Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Zuid-Afrika met o.a. Krugerpark

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Rondreis Zuid-Afrika met o.a. Krugerpark

Bericht door plume »

Dit jaar voor ons geen Amerika, we gaan dit jaar naar Zuid-Afrika.

De 26e vertrekken we voor drie weken naar Zuid-Afrika en beginnen en eindigen in Johannesburg. We gaan zelf rijden en er staan weer mooie Nationale Parken gepland, waaronder Pilanesberg, Kruger National Park, Sabi Sand en meer.
Vind je het leuk om ook eens over een ander land te lezen, wij houden zoals gewoonlijk weer een reisverslag bij namelijk
http://zuid-afrika-2016.blogspot.nl/.

Marianne
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Rondreis Zuid-Afrika met o.a. Krugerpark

Bericht door LeenG »

Leuke blog! Wij gaan in maart voor de 2de keer naar Zuid-Afrika :thumbup:
Hopelijk is de panoramaroute wat minder druk dan bij jullie want dat lijkt mij niet echt aangenaam.

Ik vind Zuid-Afrika geweldig: je hebt er net als in de VS de prachtige natuur, je kan er heerlijk roadtrippen, maar het kost maar half zoveel ;-)

Wij gaan deze keer eerst naar CPT omdat ik daar meedoe aan de Cape Town cycle tour. Daarna vliegen we naar Jnb en doen we een rondje Graskop - Kruger - Hlane (Swaziland)- St-Lucia - Durban - Drakensbergen. Kijk er al naar uit! :D
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Ik ben net terug uit Zuid-Afrika en ik heb een geweldige reis gehad! In Johannesburg zijn we naar Soweto geweest wat super is om te zien, net zoals Downtown (hier reden we voor de veiligheid wel met de auto doorheen). Verder ook in Swaziland geweest waar we bij een dans/zang geweest zijn wat ook absoluut de moeite waard is! Geweldige reis gehad en Zuid-Afrika staat zeker op het lijstje om nog een keer heen te gaan!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Je klinkt heel enthousiast Evelien :thumbup:
Fietsen in Soweto staat ook op ons programma (laatste dag) en we overnachten ook een nacht in Swaziland. Is het contrast tussen Swaziland en Zuid-Afrika groot? Ben ik wel benieuwd naar. Heb je een blog bijgehouden?
Nog 9 weken en wij zijn er ook weer. Ek kan ni wag ni!
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door EvelienK. »

Het is ook zo ontzettend geweldig! Het is echt een prachtig land!! Echt genoten! Ik stuur je even een prive bericht met mijn blog, je hebt er een wachtwoord voor nodig namelijk. Ik vond het contrast tussen Zuid-Afrika en Swaziland niet zo groot. Je checkt uit bij de grenspost met Zuid-Afrika en 100 meter verder check je in in Swaziland (weer twee stempels in je paspoort ;-)). Ik vond de natuur in Swaziland onwijs mooi, dat viel wel meteen op. Er wordt heel erg gehoopt op regen op dit moment omdat alles zo droog is, maar de heuvels waren erg groen (MOOI!!!). Je ziet wel bij bijvoorbeeld de dam dat het water super laag staat. Eilandjes die normaal onder water staan, staan dat nu niet en er is duidelijk zichtbaar dat er weinig regen is gevallen. Gaan jullie met een gids door Soweto fietsen? Gaaf zeg! Vergeet het Hector Pieterson museum niet.

Fantastische taal he?! Ik heb zo genoten van sommige zinnen, bijvoorbeeld bij het voortrekker monument aan de zijkant of in de menukaarten... Een aantal voorbeelden vind je op mijn blog.

Heel veel plezier!! Het is super! En wij hebben maar een heel klein stukje gezien :)

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

EvelienK schreef:Fantastische taal he?! Ik heb zo genoten van sommige zinnen, bijvoorbeeld bij het voortrekker monument aan de zijkant of in de menukaarten... Een aantal voorbeelden vind je op mijn blog.
Ik zou best op je blog willen kijken, maar ik zie geen link :(
Wij gaan in April onder andere naar Zuid Afrika (en Zimbabwe, Botswana en Namibië). Ik ben wel geïnteresseerd in die fietstocht in Soweto. Heb je daar meer informatie over?
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Helaas lees ik je bericht nu pas hier de link naar onze blog.
http://zuid-afrika-2016.blogspot.nl/201 ... chive.html
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Zuid-Afrika lijkt mij een heel mooi land maar is het veilig om met 2 te doen en zelf met de auto te rijden? Ik hoor links en rechts toch wat nare verhalen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Lilo,

We zijn nu al twee keer zelfstandig op reis geweest door Zuid-Afrika. We hebben nergens problemen gehad, alles met de TomTom gereden dat ging prima. Je moet natuurlijk wel bepaalde wijken / plaatsen vermijden, maar dat is in Amerika niet anders. Zorg alleen dat je voor donker binnen bent, want er is geen verlichting en altijd kans op overstekende dieren en wandelende mensen op de weg. Zuid-Afrika is prachtig en te doen voor ieders budget. De zgn safaritenten zijn mooi en compleet ingericht meestal met braai en keuken. Ik heb mij tot nu toe nog nooit onveilig gevoeld.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@Lilo,

ik kan bevestigen wat Plume hierboven zegt. Wij zijn in 2015 voor de eerste keer geweest en gaan over precies een maand nog een keer :thumbup:
Het is een zalig land, waanzinnig mooie natuur, vriendelijke mensen, lekker eten, niet duur, heel goed voorzien op toeristen,.... Zoals overal moet je als toerist je gezond verstand gebruiken, 's avonds extra alert zijn, niet in het donker gaan wandelen (neem een taxi, ze zijn goedkoop).... Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld, we zijn ook niks naars tegengekomen. Een keer waren we onderweg en we hadden zin in een koffiepauze, op de kaart stond een dorpje. Bij aankomst bleek dat dorpje een verzameling armzalige huisjes te zijn waar alleen wat zwarten rondhingen. Daar moet je dus niet stoppen.
Meestal wordt ook gezegd dat je best geen lifters meeneemt. Er wordt heel erg veel gelift in ZA door vooral zwarte/gekleurde mensen. Ik heb wel een keertje een jong meisje meegenomen. Mannen zou ik niet meenemen, jammer want ik geloof nog steeds dat 99% van hen echt gewoon een lift wil, maar ik wil geen risico nemen.

Niet twijfelen, zeker gaan, is een fan-tas-tisch land! :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben ook plannen voor volgend jaar dus ik haak hier even aan :D
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Hi Elly,
Weet je al welke kant je op wil? Zuid-Afrika is net zoals de VS heel groot en de afstanden zijn groot. Probeer niet dezelfde fout te maken als veel Amerika-reizigers door teveel in 1 reis te proppen.

Ik hou geen reisverslag bij maar via de link in mijn handtekening vind je onze route van vorige keer terug. Toen hebben we Cpt en de tuinroute gedaan. Nu gaan we eerst een paar dagen naar Kaapstad omdat ik daar meedoe aan een fietsevenement. :P daarna vliegen we naar JNB, en doen we een rondreis: Kruger NP - Swaziland - st-Lucia - Durban - Drakensbergen

Nog precies 1 maand, aftellen!! :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik ben er inmiddels ook achter dat we keuzes moeten maken. We neigen op dit moment een beetje naar je laatste rondje. We zijn op zoek naar de wat kleinschaligere excursies en overnachtingen. We hebben een gesprek gehad met https://gemsbok.nl/ en wachten nu op een vrijblijvende offerte. Het zal sowieso pas voor 2018 zijn. Voor jullie veel plezier volgende maand, ik ben wel benieuwd naar jullie belevenissen!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Ik denk inderdaad dat Zuid-Afrika geweldig is, ik ga jullie blog volgen en misschien ooit...

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

@Elly,

Stel je je reis niet zelf samen? Je kan in ZA fantastische accommodatie vinden voor heel weinig geld. Wij hebben o.a. dit geboekt voor 3 nachten op het einde van de reis. Moet je kijken hoe mooi het daar is! Wij hebben de Phezulu cottage, dat schattige huisje dat je op de meeste foto's ziet.Kost iets van €65/nacht! En dat is een van onze duurdere overnachtingen :lol:
https://www.tripadvisor.be/Hotel_Review ... Natal.html

Als je in een NP wil overnachten, zeker in Kruger, moet je ook tijdig reserveren, net zoals in de VS. Wij vieren mijn man zijn verjaardag in Kruger park in een cottage met zicht op de rivier, niet slecht he :wink: . Dat is onze duurste overnachting en kost €90/nacht.
In Durban en Johannesburg logeren we via airbnb voor 30 en 40/ nacht, hehe, veel waar voor je geld!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat huisje ziet er inderdaad wel heel schattig uit :thumbup:
We zijn er nog niet over uit of we al dan niet met dit reisbureau in zee gaan. We hebben er beide wel een goed gevoel over.
Misschien dat we toch zelf aan de slag gaan maar het is een soort koudwatervrees denk ik.
Ik begrijp al die mensen die naar Amerika gaan en dan een reisbureau inschakelen heel goed :lol:
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij zijn met dit bedrijf geweest, alleen maar goede ervaringen. Hebben standaard reizen maar je kan ook alles zelf samenstellen. http://www.safarisopmaat.nl. Zijn Nederlanders die naar Zuid-Afrika zijn geëmigreerd.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik had jullie verslagen ook al gelezen waarvoor dank :thumbup:
Ook dat jullie via dit bureau geboekt hebben. Ik ga er nogmaals naar kijken.
Wat is overigens de beste periode van het jaar voor een reis in het Noord oosten?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

michelly schreef:Ik begrijp al die mensen die naar Amerika gaan en dan een reisbureau inschakelen heel goed :lol:
Wij gaan ook via een reisorganisatie Elly. Eerst een paar dagen op onszelf in Johannesburg, gevolg door een georganiseerde reis van Victoria Falls naar Cape Town. De eerste keer daar wil ik liever de kat uit de boom kijken en me laten begeleiden. Dus ik begrijp je standpunt goed.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja precies. Veel plezier voor jullie in april. We zullen wel zien wat het wordt, we gaan pas ergens in 2018. Eerst nog een weekje naar Marokko en een combi Canada/USA in de zomer :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer