te laat verzenden van de papieren en het gebrek aan dienstverlening van Nederlandse instanties.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb ook gestemd. Een aantal jaren geleden was het stemmen bij ons niet gelukt (trage post naar/van India, was een verloren zaak), en daarna had ik het uit frustratie een beetje opgegeven. Maar ik vond het nu ook wel nodig om te stemmen. Gelukkig alles ontvangen, het blijkt inderdaad weer lang niet bij iedereen te zijn gelukt.
Terug in Texas!
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Ik heb nog steeds geen stempas ontvangen (Washington state)... Ben bang dat ik dus niet zal kunnen stemmen. Op het internet regent het klachten van mensen die hun stempas niet ontvangen hebben. De Nederlandse overheid heeft weer lopen te klungelen door de passen pas op 24 februari ipv 7 februari te verzenden... :clap:
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Hier hetzelfde, niks ontvangen
LA, LA, LA....
Dutch88
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch88 »

Heb via de mail bezwaar gemaakt en om een alternatieve methode gevraagd. Ook aangegeven dat ik dit min of meer verkiezingsfraude vind aangezien een hele grote groep dus niet kan stemmen dit jaar.
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Hier hetzelfde, vrouw en ondergetekende beide geen stempapieren. Daar gaat Eelco's voorkeurzetel, want wij gaan op hem stemmen als we de kans krijgen.
--
I route, therefore you are.
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Ik heb mijn stembescheiden precies gisteren ontvangen (en ook gestemd!!). Hopelijk komt jullie stembiljet ook vandaag of morgen!
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Goh, ik had wel door dat er mensen waren die niets hadden ontvangen, maar dat het er hier op het forum al zo veel zijn verbaast me toch nog. Echt wel heel erg, al die mensen die niet kunnen stemmen. Ik heb overigens ook op Eelco Keij gestemd.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Overigens, Eelco verzamelt op zijn site ook de stemproblemen van nederlanders in het buitenland, dus misschien handig om het hier ook even aan te geven als je niets hebt ontvangen.
Terug in Texas!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Eelco en medestanders gaan een kort geding voeren tegen de staat vanwege de buitenlandsestemmersproblemen. Doe mee als je geen stempapieren ontvangen hebt.

https://eelcokeij.com/2017/02/28/urgent ... rt-geding/
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
KnurfDutch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door KnurfDutch »

Mijn reactie is verwijderd. Jammer dat sommigen hier een politiek forum van maken. Ik maakte mij daar ook schuldig aan, maar dat was slechts een reactie op...
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Hier wordt je ook niet wijzer van:
Geachte heer ------,

De unit Verkiezingen van de gemeente Den Haag heeft de afgelopen dagen meerdere vragen van kiezers buiten Nederland gekregen over hun stembiljet. Hieruit leiden we af dat er vragen leven over de procedure. Met deze e-mail proberen we in de antwoorden te voorzien.

U heeft zich geregistreerd als kiezer in het buitenland. Het kan zijn dat u uw stempapieren nog niet heeft ontvangen. Voor informatie over de verzenddata van stembiljetten en -bescheiden verwijzen wij u naar https://www.denhaag.nl/home/bewoners/to ... erland.htm of naar de unit Verkiezingen (kbn.verkiezingen@denhaag.nl of +31703534400).

U heeft nog de tijd om uw stem uit te brengen. Uw stempapieren moeten uiterlijk 15 maart om 15.00 uur lokale tijd door het briefstembureau zijn ontvangen.

Het is van belang dat u zo snel als mogelijk, dus zodra u uw stempapieren heeft ontvangen, uw stem naar het briefstembureau verstuurt. Het adres van het briefstembureau waar u uw stem naar toe moet sturen staat op de oranje enveloppe vermeld die u ontvangt van de gemeente Den Haag. Afhankelijk van waar u verblijft is dit het briefstembureau op de ambassade in uw land (https://www.denhaag.nl/home/bewoners/to ... enland.htm) of het briefstembureau in Den Haag.

Als het adres van het briefstembureau in Den Haag op uw oranje enveloppe staat, dan kunt u de stembescheiden daar zo snel mogelijk rechtstreeks naartoe sturen.

Daarnaast is het mogelijk om uw stembescheiden te versturen aan ambassades of consulaten die geen briefstembureau zijn. Dit kunt u doen door op de oranje enveloppe het adres van het briefstembureau van de gemeente Den Haag te vervangen met het adres van de ambassade of een consulaat in het land waar u verblijft. U kunt uw stembescheiden ook binnen de openingstijden van de ambassade of consulaat-generaal langsbrengen. Voordat u bovenstaande doet verzoeken wij u zelf contact op te nemen met de Nederlandse ambassade of een consulaat in het land waarin u verblijft.

De ambassade of consulaat-generaal maakt een inschatting wanneer zij uw stempapieren uiterlijk moeten ontvangen om ze voor woensdag 15 maart 2017, 15:00 uur bij het briefstembureau in Den Haag te bezorgen. De adressen van ambassades en consulaten vindt u hier: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen/inhoud

Het ministerie van Buitenlandse Zaken zet momenteel zoals gepland koeriersbedrijven in om uw stembescheiden van deze ambassades en consulaten door te sturen naar Den Haag.

Hoogachtend,

Tom de Bruijn
Loco-burgemeester

Namens deze,

Gerjan Wilkens
Unit Verkiezingen
In het kort:"Zoek het maar uit" :evil:
LA, LA, LA....
Dakloze
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 99

Bericht door Dakloze »

Max Kool schreef: In het kort:"Zoek het maar uit" :evil:
Ik heb dezelfde gehad. En ik heb me gelijk maar aangemeld voor Eelco Keij's kort geding. Wat een wankers daar in Den Haag.
--
I route, therefore you are.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Zowaar, er zat een envelop uit Den Haag in de brievenbus vandaag :thumbup:

Vanavond invullen en meteen op de bus doen!

Uiteraard Sylvana Kuzu stemmen :P

[/troll]
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer