Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weekje IJsland in september

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Weekje IJsland in september

Bericht door Ingrid1958 »

Op 6 september vlieg ik samen met een Zwitserse vriendin (leren kennen in San Diego tijdens mijn cursus daar) voor een weekje naar IJsland. Route is heel bekend, er is maar 1 rondweg, Hgw 1 en loopt rondom het eiland.
Uiteraard hebben we al een route en gaan we de geisers bezoeken, de gletsjers, de warmwaterbronnen, walvis spotten.
Voor leuke tips welke niet niet zo algemeen bekend zijn houden we ons aanbevolen. :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Ingrid1958
Amerikakenner

Re: Weekje IJsland in september

Aanvulling: zie net een blog van Kalaman, excuus, dus die ga ik eerst maar eens lezen voor leuke tips, schrik al wel van de prijzen, dus dat wordt een duur weekje denk ik, :lol:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Misschien leuk om een dagtocht te maken met een van de touroperators. Wij hebben dat afgelopen februari gedaan en vonden het een geweldige dag. De gids wist zoveel te vertellen over de omgeving en het land. Heel interessant!
Naast de Blue Lagoon (toeristisch) is de Secret Lagoon ook een aanrader.
Wij vonden het in de winter al adembenemend en gaan zeker nog een keer in de zomer.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Ingrid1958
Amerikakenner

Hoi Miro, bedankt voor de info, heb je dan een naam van een touroperator, zodat ik eens kan kijken wat ze aanbieden en dit overleggen met mijn reisgenootje. Wij hebben alles zelf geregeld zoals vlucht en overnachtingsplaatsen, en vraag me af of je dan zo'n touroperator ook kan "regelen" ? Uiteraard hebben we een aantal highlights ook op onze wishlist staan. Reuze benieuwd, hoor er zoveel enthousiaste verhalen over.
1982 Florida

miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wij regelen ook altijd alles zelf. De touroperators (er zijn er meerdere) kan je ook gewoon zelf online boeken. De meeste hebben heel duidelijke websites. Wij hebben bijvoorbeeld Gateway to Iceland gebruikt voor een dagtour. Maar ook Sterna Travel voor de noorderlichttour en Reykjavik Excursions naar de Blue Lagoon en de Fly bus.
Ik heb gekeken welke voor welke tour het goedkoopst was.
Ze stoppen bij de meeste grote hotels en motels. Ideaal om voor de deur te worden opgehaald en afgezet.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Ingrid1958
Amerikakenner

Top, ik ga dat met mijn Zwitserse vriendin bespreken. Bedankt voor de info en ga uiteraard ook eens de websites bekijken.
1982 Florida

heems87
Amerikafan

Bericht door heems87 »

Misschien een beetje een newbie vraag, maar jullie gaan in 1 week het hele eiland rond? Heb je dan wel tijd genoeg om her en der een beetje te kijken en genieten?

Groetjes en plezier alvast!
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer