Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ricktachtig: advies 14 dagen mini rondreis Noordoosten (New York, DC, Niagara Falls, Boston).
-
ricktachtig
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis ricktachtig: advies 14 dagen mini rondreis Noordoosten (New York, DC, Niagara Falls, Boston).
He, mijn vriendin en ik gaan in mei voor het eerst naar Amerika en we gaan 14 dagen naar Amerika en daarna een korte stopover van 2 dagen in Ijsland. We komen om 19.00 in de avond aan op JFK en vliegen ook vanaf JFK weer terug om 20.40. We zijn vooral benieuwd naar de volgende dingen:
1. Is onderstaand schema de meest logische? Of is het rondje "tegen de klok in" via Boston -> Niagara Falls logischer?
2. Wat zijn de meest logische vervoersmiddelen? We hebben geen auto nodig tijdens de dagen in New York, maar is daarna de trein, auto, vliegtuig het handigste?
3. We willen heel graag naar Niagara Falls, maar dit ligt op een redelijke afstand. Is een roadtrip prima te doen en zijn er leuke stops te vinden onderweg?
4. Is Airbnb een goede optie om te gebruiken voor slaapplekken in New York? Er is wat discussie over lees ik op dit forum, maar het is een heel stuk goedkoper dan een hotel nemen. We willen sowieso een privekamer mochten we voor Airbnb gaan.
Dag 1: AMS -> Ijsland -> JFK (aankomst 19.00 op JFK) (New York)
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: New York -> Philadelphia
Dag 7: Philadelphia -> Washington DC
Dag 8: Washington DC
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washington DC - Niagara Falls
Dag 11: Niagara Falls -> Boston
Dag 12: Boston
Dag 13: Boston -> New York
Dag 14: New York -> JFK
Dag 14: JFK -> Ijsland
Dag 15: Ijsland
Dag 16: Ijsland -> AMS
Bedankt alvast voor het meedenken!
1. Is onderstaand schema de meest logische? Of is het rondje "tegen de klok in" via Boston -> Niagara Falls logischer?
2. Wat zijn de meest logische vervoersmiddelen? We hebben geen auto nodig tijdens de dagen in New York, maar is daarna de trein, auto, vliegtuig het handigste?
3. We willen heel graag naar Niagara Falls, maar dit ligt op een redelijke afstand. Is een roadtrip prima te doen en zijn er leuke stops te vinden onderweg?
4. Is Airbnb een goede optie om te gebruiken voor slaapplekken in New York? Er is wat discussie over lees ik op dit forum, maar het is een heel stuk goedkoper dan een hotel nemen. We willen sowieso een privekamer mochten we voor Airbnb gaan.
Dag 1: AMS -> Ijsland -> JFK (aankomst 19.00 op JFK) (New York)
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: New York -> Philadelphia
Dag 7: Philadelphia -> Washington DC
Dag 8: Washington DC
Dag 9: Washington DC
Dag 10: Washington DC - Niagara Falls
Dag 11: Niagara Falls -> Boston
Dag 12: Boston
Dag 13: Boston -> New York
Dag 14: New York -> JFK
Dag 14: JFK -> Ijsland
Dag 15: Ijsland
Dag 16: Ijsland -> AMS
Bedankt alvast voor het meedenken!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Advies 14 dagen mini rondreis Noordoosten (New York, DC, Niagara Falls, Boston)
Voor jullie verblijf in NYC zou ik zeker nog geen auto huren, ben wel van mening dat er wel een dagje (misschien wel twee) af kan zodat je wat meer tijd hebt bij de Niagara Falls. Misschien nog wel te combineren met een kort bezoek aan Toronto. Wellicht heb je wat aan ons reisverslag uit (al weer) 2013. We hebben toen bijna dezelfde route gereden en steden aangedaan.
Ps. Leuk die stop op IJsland op de terugweg!
Ps. Leuk die stop op IJsland op de terugweg!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis ricktachtig: advies 14 dagen mini rondreis Noordoosten (New York, DC, Niagara Falls, Boston).
Ik kan me niet helemaal vinden in de reaktie van vorige lezer. Een overnachting bij NF en een dagdeel daar is voldoende wat mij betreft. Ik zou dit niet van NYC afhalen.
Ik vind de planning wel behoorlijk ambitieus. Je hebt een paar dagen dat je niet veel anders kunt dan in de auto zitten (auto is overigens het meest voor de hand liggende vervoermiddel, behalve misschien van NYC naar Philly / Washington. Dat zou met de trein kunnen). Washington - NF en NF-Boston zijn dagen dat je de hele dag aan het rijden bent. Je hebt ook alleen steden in de planning (behalve NF). Misschien een bewuste keuze, maar er is ook mooie natuur op je route. Bijvoorbeeld een aantal parken in Finger Lakes Area (zoals Watkins Glen) of bijvoorbeeld de Adirondacks, Green Mountains of White Mountains.
Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes maken en persoonlijke voorkeuren, maar alleen rijden en de drukte van steden zou niet mijn reis zijn. Ik zou denk ik Boston uit de planning halen (hoewel dit een leuke stad is) en na NF een stop te maken in een van de natuurgebieden.
Ik vind de planning wel behoorlijk ambitieus. Je hebt een paar dagen dat je niet veel anders kunt dan in de auto zitten (auto is overigens het meest voor de hand liggende vervoermiddel, behalve misschien van NYC naar Philly / Washington. Dat zou met de trein kunnen). Washington - NF en NF-Boston zijn dagen dat je de hele dag aan het rijden bent. Je hebt ook alleen steden in de planning (behalve NF). Misschien een bewuste keuze, maar er is ook mooie natuur op je route. Bijvoorbeeld een aantal parken in Finger Lakes Area (zoals Watkins Glen) of bijvoorbeeld de Adirondacks, Green Mountains of White Mountains.
Uiteindelijk is het een kwestie van keuzes maken en persoonlijke voorkeuren, maar alleen rijden en de drukte van steden zou niet mijn reis zijn. Ik zou denk ik Boston uit de planning halen (hoewel dit een leuke stad is) en na NF een stop te maken in een van de natuurgebieden.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ricktachtig: advies 14 dagen mini rondreis Noordoosten (New York, DC, Niagara Falls, Boston).
Op zich is 1 overnachting bij de NF wel voldoende, maar met een lange rijdag ervoor en erna zou ik het wel anders indelen.
Kijk eens naar ons 2012-verslag voor een route met onder nadere Washington, Niagara Falls en Boston.
Marianne
Kijk eens naar ons 2012-verslag voor een route met onder nadere Washington, Niagara Falls en Boston.
Marianne
Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel ideeën...
Mijn 5 centen,
Ik zou Boston eruit halen en de Falls is idd 1 nacht voldoende. De dag die je "vrij" krijgt dan onderweg gebruiken om ten minste 1 bezoek te brengen aan de (super) mooi natuur waar je doorheen rijdt...Adirondacks waren geweldig, Watkins Glenn ook. Philly ben ik nooit geweest dus daar kan ik iig n niets zinnigs over zeggen. Wij hebben met 3 overnachtingen van Washington naar de Falls gereden en daar hadden we makkelijk (nog) langer over kunnen doen...Ach, keuze's..jullie hebben een leuke trip in het vooruitzicht..
De AirBnB optie hebben wij in Brooklyn gedaan (nog niet op Manhattan) maar omdat we "oudere jongeren" zijn is een prive kamer voor ons geen optie, we hebben behoefte aan meer privacy..en met die eis is een AirBnB in NYC inmiddels niet echt goedkoper meer dan een hotel...Wij hebben 4 AirBnB ervaringen en allemaal even goed (In NY, Washington, LA en SF) en voor ons is de vrijheid bij het opstaan (thee-tje, koffie-tje, saampies relaxed ontbijten ...allemaal lekker in je joggingbroekie:)) van ongelofelijke meer waarde.
Veel plezier met inlezen, kiezen en uitvoeren van jullie vakantie
Mijn 5 centen,
Ik zou Boston eruit halen en de Falls is idd 1 nacht voldoende. De dag die je "vrij" krijgt dan onderweg gebruiken om ten minste 1 bezoek te brengen aan de (super) mooi natuur waar je doorheen rijdt...Adirondacks waren geweldig, Watkins Glenn ook. Philly ben ik nooit geweest dus daar kan ik iig n niets zinnigs over zeggen. Wij hebben met 3 overnachtingen van Washington naar de Falls gereden en daar hadden we makkelijk (nog) langer over kunnen doen...Ach, keuze's..jullie hebben een leuke trip in het vooruitzicht..
De AirBnB optie hebben wij in Brooklyn gedaan (nog niet op Manhattan) maar omdat we "oudere jongeren" zijn is een prive kamer voor ons geen optie, we hebben behoefte aan meer privacy..en met die eis is een AirBnB in NYC inmiddels niet echt goedkoper meer dan een hotel...Wij hebben 4 AirBnB ervaringen en allemaal even goed (In NY, Washington, LA en SF) en voor ons is de vrijheid bij het opstaan (thee-tje, koffie-tje, saampies relaxed ontbijten ...allemaal lekker in je joggingbroekie:)) van ongelofelijke meer waarde.
Grote Amerika fan
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Klopt, normaal wel, maar je hebt daar geen dagdeel, met geluk hoogstens een namiddag. Na een rit uit Washington (ruim 7 uurtjes in de auto) en de volgende dag door naar Boston (ook weer ruim 7 uur in de auto) blijft er weinig over voor de Falls. Een extra dag (waar die ook vandaan komt) geeft het toch al straffe schema wellicht wat lucht. Er vanuit gaande dat je de Falls wel in een dagdeel hebt gezien, zou je Toronto kunnen meenemen. Toronto is ongeveer anderhalf uur rijden, daar overnachten en de volgende dag bovenlangs Lake Ontario naar Boston. Ook dit is een lange rit, maar wel mooi!analogkid schreef:Ik kan me niet helemaal vinden in de reaktie van vorige lezer. Een overnachting bij NF en een dagdeel daar is voldoende wat mij betreft. Ik zou dit niet van NYC afhalen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
ricktachtig
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Iedereen bedankt voor het reageren! Vele interessante informatie / reisverslagen. Ik ga eens kijken naar de parken welke op de route liggen. Wat overigens nog een optie is wat we overwegen is om naar Niagara Falls te vliegen (Buffalo). Dit is niet duur en bespaart een hoop reistijd.
Hi tomaat85tomaat85 schreef:Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel ideeën...
Mijn 5 centen,
Wij zijn een rondje aan het plannen en vinden de rit Nig falls-Washington erg lang, ben heel benieuwd waar jullie tussenstops waren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Sonnies; voor twee stops op dat stuk kun je ons 2012-verslag bekijken. Maak eens een topic aan met je route, dan krijg je wel meer tips.
Marianne
Marianne
Sjonnies, sorry dat ik je reactie ff gemiste heb maar zie dat je inmiddels een eigen topic bent gestart...daar heb ik de link naar ons blog gepost..maar daar zeg ik het ook, echt een blog voor achterblijvers en zeker geen reisgids:)..wel kan je onze stops en ervaringen meekrijgen....
Grote Amerika fan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 5341 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-