Na bijna 3 weken rondreizen in west Amerika stopt onze vakantie in LA, hier verblijven we dan 2 nachten voordat we terug vliegen. Echter hebben we echt geen idee waar we moeten overnachten
We zijn met zijn tweeën en hebben een budget van +- 400 Euro totaal incl parkeerkosten. Graag willen we de vakantie afsluiten in een mooi hotel met enigszins wat luxe, maar ik vraag me af of dat mogelijk is met ons budget in LA...
Welk gebied kunnen we het beste zitten? Of hebben jullie wellicht suggesties voor hotels? Strand of stad maakt ons niet zo veel uit, als de locatie maar leuk is (we kunnen ons verplaatsen met de auto)
Incheckdatum is 15 september en uitchecken 17 september, valt dus helaas precies in het weekend.
Dit hotel boeken wij altijd de laatste paar dagen in L.A. Dichtbij een outlet en winkels. Wij maken dan altijd een ritje door de bergen naar het strand. Vraag wel een kamer aan de achterkant van het hotel anders heb je misschien wat last van de snelweg.
Best Western Plus Thousand Oaks Inn, meestal boeken wij via expedia.
Ga naar booking.com, selecteer je data, zet de filter < prijs laag naar hoog > aan en je ziet enorm veel aanbod onder de 400 euro. Let op de beoordelingscijfers (staat overal bij, met een 7 of een 8 moet je goed zitten). Dan is het een kwestie een goede plek en een aardige prijs-kwaliteit verhouding te vinden.
Wijken die leuk zijn: Venice Beach, Santa Monica, Hollywood, North-Hollywood, Downtown, Culver City (goede ligging vooral), Malibu, Marina del Rey (vlakbij luchthaven, aan zee en tegen Venice Beach aan)
Ik zie enorm veel opties. Een greep uit het aanbod:
Americas Best Value Inn, West-Ho, €262 voor 2 nachten
Encore Motel, Marina del Rey, €268 voor 2 nachten
Hollywood Le Bon Hotel, Hollywood, €291 voor 2 nachten
Ocean Park Hotel, Santa Monica, €308 voor 2 nachten (gedeelde badkamers, het blijft SM, dure plek)
The LA Hotel Downtown, Downtown, €385 voor 2 nachten (erg mooi)
Ik zou eerst maar eens gaan bekijken wat jullie willen gaan doen in LA en waar. LA is qua grootte vergelijkbaar met de randstad. Blijven jullie het liefst in de omgeving van de luchthaven en aan zee (Venice/Santa Monica/Malibu) dan zou ik ook daar een hotel zoeken. Dan zijn hotels aan de luchthaven ook een optie. Het is er niet gezellig, maar je zit zo in bovengenoemde plaatsen en je krijgt er meer kamer voor je geld.
We zijn in LA enkele nachten in The Brentwood Inn gebleven: http://www.thebrentwood.com/index.htm 'na' onze vakantie.
Dat is ongeveer 15min van de Santa Monica pier. Met zowel auto als taxi dus goed te doen.
Tja, je geeft aan "wat luxe". Als ik dat interpreteer als >=4* dan geldt dat LA de laatste jaren kostbaar is geworden.
Je zou een refundable boeking kunnen doen bij een hotel dat je "acceptabel" vind en blijven zoeken voor iets beters. Maar met $400 inclusief parkeren wordt het lastig denk ik.
Rekenvoorbeeldje: ik zit graag in Kimpton hotels. Het Palomar (Century city) kun je op veel dagen boeken voor rond de $280. Voor Karma members komen er vaak aanbiedingen voorbij, regelmatig -20%. Dan zit je dus op $220 incl tax. Parkeren (de valet) kost $50 per dag. Totaal dus $270.
Zou je zelf parking doen ergens in een garage verderop dan kost dat ca $20 per dag. Kom je op $240.
Echter, zit je in een drukke periode of weekend of boek je ver vooraf dan zijn de prijzen hoger. Al met al: zoeken, tripadvisor en wellicht je budget bijstellen als je met "luxe" inderdaad bedoelt wat ik denk.
Wij zaten in Ramada Inn bij Redondo beach, gratis parkeren en veilige rustige buurt redelijk dichtbij LAX. De pier van Redondo Beach vonden we ook erg gezellig om o.a. 's avonds te eten en konden we ook makkelijk lopend naar toe...
Wij hebben voor aanstaande zomer, ook voor het einde van onze rondreis, het Seaview Hotel in Santa Monica geboekt voor onze laatste twee nachten.
Niet luxe, maar wel een goede ligging dichtbij het strand en de pier, als ik Trivago mag geloven.
Voor 2 nachten in augustus, 3 personen, betalen we 358 dollar incl. taxes.
Je zou ook eens naar airbnb kunnen kijken.
Maar maak idd een plan. Ga niet in Anaheim zitten als je alleen de bekende highlights in het noordoosten van de metropool wilt doen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.