Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Costa Rica
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Costa Rica
Nog maar net terug van onze fantastische vakantie in het Zuidwesten, zijn er voorzichtige plannen om volgend jaar naar Costa Rica te gaan en dit evt. te combineren met een stopover in Florida.
De vragen die leven zijn de volgende:
- hoe is het met de criminaliteit in Costa Rica
- ik lees dat de beste reistijd van januari tot maart is, maar als je bv. in mei zou gaan hoe is het met de neerslag? Dagen regen of net als in Florida een flinke bui aan het eind van de dag?
- is Costa Rica net zo makkelijk zelf te regelen als de USA
- ik heb 2 voorbeelden gezien van kant-en-klare reizen die me wel aanspreken
http://www.fox.nl/privereizen/costa-ric ... informatie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.costaricaonline.nl/comfort-r ... us_ref_adv" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn deze reizen goed te doen of net als bij VS reizen te gehaast?
Ik hoop dat er hier mensen zijn met rondreiservaring.
De vragen die leven zijn de volgende:
- hoe is het met de criminaliteit in Costa Rica
- ik lees dat de beste reistijd van januari tot maart is, maar als je bv. in mei zou gaan hoe is het met de neerslag? Dagen regen of net als in Florida een flinke bui aan het eind van de dag?
- is Costa Rica net zo makkelijk zelf te regelen als de USA
- ik heb 2 voorbeelden gezien van kant-en-klare reizen die me wel aanspreken
http://www.fox.nl/privereizen/costa-ric ... informatie" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.costaricaonline.nl/comfort-r ... us_ref_adv" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn deze reizen goed te doen of net als bij VS reizen te gehaast?
Ik hoop dat er hier mensen zijn met rondreiservaring.
-
- Amerika-expert
Re: Costa Rica
Costa Rica en de USA is duidelijk een niet veel voorkomende combinatie
Ik had verwacht dat er wel reislustigen met ervaring zouden zijn.

Ik had verwacht dat er wel reislustigen met ervaring zouden zijn.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hi Vito,
Wij zijn jaren geleden (September 2001) met Fox naar Costa Rica geweest. Geweldige reis! Het land is echt prachtig. Wij hadden wel gekozen voor een georganiseerde reis. Er spreken maar heel weinig mensen engels in Costa Rica. Maar wellicht spreken jullie Spaans, dan wordt het al makkelijker. Wij hebben niets gemerkt van criminaliteit.
Al kregen we wel het advies om in de hoofdstad San Jose op onze hoede te zijn, maar in welke drukke stad moet je dat niet.
In september hadden we regelmatig een hele flinke bui, maar daarna direct weer stalend weer. Beetje gelijk aan Florida inderdaad.
De Fox reis ziet er mooi uit, ik denk dat het te doen is. Het land en dus de afstanden zijn niet groot.
Onze tussenstop was destijds in Miami, dus een combi met Florida lijkt mij goed mogelijk.
Succes met je plannen!
Wij zijn jaren geleden (September 2001) met Fox naar Costa Rica geweest. Geweldige reis! Het land is echt prachtig. Wij hadden wel gekozen voor een georganiseerde reis. Er spreken maar heel weinig mensen engels in Costa Rica. Maar wellicht spreken jullie Spaans, dan wordt het al makkelijker. Wij hebben niets gemerkt van criminaliteit.
Al kregen we wel het advies om in de hoofdstad San Jose op onze hoede te zijn, maar in welke drukke stad moet je dat niet.
In september hadden we regelmatig een hele flinke bui, maar daarna direct weer stalend weer. Beetje gelijk aan Florida inderdaad.
De Fox reis ziet er mooi uit, ik denk dat het te doen is. Het land en dus de afstanden zijn niet groot.
Onze tussenstop was destijds in Miami, dus een combi met Florida lijkt mij goed mogelijk.
Succes met je plannen!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- Bandido
- Amerika-expert
Ik was in januari in CR, en we hebben alles zelf via internet geregeld: accommodatie en autohuur. Ik vond dat mensen best goed Engels spraken, en ikzelf spreek een beetje Spaans, dus zo kwamen we er wel. Verkijk je in CR niet op de reistijden: het is een klein land (maar net iets groter dan NL), maar het is heel bergachtig, en de wegen zijn vrij slecht. Dus het rijden gaat maar langzaam. Het is absoluut een prachtig en heel divers land, en bovendien relatief rijk en daardoor veilig. Ik ben niet in San Jose geweest, maar ik heb begrepen dat ik daar niks aan gemist heb. Het is bovendien daar wel wat onveilig, maar ik heb dat nogmaals niet zelf ondervonden. Het noorwesten en westen van het land is het meest toeristisch, maar verwacht daar geen "Costa del Sol" achtige taferelen, want het is zelfs daar nog relatief ongerept.
Wij hebben onze week opgesplitst in twee delen: een aantal dagen in een ecopark bij de Arenal vulkaan, en het tweede deel aan de kust bij Playa Tamarindo. Allebei heel anders, maar heel mooi. Het is absoluut een land voor natuurliefhebbers, maar veel historie is er niet. De Maya's en Azteken zijn niet zo ver zuidelijk gekomen, en dat soort oude bouwwerken heb je er dus niet. Wat je er wel hebt is spectaculaire natuur en het gevoel alsof je in een dierentuin rondloopt: werkelijk overal zijn vogels, apen, vlinders, luiaards, en andere dieren. Zeker doen!
Wij hebben onze week opgesplitst in twee delen: een aantal dagen in een ecopark bij de Arenal vulkaan, en het tweede deel aan de kust bij Playa Tamarindo. Allebei heel anders, maar heel mooi. Het is absoluut een land voor natuurliefhebbers, maar veel historie is er niet. De Maya's en Azteken zijn niet zo ver zuidelijk gekomen, en dat soort oude bouwwerken heb je er dus niet. Wat je er wel hebt is spectaculaire natuur en het gevoel alsof je in een dierentuin rondloopt: werkelijk overal zijn vogels, apen, vlinders, luiaards, en andere dieren. Zeker doen!
"Keep Georgia On Your Mind"
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mbt de veiligheid ken ik enkel de ervaring van een bevriend stel. Ze waren gek op CR en waren er al een paar keer geweest, totdat ze tijdens 1 reis bestolen én overvallen werden. Het gebeurde niet in de hoofdstad maar ergens onderweg in de bergen tijdens het roadtrippen. Ik heb begrepen, van hear say, dat er meer criminaliteit kwam toen er steeds meer toeristen naar CR kwamen.
Ik zou me wat inlezen online over de veiligheid, maar laat je niet bang maken. Toen ik dat afgelopen jaar over New Orleans aan het doen was dacht ik dat ik doorzeefd met kogels uit die stad zou komen, maar ben toch gegaan en was na 4 dagen nog helemaal in tact
Ik zou me wat inlezen online over de veiligheid, maar laat je niet bang maken. Toen ik dat afgelopen jaar over New Orleans aan het doen was dacht ik dat ik doorzeefd met kogels uit die stad zou komen, maar ben toch gegaan en was na 4 dagen nog helemaal in tact

Vito, bedankt voor de verwijzing naar dit topic.. Totaal gemist dus.
Ik ga ook eens kijken welke reis jullie op het oog hebben!

-
- Amerika-expert
Wel toevallig zo
Ik had op een ander forum ook nog een topic geopend maar ik word toch niet heel vrolijk van de criminaliteitsberichten. Dat het bijna onmogelijk is om je koffers in de auto achter te laten terwijl jij een wandeling maakt. Geen vergelijk met de VS dus.
Bandiet, had jij die ervaring niet?

Ik had op een ander forum ook nog een topic geopend maar ik word toch niet heel vrolijk van de criminaliteitsberichten. Dat het bijna onmogelijk is om je koffers in de auto achter te laten terwijl jij een wandeling maakt. Geen vergelijk met de VS dus.
Bandiet, had jij die ervaring niet?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Hie een blog van een medeforummer die vorig jaar naar Costa Rica is geweest: http://tomenanita-costarica2014.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
Ja, ik had hen al gevolgd verleden jaar maar zij zaten op een vaste plek en deden van daaruit dagtrips.
-
- Amerika-expert
Inmiddels al een tijdje verder en we gaan dit jaar daadwerkelijk die kant op!
Ik heb een reisschema gemaakt en hoop dat er mensen zijn die nog tips hierover kunnen geven.
Als eerste: we gaan in september in de regentijd. Bewuste keuze, minder druk en minder duur.
Dag 1 AMS - SJO
Dag 2 San Jose - Torteguero
Dag 3 Torteguero
Dag 4 Torteguero - La Fortuna
Dag 5 La Fortuna (Arenal/watervallen)
Dag 6 Tenorio NP vanuit La Fortuna
Dag 7 La Fortuna - Rincon de la Vieja
Dag 8 Rincon de la Vieja
Dag 9 Rincon - Santa Elena (Monteverde)
Dag 10 Monteverde
Dag 11 Santa Elena - Dominical
Dag 12 Manuel Antonio of Corcovado
Dag 13 Marino Ballena NP (walvissen)
Dag 14 Dominical - Puerto Viejo de Talamanca
Dag 15 Puerto Viejo de Talamanca
Dag 16 Puerto Viejo de Talamanca
Dag 17 Puerto Viejo de Talamanca - San Jose
Dag 18 SJO - AMS
Vragen die er nog zijn: Tenorio met de Rio Celeste, heeft dit wel zin in het regenseizoen ?
Rincon de la Vieja: is dit de moeite waard?
Iemand nog andere tips, is het een goed verdeelde reis zo?
Ik heb een reisschema gemaakt en hoop dat er mensen zijn die nog tips hierover kunnen geven.
Als eerste: we gaan in september in de regentijd. Bewuste keuze, minder druk en minder duur.
Dag 1 AMS - SJO
Dag 2 San Jose - Torteguero
Dag 3 Torteguero
Dag 4 Torteguero - La Fortuna
Dag 5 La Fortuna (Arenal/watervallen)
Dag 6 Tenorio NP vanuit La Fortuna
Dag 7 La Fortuna - Rincon de la Vieja
Dag 8 Rincon de la Vieja
Dag 9 Rincon - Santa Elena (Monteverde)
Dag 10 Monteverde
Dag 11 Santa Elena - Dominical
Dag 12 Manuel Antonio of Corcovado
Dag 13 Marino Ballena NP (walvissen)
Dag 14 Dominical - Puerto Viejo de Talamanca
Dag 15 Puerto Viejo de Talamanca
Dag 16 Puerto Viejo de Talamanca
Dag 17 Puerto Viejo de Talamanca - San Jose
Dag 18 SJO - AMS
Vragen die er nog zijn: Tenorio met de Rio Celeste, heeft dit wel zin in het regenseizoen ?
Rincon de la Vieja: is dit de moeite waard?
Iemand nog andere tips, is het een goed verdeelde reis zo?
Wij waren in 2015 met onze kids (van toen 4 en 8 jaar) in Costa Rica. We hebben een rondreis gedaan met de auto.
Prachtig land! En zoveel leuke dingen te doen.
Onze route was wel iets anders dan jullie route.
Qua afstanden durf ik niet te zeggen of jullie route te doen is. Onze ervaring is dat je lang onderweg bent over een korte afstand: door slechte wegen (vaak 2 baanswegen) maar ook omdat je niet hard mag/kan rijden. We reden vaak gemiddeld maar 50 a 70 km/uur.
Ik zou wel een extra dag in San Jose plannen. Je komt waarschijnlijk 's avonds aan in San Jose en naar Tortuguero moet je al heel vroeg vertrekken. Ik ben blij dat wij dat niet de dag na aankomst gelijk hoefden te doen.
Wij waren er ook in de regentijd maar eigenlijk maar weinig last van de regen gehad. Hoewel een paar weken voordat wij vertrokken delen van onze route waren overspoeld en niet begaanbaar waren door hevige regenval. Het is een kwestie van geluk hebben.
Het is in de regentijd wel heel mooi groen overal.
Misschien kun je tips halen uit ons reisverhaal op onze weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Prachtig land! En zoveel leuke dingen te doen.
Onze route was wel iets anders dan jullie route.
Qua afstanden durf ik niet te zeggen of jullie route te doen is. Onze ervaring is dat je lang onderweg bent over een korte afstand: door slechte wegen (vaak 2 baanswegen) maar ook omdat je niet hard mag/kan rijden. We reden vaak gemiddeld maar 50 a 70 km/uur.
Ik zou wel een extra dag in San Jose plannen. Je komt waarschijnlijk 's avonds aan in San Jose en naar Tortuguero moet je al heel vroeg vertrekken. Ik ben blij dat wij dat niet de dag na aankomst gelijk hoefden te doen.
Wij waren er ook in de regentijd maar eigenlijk maar weinig last van de regen gehad. Hoewel een paar weken voordat wij vertrokken delen van onze route waren overspoeld en niet begaanbaar waren door hevige regenval. Het is een kwestie van geluk hebben.
Het is in de regentijd wel heel mooi groen overal.
Misschien kun je tips halen uit ons reisverhaal op onze weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
-
- Amerika-expert
Ik had jouw reisverslag al uitgeplozen en er volgens mij ook op gereageerd op het Floridaforum. Was al wel een paar jaar geleden dus ik ga mijn geheugen weer wat opfrissen
Wij kiezen er wel voor om gelijk door te reizen naar Tortuguero, omdat ons aantal dagen nu eenmaal beperkt is. Bovendien heb je dag 2 nog geen huurauto en dan is er niet zoveel te doen anders dan aan het zwembad hangen want de stad hebben wij een hekel aan, dus dat staat toch niet op ons programma.
We kiezen bewust voor de Carabische kust aan het einde omdat het daar juist wel de droge periode betreft. Daarom slaan we het schiereiland Nicoya ook helemaal over.

Wij kiezen er wel voor om gelijk door te reizen naar Tortuguero, omdat ons aantal dagen nu eenmaal beperkt is. Bovendien heb je dag 2 nog geen huurauto en dan is er niet zoveel te doen anders dan aan het zwembad hangen want de stad hebben wij een hekel aan, dus dat staat toch niet op ons programma.
We kiezen bewust voor de Carabische kust aan het einde omdat het daar juist wel de droge periode betreft. Daarom slaan we het schiereiland Nicoya ook helemaal over.
Wellicht dat we dit topic kunnen delen. Wij gaan namelijk medio augustus een paar dagen naar Costa Rica en ik vind het lastig om een goede invulling te verzinnen. Het is nog ver weg, maar als er iemand goede tips heeft houd ik me zeker aanbevolen.
We gaan 5 volle dagen. 12/8 komen we in de avond aan en de 18e vliegen we in de ochtend weer het land uit richting de US. ik heb al een hotel in Alajuela (Courtyard direct bij SJO) voor de eerste en laatste nacht en een huurauto (standard SUV) voor de gehele periode. Wat nog resteert is dus de invulling voor ma 13 t/m vr 17/8.
5 dagen is niet lang. We moeten dus keuzes maken en daarbij laat ik me graag adviseren.
Wij dachten zelf aan twee tot drie dagen rond La Fortuna/Arenal (met uitstapjes naar Tenorio & Monteverde cloud forest) en daarna richting het westen, Tamarindo oid om uiteindelijk het rondje af te maken via La Nicoyana en Punta Arenas (ferry) om vandaar weer richting Alajuela te rijden.
Tortuguero lijkt me ook erg mooi, maar ik begrijp ook dat het lastig is om daar te komen en dat zou betekenen dat we de westkust helemaal moeten laten schieten.
Is het wat? Of slaan we hierbij echt must-do's over?
We gaan 5 volle dagen. 12/8 komen we in de avond aan en de 18e vliegen we in de ochtend weer het land uit richting de US. ik heb al een hotel in Alajuela (Courtyard direct bij SJO) voor de eerste en laatste nacht en een huurauto (standard SUV) voor de gehele periode. Wat nog resteert is dus de invulling voor ma 13 t/m vr 17/8.
5 dagen is niet lang. We moeten dus keuzes maken en daarbij laat ik me graag adviseren.
Wij dachten zelf aan twee tot drie dagen rond La Fortuna/Arenal (met uitstapjes naar Tenorio & Monteverde cloud forest) en daarna richting het westen, Tamarindo oid om uiteindelijk het rondje af te maken via La Nicoyana en Punta Arenas (ferry) om vandaar weer richting Alajuela te rijden.
Tortuguero lijkt me ook erg mooi, maar ik begrijp ook dat het lastig is om daar te komen en dat zou betekenen dat we de westkust helemaal moeten laten schieten.
Is het wat? Of slaan we hierbij echt must-do's over?
-
- Amerika-expert
Wat lijkt je zo aantrekkelijk aan de Westkust?
Als je dit voor het strand doet, kun je misschien in het regenseizoen beter naar de Caribische kust.
Ik zou zeker 3 dagen doen als je én Monteverde én Tenorio wilt doen vanuit La Fortuna. Beiden best een stuk rijden nog vanaf daar.
Als je dit voor het strand doet, kun je misschien in het regenseizoen beter naar de Caribische kust.
Ik zou zeker 3 dagen doen als je én Monteverde én Tenorio wilt doen vanuit La Fortuna. Beiden best een stuk rijden nog vanaf daar.
Wij zijn tijdens onze reis door Costa Rica in juli 2015 zowel aan de Caribische kust als westkust geweest. Aan beide kanten hebben we goed weer gehad. Ik denk dat je er echt rekening mee moet houden dat je in Costa Rica veel tijd kwijt bent met rijden van A naar B. Bijvoorbeeld de weg van La Fortuna na Monteverde is voor een groot deel onverhard en kun je echt niet hard rijden. Ook kom je onderweg vrachtwagens en ander langzaam verkeer tegen en kun je niet zomaar overal even makkelijk inhalen omdat dat gewoonweg gevaarlijk is door bochten in de weg.
Kijk welke bezienswaardigheden je echt wilt zien en ga daarvoor zou ik zeggen.
Ik zou echt voor Tortuguero kiezen. De natuur is daar overweldigend mooi en juist in de zomerperiode leggen zeeschildpadden eieren op het strand. Een onvergetelijke ervaring vonden wij dat. Ik heb een artikel over Tortuguero geschreven voor een reiswebsite, misschien leuk om even te lezen: https://www.gezinopreis.nl/tortuguero-nationaal-park/
Kijk welke bezienswaardigheden je echt wilt zien en ga daarvoor zou ik zeggen.
Ik zou echt voor Tortuguero kiezen. De natuur is daar overweldigend mooi en juist in de zomerperiode leggen zeeschildpadden eieren op het strand. Een onvergetelijke ervaring vonden wij dat. Ik heb een artikel over Tortuguero geschreven voor een reiswebsite, misschien leuk om even te lezen: https://www.gezinopreis.nl/tortuguero-nationaal-park/
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
-
- Amerika-expert
Leuk stukje
Wij gaan ook naar de Mawamba Lodge, maar hebben wel een superior room. Erg veel zin in, zou bijna vergeten dat we eerst nog naar Florida gaan.

Wij gaan ook naar de Mawamba Lodge, maar hebben wel een superior room. Erg veel zin in, zou bijna vergeten dat we eerst nog naar Florida gaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij gaan in november ook 20 dagen naar Costa Rica.
Hebben jullie nog tips ivm Tortuguero? Ik heb hier al gelezen over de Mawamba Lodge, maar dit is ongelofelijk duur (321$ pp voor 2 nachten).
Zijn er zo nog pakket aanbieders die de moeite zijn? Of toch best alles apart boeken?
Als ik naar de US ga, huur ik vooraf altijd een auto via Autoeurope. Dit werkt echt perfect. Voor Costa Rica lees ik overal dat ze afraden via een broker een auto te huren. Wat is jullie ervaring hier mee?
Hebben jullie nog tips ivm Tortuguero? Ik heb hier al gelezen over de Mawamba Lodge, maar dit is ongelofelijk duur (321$ pp voor 2 nachten).
Zijn er zo nog pakket aanbieders die de moeite zijn? Of toch best alles apart boeken?
Als ik naar de US ga, huur ik vooraf altijd een auto via Autoeurope. Dit werkt echt perfect. Voor Costa Rica lees ik overal dat ze afraden via een broker een auto te huren. Wat is jullie ervaring hier mee?
Vwd de auto vraag: Je moet goed opletten rond verzekeringen. Meeste tarieven zijn zonder ldw/cdw en zonder aansprakelijlheidsverzekering. Die laatste valt uiteen in twee delen: Een verplichte registratie/verzekering van de overheid en een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering.
Sommige verhuurders geven een tarief inclusief de verplichte registratie. Andere zonder. Daarbij komt dan dus altijd nog ldw/cdw (met eigencrisico), liability en eventueel verlaging eigen risico. Met een Amex platinum zou je eventueel een deel van de verzekeringen niet bij de verhuurder hoeven te kopen. Als je via een broker huurt biedt die vaak haar eigen extra verzekeringsproduct aan. De vraag isnechter of de verhuurder dat wil accepteren en je dus een auto zonder cdw/ldw/ep wil verhuren. Bij Europcar staat er duidelijk in de voorwaarden dat dat alleen kan met de dekking van door hun erkende credit cards en na overlegging van een verklaring.
Anyway, de prijzen fluctueren wel enorm. Ik heb uiteindelijk via een broker (expedia) een auto kunnen huren (suv, rav4 4wd or similar) voor 10 dollar per dag, inclusief de verplichte liability. Zelfs als ik ep/cdw afneem bij de verhuurder (Europcar SJO) ben ik nog maar $22/dag kwijt. Prima tarief. Als ik mijn huur een dag eerder startte verdrievoudigde de prijs.
Sommige verhuurders geven een tarief inclusief de verplichte registratie. Andere zonder. Daarbij komt dan dus altijd nog ldw/cdw (met eigencrisico), liability en eventueel verlaging eigen risico. Met een Amex platinum zou je eventueel een deel van de verzekeringen niet bij de verhuurder hoeven te kopen. Als je via een broker huurt biedt die vaak haar eigen extra verzekeringsproduct aan. De vraag isnechter of de verhuurder dat wil accepteren en je dus een auto zonder cdw/ldw/ep wil verhuren. Bij Europcar staat er duidelijk in de voorwaarden dat dat alleen kan met de dekking van door hun erkende credit cards en na overlegging van een verklaring.
Anyway, de prijzen fluctueren wel enorm. Ik heb uiteindelijk via een broker (expedia) een auto kunnen huren (suv, rav4 4wd or similar) voor 10 dollar per dag, inclusief de verplichte liability. Zelfs als ik ep/cdw afneem bij de verhuurder (Europcar SJO) ben ik nog maar $22/dag kwijt. Prima tarief. Als ik mijn huur een dag eerder startte verdrievoudigde de prijs.
-
- Amerika-expert
Even een terugkoppeling over onze vakantie.
Wat een geweldig mooi land is Costa Rica
We hebben enorm genoten en ondanks dat het regenseizoen was heel weinig regen gehad. We hebben alleen al op foto 38 verschillende soorten vogels en 28 soorten zoogdieren en amfibieën. Heel veel vlinders ook gezien. Het was één groot faunafeest.
Veel meer dan we ooit in de USA gezien hebben.
Kortom, een bezoek meer dan waard. Mogelijk gaan we zelfs nog wel een keer terug om nog delen van het land te zien die we nu nog overgeslagen hebben zoals Corcovado en Nicoya.
Wat een geweldig mooi land is Costa Rica

We hebben enorm genoten en ondanks dat het regenseizoen was heel weinig regen gehad. We hebben alleen al op foto 38 verschillende soorten vogels en 28 soorten zoogdieren en amfibieën. Heel veel vlinders ook gezien. Het was één groot faunafeest.

Kortom, een bezoek meer dan waard. Mogelijk gaan we zelfs nog wel een keer terug om nog delen van het land te zien die we nu nog overgeslagen hebben zoals Corcovado en Nicoya.
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Wij hebben slechts een bliksembezoekje gedaan van ongeveer een week, maar toch een goede indruk gekregen van het noord-westelijke deel van het land (Arenal, Tenorio en de kust tussen Tamarindo en Samora. De rest volgt een andere keer. Alleen die wegen
.. Wij zijn niet zo van het omrijden, als er een lijntje op de kaart staat dan gaan we daar gewoon kijken, asfalt of niet. Met name in Nicoya had ik soms wel medelijden met de auto.. We hebben in ieder geval een half uurtje nodig gehad om de laatste dag al het zand uit elke kier te krijgen. Aan de onderkant was 'ie wel schoon, dat gaat vanzelf na een paar rivercrossings..
Wij hebben slechts een bliksembezoekje gedaan van ongeveer een week, maar toch een goede indruk gekregen van het noord-westelijke deel van het land (Arenal, Tenorio en de kust tussen Tamarindo en Samora. De rest volgt een andere keer. Alleen die wegen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 39 Reacties
- 30706 Weergaves
-
Laatste bericht door michelly
-
- 0 Reacties