Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Informatieboekje maken voor de kinderen.
- Citroentjes
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Informatieboekje maken voor de kinderen.
In april vertrekken wij naar the states om een rondje Las Vegas - Yosemite - San Francisco - Montery en Cambria - LA en Anaheim te doen.
Nu ben ik begonnen met een boekje te maken voor onze kinderen.
Gewoon leuke informatie en spelletjes voor onderweg.
Als voorbeeldje: bij binnenkomst in Yosemite feitjes over welke dieren en planten ze kunnen zien en misschien een soort van bingo van maken.
Als we over highway one rijden, vertellen welke dieren er zijn in de zee. In SF de geschiedenis van Alcatraz bijvoorbeeld.
Nu vroeg ik me af: hebben jullie nog leuke tips of informatie die ik zou kunnen gebruiken? Of zijn er mensen die ook zoiets gedaan hebben?
Onze kinderen zijn dan net 7 en 11.
De informatie mag echt van alles zijn!
En mochten er ouders zijn die het leuk vinden om hem doorgestuurd te krijgen als hij af is dan is dat uiteraard geen enkel probleem!
Groetjes Annelies.
Nu ben ik begonnen met een boekje te maken voor onze kinderen.
Gewoon leuke informatie en spelletjes voor onderweg.
Als voorbeeldje: bij binnenkomst in Yosemite feitjes over welke dieren en planten ze kunnen zien en misschien een soort van bingo van maken.
Als we over highway one rijden, vertellen welke dieren er zijn in de zee. In SF de geschiedenis van Alcatraz bijvoorbeeld.
Nu vroeg ik me af: hebben jullie nog leuke tips of informatie die ik zou kunnen gebruiken? Of zijn er mensen die ook zoiets gedaan hebben?
Onze kinderen zijn dan net 7 en 11.
De informatie mag echt van alles zijn!
En mochten er ouders zijn die het leuk vinden om hem doorgestuurd te krijgen als hij af is dan is dat uiteraard geen enkel probleem!
Groetjes Annelies.
Re: Informatieboekje maken voor de kinderen.
In de parken hebben ze vaak speciale boekjes voor kinderen met opdrachten en weetjes. Ze kunnen dan badges verdienen. Onze kinderen vonden het geweldig. waarschijnlijk kun je in de visitorcentra ook leuke info krijgen voor kids waar ze van alles mee kunnen.
Ongetwijfeld kun je op het internet ook ideetjes vinden.
Bijvoorbeeld:
http://webpad-vs.yurls.net/nl/page/
Ongetwijfeld kun je op het internet ook ideetjes vinden.
Bijvoorbeeld:
http://webpad-vs.yurls.net/nl/page/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij maakten de afgelopen 3 keer ook een roadbook voor de kinderen. Ik had daar wel veel werk in, maar was leuk om te doen. Die junior rangerboekjes waar BonnyR het over had kun je van een aantal parken ook online vinden. Ik knipte, plakte en vertaalde die opdrachten dan in het roadbook van de kinderen. Ze herkenden de opdrachten dan als ze die maakten als ze junior ranger wilden worden. Verder inderdaad puzzels, uitleg over waar ze waren en wat ze zagen, plus een overzichtje met hoe lang ze in de auto moesten zitten, welk hotel, lodge of wat dan ook ze zouden slapen en hoeveel nachtjes het nog slapen was voordat ze weer naar huis konden. Ook info over ontbijt of zwembad enzovoort.
Als je een paar van die boeken wilt, stuur maar even een PB. Dan zorg ik er wel voor dat je ze krijgt. Ze zijn nogal 'maatwerk', dus vandaar dat ik ze niet zo publiceer.
Als je een paar van die boeken wilt, stuur maar even een PB. Dan zorg ik er wel voor dat je ze krijgt. Ze zijn nogal 'maatwerk', dus vandaar dat ik ze niet zo publiceer.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Volgens mij zijn die junior ranger boekjes van de NP's ook vaak online in te zien (en soms blijken ze dan nog meer boekjes online te hebben staan), dus ik zou daar eens naar zoeken. Het verschil wel wat per park of die boekjes online staan, voor Yosemite zie ik het zo snel niet hier maar misschien heb je wat aan de webrangers link daar.
Terug in Texas!
Wij hebben zelf een National Geographic kids boek over de parken, ik zie dat daar ook wel wat van online te vinden is.
Terug in Texas!
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ik gebruik altijd een binder, en daar doe ik dan dingen in die bij de leeftijd passen. De kinderen zijn 15, 10, 7, en 4 dus wat er in hun binder gaat verschilt nogal. Voor de reis begint versieren ze zelf de voorkant van hun binder.
In ieder geval een kaart van de staat, info over state bird, state flower, state gem, enz enz enz., kleurplaten, lege bladzijden voor aantekeningen/tekeningen, spelletjes zoals license-plate bingo, een paar sheet protectors voor info die ze onderweg krijgen (foldertjes van het hotel, toegangsbewijzen van atracties, enz), interessante info over plaatsen waar we doorheen reden, en info over beroemdheden uit die staat. En als ik het kon vinden: de meeste vreemde wet in de staat. Hier in Texas mag een ongetrouwde vrouw bijvoorbeeld niet met blote voeten in de auto zitten met een man. Of dat echt waar is weet ik niet, maar heb het van meerdere mensen gehoord.
In ieder geval een kaart van de staat, info over state bird, state flower, state gem, enz enz enz., kleurplaten, lege bladzijden voor aantekeningen/tekeningen, spelletjes zoals license-plate bingo, een paar sheet protectors voor info die ze onderweg krijgen (foldertjes van het hotel, toegangsbewijzen van atracties, enz), interessante info over plaatsen waar we doorheen reden, en info over beroemdheden uit die staat. En als ik het kon vinden: de meeste vreemde wet in de staat. Hier in Texas mag een ongetrouwde vrouw bijvoorbeeld niet met blote voeten in de auto zitten met een man. Of dat echt waar is weet ik niet, maar heb het van meerdere mensen gehoord.
- xlies
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Wat een geweldig idee! Helemaal niet aan gedacht. Bedankt 
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
Lijkt me een super idee! Ik weet niet zo gauw hoe eraan te beginnen, maar ik ga me eens aan wat opzoekwerk zetten!
Memories...
Wat leuk te lezen dat meer mama's dat doen
Toen onze kids die leeftijd hadden heb ik voor onze 2013 Springbreak een Wie is de Muis spel voor ze gemaakt. Dit speelden we in en rond Disney World. Iedere dag een "opdracht". Zo hebben ze bijvoorbeeld in Animal Kingdom een dierenfoto ABC gemaakt en daar later die dag op de iPad er een leuk filmpje van gemaakt. Voor Epcot had ik van internet foto's gehaald en dan moesten zij die plaatsen zoeken en daar dezelfde foto, met zichzelf er natuurlijk op, maken. Maar er zat ook een dag bij waarbij ze 2 (simpele) kruiswoordpuzzels moesten oplossen. Natuurlijk met de nodige hulp van papa
Er is ontzettend veel voorbereiding in gaan zitten, maar zo leuk om uiteindelijk te zien hoeveel lol we er met z'n allen aan hebben gehad. Misschien zou je een aantal van die opdrachten kunnen vertalen naar bijvoorbeeld San Francisco (plaatsen op Pier 39 zoeken) Meer ideetjes, op mijn blog staat een heel verslag. https://dukloinallestaten.wordpress.com ... s-de-muis/
Veel plezier met de voorbereidingen
Toen onze kids die leeftijd hadden heb ik voor onze 2013 Springbreak een Wie is de Muis spel voor ze gemaakt. Dit speelden we in en rond Disney World. Iedere dag een "opdracht". Zo hebben ze bijvoorbeeld in Animal Kingdom een dierenfoto ABC gemaakt en daar later die dag op de iPad er een leuk filmpje van gemaakt. Voor Epcot had ik van internet foto's gehaald en dan moesten zij die plaatsen zoeken en daar dezelfde foto, met zichzelf er natuurlijk op, maken. Maar er zat ook een dag bij waarbij ze 2 (simpele) kruiswoordpuzzels moesten oplossen. Natuurlijk met de nodige hulp van papa
Er is ontzettend veel voorbereiding in gaan zitten, maar zo leuk om uiteindelijk te zien hoeveel lol we er met z'n allen aan hebben gehad. Misschien zou je een aantal van die opdrachten kunnen vertalen naar bijvoorbeeld San Francisco (plaatsen op Pier 39 zoeken) Meer ideetjes, op mijn blog staat een heel verslag. https://dukloinallestaten.wordpress.com ... s-de-muis/
Veel plezier met de voorbereidingen
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nu krenk je toch echt mijn vaderhart hoorDuklo schreef:Wat leuk te lezen dat meer mama's dat doen
Wel erg leuk idee van dat molspel!
Edwin
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
- Citroentjes
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat een geweldige idee komen hier voorbij!
Top zeg, dank jullie wel!
Lege bladzijdes voor aantekeningen is inderdaad erg leuk en gekke wetten vind ik ook erg grappig.
Ik heb de eerste dagen inmiddels aardig af maar mijzelf kennende gaan daar nog wat veranderingen in komen
Bedankt voor de super tips!
Top zeg, dank jullie wel!
Lege bladzijdes voor aantekeningen is inderdaad erg leuk en gekke wetten vind ik ook erg grappig.
Ik heb de eerste dagen inmiddels aardig af maar mijzelf kennende gaan daar nog wat veranderingen in komen
Bedankt voor de super tips!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht