Na een prachtige rondreis te hebben gemaakt door West-Amerika, ga ik in juni naar Florida! Ben zo benieuwd!
Ik heb al wat reisverslagen gelezen en me verdiept op het internet in 'the sunshine state', maar twijfel toch nog over mijn eerste concept route. Ik zou heel graag jullie advies willen over de route die ik nu heb bedacht;
5 juni: Aankomst Orlando en ophalen huurauto
6 juni: Orlando: Kennedy Space Center
7 juni: Orlando: Pretpark
8 juni: Orlando - St. Augustine (hier twijfel ik over; wel of niet bezoeken en overnachten?)
9 juni: Orlando - Sarasota (Hagelwitte stranden en blauwe zee/Almost Heaven: Kayak Adventures)
10 juni: Sarasota (Lido Key en Siesta Key (stranden)/musea/historische landhuis Ca'd'Zan)
11 juni: Sarasota - Fort Myers (Stranddag Tampa en Ft Myers/evt. via Venice (30 min.rijden))
12 juni: Fort Myers (Sanibel Fietsdag)
13 juni: Fort Myers - Naples (stad verkennen)
14 juni: Naples - Key Largo (Halverwege: Everglades boottocht)
15 juni: Everglades - Key Largo (Snorkelen koraalrif/Biscayne National Park - Mangroves)
16 juni: Key Largo - Key West
17 juni: Key West (Catamaran snorkelen/Huis Ernest Hemmingway)
18 juni: Key West - Miami (inleveren huurauto)
19 juni: Miami (South Beach, Little Havana, Art Deco District)
20 juni: Miami (Evt. Lincoln Road Mall of Aventura Mall (winkelcentra))
21 juni: Naar huis
Ik twijfel of St. Augustine de moeite waard is om voor 'om' te rijden. Wellicht slaan we dat over en rijden we direct naar Sarasota.. Ook twijfel ik of we de eerste 5 nachtjes in Orlando willen overnachten of wellicht dichter bij het strand? Of is het beter om vanuit Orlando alle punten te bezoeken? Als ik info opzoek over Orlando als stad, zie ik niet heel bijzondere zaken voor mijn gevoel. Anders zouden we wellicht een dagje stad doen ipv St. Augustine.
Daarnaast wil ik jullie vragen wat jullie van de rest van de route vinden. Stoppen we op de juiste plaatsen (op bovengenoemde plaatsen wil ik hotelletjes regelen)? Gaan we de juiste dingen bezichtigen en verkennen? Blijven we niet te lang of te kort hangen in bovengenoemde plaatsen? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening, alvast super bedankt voor het mee denken!